Skrevet av Emne: Den store oppklaringstråden......?  (Lest 1529 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Den store oppklaringstråden......?
« på: Juli 19, 2007, 22:50:19 »
Sitter igjen, som sikkert noen andre også, med så enormt mange spørsmål etter de siste par månedene. Derfor oppretter jeg en tråd for kanskje å få litt klarsikt i hva det står i de andre trådene til sammen. Mye av det går hvertfall over mitt hode. [8)]

Evig takknemlig om noen kan klarlegge disse punktene for meg (så langt det går)

* Ken Bates overtok igjen kontrollen over Leeds United, etter først å ha satt klubben under KMPG-styrt administrasjon. Han fikk klubben tilbake uten å ha vært den beste kandidaten og uten at andre interessenter fikk innsyn i Leeds' regnskap. Etter hva jeg har forstått, har ikke KMPG gjort jobben tilstrekkelig og avtalen mellom de og Ken Bates vil bli etterforsket, for noen av oss ikke overraskende.
 - Dette kan igjen føre til at Ken Bates igjen mister kontrollen og Leeds igjen trues av konkursspøkelset? Eller vil da klubben mest sannsylig bli kjøpt opp av Redbus' representant Simon Franks m.fl.? Ken Bates kan vel ikke gjøre som han vil å legge klubben død og begravet på egenhånd? Ender vi opp en ny administrasjonsperiode under et nytt 'firma' (ikke KMPG). Ryker vi nye 10 poeng?
 - Og hva innebærer avtalen for kreditorene dersom Ken Bates virkelig får tilbake kontrollen over Leeds United? Noen preker om '50p in a pound' ved opprykk. Altså får kreditorene halvparten av gjelda si betalt dersom Leeds rykker opp? Til CCC? Til PL? Og betyr ikke det et rent gjelds-helvete for Leeds dersom vi skulle være så uheldige å rykke opp? Og er fotballnekt virkelig en trussel for klubben, eller er det klarlagt at det vi får spille under kraftig kontroll av Football League med hensyn til lønninger, signinger (20 i stallen totalt)? Hvor lenge varer denne kontrollen? 6mnd etter administrasjon? 12 mnd?

Sitter igjen med så utrolig mange spørsmål. Det hadde vært enormt fint om noen kunne svare på noen av dem, selv om ingen direkte vet hva som kan skje.


- Dennis
« Siste redigering: Juli 19, 2007, 22:55:10 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Dennis

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #1 på: Juli 20, 2007, 00:16:23 »
Ikke alle på en gang, a! [8)]

- Dennis
Marching on together!

Stephenjazz

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #2 på: Juli 20, 2007, 00:58:25 »
Det som skulle etterforksket var at ikke Denne Taylor eller Bates kan være direktører i Leeds united Limited, men det kan godt hende at det avtalen også blir etterforsket
Det blir aldri umoderne å vinne

baste

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #3 på: Juli 20, 2007, 02:15:45 »
Vi vet at spillerne venter på lønn...det lover jo bra..mer vet ikke jeg..Tror ikke KB mister kontrollen..det toget er nok kjørt..men hva som skjer nærmere jul er jeg spent på. Tror på ett oppkjøp...håper i allefall

Sander

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #4 på: Juli 20, 2007, 04:12:42 »
Så vi får helt sikkert starte årets sesong? Og vi kan hente spillere? (til vi har 20 i stallen)
 

Ferre

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #5 på: Juli 20, 2007, 04:41:36 »
quote:
Originally posted by baste

Vi vet at spillerne venter på lønn...det lover jo bra..mer vet ikke jeg..Tror ikke KB mister kontrollen..det toget er nok kjørt..men hva som skjer nærmere jul er jeg spent på. Tror på ett oppkjøp...håper i allefall



Bates kan ikke selge før om 12 mnd.

-WE'LL BE BACK-

Kato

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #6 på: Juli 20, 2007, 04:46:08 »
Du skiftet altså nick fra "David Healy" til "Robbie Blake". Foreslår du holder deg unna "Richard Cresswell" når du nå skal bytte.
 

stian

Re: Den store oppklaringstråden......?
« Svar #7 på: Juli 20, 2007, 05:48:07 »
quote:
Originally posted by kato

Du skiftet altså nick fra "David Healy" til "Robbie Blake". Foreslår du holder deg unna "Richard Cresswell" når du nå skal bytte.



Det har Ikke akkurat vært enkelt å velge nick etter spillere i Leeds de siste årene.

Det beste nicket for å ikke bli tatt av gjennomtrekken ville vel vært Ken Bates... Kanskje en ide for alle som vurderer å få trykket tekst på neste replica-skjorte også.

She was half woman, half fish. Terrible in the kitchen, but a bloody good swimmer.