Skrevet av Emne: L.U.' fremtid  (Lest 15736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sverre

L.U.' fremtid
« på: Juli 15, 2007, 02:11:05 »
Det er en veldig god artikkel du viser til her, Håvard.

Uttalelsene fra han som har hatt sesongkort i førti år, og som nå sier at han ikke vil sette sine føtter innenfor Elland Road igjen, forteller det meste.

I denne artikkelen kommer også det som lenge har vært mitt hovedpoeng godt frem: Leeds er iferd med å bli en drittsekk-klubb, som ingen hverken liker eller respekterer!

Så hva kan så fansen bidra med for å berge klubben ut av denne elendigheten? Vel, folk kan gjøre som han med sesongkortet: boikott hjemmekampene! Den eneste måten å presse Bates ut på, er å ramme ham på det eneste stedet fyren er istand til å kjenne smerte: i pengepungen!

Vi står midt opp i krig, folkens! Det foregår en krig om Leeds Uniteds SJEL! Og fienden har instalert seg i toppstolen i vårt eget hovedkvarter. Og til dere som synes at vi som ikke vil støtte Ken Bates` Leeds er illojale og dårlige supportere, vil jeg si følgende: Tenk dere om! Ken Bates vil at vi alle skal gjøre som dere: stikke hodet i sanden, snøvle "We are Leeds!", mens vi putter penger i hans lommebok. Jeg våger å påstå at de som nå ikke tar stilling mot Ken Bates og det den mannen står for - og viser det i praksis! - i realiteten ikke gjør annet enn å oppre som fyrens nyttige idioter! Det må dere gjerne gjøre, men kom ikke og fortell at det er dere som er Leeds Uniteds eneste sanne venner!




Jeg velger å starte denne topicen med Veteranens meget gode kommentar i en annen tråd. Det virker på meg som om mange ikke helt forstår alvoret i situasjonen. Jeg sier ikke dette som noen "bedre-viter", men jeg deler fullt og helt bekymringene i kommentarene over. Derfor er det også så tungt å se at mange ikke ser ut til å bekymre seg over det som skjer i vår klubb akkurat nå. Når vi leser om "super-supportere" som ikke lenger vil gå på Elland Road, da bør det ringe både to og tre bjeller....
Tror dere at denne mannen gjør som han gjør med lett hjerte? Hvor mange kamper/sesonger har dere som kritiserer de som nå står opp mot Ken Bates bak dere? Jeg vet at de fleste var med tilbake i forrige periode nede, men da var situasjonen vesentlig bedre enn den er akkurat nå. Ikke nok med at vi nå er nede, men vi er fortsatt på vei videre nedover! Vi er som Veteranen sier blitt til en "drittsekk-klubb" som ingen lenger eier respekt for. En mann har skylden for akkurat det, og han heter ikke Peter Ridsdale... Når vi kan lese om Leeds United i andre supporterklubbers medlemsblader i disse dager, så er det ikke med positivt fortegn, det kan jeg love dere.

Hvorfor skal vi godta Ken Bates? Kommentarer om at vi slipper å gå (flere) runder i retten, fordi nettopp han fikk tilslaget kan jeg ikke helt ta på alvor. Vi kan da ikke legge oss ned å dø, bare fordi vi ikke orker ta kampen med ham. Hadde ting blitt gjennomført på en korrekt måte fra A til Ã… og det beste budet vunnet, ja så vet alle at Ken Bates ikke hadde eiet Leeds United i dag. Skal det nå være nødvendig med en ny gjennomgang av regnskapene (Bates'), kunne man vel saktens tatt seg tid til en komplett gjennomgang av de øvrige budgivernes regnskaper også.

En frist på bare timer favoriserte selvsagt Ken Bates til de grader, men når vi ser hva som nå skjer i etterkant, blir det bare enda verre.

At vi som ikke klarer å "slippe" saken også skal få kritikk for det, ja det klarer jeg ikke helt å ta alvorlig. Dersom det er slik at vi bare skal trekke inn årene og gi etter for Ken Bates' mafia-metoder, ja da har vi ikke mye identitet. Jeg har vært ute av siden i 3 dager, og godt var det, men jeg føler nå nesten at vi (LUSCOS.com) har lagt denne saken bak oss, og det mener blir helt feil. Som Veteranen påpeker, det foregår en "krig" på Elland Road, men det virker som om Bates sitter på atomvåpen mot våre "spretterter", og det er selvsagt svært "feige" lag, som det heter fra barndommen.
Det er da vi må være smartere enn ham!

Gir vi oss nå, ja da spiser han oss med hud og hår, og tar pengene våre.

Jeg synes også det er svært beklagelig at det hersker en litt "spent" tone mellom enkelte her inne på siden p.g.a. kommentarer som har falt i sakens anledning. Jeg har en liten følelse av at mange kanskje tar ting litt vel personlig, og ikke godtar at andre her har litt andre oppfatninger enn en selv. Jeg håper dette kan unngås og at vi kan diskutere saken med oppegående med-supportere fremover, selv om ikke alle har samme innsikt i det som har skjedd i denne prossessen som enkelte mener å inneha.

Jeg håper iallefall selv å ikke virke fordømmende overfor noen av de mange med en annen oppfatning enn meg selv. Ã…rsaken til mitt dårlige humør for tiden er svært enkel - jeg har levd med Leeds United i 24 timer i døgnet i mange, mange år - men jeg har ALDRI sett klubben så langt nede. Og da tenker jeg ikke på det sportslige i det hele tatt. Jeg kunne godtatt spill i 3. divisjon, dersom vi hadde hatt en positiv tone innad i klubben. Men det har vi ikke...
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 03:27:05 av Sverre »
 

GeirO

Re: L.U.' fremtid
« Svar #1 på: Juli 15, 2007, 02:37:20 »
Jeg synes, som "alle andre" at Bates (og Wise) er ufyselig på de aller fleste måter, og det gremmer meg hver gang når deres mangel på (engelsk) høflighet og mangel på normal opptreden mot sine medmennesker går utover omdømmet til klubben vår.

Veteranen og Sverre mener at vi skal slutte å gå på hjemmekampene. Jeg er uenig.

Vi har to valg etter denne ukas hendelser:

1) Vi (= alle fans) boikotter klubben vår med de (økonomiske) konsekvenser det vil få for klubben, og i ytterste konsekvens kjører vi vår egen klubb i grøfta.

2) Vi konsenterer oss om det sportslige og liker samtidig Bates/Wise meget dårlig. Og håper på at i et lengre tidsperspektiv (5-10 år) så er alt glemt. Da minnes vi årene nå som en forferdelig periode, men til slutt ble vi kvitt Bates/ Wise, og se hvor bra det går nå!

Jeg velger meg alt. 2, og er overbevist om at denne løsningen er best for klubben PÃ… SIKT. Jeg mener dette ikke er et feigt valg. Valget er rett og slett, som tidligere, at det er de elleve ute på banen som interesserer meg mest. De som steller med klubben vil jo en eller annen gang byttes ut, og det forhåpentligvis raskest mulig, men uten at jeg slutter å dra til Elland Road!
MOT

Jon R

Re: L.U.' fremtid
« Svar #2 på: Juli 15, 2007, 02:44:23 »
Det er ingen grunn til at Bates skal skape splid i supportergruppen. Hvis alle følger hjertet bør man vise respekt for den enkeltes valg. Dersom man mister "gløden" grunnet eier- og managerskapet er det lite å gjøre med det.

Følelser kan ikke dikteres.

For meg er valget enkelt. Det er ikke aktuelt for meg å legge Leeds United "til side", i påvente av andre ledere med verdier og holdninger som harmonerer bedre med mine egne. Hvorfor ikke det? Fordi følelsene mine sier at jeg bare må fortsette å følge laget, selv i disse ulvetider. Samtidig respekter jeg annerledes tenkende i deres valg. På mange vis forstår jeg dem. Kanskje når jeg selv det punktet en dag? Håper ikke det....[V]

Jon R.
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 02:45:10 av Jon R »
Jon R.

Boxman

Re: L.U.' fremtid
« Svar #3 på: Juli 15, 2007, 02:45:56 »
Enig med du.
Bates er en sta herremann, og boikotter vi klubben vår, risikerer vi at han legger ned hele klubben bare på trass. Da blir det en fattig trøst at "vi ble nå kvitt Bates i det minste"!.


quote:
Originally posted by GeirO

Jeg synes, som "alle andre" at Bates (og Wise) er ufyselig på de aller fleste måter, og det gremmer meg hver gang når deres mangel på (engelsk) høflighet og mangel på normal opptreden mot sine medmennesker går utover omdømmet til klubben vår.

Veteranen og Sverre mener at vi skal slutte å gå på hjemmekampene. Jeg er uenig.

Vi har to valg etter denne ukas hendelser:

1) Vi (= alle fans) boikotter klubben vår med de (økonomiske) konsekvenser det vil få for klubben, og i ytterste konsekvens kjører vi vår egen klubb i grøfta.

2) Vi konsenterer oss om det sportslige og liker samtidig Bates/Wise meget dårlig. Og håper på at i et lengre tidsperspektiv (5-10 år) så er alt glemt. Da minnes vi årene nå som en forferdelig periode, men til slutt ble vi kvitt Bates/ Wise, og se hvor bra det går nå!

Jeg velger meg alt. 2, og er overbevist om at denne løsningen er best for klubben PÃ… SIKT. Jeg mener dette ikke er et feigt valg. Valget er rett og slett, som tidligere, at det er de elleve ute på banen som interesserer meg mest. De som steller med klubben vil jo en eller annen gang byttes ut, og det forhåpentligvis raskest mulig, men uten at jeg slutter å dra til Elland Road!



Proud to be Leeds!
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 02:55:29 av Boxman »
Proud to be Leeds!

SveinArve

Re: L.U.' fremtid
« Svar #4 på: Juli 15, 2007, 02:48:03 »
Jeg skal over til England i høst og kommer til å reise på bortekamp. Så får helle debuten min på ER vente litt, til Bates er langt til pokker vold...

Syns det var mange gode poeng Sverre og jeg støtter deg fullt ut.



------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: L.U.' fremtid
« Svar #5 på: Juli 15, 2007, 02:49:23 »
quote:
Originally posted by Boxman

Enig med du.
Bates er en sta herremann, og boikotter vi klubben vår, risikerer vi at han legger ned hele klubben bare på trass. Da blir det en fattig trøst at "vi ble nå kvitt Bates i det minste"!.



Jeg må nesten smile...

Dette er et alvorlig tema, men enkelte kan få ut essensen på svært få setninger [:)]



Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asLeeds

Re: L.U.' fremtid
« Svar #6 på: Juli 15, 2007, 03:05:01 »
har lest gjennom fleire ganga no Sverre.. misforstå meg rett; skal me boikotte LEEDS for å knuse Bates? den blir litt vrien for meg!..

Leeds 4ever!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Sverre

Re: L.U.' fremtid
« Svar #7 på: Juli 15, 2007, 03:16:47 »
Jeg er også usikker på hvor tøft vi supportere bør reagere, men denne mannen forstår tydeligvis bare ett språk, og det snakkes ikke ikke i de "finere" kretser i England.

Personlig vet jeg akkurat hvor tøft jeg selv vil reagere...
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 04:02:18 av Sverre »
 

LeedsUnited

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #8 på: Juli 15, 2007, 03:59:33 »
Burde vel egentlig møtt mannsterk opp på Elland Road og fått alle til å rette seg mot Bates og vist ham blanke messingen!
En fullsatt langside med skinnende bakender ville sikkert vakt oppsikt, samtidig satt hans påstander om 99% støtte fra tilhengerne enda mer under tvil.
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 04:02:18 av LeedsUnited »

Geir Magne

Re: L.U.' fremtid
« Svar #9 på: Juli 15, 2007, 04:09:32 »
Tragisk at Bates har splittet supporterne. Spillerne og laget trenger jo vår støtte. Håper Bates blir kjøpt ut i løpet av 2007, slik at klubben kan få nytt styre, frisk kapital og samling av alle gode krefter, slik at ledelse, spillere og supportere trekker i samme retning - oppover. Er enig med Sverre i at Leeds United aldri kommer tilbake som en toppklubb med Ken Bates i sjefsstolen.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

4ever arcticwhite

Re: L.U.' fremtid
« Svar #10 på: Juli 15, 2007, 05:26:46 »
LUSCOS er jo en branch av Leeds United Supporters Club(LUSC). Er dette en klubb Bates har noen forbindelser med? Kan man evt vurdere en utmeldelse av LUSC, og bli en frittstående supporterklubb for å vise at vi støtter laget men ikke Bates?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Stewart Harvey

Re: L.U.' fremtid
« Svar #11 på: Juli 15, 2007, 06:14:55 »
Skjønner ikke problemet her.

Leeds United er større enn Ken Bates, og vil - forhåpentligvis - bestå lenge etter Ken Bates. Mitt hjerte har tilhørt Leeds United siden jeg var 4 (til nå 33 år).

Jeg besøker ikke Ken Bates når jeg er på Elland Road derimot klubben Leeds United. Det vil jeg fortsette med.

LUSCOS har jo også hatt sine feider. Jeg er likevel lojal mot LUSCOS.


 

Tom S

Re: L.U.' fremtid
« Svar #12 på: Juli 15, 2007, 09:33:46 »
Skjønner poenget ditt Sverre, men spørsmålet er kva som er riktig reaksjon.

Eg er heller ikkje happy med Ken/Dennis som ledere av VÃ…R klubb, men er ikkje ovebevisst om at det hjelper å boikotte klubben.
Trur heller vi bør stille på ER, og kanskje der vise vår misnøye med ledelsen.

For min del vil eg ihvetfall ta mine to turer til ER denne sesongen også.

we all love leeds !



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 09:43:25 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Sverre

Re: L.U.' fremtid
« Svar #13 på: Juli 15, 2007, 12:49:58 »
quote:
Originally posted by 4ever

LUSCOS er jo en branch av Leeds United Supporters Club(LUSC). Er dette en klubb Bates har noen forbindelser med? Kan man evt vurdere en utmeldelse av LUSC, og bli en frittstående supporterklubb for å vise at vi støtter laget men ikke Bates?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]





Nei, vi er medlemmer av LUSC i England, og Bates hater LUSC med et hat bortimot bare han kan oppdrive.  Det har ingen hensikt.



Skjønner ikke problemet her.

Leeds United er større enn Ken Bates, og vil - forhåpentligvis - bestå lenge etter Ken Bates. Mitt hjerte har tilhørt Leeds United siden jeg var 4 (til nå 33 år).

Jeg besøker ikke Ken Bates når jeg er på Elland Road derimot klubben Leeds United. Det vil jeg fortsette med.

LUSCOS har jo også hatt sine feider. Jeg er likevel lojal mot LUSCOS.




Ja, selvsagt. Leeds United vil for alltid være større enn Ken Bates, men jeg ønsker i prinsippet at vi diskuterer dette videre, ikke lar det ligge.  Jeg kommer ikke med noen endelig løsning på et svært alvorlig problem. Litt av hovedpoenget mitt, er at denne saken kan vi som supportere ikke la ligge, den bør være langt oppe på "topic-listen" til enhver tid - inntil en OK løsning forefinnes. Uansett om vi blir dritt lei hele saken.

0-0 mot York fredag betyr ingenting, men det forteller oss litt om ståa pr. i dag.

At vi i det hele tatt vurderer Tore Andre Flo, forteller langt mere...
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 12:54:17 av Sverre »
 

h.b

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #14 på: Juli 15, 2007, 14:23:17 »
Jeg sitter faktisk med følelsen over at skal jeg over til England så skal jeg på bortekampene. Jeg kommer i fremtiden kun til å bære Leeds drakten før Bates tok over som en liten egen aksjon. Jeg ser inget poeng i å pumpe penger inn i Bates  sin lommebok.
Det som det i topicet om han som har støtta Leeds i 40 gjør nå. Ja det står det virkelig respekt av.
Noen sier at det ikke hjelper stort å gjøre dette. Jeg er totalt uenig der.Den aller beste måten er faktisk at Leeds får så lite penger inn at Leeds United går i minus,
Først da må Bates finne på en måte å komme seg ut.Det betyr å selge.Vi får se det fra den positive siden. Hvis Bates nå skal selge klubben å er det ikke så mange kreditorer å betale ut. Kun en sum som Bates selv må sørge for å fordele til div kreditorer



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Seth_J

Re: L.U.' fremtid
« Svar #15 på: Juli 15, 2007, 14:39:35 »
Ingen spiller er større enn klubben og det er vell saktens ingen styreformann heller.
 

h.b

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #16 på: Juli 15, 2007, 14:51:50 »
Dette er en oppbrukt frase det er lett å gjemme seg bak. Selvagt er ingen større enn klubben, men hva pokker skal man gjøre da.



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Jon R

Re: L.U.' fremtid
« Svar #17 på: Juli 15, 2007, 16:36:45 »
En boikott vil først og fremst ramme klubben, dernest bates. Ingen kan forutse konsekvensene av en boikott i bred skala. [B)]

Jon R.
Jon R.

peacock

Re: L.U.' fremtid
« Svar #18 på: Juli 15, 2007, 17:39:48 »
Du reiser interessante spørsmål, Sverre. Jeg vet selv ikke helt hvordan jeg bør reagere. Det jeg VET er at jeg har vært supporter i mer enn 30 år, og det vil ALDRI forandre seg. Det er rett og slett utenkelig. Mange har allerede skrevet her at en boikott til slutt vil ramme klubben. Ønsker vi det?
Min konklusjon; fortsette å reise til Leeds og se kamper på Elland Road. Bates er uansett en mellomstasjon, og vi får håpe varigheten blir kort.
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 19:15:53 av peacock »

h.b

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #19 på: Juli 15, 2007, 18:03:32 »
Dette er vanskelig. Skal klubben eller Bates overleve.Jeg tror at det å ramme klubben økonomisk er det samme som å ramme Bates. Til slutt gir den gamle mannen opp og selger klubben fordi han møter motstand økonomisk. Hvis vi støtter opp om klubben, så vil vi aldri bli kvitt Bates. Er desverre redd for at vi må ramme klubben økonomisk for å bli kvitt Bates.Da går samtidig prisen på klubben ned. Med Bates ved roret i 15 år til tror jeg at vi kan oppleve 15 år i L1. Selvsagt lever ikke Bates i 15 år til, men alikevel



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sydhagen

Re: L.U.' fremtid
« Svar #20 på: Juli 15, 2007, 18:06:56 »
quote:
Originally posted by h.b

Dette er vanskelig. Skal klubben eller Bates overleve.Jeg tror at det å ramme klubben økonomisk er det samme som å ramme Bates. Til slutt gir den gamle mannen opp og selger klubben fordi han møter motstand økonomisk. Hvis vi støtter opp om klubben, så vil vi aldri bli kvitt Bates. Er desverre redd for at vi må ramme klubben økonomisk for å bli kvitt Bates.Da går samtidig prisen på klubben ned. Med Bates ved roret i 15 år til tror jeg at vi kan oppleve 15 år i L1. Selvsagt lever ikke Bates i 15 år til, men alikevel



forstår ikke hvordan en såkalt leeds-supporter ønsker å ramme klubben for å ramme bates..dette er for meg fullstendig uforståelig!![xx(]
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

marve

Re: L.U.' fremtid
« Svar #21 på: Juli 15, 2007, 18:08:33 »
Sverre tror du tar veldig feil når du hevder at du ser at mange ikke er bekymret for hva som skjer med klubben vår nå .Tror alle som har leeds som favoritt lag er veldig bekymret  og at de fleste bryr seg og er jæ.... engstelige .
Tror også at de fleste som er fans av andre klubber har både respekt og at de også føler med oss nå.Hvis vi ikke får respekt av å gå med leeds trøye nå så får vi det nok aldri .
Når det gjelder bates så er også jeg svært lite fornøyd med han ,men får ta det igjen hvorfor i h..... kunne ikke folka som elsker leeds og som har penger kommet å redda oss den gangen vi virkelig lå nede ?????
hvorfor var det bare bates som var villig til å ta på seg dritt jobben det helt tydelig var å få leeds skuta tibake i pluss ??????
At det nå kommer en hel haug med leeds elskere er vell kunn for at nå er dritt jobben nesten gjort og de ser sitt snitt til å gjøre en god handel .At bates som har gjort dritt jobben er lite lysten på å gi fra seg leeds nå kan vell de fleste forstå .
Tror ikke vi her inne  skjønte alvoret helt fra starten av jeg da gjelda var astronomisk ,at vi måtte selge unna alt vi hadde av spillere ,at vi ikke kunne velge managere som var meritterte og at vi ville slite skikkelig på fotballbanen var det vi måtte vente oss i åra som kom etter at vi satt igjen med en gjeld på over 1 milliard nok .
Det eneste som kunne redda oss fra det som har skjedd med oss er vell en type alla det de har i chelsea,men en slik type har jo ikke vist seg ennå .
Det jeg liker aller minst med bates er at han er så jæ... stygg i kjeften og at han er blåtta for folkeskikk ,men synes faktisk å merke en forandring hos han i det siste når det gjelder hans tale til fansen .
Liker også svært lite at det ikke er noe særlig harmoni innad  i laget ,men der kan det jo være pengene som setter stadaren ,vi vet jo alle nå at noe slik som lojalitet fra spillere er en saga blott ,her er det pengene som setter standarn .
Er veldig enig med deg sverre i at det som er så leit er ikke at vi spiller i leage one men at det ikke er noe harmoni i laget som er problemet ,men jeg tror samtidig at det vill komme når leeds igjen går i pluss og penga kommer på bordet .
Mener også at alle de som er så intresert i leeds at de er her inne å skriver er så hekta på leeds at de aldri vill kunne klare å bære en annen klubbs trøye ,det er tross alt følelser det her dreier seg om og har du først tatt skrittet til å oppholde deg møe her inne feks ja så har du vist hvor følelsene dine ligger hehehe.
Men folkens har ikke leeds alltid vært en drittsekk klubb da ,en klubb som altid har vært sterkt misslikt ?????,hvorfor bry oss så mye om det nå mener jeg ,har opplevd å få møe sympati og støtte jeg for å ha sakt i full offentlighet at jeg ennå heier på leedsu heheheheheh.
Synes vi skal være f... så stolte jeg vi er nå mitt inne i et helvete med vårt fav lag ,men vi er da her fortsatt for det ,vi går da fortsatt med leeds trøya og det skal vi som sakt være jæ... stolte av .
Nei vi trenger fa... ikke skamme oss ovenfor noen andre ,vi har kansje blitt en drittsekk klubb men vi er da ivertfall en drittsekk klubb med fantastiske fans som jeg er overbevist om at de fleste med innterrese for fotball misunner oss .
Og folkens tenk dere når den dagen kommer hvor vi spiller vår første prl kamp igjen ,for den dagen vill garantert komme !!!!!!!.Da prater vi følelser da ikke sant folkens !!!!!!

 

Sydhagen

Re: L.U.' fremtid
« Svar #22 på: Juli 15, 2007, 18:11:47 »
bra innlegg marve! blei gira nå!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #23 på: Juli 15, 2007, 18:24:47 »
Marve. Den hvor var de når klubben virkelig lå nede er en frase som kun Bates vil bruke. Hva vet vi om hva ståga var da.Vi vet at den var på godt og vel over 100 mill pund. Hva vet vi om hvilke metoder som er brukt for å få Leeds ned til 35 mill i gjeld. Hva vet vi om hva som skjer hvis Leeds rykker opp i premier League innen 5 år. Kanskje det da kommer frem et krav på 50 mill pund som Bates så mesterlig har greid å skjule for andre.Da vil ikke akkurat disse 35 mill pundene vi har i gjeld nå + disse evt 50 mill pundene virke som at Bates har gjort en god jobb. Bates er en mester på å skjule realiteter.
Vil dere da virkelig si at Bates ghar fjernet gjeld. Det er så forbaska mye som antagelig ligger skjult av gjeld som kun Bates vet om. Derfor mener jeg at Bates bør presses ut av portene på Elland Road. Og da er økonomi den eneste måten Bates kan bli rammet på. Javist dette rammer Leeds, men det er nok desverre den eneste måten å bli kvitt Bates på



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

marve

Re: L.U.' fremtid
« Svar #24 på: Juli 15, 2007, 18:26:03 »
quote:
Originally posted by h.b

Dette er vanskelig. Skal klubben eller Bates overleve.Jeg tror at det å ramme klubben økonomisk er det samme som å ramme Bates. Til slutt gir den gamle mannen opp og selger klubben fordi han møter motstand økonomisk. Hvis vi støtter opp om klubben, så vil vi aldri bli kvitt Bates. Er desverre redd for at vi må ramme klubben økonomisk for å bli kvitt Bates.Da går samtidig prisen på klubben ned. Med Bates ved roret i 15 år til tror jeg at vi kan oppleve 15 år i L1. Selvsagt lever ikke Bates i 15 år til, men alikevel



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag


Enten vi liker det eller ikke så er vell ståa slik nå at for at klubben skal overleve så må bates også overleve .
Tror aldri bates går ut av leeds før han har fått det som han vill ,hvorfor skulle han det egentlig det han er i leeds på grunn av en ting og det er å lykkes med den jobben han har startet .Ingen her tror vell nå at bates vill si takk for seg slik som ståa er nå eller ?????
Nei tror at vi er veldig avhengig jeg i at bates lykkes ,kun da vill vi kunne se nye eiere på elland road ,jo fortere han får det som han vill desto fortere blir vi kvitten .
 

Sydhagen

Re: L.U.' fremtid
« Svar #25 på: Juli 15, 2007, 18:26:36 »
quote:
Originally posted by h.b

Marve. Den hvor var de når klubben virkelig lå nede er en frase som kun Bates vil bruke. Hva vet vi om hva ståga var da.Vi vet at den var på godt og vel over 100 mill pund. Hva vet vi om hvilke metoder som er brukt for å få Leeds ned til 35 mill i gjeld. Hva vet vi om hva som skjer hvis Leeds rykker opp i premier League innen 5 år. Kanskje det da kommer frem et krav på 50 mill pund som Bates så mesterlig har greid å skjule for andre.Da vil ikke akkurat disse 35 mill pundene vi har i gjeld nå + disse evt 50 mill pundene virke som at Bates har gjort en god jobb. Bates er en mester på å skjule realiteter.
Vil dere da virkelig si at Bates ghar fjernet gjeld. Det er så forbaska mye som antagelig ligger skjult av gjeld som kun Bates vet om. Derfor mener jeg at Bates bør presses ut av portene på Elland Road. Og da er økonomi den eneste måten Bates kan bli rammet på. Javist dette rammer Leeds, men det er nok desverre den eneste måten å bli kvitt Bates på



du har jo ingen fakta som backer opp dine påstander heller!
er jo bare noe du tror dette!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #26 på: Juli 15, 2007, 18:30:19 »
Det er ingen som vet Sydhagen. Det er dette som er så tragisk. Det vi vet er faktisk at Bates har fått til en avtale om at noen skal ha penger hvis Leeds rykker opp til Premier League innen 5 år. Hvor mye det er vet ikke jeg. Dette var noe som Bates forhandlet frem for en stund tilbake. det ble jo spekulert i om Bates ikke vill rykke opp til Premier League gjennom kvalikken ifjor.
Javist Sydhagen. Jeg spekulerer men det er mye gjemt av økonomiske forpliktelser i papirene til Bates som han ikke vil ut med



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag
« Siste redigering: Juli 15, 2007, 18:30:59 av h.b »

marve

Re: L.U.' fremtid
« Svar #27 på: Juli 15, 2007, 18:45:56 »
quote:
Originally posted by h.b

Marve. Den hvor var de når klubben virkelig lå nede er en frase som kun Bates vil bruke. Hva vet vi om hva ståga var da.Vi vet at den var på godt og vel over 100 mill pund. Hva vet vi om hvilke metoder som er brukt for å få Leeds ned til 35 mill i gjeld. Hva vet vi om hva som skjer hvis Leeds rykker opp i premier League innen 5 år. Kanskje det da kommer frem et krav på 50 mill pund som Bates så mesterlig har greid å skjule for andre.Da vil ikke akkurat disse 35 mill pundene vi har i gjeld nå + disse evt 50 mill pundene virke som at Bates har gjort en god jobb. Bates er en mester på å skjule realiteter.
Vil dere da virkelig si at Bates ghar fjernet gjeld. Det er så forbaska mye som antagelig ligger skjult av gjeld som kun Bates vet om. Derfor mener jeg at Bates bør presses ut av portene på Elland Road. Og da er økonomi den eneste måten Bates kan bli rammet på. Javist dette rammer Leeds, men det er nok desverre den eneste måten å bli kvitt Bates på



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag


Enten vi liker det eller ikke hb så er bates sjefen i klubben vi alle her inne elsker ,og han KOMMER ALDRI TIL Ã… GI FRA SEG LEEDS før han har fått det som han vill ,såpass har vi vell alle lært å kjenne mr bates nå .Så derfor er jeg av den ovebevisning at for at klubben skal lykkdes så må altså bates lykkdes .
En ting til hb lleedsu har helt siden gjelda vært kjent vært omringa av såkalt folk med hjerte i leeds som kunn har gjort en ting ,og det er å grbbe til seg mest mulig penger til eget bruk .De har jobbet for leeds og tatt seg jæ... bra betalt for det ,de har triksa og fiksa slik at deres egen lommebok har blitt tjukkere og leeds sin bare har blitt enda mindre .De har kunn BRUKT leedsu alle disse folka som så kalt har hatt leedsu i hjertet .
Og hva med alle disse fotball heltene våre de har kunn brydd seg om seg selv og alle pengene de kunne få ut av leeds u .Ikke en jæ.... av de så kalte heltene våre sa at de var villige til å hjelpe klubben som hadde gjort deM til hva de er i dag IKKE EN JÆ... EN AV DEM .
 

h.b

  • Gjest
Re: L.U.' fremtid
« Svar #28 på: Juli 15, 2007, 19:02:06 »
Poenget er at Leeds aldri kommer til å lykkes under Bates. Han vil ikke samarbeide med noen. Når han kaster Yorkeshire Evening Post på dør bare fordi de har gjort en artikkel på styre og stell i klubben , så vil den mannen aldri høre på andre enn seg selv. Så for at Leeds skal lykkes, så må Bates mislykkes. Dette i det lange løp



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

HåvardK

Re: L.U.' fremtid
« Svar #29 på: Juli 15, 2007, 19:40:30 »
quote:
Originally posted by Sverre
At vi i det hele tatt vurderer Tore Andre Flo, forteller langt mere...


En liten presisering, Sverre: Det er vel ikke VI som vurderer(å signe)Flo - det er Wise.

Ellers er jeg stort sett helt på linje med Sverre her. Har ikke klart å fatte noe skråsikkert standpunkt ennå, til tross for at engasjementet fortsatt er der. Dessverre gir det seg stort sett uttrykk i oppgitthet...

Så til dere(eg. marve)som mener at vi alltid har vært en drittsekk-klubb. Dette er jeg totalt uenig i. Vi har riktignok vært en klubb som "alle" har elsket å hate - men har samtidig vært både fryktet og respektert. Nå er vi jo ingenting å frykte lenger rent sportslig, og med den farsen som har foregått i styre og stell er det vel stort sett forakt og i beste fall kynisk latterliggjøring vi blir tilgodesett med fra utenverdenen. Det er noe helt annet.

Videre utpeker noen Bates til redningsmannen vår, fordi han var den eneste som sto klar til å ta over for et par år siden. Nå er det selvsagt mulig å gi geitebukken en viss kreditt for dette, men det som nå nylig har skjedd viser jo nettopp at det sto andre budgivere klare til å ta over. Bates selv har jo også gått ut og etterlyst samarbeidspartnere - men ærlig talt: Hvem i all verden med finansielle muskler og et minimum av intellekt kan være interessert i å samarbeide med ham? Selvsagt ingen.

Det kan også se ut som om enkelte tror at Bates nå har startet et nytt og bedre liv, og at han vil behandle supportere, spillere og andre samarbeidspartnere med den respekt de fortjener. In your dreams!

Hvorvidt jeg personlig vil innlede noen aksjon mot dagens Leeds-regime, gjenstår altså å se. Det som uansett er brennsikkert, er at jeg i mindre og mindre grad vil greie å identifisere meg med klubben så lenge den styres på den måten vi har vært vitne til de siste årene. Jeg vil selvsagt fortsatt følge med på resultater, juble over poeng mot Scunthorpe hvis vi greier det og glede meg over en mulig signing av en brukbar stopper av CCC-format - men alle disse følelsene vil til en viss grad bli overskygget av de negative vibrasjonene som Bates/Wise utsondrer.

Tror jeg.