Skrevet av Emne: EM2008: Norge - Hellas  (Lest 4247 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

EM2008: Norge - Hellas
« på: September 10, 2007, 06:01:34 »
Onsdag er det ein ny og viktig kamp for Norge. Vi tek i mot Hellas på Ullevål.

Frå VG:
Landslagssjef Ã…ge Hareide brukte hele natten på å legge en hemmelig slagplan til Hellas-kampen.

Bare kort tid etter at 1-0-seieren over Moldova hadde sunket inn, begynte Hareide å fokusere på onsdagens oppgjør mot Hellas.

Sammen med assistenttrener Ola By Rise diskuterte han taktikken helt til klokken 05.00 i dag tidlig. Men hva de kom frem til, forblir mellom dem helt frem til kampstart om tre dager.

- Til orientering kommer jeg til å holde kortene veldig tett til brystet. Rehhagel (Otto, landslagssjef for Hellas) er en luring. Jeg kommer ikke til å gi ham laget før like før kampstart, sier Hareide.

Heller ikke det norske pressekorpset i Moldova fikk ta del i takktikkeriet. Landslagssjefen ville imidlertid ikke legge skjul på at humøret er strålende etter gårsdagens trepoenger.



Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #1 på: September 10, 2007, 06:05:55 »
Trur herr Hareide gjer nokre byter i forhold til Moldova-kampen. Wæhler er skadd og Hagen tek garantert hans plass. Iversen har slitt med skade og sjukdom, og tek sikkert ein plass på benken. Trur det er "dødt løp" mellom Helstad og Braaten, men minst ein av desse vil nok starte. Sentralt på midten syns eg ikkje det fungerte optimalt med Andresen og Grindheim. Hareide bør iallfall vurdere å erstatte VIF-spelaren.


Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #2 på: September 10, 2007, 06:10:20 »
Personleg håpar eg på dette laget:

Opdal

Storbæk - Hagen - Hangeland - JA Riise

BH Riise - Andresen - G.Pedersen

Braaten - Carew - Helstad

NB! Tettey kan vere ein litt outsider til ein plass på vår midtbane. Han har vist gryande form for RBK og er kanskje ein fin makker til Andresen med sine offensive eigenskapar.

MrK

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #3 på: September 10, 2007, 19:16:52 »
Kunne godt tenkt meg keeper skifte - ikke for annet enn  at Jarstein er en bedre keeper - kortsiktig og ikke minst langsiktig.

Ellers så ser laget greit ut - men tror Iversen er inne på bekostning av Helstad.

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Budda

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #4 på: September 10, 2007, 19:26:33 »
Har ikke helt trua på denne kampen. Er en meget vanskelig kamp som fort kan ende i et tap. Får håpe jeg tar feil
Endre

asLeeds

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #5 på: September 10, 2007, 20:18:07 »
Jarstein? han kan jo når som helst finne på å slå 1 motstander ihjel....=) eller 1 medspiller,kem veit...!

ASLEEDS 4389
« Siste redigering: September 10, 2007, 20:18:33 av Asleeds »
DALHEIM WHITES

Dennis

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #6 på: September 10, 2007, 22:25:12 »
Jeg tror laget blir noenlunde det samme som slo Moldova.

Opdal

Storbæk - Hagen - Hangeland - JA.Riise

BH.Riise - Andresen - Grindheim

Braaten/Iversen - Carew - Gamst Pedersen

Iversen scoret en flott mål i Moldova og kan fort starte igjen, ettersom han er Norges beste våpen når det gjelder innlegg og offensive dødballer. Likevel er formen et spørsmålstegn.
Gamsten var bedre mot Moldova. Har også et større defensivt reportoar enn Braaten, så jeg tror Hareide velger han. Spørsmålet blir Braaten eller Iversen. Samt at Hagen ersattet skadde Wæhler.

- Dennis
Marching on together!

Dennis

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #7 på: September 10, 2007, 22:53:25 »
Tettey avsluttet treninga i dag, med noe som kan være strekk.

- Dennis
Marching on together!

Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #8 på: September 11, 2007, 00:47:07 »
Veldig leit at Tettey vart skadd. Såg på han som ein joker og eit godt alternativ til Grindheim.

Sleivind

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #9 på: September 11, 2007, 03:48:47 »
Noen her inne som skal på kampen?

Kickthemdown

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #10 på: September 11, 2007, 05:21:56 »
quote:
Originally posted by Sleivind

Noen her inne som skal på kampen?

Fast plass på Cola øvre på alle landskamper, så svaret er ja. syng med! [;)]

Alta-White

Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #11 på: September 13, 2007, 00:48:47 »
Opdal
Storbæk, Hagen, Hangeland, JA Riise
BH Riise, Andresen, Solli
Iversen, Carew, Gamst Pedersen

Res: Jarstein, Kippe, Bjørkøy, Grindheim, Riseth, Braaten, Helstad

Chalkias
Seitadiris, Patsatzoglou, Dellas, Basinas
Karagounis, Torosidis, Gekas, Katsouranis
Salpigidis, Kyriakos

Res: Nikopolidis, Goumas, Vyntra, Antzas, Tzolis, Lymperopoulos, Samaras

Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #12 på: September 13, 2007, 00:50:22 »
Byrjar å grue meg litt no...

Ferre

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #13 på: September 13, 2007, 01:52:02 »
Veldig bra omgang av Norge! Hellas skaper ingenting, bortsett fra to dødballer som de scorer på. Klarer vi å fortsette dette trykket i 2. omgang blir det seier.

Deilig å se en venstreside som fungerer for en gangs skyld.

-WE'LL BE BACK-

flynn

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #14 på: September 13, 2007, 01:55:50 »
Norge spiller Leeds fotball! Det vil si fotball slik jeg ønsker at Leeds skal framstå, med innsats og offervilje, stor framdrift og krydret med enkeltprestasjoner av høy klasse.
Tør vite hvordan John Arne Riise hadde framstått om han hadde valgt Leeds framfor Liverpool i sin tid, det var vel ikke langt unna mener jeg å huske. Jeg var sterkt skeptisk....

flynn

Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #15 på: September 13, 2007, 01:55:56 »
For ein nervepirrande affære! Hangeland sviktar overraskande i lufta, men kjempeflotte kvitteringar av Carew og Riise.

Budda

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #16 på: September 13, 2007, 02:40:43 »
Hangeland har langt fra Premier League-nivå iallefall. Litt oppskrytt spør du meg
Endre

Sten

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #17 på: September 13, 2007, 02:58:21 »
Herremin tid for noe tullball fra dommeren. Først får grekerne lov til å holde på i to samfulle minutter med å lirke seg innpå sånn ca to meter fra frisparkpunktet, på overtid, bare for å bli belønnet med at dommersvinet blåser av før fjerdedommerens anbefaling...

JEG BLIR SÃ… FORBANNA!!!!!!!!!








Sånn.

Bedre nå.

Sten
Sten

Ferre

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #18 på: September 13, 2007, 03:07:09 »
Synd, veldig synd at vi ikke fikk 3 poeng i kveld - det hadde vi virkelig fortjent.

Vi viser i alle fall at vi kan spille god fotball, og at selvtilliten er stor i laget. "Utenlandsproffene" Riise, Carew og Gamst står frem i dag og gjør en meget god kamp. Andresen stabiliserer midtbanen bra, og fordeler ballene fint på midten. Litt merkelig at Braaten ikke starter/blir byttet inn i dag. Vi kunne trengt en breddeholder på høyresiden, Iversen er vel ikke akkurat en utpreget ving.

Opdal 5
Storbæk 5
Hangeland 5
Hagen 5
J. A. Riise 8
B. H. Riise 6
Andresen 7
Solli 5
Iversen 5
Carew 7
Gamst 7

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #19 på: September 13, 2007, 03:08:39 »
quote:
Originally posted by Budda

Hangeland har langt fra Premier League-nivå iallefall. Litt oppskrytt spør du meg



Kanskje idag, ja, men tykkjer han har vore vår beste spelar i oppkøyringskampane og kanskje mot Moldova. Likevel litt merkeleg at han ikkje presterer på topp når det verkeleg gjeld, slik som idag.

Sander

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #20 på: September 13, 2007, 03:12:08 »
Skjønner ikke åssen du kan gi Gamsten 7 og ikke B.H Riise. Gamst var bra de første 15min, så ble han helt borte.. virka som han ville skade motstandern mer enn han ville vinne kampen.. Hvorfor spilte Solli i steden for Grindheim???
 

Per-Stian

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #21 på: September 13, 2007, 03:13:07 »
Vi var best i Hellas, og best igjen idag. Difor er det ekstra bittert at vi ikkje klarar å utnytte dei sjansane vi skapar i andre omgang. Kanskje er det desse poenga som sender oss ut av EM? Skal likevel vere så raus og gi gutta honnør for sin innsats ikveld, samanlikna med møkkakampen mot Moldova.

Opdal 5
Storbæk 5
Hangeland 5
Hagen 5
JA Riise 8
BH Riise 7
Andresen 7
Solli 5
Iversen 4
Carew 7
G.Pedersen 6

Edit: Helstad gjer eit godt innhopp. I etterpåklokskapens namn skulle han eller Braaten ha starta på bekostning av ein bleik Ivers.
« Siste redigering: September 13, 2007, 03:14:30 av Per-Stian »

Budda

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #22 på: September 13, 2007, 03:13:48 »
quote:
Originally posted by Robbie Blake

Skjønner ikke åssen du kan gi Gamsten 7 og ikke B.H Riise. Gamst var bra de første 15min, så ble han helt borte.. virka som han ville skade motstandern mer enn han ville vinne kampen.. Hvorfor spilte Solli i steden for Grindheim???



Gamsten var jo god i dag han! Sto på og hadde en del gode pasninger. Den som var håpløs var Solli.
Endre

Sander

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #23 på: September 13, 2007, 03:17:55 »
Enig at han også var håpløs.. Gamsten begynte som sagt bra. Så han ikke i andre tror jeg. Ikke den dårligste kampen han har hatt da.. Veldig mye dårlig fra han på Norge
 

Ferre

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #24 på: September 13, 2007, 03:35:42 »
quote:
Originally posted by Robbie Blake

Enig at han også var håpløs.. Gamsten begynte som sagt bra. Så han ikke i andre tror jeg. Ikke den dårligste kampen han har hatt da.. Veldig mye dårlig fra han på Norge



Så han ikke i 2. omgang?! Har ikke tall på hvor mange ganger han og Riise kombinerte på venstrekant, og kom til innlegg. Synes Gamst hadde en meget god kamp i dag. Kanskje lillebror Riise hadde fortjent en 7'er i dag, sprang opp og ned og vant mange dueller, men synes han mangler det siste lille i noen avgjørende situasjoner. Uansett en god kamp av BH Riise.

-WE'LL BE BACK-

Sydhagen

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #25 på: September 13, 2007, 04:00:03 »
meget god kamp idag som burde endt i 3 poeng!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Re: EM2008: Norge - Hellas
« Svar #26 på: September 13, 2007, 04:18:49 »
Greit nok, jeg skal være fair og si at Hellas gjorde det de kom for; ett poeng og Norge er like langt unna. Likevel, det er den mest trøstesløse, primitive, kjedelige, ødeleggende fotballen jeg noensinne har sett. [}:)]

Norge trillet til tider ball i hatt med den regjerende Europamesteren, men de stadige filmingene ødela seieren vi hadde fortjent. Uten at en nordmann hadde så mye som vært i nabolaget, falt stadig en forsvarer ned på gresset, som om det hadde blitt krig, bikkja hadde dødd og mora hans hadde fått skabb. Helt forferdelig at dommeren lot de holde på uten å gi kort. Det toppet seg da BH Riise kanskje subbet sveisen til keeperen og han rullet treogtyve runder før det ble fullt kaos og lynsjestemning blant grekerne. Nok en gang, dommer burde bare bedt han reise seg, kleppe seg og skaffe seg en annen jobb, som en PL-dommer gjorde da Drogba gjorde det samme. Den dommeren ristet faktisk oppgitt på hode, også! Flere burde gjøre det samme! Det er trist, men søreuropeisk fotball er en parodi når det gjelder filming og utdrøying av tid.

Til all rettferdighet, Otto Rehagel er en enormt god taktiker, noe som gjorde at Hellas tok med seg det de ønsket. Likevel, hadde Norge - et lag som folket til stadighet forkaster på grunn av dårlig, defensiv spillestil - spilt slik, tror jeg Truls Dæhli hadde bedt NFF legge ned heile driten. Makan!

MEN! Norge spilte en meget god fotballkamp! John Arne Riise hadde et drømmemål etter drømmespill, mens Carew var arbeidssom og god (hva i helvete gjorde han på kanten, Ã…ge?) og Gamst var bedre enn han "vanligvis" er på lænds'en! Eneste skuffelse i dag var at Hangeland to ganger taper duell som ender i scoring.

Vi hadde fortjent seier! Jeg tror vi slår Tyrkia og Bosnia om vi spiller som i dag. De er ikke like gode defensivt og det tror jeg vil gagne Norge!

PS. Dommeren burde jo stryke sitt gule kort på Carew! Det var da langt i fra noen filming; han burde hatt straffe.

- Dennis
« Siste redigering: September 13, 2007, 04:21:02 av Mr Kaizer »
Marching on together!