Skrevet av Emne: Champions League 2007-08  (Lest 11235 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Champions League 2007-08
« på: August 30, 2007, 03:11:33 »
Når klokka slår 2230 ikveld, onsdag 29.august, bør RBK vere klar for eit nytt CL-eventyr.

Trekninga av gruppene vil ta plass kl 18.00 imåra, som sendast direkte på SportN.

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #1 på: August 30, 2007, 03:12:41 »
PS! Oppdaga no at kampen er utsatt pga straumbrot på Lerkendal. Eg som trudde det var ein teknisk feil frå TV3 si side...
Betal rekninga, folkens!!!

Budda

Re: Champions League 2007-08
« Svar #2 på: August 30, 2007, 03:37:32 »
Får håpe de finske venner slår til så slipper vi å se Rosenborg kamper i høst
Endre

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #3 på: August 30, 2007, 04:16:45 »
Kampen på Lerkendal kom endeleg i gang. Ganske treigt og kjedeleg den første halvtimen, og føler ikkje at Tampere har noko meir å stille opp med ikveld enn i Finland. Er vel berre snakk om minutt før RBK puttar sitt første for kvelden.

Torgeir

Re: Champions League 2007-08
« Svar #4 på: August 30, 2007, 04:22:08 »
Håper strømmen går igjen...

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Budda

Re: Champions League 2007-08
« Svar #5 på: August 30, 2007, 04:30:07 »
Søren da! Da blir det en kjedelig Champions League høst med bare Liverpool og Rosenborg kamper
Endre

flynn

Re: Champions League 2007-08
« Svar #6 på: August 30, 2007, 05:28:23 »
Denne Konan hadde utrolig flaks med 2-0 målet. Typisk!

flynn

Erik_

Re: Champions League 2007-08
« Svar #7 på: August 30, 2007, 05:43:44 »
quote:
Originally posted by Budda

Søren da! Da blir det en kjedelig Champions League høst med bare Liverpool og Rosenborg kamper


Så vidt jeg vet så er det vel ikke bare Liverpool og Rosenborg som skal spille mot hverandre?

Uansett, så må det da være bedre enn å se maling tørke i Adecco Ligaen. [8D]

Stifler

Re: Champions League 2007-08
« Svar #8 på: August 30, 2007, 05:45:34 »
Ã… der kom Celtic videre!:D




Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Budda

Re: Champions League 2007-08
« Svar #9 på: August 30, 2007, 05:49:53 »
quote:
Originally posted by Enrique

quote:
Originally posted by Budda

Søren da! Da blir det en kjedelig Champions League høst med bare Liverpool og Rosenborg kamper


Så vidt jeg vet så er det vel ikke bare Liverpool og Rosenborg som skal spille mot hverandre?

Uansett, så må det da være bedre enn å se maling tørke i Adecco Ligaen. [8D]



TV3 prioriterer Liverpool og RBK når de spiller i Champions League. Så i værste fall så havner Rosenborg i en gruppe som spiller på tirsdager, mens Liverpool på onsdager. Litt artigere å se for eksempel Barca enn RBK  

Adeccoligaen er underholdende den. Kan ikke huske noen lag i Premier League eller Tippeligaen som har skåra 12 mål i en kamp[:D]
Endre

Erik_

Re: Champions League 2007-08
« Svar #10 på: August 30, 2007, 05:55:51 »
Stream eller kjøp tilleggspakke hos Viasat så slipper du den biten. Det vel dette hersens Manchester laget som får mest dekning hos TV3.

Ser ikke noe problem jeg. Ã…ååh Rooosenborg...
« Siste redigering: August 30, 2007, 05:56:29 av Enrique »

MrK

Re: Champions League 2007-08
« Svar #11 på: August 30, 2007, 15:54:33 »
quote:
Originally posted by Enrique

quote:
Originally posted by Budda

Søren da! Da blir det en kjedelig Champions League høst med bare Liverpool og Rosenborg kamper


Så vidt jeg vet så er det vel ikke bare Liverpool og Rosenborg som skal spille mot hverandre?

Uansett, så må det da være bedre enn å se maling tørke i Adecco Ligaen. [8D]



Noe av det gøyeste jeg vet er å se RBK tape i Cl - og høre Roar Stokke fremstille Skammelsrud omtrent som verdens beste fotball spiller - færdi dempa ditt og datt.....
Synd at de får tilført så mye cash - ikke bra for totalen i Norge - men det er ingen fare med at de går videre og neste år er de ikke med!

Forøvrig - snakk om gullhår med trekninga!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

HåvardK

Re: Champions League 2007-08
« Svar #12 på: August 30, 2007, 16:06:05 »
quote:
Originally posted by MrK

Synd at de får tilført så mye cash - ikke bra for totalen i Norge - men det er ingen fare med at de går videre og neste år er de ikke med!



"Molde på topp"




Dette kommer altså fra en Molde-supporter. Jaja.

Dennis

Re: Champions League 2007-08
« Svar #13 på: August 30, 2007, 16:15:37 »
Gleder meg utrolig mye til å følge Rosenborg i CL igjen! Syns det er merkelig at enkelte hater RBK når de spiller i CL og elsker å se dem tape. Det er jo et norsk lag! Engelske fans støtter engelske lag i utlandet, til tross for at de vanligvis er rivaler. Hvor ofte ser man ikke engelske flagg med andre lags navn når de spiller borte i Europa?

Håper på en stor kanon som Liverpool, Man U, Barca, Real eller Milan! Skal bli godt å se disse jævlene sendes hjem fra det kalde nord med 0 poeng i bagasjen! [:)]
Marching on together!

Budda

Re: Champions League 2007-08
« Svar #14 på: August 30, 2007, 17:27:36 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Gleder meg utrolig mye til å følge Rosenborg i CL igjen! Syns det er merkelig at enkelte hater RBK når de spiller i CL og elsker å se dem tape. Det er jo et norsk lag! Engelske fans støtter engelske lag i utlandet, til tross for at de vanligvis er rivaler. Hvor ofte ser man ikke engelske flagg med andre lags navn når de spiller borte i Europa?

Håper på en stor kanon som Liverpool, Man U, Barca, Real eller Milan! Skal bli godt å se disse jævlene sendes hjem fra det kalde nord med 0 poeng i bagasjen! [:)]



Må si meg uenig der Dennis. Et hatlag er et hatlag uansett. Heier aldri på RBK selv om de skal forsvare norges "ære". Samme gjelder for Man Utd eller Chelsea. Mrk har et godt poeng - det skal bli artig å se at RBK bli gruset.
Endre

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #15 på: August 30, 2007, 17:28:19 »
Det vart eit oppskriftsmessig kjedeleg returoppgjer på Lerkendal. Det positive var to fantastiske skåringar.

Ser fram til trekninga ikveld. Håpar på Barcelona og Celtic i same gruppe.

Dennis

Re: Champions League 2007-08
« Svar #16 på: August 30, 2007, 17:39:58 »
quote:
Originally posted by Budda
Må si meg uenig der Dennis. Et hatlag er et hatlag uansett. Heier aldri på RBK selv om de skal forsvare norges "ære". Samme gjelder for Man Utd eller Chelsea. Mrk har et godt poeng - det skal bli artig å se at RBK bli gruset.



Dere har selvsagt noe i det. Jeg hater Chelsea, United og Liverpool uansett, så jeg var kanskje litt rask. Selv har jeg ikke noe favorittlag i Norge, fremfor lokale Sandefjord, derfor er det lettere å holde med RBK i Europa. Likevel går jo dette på nasjonalitet også. Jeg hater jo ikke Norge fordi Riise og Andresen spiller på laget. RBK skal forsvare den norske klubbæren i Europa, derfor håper jeg de kan ta en skalp eller to! Gjerne et av våre engelske hatlag! [:)]
Marching on together!

RoarG

Re: Champions League 2007-08
« Svar #17 på: August 30, 2007, 20:22:16 »
Har faktisk ingen norske hatlag, så RBK må gjerne gjøre det bra. Når det gjelder Liverscum og Scumchester Utd, derimot, stiller saken seg ganske annerledes[}:)].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #18 på: August 30, 2007, 21:03:29 »
Om det er Brann, LSK, Viking, VIF eller Molde for den saks skuld, så vil eg alltid heie på norske lag ute i Europa. Heilt til dei evt møter Leeds då...

Ein kan godt kritisere norsk fotball generelt for å vere kjedeleg og tamt, og landslaget for å vere planlaust og defensivt, men syns alle burde håpe på norsk suksess og anerkjenning i utlandet. Er så mykje gøyare å vere norsk då[;)]

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #19 på: August 30, 2007, 21:24:11 »
Formalitetane foran trekninga ikveld:

Gruppespelskampane:

18. og 19.september
2. og 3.oktober
23. og 24.oktober
6. og 7.november
11. og 12.desember
Finalen går i Moskva 21.mai 2008.

Seedinga:

Milan, Barcelona, Liverpool, Inter, Arsenal, Real Madrid, Chelsea, Manchester United.

Valencia, Lyon, Porto, Sevilla/AEK, PSV Eindhoven, Roma, Benfica, Werder Bremen.

Celtic, Schalke, Stuttgart, Steaua Bucuresti, CSKA Moskva, Sporting Lisboa, Lazio, Marseille.

Rangers, Sjakhtar Donetsk, Besiktas, Olympiakos, Dinamo Kiev, Fenerbahçe, Slavia Praha, Rosenborg.

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #20 på: August 31, 2007, 00:55:37 »
Gruppe A: Liverpool, Porto, Marseille, Besiktas

Gruppe B: Chelsea, Valencia, Schalke, Rosenborg

Gruppe C: Real Madrid, Werder Bremen, Lazio, Olympiakos

Gruppe D: AC Milan, Benfica, Celtic, Shakthar Donetsk

Gruppe E: Barcelona, Lyon, Stuttgart, Rangers

Gruppe F: Manchester United, Roma, Sporting Lisboa, Dynamo Kiev

Gruppe G: Inter, PSV, CSKA Moskva, Fenerbache

Gruppe H: Arsenal, Sevilla/AEK, Steaua, Slavia Praha

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #21 på: August 31, 2007, 00:58:30 »
Oppgjera mot Chelski vert interessante. Valencia og Schalke tykkjer eg er mindre spennande, men er kanskje lag RBK kan ta poeng mot heime.

Sleivind

Re: Champions League 2007-08
« Svar #22 på: August 31, 2007, 01:08:17 »
3 friske lag å få i gruppa. Og det var kanskje den hardeste gruppa de kunne havnet i. Men ser en på de andre gruppene, så hadde de ikke hatt mye sjans til å gå videre uansett hvilken gruppe Rosenborg hadde havnet i.

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #23 på: August 31, 2007, 01:28:53 »
Den formen RBK har vist den siste tida ville ikkje ha skremt nokon av laga i årets CL. Målet er nok uansett berre deltaking, og kanskje ein plass i UEFA-cupen, men mykje skal klaffe om dei tek tredjeplassen. Omtrent like sannsynleg som at Leeds skal rykkje direkte opp i år.

Cech Vs. Hirschfeld
Terry Vs. Iversen
Lampard Vs. Sapara
Drogba Vs. Basma

Hmmm, luktar svidd!



Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #24 på: August 31, 2007, 01:44:43 »
På Lerkendal stod jubelen i taket hos klubbens ivorianske spillere, som nå får møte sin store helt: Landsmannen Didier Drogba i Chelsea.

Trener Tørum konstaterte at trekningen knapt kunne gitt Rosenborg bedre og tøffere motstand.

Slik vurderer han Chelsea:
- Chelsea har stjernene. De lager vanligvis få, men spektakulære mål. Chelsea er favoritter i gruppen, og er veldig gode defensivt i tillegg til sitt offensive register.

Slik vurderer han Valencia:
- Valencia hører hjemme i det gode selskap av spansk toppserie, men har ikke de samme stjernenykkene som for eksempel Real Madrid. Real kan finne på å bare gi 60/70 prosent i gruppespillet, mens Valencia-spillerne er ordentlige arbeidere hele gjengen.

Slik vurderer han Schalke:
- Schalke har et fantastisk stadion, og det står virkelig respekt av arbeidet de legger ned i tysk fotball for tiden, selv om jeg holder den engelske, spanske og italienske ligaen som de beste. Men skitt au, det er disse lagene vi har slitt for å møte, så nå får vi bare ta det som kommer.

Kjelde: Nettavisa (http://www.fxt.no/article1310998.ece)

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #25 på: August 31, 2007, 01:52:31 »
- Sportslig kunne vi ikke fått det bedre og tøffere, sier Knut Tørum til Nettavisen.

Og legger til:

- Nå får jo gutta møte Didier Drogba da, så nå er det fest borti afrika-kroken, smiler Tørum og sikter til ivorianerne i Rosenborg.

Knut Torbjørn Eggen beskriver gruppe C som den tøffeste av alle.

- Det får vi ta som en veldig stor utfordring, sier sportsdirektør Eggen til Nettavisen.

- Hva kan dere oppnå i en så tøff gruppe, Steffen Iversen?

- Det viktigste vi kan gjøre, er å være gode på Lerkendal. Her må vi ta så mange poeng vi makter. Det har vi klart før mot tilsvarende sterke lag, og ettersom vi ikke er like sterke borte, er det her vi har mest poeng å hente

- Det ble liv i afrikakroken da Chelsea ble trukket, hva synes du om å møte dem?

- Chelsea er et morsomt lag, og er blant favorittene til å vinne hele turneringen, så det klart det blir spennende, sier Iversen.

- Er RBK-stallen god nok til å hevde seg i årets turnering?

- Stallen vår blir bare bedre og bedre. Vi skal være toppform hele gjengen, lover spissen som den senere tid har vært plaget av både sykdom og skade.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/europacup/article1310857.ece

Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #26 på: September 19, 2007, 04:36:43 »
Chelsea 1-1 ROSENBORG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ein heroisk innsats av vår norske stoltheit ikveld på Stamford Bridge. Eg sat og måpa heile førsteomgangen, då RBK var fullt på høgde med dei arrogante milliardærane. I andre var det naturleg nok einvegskøyring, men jaggu pina klarte ikkje trøndarane å halde ut.

Ikveld er eg stolt over å vere norsk (og skap-trønder) [:D]


Per-Stian

Re: Champions League 2007-08
« Svar #27 på: September 19, 2007, 04:38:35 »
Hirschfeld 6
Strand 6
Basma 7 (Kvarme 6)
Koppinen 8
Dorsin 7
Sapara 6
Riseth 9 BB
Tettey 6
Skjelbred 6
Traore 5
Kone 7
« Siste redigering: September 19, 2007, 04:39:29 av Per-Stian »

Sydhagen

Re: Champions League 2007-08
« Svar #28 på: September 19, 2007, 04:41:22 »
stor prestasjon av rosenborg!  er ikke noen rbk-fan, men dette må sies å være en bra prestasjon!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sheridan

Re: Champions League 2007-08
« Svar #29 på: September 19, 2007, 04:47:17 »
Så da er Start bedre enn Chelsea altså...