Skrevet av Emne: Denne aksjen......  (Lest 2342 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Denne aksjen......
« på: Juli 23, 2007, 16:38:03 »
League rules do not prevent clubs in administration from starting a new term, provided they have sufficient funds to complete all 46 games.

However, Leeds United 2007 Ltd – the firm through which Bates bought the club last week – are not in administration, and United may be required to kick-off the season under their previous guise, LUAFC Limited which has the League share.
Last Updated: 19 July 2007 9:55 AM
 
CVA`n er ikke godkjent av KPMG lenger.......tror jeg snart mister tråden her. Dette er vel enkelt fortalt organisasjons-planen til det nye firmaet som skal godkjennes, der bl.a funds/cash må vises..

Fortell meg gjerne dette enklere den som kan[B)]

 

lojosang

Re: Denne aksjen......
« Svar #1 på: Juli 23, 2007, 17:13:27 »
http://www.debthelpuk.co.uk/resources/definitionsinsolvency.htm

Company Voluntary Arrangement (CVA)
A voluntary arrangement for a company is a procedure whereby a plan of reorganisation or composition in satisfaction of debts, is put forward to creditors and shareholders. There is limited involvement by the court and the scheme is under the control of a supervisor.

Men trenger vi egentlig enda en aksje og økonomitråd?
« Siste redigering: Juli 23, 2007, 17:14:09 av lojosang »
- Leif Olav

Cherry

Re: Denne aksjen......
« Svar #2 på: Juli 23, 2007, 18:07:52 »
Er vel kun meg som ikke er oppdatert på alle innlegg runddt dette på sidene våre. Beklager det.
Fikk svar nå, Bates har altså ikke denne planen KLAR NOK til og bli godkjent av ligasystemet.......er i hvertfall slik jeg oppfatter det - men har jo litt tungt for det...
 

Cherry

Re: Denne aksjen......
« Svar #3 på: Juli 23, 2007, 20:35:46 »
DA fant jeg det jeg trenger og vite om dette:

The League, who continue to regard Leeds as a club 'in administration' until they choose to return their share, wanted further assurances over the sale and also expressed concern at the "handling of the whole process" by KPMG.

Altså dette for de som må ha inn ting med teskje!
Mer dokumentasjon rundt selve salget er essensen..  bra link dette her:
http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds?articleid=3028291
 

Volda69

Re: Denne aksjen......
« Svar #4 på: Juli 24, 2007, 16:34:06 »
No har Leeds vore i kontakt med FL for å få tidsfesta ein dato dei kan få behandla spørsmålet om inngangsbilletten til League One. Klubben ventar på svar frå FL. Dette står også som ei kort kunngjering på sidene til Leeds.

http://www.yorkshirepost.co.uk/ViewArticle.aspx?SectionID=4883&ArticleID=3053533

Dette kan vel likevel ta tid

MOT
MOT

oak-tjome

Re: Denne aksjen......
« Svar #5 på: Juli 24, 2007, 17:07:52 »
ta tid ja, men det kan ikke ta for lang tid serien starter tidlig i august!!!
 

rd1

Re: Denne aksjen......
« Svar #6 på: Juli 25, 2007, 19:50:06 »
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1078682,00.html

siste nytt om aksjen. selv om det strengt tatt er intet nytt.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

h.b

  • Gjest
Re: Denne aksjen......
« Svar #7 på: Juli 27, 2007, 14:15:38 »
Jeg tror at FA holder igjen denne aksjen frem til å se om Leeds greier å betale disse lønningene. Tror vi kan skyte langt etter denne aksjen før Leeds har betalt sine spillere lønningene som de har utestående. FA/L1 ser vel på dette med å betale det utestående på en måte som å kunne gjøre opp for seg. Og ærlig talt så skjønner jeg denne holdningen.
Hvis det er en annen grunn til at denne aksjen blir holdt igjen, så er jeg redd Leeds er i deep shit. Da får vi ikke denne aksjen uansett. Altså så spiller ikke Leeds i L1 denne sesongen



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Roy

Re: Denne aksjen......
« Svar #8 på: Juli 27, 2007, 15:47:09 »
Er det ikke slik at Leeds per i dag starter i L1 uansett? Aksjen (lisensen) som mangler kan det dispenseres fra. Har forstått det slik at ligastyret kan la Leeds spille selv om de formelt ikke har godkjent kjøpet, eller usikkerheten, rundt dette. Blir derfor noe usikker når du setter spørsmålstegn ved om vi spiller i L1 kommende sesong.[:(]

quote:
Originally posted by h.b

Jeg tror at FA holder igjen denne aksjen frem til å se om Leeds greier å betale disse lønningene. Tror vi kan skyte langt etter denne aksjen før Leeds har betalt sine spillere lønningene som de har utestående. FA/L1 ser vel på dette med å betale det utestående på en måte som å kunne gjøre opp for seg. Og ærlig talt så skjønner jeg denne holdningen.
Hvis det er en annen grunn til at denne aksjen blir holdt igjen, så er jeg redd Leeds er i deep shit. Da får vi ikke denne aksjen uansett. Altså så spiller ikke Leeds i L1 denne sesongen



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

  • Gjest
Re: Denne aksjen......
« Svar #9 på: Juli 27, 2007, 15:52:16 »
Ifølge det som enkelte spekulerer i så er det gamle Leeds som starter opp i L 1. Dette vil da være tull, i og med at Bates har fått tilslaget på klubben igjen og det gamle Leeds derfor ikke eksisterer i realiteten.Det nye Leeds har ikke fått ligaens godkjennelse enda. Derfor er selve starten i  L 1 i fare uten denne aksjen.
Nå skal jo spillerne etter sigende bli betalt i løpet av dagen eller mandagen.Dette vil antagelig frigjøre denne aksjen, men dette har vi jo hørt før. Seriestarten er temmelig nærstående, og en avklaring må komme innen kort tid



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

h.b

  • Gjest
Re: Denne aksjen......
« Svar #10 på: Juli 27, 2007, 16:00:43 »
Det har blitt bekreftet at Leeds faktisk kan starte sesongen uten denne aksjen. Det blir sagt at Leeds kan starte sesongen uten aksjen. Teknisk sett kan Leeds spille i 18 måneder uten denne aksjen
It has previously stressed that technically a club can play in its competitions without a share for up to 18 months.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sports-headlines?articleid=3062020



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sydhagen

Re: Denne aksjen......
« Svar #11 på: Juli 27, 2007, 16:31:48 »
men, vi må jo uansett ha denne aksjen for å få kjøpt spillere..uten nye spillere inn blir det skralt med poeng fremover trur eg..ivertfall ikke nok poeng til opprykk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Roy

Re: Denne aksjen......
« Svar #12 på: Juli 27, 2007, 16:32:23 »
Da skulle vel det hinderet være ryddet bort. Da gjenstår bare spillerlønninger, og penger til innkjøp. "bagateller" :)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Cherry

Re: Denne aksjen......
« Svar #13 på: Juli 27, 2007, 19:17:58 »
Virker som The League har all tid i verden på og vurdere om Leeds skal få igjen denne aksjen.....for og "snu enhver stein" fro og få oversikten ift salget av klubben.  Fair mot kreditorer, men ikke heldig for klubben.
Virker også som "transferpenger" fra spillere som nå er solgt, ikke kan brukes på lønn & nye spillere, da de er låst på konto...

Da gjelder vel kun den regelsen om at man kan ha 20 profesjonelle kontrakter/spillere i klubben, mens man ennå er under administrasjon - som man kan være i 18 mnd som nevnt av h.b.
Virker da som The league "tester" økonomien /viljen i det nye selskapet en stund.

Ser ikke noen Gulerot i og skrive under for laget vårt om dagen.
 

Roy

Re: Denne aksjen......
« Svar #14 på: Juli 28, 2007, 16:16:23 »
Da må del vel være mulig å få aksjen på mandag/tirsdag. Prøvespillerne våre er jo på plass og bare venter på å skrive under, så da går det nok så bra så...

Leeds invited to share meeting (YEP 28/7)

LEEDS UNITED were last night handed a ray of hope that their bleak summer could be drawing to a close when the Football League last night invited club officials to a meeting.


The Elland Road club have been effectively in limbo following the League's decision not to rubber-stamp the July 11 deal that saw the administrators, KMPG, sell the business to Ken Bates.

It had been expected that the club's share in the League – suspended when Leeds went into administration on May 4 – would be transferred to the new company Leeds United 2007 Ltd, but instead further documentation was requested from KPMG.

Those papers were received on Wednesday and the League last night broke the deadlock that saw players go unpaid by inviting senior officials of both United and KPMG to a meeting early next week where the main topic will be the transfer of the share.

Time is clearly of the essence for United with the League One season due to kick off a fortnight today. No club officials would comment when contacted by the Yorkshire Post last night.

The League's statement said: "The board of The Football League met today (Friday) to consider the current situation regarding Leeds United.

"At the meeting, the board were informed by their legal representatives that the club's administrator, KPMG, had delivered on Wednesday the final documentation requested by the League.

"The Board, therefore, convened at the earliest opportunity. The board considered all the information submitted and authorised the chairman to invite senior representatives of Leeds United 2007 Ltd and KPMG to a meeting early next week with a view to seeking to make progress."

The possible ending of the impasse between United and the League will come as a huge boost for Dennis Wise with his rebuilding plans for the new season having to remain on hold during the deadlock.

The United manager has already missed out on several transfer targets, but he is expected to move quickly once the share is returned.
« Siste redigering: Juli 28, 2007, 16:17:10 av Roy »
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Cherry

Re: Denne aksjen......
« Svar #15 på: Juli 28, 2007, 19:48:13 »
Endelig en dato.....dette var godt nytt!