Skrevet av Emne: Brev til de 71 klubbene  (Lest 4906 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SveinArve

Brev til de 71 klubbene
« på: August 08, 2007, 19:58:47 »
Både Bates og Lord Mawhinney har skrive brev til 71 ligaklubber i england, som skal vere med å bestemme sjebnen til Leeds ang -15 poeng.

For å lese Bates sitt brev, trykk her.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3094962

For å lese Lord Mawhinneys brev, trykk her: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3095145

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

soumoh

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #1 på: August 08, 2007, 20:00:57 »
Meget interessant lesning...HMRC er altså de som drøyde hele greia...

We'll be back.
We'll be back.

SveinArve

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #2 på: August 08, 2007, 20:08:00 »
"One of the chairmen who will shape the course of United's 2007-08 campaign said it was impossible to predict how the vote would go.

He also told the YEP, however: "If anything might sway us in Leeds's favour, then I suspect it will be the notion that deducting so many points will unfairly punish the fans."


På denne Chairmannen så ser det ut som om han mener at LEEDS-FANSEN har blitt nok straffet, og at dersom han vil stemme for at Leeds ikke får 15 minuspoeng, så er det ikke pga Bates, men pga fansen. Det var hyggelig lesing....

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

AndyMathie

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #3 på: August 08, 2007, 20:18:47 »
Tenk at de røde djevlene fra HMRC kom siste dag å la inn en protest. 1 fandens time før Leeds igjen kunne driftes på en normal måte. Skjønner ikke hvorfor de ikke kom allerede den første uka, men ventet så lenge. Kan jo bare spekulere, men virker som de ønsket å gjøre mest mulig skade på oss og at dette kun var ondsinnet bruk av makt.



We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

flynn

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #4 på: August 08, 2007, 20:56:55 »
Jeg synes det er veldig interessant å lese KB's egen beskrivelse av denne prosessen, hittil har vi jo bare kunnet gjette og spekulere om motiver og framgangsmåter. Som man kunne forvente klarer han i alle fall å framlegge saken på en måte som virker troverdig og redelig ved gjennomlesing, men det er nok sikkert slik at momenter som ikke taler til Leeds's fordel er utelatt fra brevet...

Spesielt biter jeg meg merke i følgende:
- Det virker som om HMRC først og fremst rir prinsipper her, nemlig at de skal være prioritert framfor Footballing Creditors i slike tilfeller. Så dukker denne saken opp som en gylden anledning til å vise makta si. Det kan bety at de andre klubbene ser dette mer fra Leeds sin side enn jeg i utgangspunktet fryktet!

- Bates har unektelig et poeng når han sier at å unnlate å ta 10-poengs straffen på tampen av fjoråret (så lenge det var lovlig) ville vært en unnlatelsessynd ovenfor klubben og supporterne.

- Jeg leser ikke brevet som en appell om å endre straffeutmålingen, men om å frikjenne tiltalte. Kronargumentet synes å være at poengstraff-metoden kun skal brukes for å straffe lovbrudd, og her foreligger det ingen slike. Om han får gjennomslag for dette synet kan det jo faktisk hende at hele straffen blir fjernet!
Det vil unektelig virke rart om man først sier seg enig at Leeds ikke har begått lovbrudd, for deretter å redusere straffen i stedet for å fjerne den. Slik jeg ser det bør man her enten fjerne straffen, på bakgrunn av at tiltalte viste seg å være uskyldig, eller opprettholde hele straffen dersom man mener det motsatte.
 
Desverre tror jeg nok at mange chairmen rundt omkring setter stor pris på å kunne klå Bates, og at mange nok derfor kan tenkes å stemme mer med hjertet enn hjernen.

Uansett ble jeg litt oppmuntret av å lese dette, sikkert mest fordi jeg for en gangs skyld følte at jeg skjønte litt av hva Bates holder på med.


flynn

Volda69

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #5 på: August 08, 2007, 21:02:26 »
Eg støttar dine synspunkt, Flynn. Eg er også spent på om dei andre klubbane tar Bates sitt "bait". Håper i det lengste på ei fjerning av heile poengstraffa. Då slepp me kanskje å sjå Leeds nederst i League One i beste fall fram til slutten av september.

MOT
« Siste redigering: August 08, 2007, 21:03:47 av Volda69 »
MOT

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #6 på: August 08, 2007, 21:09:28 »
Jeg tror faktisk Leeds har en veldig god case her – i hvert fall ift å få redusert poengstraffen betydelig.

Som Flynn er inne på: Det Bates skriver om at HMRC i denne saken i realiteten har innledet en politisk prosess imot fotballens egne  â€™insolvency’ lover (hvor fotballkreditorer får prioritet, og HMRC stiller i andre rekke) er etter min forståelse en riktig betraktning. Når HMRC nå stikker kjepper i hjulene for Leeds er det et angrep på den fotballovgivning alle klubbene styres etter.

Dette er en viktig prinsippsak for The Football League og HMRC, noe også FL har understreket i sitt brev til de 71 klubbene.
 
For å sette det på spissen:

Stemmer man for denne voldsomme poengstraffen, stemmer man for at HMRC kan blokkere/trenere enhver CVA-prosess ved å anke CVA-en som man har gjort i denne Leedssaken -  med de økonomiske implikasjoner det kan ha for en klubb som er i admin. Dvs stemmer du for i denne saken – skiter du på sett og vis i ditt eget reir... Av de 71 andre klubbene i FL kan jeg fort tenke meg at opp mot en 1/3 av de har en finansiell situasjon hvor de har en større eller mindre risiko for å havne i admin i løpet av de nærmeste 2-3 åra, og da er det liksom ikke noen tvil om hva man stemmer i en slik sak som dette!

Som den rosenrøde positivist jeg er, tror jeg FL sine 15 minuspoeng er en politisk markering for å vise myndighetene at FL tar den økonomiske manøvreringen i fotballklubbene på alvor, men når jeg leser mellom linjene i de to brevene fra FL og Bates til klubbene ligger det et budskap som styrer denne saken mot en symbolsk poengstraff på 3-5 poeng.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

auren

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #7 på: August 08, 2007, 21:19:09 »
Enig med flynn.. Enten så straffes Leeds med 15 poeng, ellers så slipper vi uten straff. Her finnes det ingen kompromiser. Enten har vi gjort noe galt (-15 poeng) eller så må vi bli frikjent og ikke få noen straff!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rsp

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #8 på: August 08, 2007, 21:23:08 »
Er det noen som vet når en endelig avgjørelse er klar?
 

SveinArve

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #9 på: August 08, 2007, 21:31:40 »
i morra

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

rsp

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #10 på: August 08, 2007, 21:50:07 »
Takker.
 

jarle

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #11 på: August 08, 2007, 22:12:03 »
Bra brev Bates... det er akkurat samme logikken jeg har brukt her på forumet...

Kreditorene sa OK
KPMG sa OK

Hva er det Leeds har gjort som er galt...

At Revenue bruker Leeds som brekkstang for å forandre skattereglene (at de skal tilgodes på en bedre måte en fotball relaterte kreditorer) er vel ikke Leeds sitt problem...

Jeg trro klubbene vil se at her er det de SAMMEN mot Revenue i framtiden (dette kan skje alle klubber) og at de derfor faller ned på Leeds sin side...
Pluss at jeg har en følelse av at folk både venner og fiender begynner å synes at nok er nok for gamle storheten LEEDS...

Vi starte på 0 poeng er mitt tips!!!


Volda69

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #12 på: August 08, 2007, 22:12:06 »
Møtet startar 11.30 norsk tid i London i morra.

MOT
MOT

marve

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #13 på: August 08, 2007, 22:30:13 »
quote:
Originally posted by jarle

Bra brev Bates... det er akkurat samme logikken jeg har brukt her på forumet...

Kreditorene sa OK
KPMG sa OK

Hva er det Leeds har gjort som er galt...

At Revenue bruker Leeds som brekkstang for å forandre skattereglene (at de skal tilgodes på en bedre måte en fotball relaterte kreditorer) er vel ikke Leeds sitt problem...

Jeg trro klubbene vil se at her er det de SAMMEN mot Revenue i framtiden (dette kan skje alle klubber) og at de derfor faller ned på Leeds sin side...
Pluss at jeg har en følelse av at folk både venner og fiender begynner å synes at nok er nok for gamle storheten LEEDS...

Vi starte på 0 poeng er mitt tips!!!






Helt enig med deg jarle ,men deler ikke din optimisme ang redusert straff ,å tro at våre konkurenter vill redusere denne straffen noe vesentlig er å drømme mener jeg .
 

berlin

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #14 på: August 08, 2007, 22:55:28 »
Er det så sikkert at alle klubber som havner i administrasjon/trues av konkurs, skylder HMRC en drøss med penger?
Det kan vel heller være at de ikke greier å betale på store lån, eller andre høye løpende utgifter.

Brevene var interessante og det kan synes som om det kan være en sjanse til mindre eller 0 straff.

...og jeg som hadde blitt vant til martyr-rollen og det hele. Hver gang jeg gløtter på tabellen står det 0 poeng, ja helt til mørketida senker seg over det ganske land.[:I]
« Siste redigering: August 08, 2007, 22:56:07 av berlin »

Adis

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #15 på: August 08, 2007, 23:23:21 »
Jeg tviler meget sterkt på at ikke en eneste av de 71 ikke skulle synes det av personlige grunner er kjempefestlig å kunne stikker kjepper i hjulene for bates..





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

jarle

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #16 på: August 08, 2007, 23:44:53 »
Er det 70 for å 1 mot så blir det 15 poeng mener du...


Noen som vet hva stemmesystemet tilsier...2/3 flertall ??

Leif Egil

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #17 på: August 09, 2007, 00:03:22 »
Uansett - torsdag 9/8-07 blir nok en spennende dag for oss Leeds supportere! Ikke mange andre klubber som kan "skryte" over så mye action i løpet av en sommer!:)
 

Dennis

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #18 på: August 09, 2007, 00:06:11 »
quote:
Originally posted by Sotra

Uansett - torsdag 9/8-07 blir nok en spennende dag for oss Leeds supportere! Ikke mange andre klubber som kan "skryte" over så mye action i løpet av en sommer!:)



En dag som Leeds-supporter er mer innholdsrik enn de fleste andre klubber kan vise til på en sesong! [:)]

- Dennis
Marching on together!

Sleivind

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #19 på: August 09, 2007, 00:07:22 »
quote:
Originally posted by Sotra

Uansett - torsdag 9/8-07 blir nok en spennende dag for oss Leeds supportere! Ikke mange andre klubber som kan "skryte" over så mye action i løpet av en sommer!:)




Du er nå litt vel optimistisk når du tror at en avgjørelse skal bli tatt i morra. Tipper vi får et endelig svar seint fredag ettermiddag, eller kanskje lørdag formiddag.

Adis

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #20 på: August 09, 2007, 00:13:33 »
quote:
Originally posted by jarle

Er det 70 for å 1 mot så blir det 15 poeng mener du...


Noen som vet hva stemmesystemet tilsier...2/3 flertall ??



Etter det jeg har forstått kreves det enstemmighet. Synes det hørtes voldsomt ut men mener å ha lest det et sted eller to.. skal se om jeg fnner kilde.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Adis

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #21 på: August 09, 2007, 00:16:23 »
http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=346670

"A straight majority will be needed to win the vote, which could see United's penalty upheld, reduced, quashed or even increased" .. så da var jeg vel litt på skogstur.. og bra er det! :)






After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #22 på: August 09, 2007, 00:35:20 »
'Straight majority' = simpelt flertall.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

HåvardK

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #23 på: August 09, 2007, 01:53:17 »
quote:
Originally posted by midjo

'Straight majority' = simpelt flertall.


Betyr det at 51-49 holder, midjo?

Adis

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #24 på: August 09, 2007, 02:05:01 »
Det stemmer HåvardK

Samtidig er jeg sikker på at jeg leste noe ganske så annet et annet sted, men jeg klarer ikke finne det. Mulig jeg bare kløner her altså. Håper det. For å få alle til å stemme i vår favør er jo helt håpløst. Så jeg må ha misoppfattet. Beklager i så fall feil hentydning tidligere.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
« Siste redigering: August 09, 2007, 02:06:21 av WeAreLeeds »
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #25 på: August 09, 2007, 02:09:21 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by midjo

'Straight majority' = simpelt flertall.


Betyr det at 51-49 holder, midjo?



Is that a trick question?

Mer interessert i hva disse folka faktisk skal stemme over - YES/NO eller Alternativ 1, 2, 3, 4 og 5. Kan ta mange dager å regne ut dette avstemmingsresultatet...[:)]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Ferre

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #26 på: August 09, 2007, 02:14:28 »
Bare håper jeg kan komme hjem til gode nyheter i morgen. Og kanskje et par nye signeringer...[:)]

-WE'LL BE BACK-

jarle

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #27 på: August 09, 2007, 02:38:25 »
51 / 49 det er vel ikke 100 klubber i L1...

jeg vil si at av 24 klubber (23..Leeds kan vel ikke stemme)

SÃ… MÃ… 12 si JA... 12 av 23...

det tror jeg skal gå bra!!! Så mange fiender har vi vel ikke???

Erik M

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #28 på: August 09, 2007, 02:43:53 »
Football League består av 72 klubber, 71 stemmeberettigete (CCC; L1, L2).
 

jarle

Re: Brev til de 71 klubbene
« Svar #29 på: August 09, 2007, 03:01:13 »
du har rett...
rask på labben der!

vi holder pusten..................