Skrevet av Emne: Kampreferat Tranmere-Leeds  (Lest 2257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

pale

Kampreferat Tranmere-Leeds
« på: August 12, 2007, 16:21:36 »
Da er kampen igaar fordoeyd og jeg sitter paa en internettkafe og kan skrive hvordan kampen ble opplevd paa Prenton Park i gaar.

Lagoppstillinga omtrent som forventet, men ble overrasket over aa se Flo blant innbytterne. Og saa var det en Thompson paa midtbanen jeg ikke hadde fatt med seg at vi hadde kjoept.

1. omgang er elendig!
Vi skaper minimalt og det er fortjent at Tranmere leder til pause. maalet kommer ved at de kommer seg rundt Frazer, slaar lavt inn paa bakre stolpe der en kommer fri og scorer sikkert. Mulig Lewis burde vaert der foerst.

Hele laget er en stor skuffelse i 1. omgang. Stopperne og Ankergren er det lite aa utsette paa, ellers er det soergelige greier. Lewis er passiv, Frazer er en katastrofe, holder paa aa gi bort et maal med en fryktlig bakoverpasning.

Pa midten ser Thompson tung og treg ut, og de andre ser vi ikke noe til. Kandol har vilje, men mangler evne og Beckford har evne, men mangler vilje.

Er trist i pausen.

Men saa har nok Wise sagt et visdomsord i pausen, for laget er forvandliet. Vi tilkjmeper oss initiativet i kampen, Thompson blir sjef paa midten, Kandol kan og Becford vil.

Saa scorer de 2-0 ut av intet, og kampen er oedelagt.

Hadde det ikke vaert for en vidunderlig linjemann som flagger.

1 minutt etter er det 1-1 og vi er i himmelen.]
Et flott innoevd frispark, der stopperne loeper seg fri paa bakerste og Heath header enkelt inn.

Da tar det fullstendig av blant Leedsfansen. Jeg klarer utrolig nok aa forholde megh rolig selv, noe en del rundt meg ikke klarer.
Problemet er at det er ikke i Leedssvingen.
Det foerer til at 150 tranmerefans rett foran oss gaar fullstending fra konseptene. De skal opp og ta Leedsfansen, men det ender med at vakter og politi foerer vaare gutter bort fra plassene og over til Leedsfansen som venter med stor jubel.

Flo kommer inn naar det er 15 igjen og gjoer et godt innhopp flere gode involveringer.
kampen ebber ut og alle er fornoeyd med 1-1 da Kandol dukker opp med en heading fra 2 meter, mellom beina paa keeper og vi vinner 2-1!

En utrolig opplevelse!
Den beste maaten aa vinne en kamp paa. Komme tilbake og avgjoere i 90 min.

Leedsfansen fortjener ogsaa honnoer (som alltid)
Hadde fyllt hvert sete i svingen sin og knuste de stakkars Tranmerefansen. Dagens chant var "There is only one Ken Bates", fra Tranmerefansen...

Ok, det var rapporten fra England. har faktisk litt trua paa at dette kan bli en morsom sesong.

Paal


Ferre

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #1 på: August 12, 2007, 16:25:08 »
Takk pale, må ha vært en fantastisk følelse å stå i lamme Leedsfansen når Kandol headet inn 2-1!
Hvilken spiller(e) vil du trekke som var gode?

-WE'LL BE BACK-

Volda69

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #2 på: August 12, 2007, 17:08:52 »
Takk for referat frå ein som har vore der. Skulle gjerne vore blant Leedsfansen på Prenton Park.

Bytter vi Frazer mot Gardner, så vert dette meget bra!

MOT
MOT

SirOlsen

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #3 på: August 12, 2007, 18:03:44 »
Spennende og enkel oversiktlig referat fra en som var så heldig og få overvære kampen personlig :)

Håper på flere slike referat fremover! :)
-SirOlsen-

Tore

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #4 på: August 12, 2007, 18:29:58 »
Flott at du tar deg tid til slike referat pale !
Det er alltid kjekt med stemingsrapporter fra de som har sett kampene live.

keep up the good work!

Tore
Marching on together...
Tore
Marching on together...

Stifler

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #5 på: August 12, 2007, 18:31:45 »
quote:
Originally posted by Volda69

Takk for referat frå ein som har vore der. Skulle gjerne vore blant Leedsfansen på Prenton Park.

Bytter vi Frazer mot Gardner, så vert dette meget bra!

MOT



+ Sette inn Duoglas og Prutton i midten så har vi det!:)
[:)]




Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28912
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #6 på: August 12, 2007, 18:34:21 »
Glitrende, Pål!
...artig når du er såpass skrivefør også [:)]

Er egentlig litt nysgjerrig på tilbakemeldinger i forh. til i fjor, kanskje du kan svare litt på Katos utfirdringer???

 
quote:
I og med at muligheten vel er borte for å se Leeds på TV, hadde det vært interessant med tilbakemelding fra de som er og ser kamper live.

Selv om det bedret seg noe utover sesongen, syns jeg vi var mildt sagt rufsete organisert bakover.

Er vi blitt bedre på noe av følgende:

1. De øvrige tre i forsvarsfirerens evne til å falle inn bak duellen, for å fjerne bakrommet (det farligste rommet).

2. Forsvarsspillernes evne til å gå i dueller i SINE soner (går ut fra at vi spiller soneorientert).

3. Stoppernes evne til ikke å bli dratt ut fra farlig sone fra 25m og inn. Samtidig at de i minst mulig grad krysser sone.

4. Forsvarsfirerens evne til å sette linja høyt nok i banen ved frispark mot. Ofte falt vi langt innenfor egen 16m i fjor.

5. Faller forsvarsfireren av like før de lange ballene kommer?

6. To mann ut på kort corner mot. Ufattelig nok klarte vi ikke det i fjor.

Ut fra de kampene jeg så på TV i fjor, var det vel forbedrnigspotensiale innenfor bl.a. ovennevnte.




They say that patriotism is the last refugee   To which a scoundrel clings
Steal a little and they throw you in jail  Steal a lot and they make you king
There's only one step down from here baby, it's called the land of permanent bliss
What's a sweetheart like you doin' in a dump like this

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #7 på: August 12, 2007, 18:36:37 »
Artig å lese referatet- kjenner liksom litt av stemninga sjøl da! Men, Frazier må vekk, han har aldri vært god nok og holder da ikke nivået i L1 heller ser det ut til!
Yeboahs vitne

Karl Hot Shot

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #8 på: August 12, 2007, 19:41:34 »
Ballen dumpa borti Kandol på scoringa hans, uten at han forstod at det skjedde. Lagkameratene hans måtte forklare ham at han scora. Det hele var svært komisk.

Jeg så nettopp et utdrag fra kampen Tranmere Rovers vs Leeds United på Goals on Sunday på Sky Sports 1. Leeds United kan prise seg lykkelig over at Tranmere Rovers og Chris Greenacre ikke benyttet flere av sine muligheter.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28912
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #9 på: August 12, 2007, 21:01:54 »
quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Ballen dumpa borti Kandol på scoringa hans, uten at han forstod at det skjedde. Lagkameratene hans måtte forklare ham at han scora. Det hele var svært komisk.

Jeg så nettopp et utdrag fra kampen Tranmere Rovers vs Leeds United på Goals on Sunday på Sky Sports 1. Leeds United kan prise seg lykkelig over at Tranmere Rovers og Chris Greenacre ikke benyttet flere av sine muligheter.


Godt mulig du har rett, Karl (jeg har ikke sett...), men hvordan forklarer du Lorimers forklaring ham som  MoM???



They say that patriotism is the last refugee   To which a scoundrel clings
Steal a little and they throw you in jail  Steal a lot and they make you king
There's only one step down from here baby, it's called the land of permanent bliss
What's a sweetheart like you doin' in a dump like this

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #10 på: August 12, 2007, 21:06:27 »
Tilsynelatende helt feil avgjørelse av Lorimer. I et annet referat ble Lewis MOM, og Kandol en av lagets svakeste.. Ikke rart Kandol scorer når han ikke prøver å gjøre det... :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #11 på: August 13, 2007, 01:28:14 »
kandol scoret, hva mer krever enkelte? holder i massevis det for meg. Hva gjorde beckford..scoret han? brente mange sjanser han også...får han hets? nei. Sett heller pris på at han faktisk scoret. han ga oss seiern og 3 poeng i går. Hvordan han scoret er totalt uintresant..kne, hode, venstre pung..mål er mål!


Ferre

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #12 på: August 13, 2007, 01:32:39 »
quote:
Originally posted by auren

Tilsynelatende helt feil avgjørelse av Lorimer. I et annet referat ble Lewis MOM, og Kandol en av lagets svakeste.. Ikke rart Kandol scorer når han ikke prøver å gjøre det... :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!



Ja, og i et annet referat ble Thommo kåret til banens beste, mens han i andre referat fikk dårlig kritikk. Ble ikke helt klok av hvem som spilte bra i går, etter å ha lest så mange motsigende referater.

-WE'LL BE BACK-

arneg

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #13 på: August 13, 2007, 04:43:28 »
"Ballen dumpa borti Kandol på scoringa hans, uten at han forstod at det skjedde. Lagkameratene hans måtte forklare ham at han scora. Det hele var svært komisk"  Nåja er i tvil om at Kandol feirer med dobbel salto hvis han ikke vet at han har skoret.  Mulig at det er tilfeldig at headingen går inn, men han beveger seg klokt og viser styrke da han trenger seg fram på bekostning av han som forsøker å markere han.
 

Eriksen55

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #14 på: August 13, 2007, 04:47:06 »
noen lever av å kritisere og ikke kan glede seg ordentlig over en seier pga en spiller de ikke liker scoret vinnermålet..aner ikke jeg, men noe må det være!

pale

Re: Kampreferat Tranmere-Leeds
« Svar #15 på: August 13, 2007, 06:48:40 »
Da har jeg landet hjemme og kommet til et skikkelig tastatur igjen.

For å svare litt på det som kommer:

 
quote:
Hvilken spiller(e) vil du trekke som var gode?



For meg var stopperne og keeper gode hele kampen. Thompson og Kandol var de som spilte seg aller mest opp i 2. omgang. Men resten er også bedre da. Thompson er min mom, da han er sjefen bak snuoperasjonen.


 
quote:
Er vi blitt bedre på noe av følgende:

1. De øvrige tre i forsvarsfirerens evne til å falle inn bak duellen, for å fjerne bakrommet (det farligste rommet).

2. Forsvarsspillernes evne til å gå i dueller i SINE soner (går ut fra at vi spiller soneorientert).

3. Stoppernes evne til ikke å bli dratt ut fra farlig sone fra 25m og inn. Samtidig at de i minst mulig grad krysser sone.

4. Forsvarsfirerens evne til å sette linja høyt nok i banen ved frispark mot. Ofte falt vi langt innenfor egen 16m i fjor.

5. Faller forsvarsfireren av like før de lange ballene kommer?

6. To mann ut på kort corner mot. Ufattelig nok klarte vi ikke det i fjor.


Skal prøve etter beste evne å svare litt på dette også.
Synes vi virker relativt godt organisert bakover. Vi sliter når vi blir utfordret på fart, og i rommet bak backene et par ganger. Både Lewis og Frazer vil framover og det ble småfarlig et par ganger.

Nå er det ikke Real Madrid vi møter så jeg vil ikke være alt for positiv, men Tranmere skaper få store sjanser. Det som kommer er ofte etter personlig feil og ikke at organiseringa ikke sitter.

De tok ikke korte cornere...


Og for meg ser det ut som Kandol er villig til å ofre nesa for å stupe ballen i mål. Og han skjønte nok hva som skjedde.
God natt