Skrevet av Emne: Support Wise  (Lest 42162 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Milou

Re: Support Wise
« Svar #30 på: August 11, 2007, 10:35:12 »
Eg har vore moderat skeptisk til Wise sidan han tok over, men meiner av prinsipp at har ein først ansatt ein manager bør han få tid på seg før det blir aktuelt med bytte. Wise overbeviste på ingen måte i fjor, men hadde samtidig så pass vanskelege arbeidstilhøve at det ikkje er urimeleg at han får ein sesong til. Det var også enkelte positive tendensar mot slutten av sesongen.

Med 15 minus er det urimeleg å kreva opprykk av Wise i år, men ein plass på øvre halvdel av tabellen bør vera eit krav, med ein poengfangst som minst hadde plassert oss på play-off utan dei 15 minus. Stallen begynner å bli såpass bra at ved ein dårlegare prestasjon enn dette, bør det bli Wise sin siste sesong i Leeds.

pettern

Re: Support Wise
« Svar #31 på: August 11, 2007, 21:42:44 »
Kommer ALDRI til å støtte Wise!Han er helt ubrukelig som manager!Han klarte det kunstykket å rykke ned med den stallen vi hadde ifjor, mens lag som Colchester og Hull klarte seg.Det er bare å le av.,Faktisk på linje med det Venables klarte: å ta et lag som vi alle husker var dritbra, til å holde på å rykke ned fra PL.Dere kan bare slutte å drømme.Med Wise blir det nok engang en kamp for å overleve dessverre.Ingen verdens ting kommer til å bli bedre før denne Chelsea dritten er ute av Elland Road!Hvis vi rykker opp med Wise, skal jeg legge meg paddeflat, men jeg tror dessverre ikke det skjer!
 

Sydhagen

Re: Support Wise
« Svar #32 på: August 12, 2007, 04:51:33 »
virker som om wise har fått inn en ny giv i laget i løpet av sommeren..nå består laget av spillere som faktisk VIL spille for leeds!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kjelvi

Re: Support Wise
« Svar #33 på: August 12, 2007, 05:22:31 »
fotballdverg!

auren

Re: Support Wise
« Svar #34 på: August 12, 2007, 06:27:24 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by samadhi

Støtter Wise 100%, og har alltid gjort det. Synes han har mye av den gløden som jeg også vil se at Leeds har ute på banen - Leeds har alltid bestått av hardtkjempende  briter, og det håper jeg de vil i fremtiden også...




Jeg vil også ha et hardtkjempende og aggressivt Leeds-lag. Det var jo det vi hadde da vi opplevde suksess under Revie og Wilkinson. Men både Revie og Wilkinson var kjent for å være dyktige tenkere som hadde en plan med det de foretok seg. Jeg stiller meg ærlig talt litt tvilende til Wise`s evner når det kommer til planmessig tenking på høyt nivå...




Wilkinson har stått for noen av den merkeligste tankegangen jeg har opplevd som Leedsfan. Nemlig å resigne Lee Chapman, og selge en fremadstormede Noel Whelan og kjøpe inn (eller var det låne inn?) en avdanket Mark Hateley.

Da var kjøpet av Paul Okon mer forståelig...

auren

Leeds
Till
I
Die!
« Siste redigering: August 12, 2007, 06:28:23 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

L.RADEBE

Re: Support Wise
« Svar #35 på: August 12, 2007, 07:45:30 »
Mark Hateley ble lånt inn fra Qpr mener jeg.

Angående Wise. Mener at han er rett mann til å lede Leeds United. Alt Chelsea hatet går over når mannen viser resultater. Er overbevist om at Leeds United rykker opp denne sesongen, noe som vil være en bragd av Wise. Har en kompis som er Millwall supporter og jeg fulgte mye med på når Wise var manager der. Der forvandlet han et middemådig lag til et nestenopprykk og cupfinale. At laget ikke fikk med seg Wise videre og ikke rykket opp året kan man takke styret for grunnet en ikke-eksisterende satsing. Wise er en vinner, så enkelt er det med den saken.

At mannen er en hissigpropp har man lenge visst. At han et tre-fire ganger i året gjør noen klovnestreker på sidelinjen ser iallefall jeg bort i fra.
 

Torgeir

Re: Support Wise
« Svar #36 på: August 12, 2007, 07:47:23 »
quote:
Originally posted by auren

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by samadhi

Støtter Wise 100%, og har alltid gjort det. Synes han har mye av den gløden som jeg også vil se at Leeds har ute på banen - Leeds har alltid bestått av hardtkjempende  briter, og det håper jeg de vil i fremtiden også...




Jeg vil også ha et hardtkjempende og aggressivt Leeds-lag. Det var jo det vi hadde da vi opplevde suksess under Revie og Wilkinson. Men både Revie og Wilkinson var kjent for å være dyktige tenkere som hadde en plan med det de foretok seg. Jeg stiller meg ærlig talt litt tvilende til Wise`s evner når det kommer til planmessig tenking på høyt nivå...




Wilkinson har stått for noen av den merkeligste tankegangen jeg har opplevd som Leedsfan. Nemlig å resigne Lee Chapman, og selge en fremadstormede Noel Whelan og kjøpe inn (eller var det låne inn?) en avdanket Mark Hateley.

Da var kjøpet av Paul Okon mer forståelig...

auren

Leeds
Till
I
Die!



Fotball er merkelig[8D][8D][8D][8D][8D][8D]

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Torgeir

Re: Support Wise
« Svar #37 på: August 12, 2007, 07:49:00 »
quote:
Originally posted by Jon R

Uansett hvor suksessfull Wise måtte bli i fremtiden, trenger vi ikke bite i oss noe som helst. Mannen oppførte seg som en idiot ved en rekke anledninger ifjor og det skal man selvfølgelig forholde seg kritisk til. Sportslig sett var han også en katastrofe for oss. [xx(]

Etter nedrykket synes jeg Wise har vært imponerende løsningsfokusert, og måten pre-season har vært gjennomført på tyder på at mannen tross alt har ressurser som kan komme klubben til gode denne sesongen. Dels fordi jeg er en ekstremt godhjertet og tilgivende person, og dels fordi vi trolig er stucked med Wise så lenge Bates sitter  ved roret, gir jeg han blanke ark og appauderer det som er bra og gir pepper når han driter på draget. [:)][}:)][8)]

Jon R.




Er du glad eller blid[?][?][?][?][?][?]

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Sydhagen

Re: Support Wise
« Svar #38 på: August 12, 2007, 14:39:25 »
quote:
Originally posted by L.RADEBE

 
Angående Wise. Mener at han er rett mann til å lede Leeds United. Alt Chelsea hatet går over når mannen viser resultater. Er overbevist om at Leeds United rykker opp denne sesongen, noe som vil være en bragd av Wise. Har en kompis som er Millwall supporter og jeg fulgte mye med på når Wise var manager der. Der forvandlet han et middemådig lag til et nestenopprykk og cupfinale. At laget ikke fikk med seg Wise videre og ikke rykket opp året kan man takke styret for grunnet en ikke-eksisterende satsing. Wise er en vinner, så enkelt er det med den saken.

At mannen er en hissigpropp har man lenge visst. At han et tre-fire ganger i året gjør noen klovnestreker på sidelinjen ser iallefall jeg bort i fra.



enig! tror wise kommer til å bli en stor ressurs for leeds i mange år fremover! [:)]
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

TrJ

Re: Support Wise
« Svar #39 på: August 12, 2007, 15:57:25 »
Jeg er enig med det som er nevnt tidligere her, Wise gjorde det ok i forhold til sine forutsetning i fjor. Han "fortjener" å få prøve seg en hel sesong. Tror også Wise sin erfaring fra denne ligaen er en fordel. Wise er ingen PL-materiale per dags dato, men det er heller ikke Leeds. At han kommer med noen lite gjennomtenkte uttalelser innimellom må man bare regne med. Det gjør de fleste, synes Sven-Göran tok en bra en.. :)

Som nevnt i tråden så gjorde han det bra med Millwall og Swindon med begrensede ressurser. Og hvis det er noe han har nå så er det vel begrensede ressurser.. Jeg setter min lit til at Leeds og Wise vokser sammen slik at vi kommer oss opp og opp igjen!

/Terje
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Peter7

Re: Support Wise
« Svar #40 på: August 12, 2007, 17:56:09 »
quote:
Originally posted by TrJ

At han kommer med noen lite gjennomtenkte uttalelser innimellom må man bare regne med. Det gjør de fleste, synes Sven-Göran tok en bra en.. :)



"This summer has been an absolute nightmare," said Wise, "We've been tested to the limit and it doesn't look fair to me. Not only have they taken my arms and legs off, now they've cut my balls off as well."[:D]



***
Kandol 4 Kongo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

John I

Re: Support Wise
« Svar #41 på: August 13, 2007, 05:07:06 »
Shock horror...Leeds fans applaud Wise after victory at Tranmere

Når seirene kommer så kommer også støtten eller er det ikke slik?

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/football.html?in_article_id=474938&in_page_id=1779

Marching on together

oak-tjome

Re: Support Wise
« Svar #42 på: August 13, 2007, 05:18:01 »
det er nå den manageren vi har akkurat nå da,,,, så det så!
 

pale

Re: Support Wise
« Svar #43 på: August 19, 2007, 01:41:26 »
Har vært, og er absolutt fortsatt, en stor kritiker av Wise.

Synes han mangler mye av det en manager på dette nivået trenger.

Men han fortjener ros nå og da skal han få det:
-Han har lagt et godt grunnlag i pre-season, vi avgjør kamper på slutten.
-Han er i ferd med å spille inn en 11 som virkelig vil bite fra seg i L1.
-Han bruker ikke pressen til å sutre "jeg trenger 5 år og 50 mill£ for å lykkes..."
-Byttene funker, Flo inn i to kamper og er med å avgjøre begge.

Jeg har fortsatt en våt drøm om at Jewell tar over, men inntil videre ser det ut som Wise ihvertfall gjør en del rett.

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #44 på: August 19, 2007, 01:43:40 »
Wise har gjort en strålende jobb siden mai og det skal han ha full honnør for. Begynner nesten å bli glad i den lille fyren. [;)]

Jon R.
Jon R.

Ferre

Re: Support Wise
« Svar #45 på: August 19, 2007, 02:35:59 »
Seier i tre av tre kamper, vi kan ikke forlange mer enn det. Begynner å bli mer og mer positiv til Wise, men det er for tidlig å genierklære han. Vi får se rundt juletider om Wise er mannen til å føre oss opp til CCC.

-WE'LL BE BACK-

Erik_

Re: Support Wise
« Svar #46 på: August 19, 2007, 02:49:07 »
Mens jeg drømmer om at andre og mer kompetente menn styrer tingene i Leeds om noen år. Forhåpentligvis om ett år. Så får jeg bare ta til takke med det vi har i dag, Dennis Wise. Noe jeg vel er pokka nødt til.

Og for å bruke en någet kjent frase:

"It is well known for the world that in most of us, by the age of thirty,
the character has set like plaster, and will never soften again
".
-William James-


I motsetning til William James og vår egen anerkjente veteranen. Så er jeg er jeg sterkt troende til at personligheten kan endres selv om du er gammel og grå. Om dette gjelder for Wise og Bates som nå jo er over disse tredve, er jeg ikke så sikker på. Men et ørlite snev av håp har man jo da. Men det er lite. Ekstremt lite. Så og si ikke synlig for det blotte øye.

Uansett. Så lenge Bates sitter som styreformann (Så sta og egenrådig som den mannen er, kan det det bli lenge). Sitter også Wise trygt i managerstolen. Så lenge det går sånn tålelig bra, må jeg bare være fornøyd. I og med at jeg ønsker det beste for Leeds United så må jeg jeg vel også bare gi min form for "støtte" til Wise. Heldigvis veier Poyet opp en god del. Kunne han bare få bort den trangen til å hakke på dommere og motstander under kampene, Poyet også. Da hadde mye vært gjort... eh, litt i allefall.

Men; Han skal ha ros for at han turte å spille med tre spisser på slutten i dag mot Southend, og at Carole fikk sjansen til å vise seg fra sin bedre side. Det er vel det positive med Wise, at han tør. Neste steg er å gi unggutta sjansen, noe jeg tror han gjør. Måtte trepoengene bare fortsette å renne inn under hans tid som manager i klubben. Da er jeg ikke fremmed for å gi "den lille" et klapp på skuldra og et anerkjennende "Well done, mate".

Som Jon nevner, man blir jo nesten litt glad i den lille gretne. Helt til man får den lille trangen til å sparke han i rævva.

Go Wisey.
« Siste redigering: August 19, 2007, 02:52:00 av Enrique »

Stephenjazz

Re: Support Wise
« Svar #47 på: August 19, 2007, 03:12:30 »
så lenge treneren til leeds yter sitt maksimale for å fremheve best mulige resultater gir jeg blaffen i om det enten er  Dennis Wise eller englene til märtha som er treneren til leeds
Det blir aldri umoderne å vinne

veteranen

  • Gjest
Re: Support Wise
« Svar #48 på: August 19, 2007, 06:04:15 »
quote:
Originally posted by Enrique



Og for å bruke en någet kjent frase:

"It is well known for the world that in most of us, by the age of thirty,
the character has set like plaster, and will never soften again
".
-William James-


I motsetning til William James og vår egen anerkjente veteranen. Så er jeg er jeg sterkt troende til at personligheten kan endres selv om du er gammel og grå. Om dette gjelder for Wise og Bates som nå jo er over disse tredve, er jeg ikke så sikker på. Men et ørlite snev av håp har man jo da. Men det er lite. Ekstremt lite. Så og si ikke synlig for det blotte øye.

[


Jeg er overbevist om at de grunnleggende personlighetstrekkene ligger i oss fra den dag vi blir født. Men miljø og oppvekstvilkår er selvfølgelig også i stor grad med på og forme oss - og disse faktorene er ofte avgjørende når det viser seg om vi bruker disse trekkene (som f,eks temperamentstype) på en konstruktiv eller destruktiv måte.

Men du har missforstått hvis du tror at jeg mener at voksne mennesker ikke kan forandre seg til det bedre, Eirik. Men som vi alle vet, det blir ikke akkurat lettere å kvitte seg med unoter og uvaner jo eldre vi blir! Det blir litt sånn som når vi søler rundt komfyrplata: tørker vi det bort med engang, så går det greit. Men hvis vi lar det ligge lenge nok, så kan det være et hælvete å få bort dritten! [:)]
Og nå - sport!

Wise har så absolutt gjort jobben sin så langt denne sesongen. At laget viser evne til å "stå løpet", forteller oss at gutta er godt trent rent fysisk - og det forteller om fighting spirit og mental styrke. Bra! [:)]

Så får vi bare inderlig håpe at han ikke utløser for mange "selvmordsbomber" før sesongen er omme....

Sydhagen

Re: Support Wise
« Svar #49 på: August 19, 2007, 14:52:39 »
har alltid støttet wise her inne!
tror wise har potensiale til å bli en stor manager i leeds!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Support Wise
« Svar #50 på: August 19, 2007, 15:07:47 »
quote:
Originally posted by pale

Har vært, og er absolutt fortsatt, en stor kritiker av Wise.

Synes han mangler mye av det en manager på dette nivået trenger.

Men han fortjener ros nå og da skal han få det:
-Han har lagt et godt grunnlag i pre-season, vi avgjør kamper på slutten.
-Han er i ferd med å spille inn en 11 som virkelig vil bite fra seg i L1.
-Han bruker ikke pressen til å sutre "jeg trenger 5 år og 50 mill£ for å lykkes..."
-Byttene funker, Flo inn i to kamper og er med å avgjøre begge.

Jeg har fortsatt en våt drøm om at Jewell tar over, men inntil videre ser det ut som Wise ihvertfall gjør en del rett.



Og hva syns du mangler på dette nivået?

Hvilke andre managere i League One synes du har det Wise mangler?

Tidlig å bedømme dette ennå, men jeg synes det kan virke som Wise har omtrent nok av det som kreves for å få et lag til å fungere på dette nivået, som er League One. Minner også om at han ifjor ledet et lag i League Two som startet sesongen med seks strake seire. Og forskjellen på League One og League Two er ikke så veldig stor.

Jeg tror Wise - når han får det som han vil - er en manager som kan få gode resultater på League One/Two-nivå, og muligens også ett hakk høyere - med litt mer erfaring....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sydhagen

Re: Support Wise
« Svar #51 på: August 19, 2007, 15:14:28 »
enig med midjo her..der finnes INGEN god grunn til å si at wise ikke har det som skal til på dette nivået!
ivertfall ingen grunn med rot i virkeligheten!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Support Wise
« Svar #52 på: August 19, 2007, 15:36:53 »
quote:
Originally posted by Jon R

Wise har gjort en strålende jobb siden mai og det skal han ha full honnør for. Begynner nesten å bli glad i den lille fyren. [;)]

Jon R.




Ja, vi er mange som nå ser litt "annerledes" på Wise! Han har levert så langt. Det er det bare å innrømme og han har hatt værts tenkelige arbeidsforhold også!
Yeboahs vitne

AndyMathie

Re: Support Wise
« Svar #53 på: August 19, 2007, 15:55:45 »
2004 Premiership, 2005 Championship, 2006 Sinkingship, 2007 Abandonship.



We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

pale

Re: Support Wise
« Svar #54 på: August 19, 2007, 17:55:56 »
quote:
Og hva syns du mangler på dette nivået?

Hvilke andre managere i League One synes du har det Wise mangler?

Tidlig å bedømme dette ennå, men jeg synes det kan virke som Wise har omtrent nok av det som kreves for å få et lag til å fungere på dette nivået, som er League One. Minner også om at han ifjor ledet et lag i League Two som startet sesongen med seks strake seire. Og forskjellen på League One og League Two er ikke så veldig stor.



Ok, jeg skal være den første til å innrømme at min kjennskap til managere i L1 ikke er den beste. Derfor skal jeg ikke kaste ut navn.

Men på generell basis kan jeg si at jeg er overbevist at det er flere managere i L1 som går langt utenpå vår lille Wise.
Først vil jeg peke tilbake på denne siden der jeg faktisk skryter av Wise.

Men hvis jeg skal starte med hva han mangler:
- Han trente oss ned i fjor. Han hadde 7 måneder på å holde plassen med en stall som i det store og hele var den samme som holdt på å rykke opp året før.
- Han viser seg som en bølle på sidelinja, jeg tror ikke det er en klok måte å lede et lag på.
- Muldvarphistorien...
- Virker som han mangler respekt for andre mennesker. Jeg leste et intervju med Nicholls i forrige uke. Der sier han at året i Leeds var det verste i hans karriere og at Wise totalt mangler folkeskikk. Han skjeller ut enhver spiller foran alle andre i spillergruppa.
Jeg tror ikke dette er en god måte å få en prestasjonsgruppe til å fungere.
(Og ja, Nicholls oppførte seg som en tulling selv også. Han skulle selvsagt bitt det i seg og ikke søkt om overgang til Luton).

Jeg regner med at Jon R kan fylle i et par punkter som jeg sikkert har glemt[;)]

Til slutt vil jeg si at ut fra hva jeg leser i denne tråden, tror jeg at vi egentlig ikke er så veldig uenige?

Men det ser ut som vi er stuck med Wise en stund til, så vi får håpe at forbedringene han har vist holder i seg.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Support Wise
« Svar #55 på: August 19, 2007, 18:40:08 »
quote:
Originally posted by pale
.....
Til slutt vil jeg si at ut fra hva jeg leser i denne tråden, tror jeg at vi egentlig ikke er så veldig uenige?
...



Neida, jeg ser også svakhetene ved Dennis Wise - men jeg tror hans managerstil vil passe dette Leedslaget bra i League One, hvor det går mye på fysikk, innsats og enklere 'psykologi' - og at manglene til Wise dermed ikke vil synes så godt på dette nivået.

Det finnes noen få spennende managertyper i denne divisjonen som utretter mye bra med relativt små ressurser (Sheridan i Oldham, Slade i Yeovil, Ling i Leyton Orient), men jeg er ikke så sikker på at disse ville ha gjort det bedre enn Wise - som akkurat nå ser ut som han er 'rett mann til rett tid'. Nå står det riktignok 44 kamper igjen av sesongen, dog...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

L.RADEBE

Re: Support Wise
« Svar #56 på: August 19, 2007, 18:44:47 »
Stuck med Wise en stund til? Selvsagt blir Wise uavhengig om det skulle komme noen ut av intet for å overta for Bates. Wise har gjort en manns jobb i de klubbene han har ledet i sin korte managerkarriere, og det også med begrensede midler. Nå er han i Leeds og har startet denne sesongen bra og jeg er spent på fortsettelsen. At han er engasjert på sidelinjen gjør meg ikke noe. Vinnerinstinkt som du ser hos en god del andre managere. Selvsagt noe klovneoppførsel, men herregud såpass tåler vi! En del av dere Wise kritikere minner meg veldig om engelske journalister som pirker og klager på enhver ting som gjøres. Les bloggen til den eminente Karlsen på Nettavisen.no om Svennis så tror jeg de fleste skjønner hva jeg mener.
 

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #57 på: August 19, 2007, 19:04:23 »
quote:
Originally posted by pale

Sitat
Og hva syns du mangler på dette nivået?
Jeg regner med at Jon R kan fylle i et par punkter som jeg sikkert har glemt[;)]

Men det ser ut som vi er stuck med Wise en stund til, så vi får håpe at forbedringene han har vist holder i seg.



Som jeg skrev tidligere i denne tråden: Wise er hva vi har og jeg har gitt han blanke ark før denne sesongen sparket igang. Jeg kommer til å gi han honnør for det jeg mener er bra og kritikk for det som ikke er bra. Jeg lar dermed det gamle ligge, med mindre Wise selv gir meg grunn til å dra det frem igjen. [;)]

Jon R.
Jon R.

jarle

Re: Support Wise
« Svar #58 på: August 19, 2007, 19:36:13 »
Alle managere som har suksess er kontroversielle... enklet og greit!!!

Har tro på WISE... Rome was not buildt in a day  ; ))


Promotion 2010

Re: Support Wise
« Svar #59 på: August 19, 2007, 20:06:19 »
quote:
Originally posted by Peter7

Som jeg skrev da han ble ansatt: har alltid sett på ham som en liten drittsekk - men nå er han blitt VÃ…R lille drittsekk. Det er en viss forskjell. Støtter selvsagt manageren i Leeds United.

***
Vi skulle aldri solgt Terry Cooper til Boro'...


Det var vel sånn at selv Billy Bremner ble ansett av svært mange å være en drittsekk og grisespiller, men han var tross alt VÃ…R drittsekk......og det fortsetter jo inn i evigheten..... [;)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973