Skrevet av Emne: Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech  (Lest 2834 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ohoyem

Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech
« på: Desember 09, 2007, 02:49:19 »
Jeg vil først og fremst på vegne av familien få takke for all omtanke i forbindelse med Sverre Røbech's alt for tidlige bortgang natt til i går. Det er rørende hvor mange av dere som har hatt et forhold til Sverre på en eller annen måte.

Vil spesielt takke Marius H og Svein M som har vært enestående i denne tida.

Jeg traff Sverre første gang i jula 1994 siden han var nykjæresten til min søster Ruth Helen.
Det ble starten på et uvanlig sterkt vennskap. Sverre og Rutta ble et par og de ble etterhvert foreldre til Ingvild og Eirik.
Vi hadde mange fine stunder sammen og disse minnes jeg nå med glede når du nå har tapt kampen mot kreftsykdommen.

Sverre var glødende opptatt av Leeds. Hvor mange timer han har brukt på LUSCOS og TPN aner jeg ikke men det må være tusenvis.
Alt skulle være perfekt og bladet skulle ALDRI være forsinket. Det var nok en del familieselskaper som måtte flyttes pga deadlines, pakking etc etc. Tror ikke det er mange som skjønner hvilken innsats og hvor mye tid Sverre brukte på dette..
Likevel var Sverre en enestående svoger, ektemann og ikke minst far. Mange fine stunder ble det på Smøla der han, Rutta og barna hadde et feriested.

Den siste tiden ble Sverre gradvis tappet for energi av den lumske sykdommen. Likevel beholdt han sitt glødende engasjement for Leeds. Han så spesielt frem til lokalderbyet mot Huddersield, en kamp han hadde sett frem til i lang tid, ikke sant Svein ?
Han fikk dessverre ikke gleden av å oppleve 4-0 seieren.

Hvor mye Sverre har betydd for Rutta fikk vi oppleve de siste ukene, da var hun hos ham natt og dag helt til det siste, helt enestående.. Sverre sovnet heldigvis inn fredelig og rolig natt til lørdag uten smerter eller ubehag. Kan bevitne at han kjempet helt til det siste men den kampen var dessverre håpløs. Håper de av dere som kjenner Rutta kan sende en melding til henne i denne vanskelige tid. Vet det vil bli satt pris på.

Jeg minnes deg med glede Sverre, du vil etterlate et enormt tomrom. Jeg savner deg.


Olav Arve Høyem


Jon R

Sv: Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech
« Svar #1 på: Desember 09, 2007, 03:31:12 »
Jeg håper hans næmeste forstår hvilke spor Sverre har etterlatt seg i Leeds miljøet. Jeg håper, fordi jeg vet slike ting kan gi mening og trøst i sorgen. Han var en gigant og en pådriver for å holde Leedsmiljøet i Skandinavia levende i medgang og motgang. Jeg sendte en mail til Sverre for en en tid tilbake for å fortelle hva han har betydd for meg personlig, og hva jeg har oppfattet han har betydd Leeds miljøet generelt. For første gang fikk jeg aldri svar på en av mailene til Sverre. Jeg forstår nå hvorfor, og det gjør vondt. For meg var Sverre unik i Leeds sammenheng. Ingen over, ingen ved siden. 
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech
« Svar #2 på: Desember 09, 2007, 03:59:24 »
Takk for at du delte disse tankene og opplevelsene med oss, Olav Arve.

Jeg visste at Sverre hadde en god svigerfamilie som han satte svært høyt, og dette bekrefter også du med din tilstedeværelse her hos oss.

For første gang i løpet av mine nesten førti år som Leeds-supporter, kan jeg med hånden på hjertet si at resultatet i gårdagens kamp ikke betydde noen ting for meg. Mine tanker og følelser var helt andre steder.

Hils din søster og si at vi tenker på henne.
« Siste redigering: Desember 09, 2007, 04:30:41 av veteranen »

Promotion 2010

Sv: Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech
« Svar #3 på: Mai 13, 2010, 13:40:18 »
Jeg sakset denne fra en annen tråd!

Med all respekt for Sverre og de etterlatte velger jeg og åpne en side igjen som kan bli høy aktuell for noen.
Jeg bruker denne for og hedre Sverre i en sådan stund da vi endelig managed promotion.

Jeg har hatt så lyst til å igjen trekke frem Sverre Røbechs fantastiske innsats over flere år for LUSCOS nå i disse opprykkstider. Nå fikk jeg en anledning.

Synd du ikke fikk oppleve denne gleden sammen med oss, Sverre! Men jeg regner med at du fortsatt følger med like internst som alltid fra der du er nå!  :)

Fred over ditt minne!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JonLeeds

Sv: Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech
« Svar #4 på: Mai 13, 2010, 13:49:41 »
Flott. RIP
 

Ihag

Sv: Vi minnes Mr. Leeds Sverre Røbech
« Svar #5 på: Mai 13, 2010, 14:16:43 »
Traff Sverre første gang sommeren 2002. Han var fagdommer og hadde laget spørsmålene til en Leeds quiz jeg hadde mot Frode Estil. Sverre virket veldig sympatisk og det var lett å forstå at han var en stor LUFC supporter med stor kunnskap om laget sitt. Mine beste hilsener til familien og venner av Sverre.