Skrevet av Emne: Realitetene ved spillersalg.  (Lest 2084 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Realitetene ved spillersalg.
« på: Juli 14, 2007, 17:31:39 »
Denne var direkte linka til signaleffektene vedrørende salget av Healy og Blake. Kan ikke akkurat argumentere mot dette.
http://www.yorkshirepost.co.uk/football?articleid=3031146
Vi får være realister og innse at Bates vil drive Leeds på sparebluss fremover. Han er overhode ikke interresert i å bruke penger på klubben. For Bates, er Leeds United kun ment som en jeg vil tjene penger på kort sikt( 3-4 år ). Han selger seg ut av klubben så fort han finner en kjøper som vil betale det han forlanger. Men inntil da så er klubben kun en melkeku for han[}:)]



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag
« Siste redigering: Juli 14, 2007, 17:33:06 av h.b »

Per-Stian

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #1 på: Juli 14, 2007, 17:45:03 »
Kva skulle tilseie at Bates plutseleg skulle gi oss pengar til å hente inn solide forsterkningar? Ingenting! Sidan han tok over klubben har vi seld det som seljast kan, og då spesielt spelarar som kunne heve laget vårt (Hulse, Kilgallon, Healy osv). No som vi er i L1, så ser eg ikkje på dette som noko stort problem. Det er klart at våre beste ønskjer å spele på eit høgare nivå. Eg trur vi skal klare oss fint med dagens stall + nokre "rejects" og lånspelarar, ja kanskje til og med rykkje opp.

Sydhagen

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #2 på: Juli 14, 2007, 17:56:16 »
er litt lei av å diskutere bates nå..nå vil jeg tenke pre-season og sesongstart!  skal bli spennende om vi får signet noen av de som er på prøve.  

ps!  tror vi kommer til å kjempe i toppen uansett om blake og healy har dratt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Ferre

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #3 på: Juli 14, 2007, 18:19:07 »
Blake og Healy er GARANTERT ikke de siste av "stjernene" som kommer til å forsvinne denne sommeren. Vi er nødt til å hente inn gode nok forsterkninger, hvis ikke kan dette bli en meget tøff sesong.

-WE'LL BE BACK-

Tom S

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #4 på: Juli 14, 2007, 18:39:52 »
The departures of Healy, Blake, Cresswell, Rose, Beckford and Nicholls could inject over £8m into the club's empty purse, but that will still make no difference to the amounts that creditors receive under the terms of Bates's rescue package.

Kreditorene får ikkje meir uansett kva vi drar inn på salg av spiller skal vi tru denne artikkelen.
Eg trur nok Leeds bruker ein del av desse pengene på nye spillere av topp kvalitet på dette nivået.

http://www.yorkshirepost.co.uk/football?articleid=3031146




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Juli 14, 2007, 18:40:38 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #5 på: Juli 14, 2007, 19:00:06 »
Nå må du huske på at de som står bak Bates gjør alt for å hente ut det som de har lagt ut.Det kan sikkert bli tilbakebetalt endel penger nå med unnskyldning om at Adm kosta penger som må dekkes opp umiddelbart



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Tore fra Larvik

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #6 på: Juli 14, 2007, 19:14:49 »
Kan ikke tenke meg at de eierene vi har i dag vil bruke ei krone til spillerkjøp. Nå er det kun snakk om å få drifta til å rulle så billig som mulig. Har vel ikke hvert så usikker og nervøs før en sesong på de 46 åra jeg har hvert Leeds suporter som nå. Vi får håpe det beste og at det blir salg i januar.
 

Stewart Harvey

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #7 på: Juli 14, 2007, 22:49:45 »
Klubbens økonomiske situasjon er vel i utgangspunktet totalt endret ved at - i alle fall mesteparten av - gjelden er borte.

Dersom KB satser penger nå kan han være sikker på å få de tilbake. Økonomien de siste årene har nok vært så dårlig at han ikke har tort å satse siden de fort kunne gå i de store konkurssluket.

Hvis KB virkelig vil tjene penger, må han nok satse penger. Det vet han så vi får se.
 

HåvardK

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #8 på: Juli 14, 2007, 22:59:41 »
En ting de fleste ikke tar med i betraktning er at det for svært mange faktisk ikke er så attraktivt å komme til Leeds lenger. Wise merket vel dette allerede i forrige sesong, og det som har skjedd det siste halve året har nok ikke bedret på akkurat den situasjonen.

veteranen

  • Gjest
Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #9 på: Juli 14, 2007, 23:10:23 »
Wise kommer helt sikkert til å få penger å ha handle spillere for, det er ikke der problemet kommer til å ligge.

Det store spørsmålet blir, som Håvard er inne på, dette: Hvilke spillere er interessert i en overgang til Leeds i dag? At spille vil ankomme, tviler jeg ikke på, men jeg er jeg er langt mer usikker på kvaliteten...

Per-Stian

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #10 på: Juli 14, 2007, 23:14:21 »
Hadde vore spennande å høyre om kva vår sportslege målsetjing med sesongen er. Blir det opprykk for full pupp kan det godt vere at vi får knytta til oss habile spelarar, men så er det lønningsnivået som igjen kan setje ein effektiv stoggar for dette.

Men dersom vi får Michalik, Prutton, Constantine med fleire, så skal eg vere godt nøgd. Veit lite om kvaliteten i divisjonen, men pdd. ser stallen vår bra ut.

Jon R

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #11 på: August 04, 2007, 00:14:39 »
Vi driver å selger unna våre beste spillere, uten å kunne hente nye inn. Kan noen forklare meg hva i h... det er som skjer? Er det "tvangsalg" fra administratorene vi er vitne til her? Hvor går disse pengene? Det sies at pengene fra spillersalg ikke vil gi mer penger til kreditorene. Hvor går de da? Hvorfor "fryses" ikke stallen inntil vi har lov til å bringe inn nye spillere? Er dette Bates`verk, eller skjer dette over hodet på han også? Hvor f... er logikken? [xx(]

Jon R.
Jon R.

SirOlsen

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #12 på: August 04, 2007, 00:16:03 »
Ja, logikk etterlyser også jeg!
-SirOlsen-

Svend Anders

Re: Realitetene ved spillersalg.
« Svar #13 på: August 04, 2007, 01:56:26 »
Salgene kommer som følge av

1) høye lønnskostnader som må ned (bl.a. et krav som følge av administrasjon)
2) spillerne selv vil vekk
3) andre klubber kommer med bud som frister
4) ønske om å hente ut midler til betaling av regninger, evt nye spillere

Spillere kjøpes IKKE (foreløpig) fordi...
1) klubben har ikke lov til å kjøpe spillere uten sin lisens
2) det i praksis foreløpig ikke finnes noen som "eier" klubben (eller vet at de vil fortsette å gjøre det) - og da bruker man jo neppe penger på noe som ikke ennå er sitt?
3) ikke så mange vil til oss på grunn av divisjonen og situasjonen vi er i.

Dette er vel noen av årsakene kort oppsummert.

Så vidt jeg vet har amtlige trasferpund blitt "fryst" av KPMG og/eller Football League i påvente av at situasjonen vil løse seg. Om/når salget nå går igjennom tilfaller disse pengene klubben (les: Bates nye selskap). I første omgang dreier det seg vel om et par millioner pund.

Når man så plutselig står uten noe gjeld og med et par millioner på bok (og legg på sesongkortpengene, men de skal jo selvsagt dekke i hovedsak daglig drift), er det jo ikke utenkelig at det brukes litt på å hente inn nye spillere.

"Hva tilsier at Bates skal bruke penger nå?" spørres det. Jeg trodde ikke jeg trenkte å gjenta min kommentar om at 1) skal Bates få tjent noen pund må klubben gjøre det bra og 2) penger som brukes når ting er RYDDET OPP vil LANGT mer sannsynlig betale seg tilbake.

Videre sier man at "Bates har solgt det som selges kan" - det er forsåvidt riktig, men hovedgrunnen er økonomiske krav fra andre parter. Har man glemt at det faktisk var Bates som selv hentet flere av spillerne som nå selges i første omgang? Har man glemt hvor opptatt han var av å hente gode spillere under sin tid i Chelsea?

Jeg sier ikke at det vil komme gigantiske summer til disposisjon, og klubben må uansett sette seg noen rammer man skal holde seg innenfor hva gjelder transfersummer i fremtiden (les: Ridsdale-skandalen). Men ut i fra informasjonen jeg har om at det vil komme nye investorer i klubben, ønske om sportslig suksess (og derav økonomisk avkastning) og litt optimisme tror jeg det kan bli OK fremover.

Dessverre har mesteparten av sommeren gått, så jeg tror vi i denne omgang må klare oss med de vi har inne på "frivillighet", re-signing av Marques, etc, kanskje en Casper... og så får vi håpe på noen flere i januar.

SA

http://www.svendanders.com/