Skrevet av Emne: Leeds og sympati  (Lest 2693 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Leeds og sympati
« på: August 04, 2007, 19:37:27 »
Mange av den eldre garde av Leeds-suppoertere på dette forumet, ble Leeds-fans bl.a p.g.a sympati med et lag som ofte ble nummer 2 og sjelden nr 1. Hvem husker ikke Bayern Munchen-tapet eller cupfinale-tapet mot da "lille Sunderland".

Nå må vi starte sesongen i Leauge 1, og sannsynligvis med 15 poeng minus. Det er heftig, men jeg tror det kommer til å tenne/motivere både spillere og supportere. Jeg kjenner at lidenskapen til Leeds bare brenner sterkere, og får flash-back til mai-dagen i 1975. Tenk hvis vi skulle klare en play-off plass likevel? Vel, det er ikke det viktigste, men alle, også andre lags supportere vil føle med Leeds nå.

Se bare på dette klippet fra Newcastle Mad:

Ex-Leeds star Alan Smith signed for Newcastle yesterday in a £6m deal, to join former Elland Road team-mates James Milner and Mark Viduka ... on a day when Leeds United suffered another ridiculous kick in the teeth!

Just a couple of weeks ago we reported on this site the sad plight of the once great Leeds.

In no way was it a dig at the club or the fabulous fans; simply a show of sympathy because WE (Newcastle United) were so close to that rocky road to hell back in 1992.

We had to beat Leicester City at Filbert Street to stay in the old Second Division, just 90 minutes from the drop into the league where Leeds find themselves at the moment. We won 2-1, thanks to an own goal in injury time, but results elsewhere sent Plymouth Argyle down ... not ourselves. By the way ... Leeds were league champions that year, of what is now the Premiership.

We were promoted the following season, vowing never to be in that position again. But as we have seen with Leeds ... it CAN happen. And they thought they had seen it all, knew they were in the gutter but at long last realised there was only one way to go ... up!

Well how wrong they were. The misery just gets worse!

Leeds now face a battle to persuade fellow Football League clubs they do not deserve to start the season with a 15-point penalty.

The club have been granted their Football League share - enabling them to start the League One campaign - but incurred a penalty for not complying with the authorities' rules on insolvency.

Leeds immediately appealed against the punishment and their case will now be heard at a special meeting of all league clubs, to be arranged in due course.

As we said in our article, Leeds and Toon fans have not always seen eye to eye. I spent a night in a police cell one evening back in the 1970s for a little argument with the Gelgard End. Outnumbered by about 10,000-to-1, a copper did the wise thing and dragged me out. And I had a couple of incidents after that particular day that we won't go into.

But hand on heart ... I respect no other supporters the way I respect Leeds. And my heart goes out to them.

KEEP THE FAITH!


Jeg synes dette varmet skikkelig, og postet like godt hele artikkelen her, slik at ingen av dere går glipp av den.

Link: http://www.newcastleutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=346139

Berlin, Luscos medl. nr. 20
« Siste redigering: August 04, 2007, 20:39:27 av berlin »

Robert H.

Re: Leeds og sympati
« Svar #1 på: August 04, 2007, 19:47:07 »
Jeg likte også denne. Newcastle er en skikkelig fotballklubb og Toon Army er supportere det står respekt av. Glemmer aldri synet av en hel buss med hardbarkete "Toon soldiers" som gråt som barn etter de tapte mot Blackburn på Ewood Park i 1995 tror jeg det var...

Ønsker Alan Smith og Mark Viduka lykke til i sin nye klubb!
« Siste redigering: August 04, 2007, 19:50:26 av Robert H. »

SirOlsen

Re: Leeds og sympati
« Svar #2 på: August 04, 2007, 20:07:42 »
Dette var herlig lesning.. :) Ikke at det løste noen av våre problem.. Men dog..
Jeg er vel ikke i rette posisjon til å kunne si noe slik.. men jeg vil allikevel påstå at dette var voksent og nobelt gjort!

Skulle bare så idnerlig ønske at det var meg som skrev den artiklen til Newcastle, og ikke omvendt.. ikke for det, jeg unner ikke Newcastle noe vondt.. hverken laget eller dets supportere. Men jeg synes det står respekt av det å ta nesa ned fra skyene et lite øyeblikk og tenke ydmykt gjennom sin egen historie og ikke minst offisiellt uttrykke sin sympati med noen som er så nedkjørte som det vi er pr. idag..

Jeg må vel si at jeg alltid har hatt litt småsansen for Newcastle, uten at jeg kan forklare helt hvorfor.. ikke foran Leeds selvfølgelig, men ett eller annet har det vært.. Og når jeg ser noe slikt som dette så blir jeg faktisk litt rørt.. rett og slett rørt..
-SirOlsen-

Tom S

Re: Leeds og sympati
« Svar #3 på: August 04, 2007, 20:13:03 »
God lesning!

Vi skal klare oss sjølv med -15 i bagen!

Come On Leeds !!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Re: Leeds og sympati
« Svar #4 på: August 04, 2007, 21:24:40 »
God lesning fra Toon Army.

For min egen del tror jeg det fort blir større tenning blant Leeds-fansen nå, og forhåpentligvis kan dette brukes i en "gjenforening" i å støtte laget. Det blir en slags "alle vil ta oss, men vi skal vise dem!"-holdning. Vi har på en måte ikkeno' å tape og kan ha det moro på veien.... bring back "dirty Leeds"?

Let's go f----- mental....

SA

http://www.svendanders.com/

SirOlsen

Re: Leeds og sympati
« Svar #5 på: August 04, 2007, 23:12:43 »
Vel.. ikkeno å tape Svend Anders.. jeg vil vel i høyeste grad si at et nedrykk til League Two så absolutt er noe å tape
-SirOlsen-

Svend Anders

Re: Leeds og sympati
« Svar #6 på: August 04, 2007, 23:26:32 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Vel.. ikkeno å tape Svend Anders.. jeg vil vel i høyeste grad si at et nedrykk til League Two så absolutt er noe å tape



League One, League Two...

...potato, potato...

[:o)]

Det FØLES da ikke som vi kommer stort lenger ned nå.

SA

http://www.svendanders.com/

SirOlsen

Re: Leeds og sympati
« Svar #7 på: August 04, 2007, 23:30:45 »
Nei, der har du et poeng ;) den skal du ha ;) hehe
-SirOlsen-

Johrnino

Re: Leeds og sympati
« Svar #8 på: August 04, 2007, 23:31:34 »
Utrolig morsomt å lese om alle de hyggelige hilsningene vi får fra andre klubber. Det er faktisk direkte rørende at nesten 90 % av innleggene er på vår side og ønsker oss tilbake til Premier league så fort som mulig.
De få som ønsker oss dit peppern gror er vel antakeligvis 12 år og full av kvisehormoner.. Det viser bare at vi er en del av en stor fotballfamilie. Rørende..
Sjekk det ut selv:
http://www.teamtalk.com/football/yoursay/0,19082,7401,00.html#588909
 

berlin

Re: Leeds og sympati
« Svar #9 på: August 04, 2007, 23:59:41 »
a good one, that, johrnino, mye rørende kommenatarer. :)

Leif Egil

Re: Leeds og sympati
« Svar #10 på: August 05, 2007, 02:08:06 »
Utrolig gledelig at så mange faktisk viser medfølelse med oss i disse dager! Tror de siste årene har silt ut det som måtte være av medgangssupportere og nå står den "harde" kjerne igjen. 15 poeng minus... pøøøh - WE ARE LEEDS AND PROUD - Championship 2008 here we come!!!!!!! MOT
 

h.b

  • Gjest
Re: Leeds og sympati
« Svar #11 på: August 05, 2007, 02:19:39 »
De fleste som har en del år på baken med engelsk fotball vil symatisere med Leeds.Leeds har ikke bare spilt seg inn i hjertene til Leeds fans , men til fotballfans over hele verden



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

GeirO

Re: Leeds og sympati
« Svar #12 på: August 05, 2007, 03:20:24 »
Tror sannelig Newcastle nå aspirerer til å bli mitt nr. 1-lag i Premier League nå!
MOT

h.b

  • Gjest
Re: Leeds og sympati
« Svar #13 på: August 05, 2007, 03:21:58 »
Har alltid hatt sansen for Tottenham jeg



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

roaldv

Re: Leeds og sympati
« Svar #14 på: August 05, 2007, 04:04:48 »
Rørende lesning, dette. Har alltid ment at de har baller(!) i Newcastle:-)

Har ellers opplevd utrolig mange sympatierklæringer fra fans av både ManU, Liverpool, Spurs, Everton, osv, osv. Snakker da fortrinnsvis om de som er genuint opptatt av engelsk fotball, og ikke fjortiser som tror at Liverpools storhetsperiode(?) startet med Gerrard.

(Når det er sagt, så har jeg veldig sansen for nettopp Gerrard, og siden dette er tråden for bekjennelser, tar meg i å håpe at de skal slå ut Toulouse og komme med i CL. Hadde vært digg med Liverpool på Lerkendal!)

Føler at det har snudd nå - vi kjører over Tranmere til helga! Der er jeg faktisk helt sikker[8D]

GeirO

Re: Leeds og sympati
« Svar #15 på: August 05, 2007, 05:52:21 »
quote:
Originally posted by roaldv

Rørende lesning, dette. Har alltid ment at de har baller(!) i Newcastle:-)

Har ellers opplevd utrolig mange sympatierklæringer fra fans av både ManU, Liverpool, Spurs, Everton, osv, osv. Snakker da fortrinnsvis om de som er genuint opptatt av engelsk fotball, og ikke fjortiser som tror at Liverpools storhetsperiode(?) startet med Gerrard.

(Når det er sagt, så har jeg veldig sansen for nettopp Gerrard, og siden dette er tråden for bekjennelser, tar meg i å håpe at de skal slå ut Toulouse og komme med i CL. Hadde vært digg med Liverpool på Lerkendal!)Føler at det har snudd nå - vi kjører over Tranmere til helga! Der er jeg faktisk helt sikker[8D]



Er så ufattelig uenig. Heia Toulouse!
MOT

Kickthemdown

Re: Leeds og sympati
« Svar #16 på: August 05, 2007, 06:18:00 »
Æsj sympati . En del , eller det eneste som er morro med å være Leedsfan, er jo at folk hater oss. Skal de ta fra oss det også? [:(!]

Alta-White


roaldv

Re: Leeds og sympati
« Svar #17 på: August 05, 2007, 06:37:52 »
quote:
Originally posted by Alta-White

Æsj sympati . En del , eller det eneste som er morro med å være Leedsfan, er jo at folk hater oss. Skal de ta fra oss det også? [:(!]

Alta-White





Tror faktisk det er det som er årsaken til sympatierklæringene. Blir så kjedelig for de andre lagene uten Leeds i PL, som Raga sier så fortreffelig "Er det ikke deilig å ha non å hate...."

Savner bittelitt (ca 1 %) Molde i Tippeligaen også[}:)]
« Siste redigering: August 05, 2007, 06:42:18 av roaldv »

Adis

Re: Leeds og sympati
« Svar #18 på: August 05, 2007, 06:57:00 »
quote:
Originally posted by Alta-White

Æsj sympati . En del , eller det eneste som er morro med å være Leedsfan, er jo at folk hater oss. Skal de ta fra oss det også? [:(!]

Alta-White





Hehe.. blir bare enda stoltere når noen proklamerer at de hater oss.. couldn't give a flyin f**k om hva folk mener når alt kommer til alt.. We Are Leeds!!





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

berlin

Re: Leeds og sympati
« Svar #19 på: August 05, 2007, 21:49:34 »
quote:
Originally posted by Alta-White

Æsj sympati . En del , eller det eneste som er morro med å være Leedsfan, er jo at folk hater oss. Skal de ta fra oss det også? [:(!]

Alta-White





sympati og hat er faktiskt forenlig i denne situasjonen. Når vi en gang møter de store igjen, i ligasammenheng, er vi selvsagt hatet, men på samme tid elsker supportere slike oppgjør. De fleste som sier de hater Leeds, respekterer oss også. Det er jo det det hele går ut på, å måle krefter både på og utenfor banen.