Skrevet av Emne: Treningstips  (Lest 2605 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stifler

Treningstips
« på: August 02, 2007, 02:17:41 »
Nå er det på tide å komme seg i form![8D]
Så alle som har treningstips, må slenge di inn her![:)]

Her er da noen:

- Drikk kaffe før du går ut en tur, øker forbrenningen!

- Spis lite men ofte om dagen. 6 ganger om dagen. Middag og frokost skal man spise like mye av.

- Alltid ha en dag der du kan ha litt godt!
f.eks Lørdag. holder motivasjonen oppe.

- Ikke tren samme muskel mere enn annen hver dag.
Muskelen trenger minst en "fri" dag vile!
 
Sleng inn alt av tips![:)]
 f.eks:

Gå ned i vekt sunt
Gå opp i vekt sunt



Kan tippe det er mange som må komme seg i form her inne[8)]







Enjoy you sick bastard:)
« Siste redigering: August 02, 2007, 04:29:04 av Stiffler »
-Nr 2 er den første taperen-

John I

Re: Treningstips
« Svar #1 på: August 02, 2007, 03:38:37 »
Drikk et glass vann før du inntar et måltid
Marching on together

dexter90

Re: Treningstips
« Svar #2 på: August 02, 2007, 03:54:42 »
Jeg som skal melde meg på Skarverennet, må virkelig trene kondisjon og styrke i armer og ben! 3,9 mil på Ski er faktisk jævli hardt!
Men når det gjelder treningstips er ikke jeg flinkest å formidle sånt. Jeg har ihvertfall alltid med meg pulsklokke når jeg er ute å jogger, løper eller har intervaller. Min makspuls ligger nå på 190. Etter intervaller, og når du har nådd makspulsen din er det lurt å måle hvor raskt du kommer ned i puls. Er du godt trent, har jeg hørt, skal det ta 40-50 sekunder fra makspulsen til du har nådd 100 puls.
På de beste pulsklokkene som koster 3000-4000 kroner kan du legge inn øktene dine på pcen og analysere øktene dine hvis du driver jævli seriøst. Jeg nøyer meg med en helt vanlig pulsklokke til 800 kroner som jeg kjøpte på tax free.
Der er de viktigste funksjonene som man trenger når man trener som kaloriforbruk, makspuls, prosentpuls, fitness m.m. er også på de billigste.  
Jeg spiser få måltid om dagen. Men mye i hver måltid. Men det legger ikke jeg så stor vekt på, så lenge maten jeg spiser er sunn og god! Er veldig individuelt! Middagen får jeg hvertfal i meg mest mat. Havregrøt om morgenen er også en klassiker!
Før f.eks skarverennet eller jr. kamper for fotballaget spiser jeg mye pasta og mat som det er mye næring i. Som regel 2 timer før=)
Og jeg må si med en gang at sportsdrikk ikke er noe særlig å få i seg over tid. Mye usundt sukker og kjemikaler. Vann er og forblir best. Banan er veldig fint under lange økter og kamper eller renn eller hva det måtte være=) Proteinbarer også har jeg også sans for.
Ã… jogge ned 5 min etter hver økt er viktig for å gradvis roe ned musklene. Bruk alltid 10-15 min på tøying!!!!!!



« Siste redigering: August 02, 2007, 08:11:03 av dexter90 »
 

Stifler

Re: Treningstips
« Svar #3 på: August 02, 2007, 07:57:24 »
Masse posetive ting som skjer når man trener!

Opprettholde og forbedre styrke i muskulaturen.

Sterkere sener og ledd.

Gunstigere kroppssammensetning

Høyere energiomsetning, regulere vekt.

Opprettholde og forbedre kroppsholdningen.

Forebygge skader.

Prestere bedre på jobb, bedre humør

Tåler større totale belastninger i dagliglivet!

Luscos skal da være et forum med masse godt trente folk. stemmer ikke det, h.b[?][:I]




Enjoy you sick bastard:)
« Siste redigering: August 02, 2007, 07:58:30 av Stiffler »
-Nr 2 er den første taperen-