Skrevet av Emne: Kritikerne  (Lest 2457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

agehvitstein

Kritikerne
« på: September 09, 2007, 18:05:33 »
Fantastisk start med 5 strake seire. Jeg er fullstendig klar over at vi har vært i overkant helduge i enkelte kamper, men jeg har enorm stor respekt for den jobben Wise så langt har gjort. Dette begrunnes ikke først og fremst med tanke på resultatene, men at han har klart å få i stand et lag som tydeligvis har en stor moral. Med tanke på hvordan pre-season har vært er dette intet mindre enn meget imponerende.  

Hva sier forumets største Wise-kritikere nå? Synes det har vært veldig stille fra Veteranen og andre...
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kritikerne
« Svar #1 på: September 09, 2007, 18:09:57 »
JEG derimot syns Wise-kritikerne har vært bra livlige, noe man bl.a. ser fra forrige uke:
http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8999&whichpage=1

...og jeg står gjerne frem som Wise-kritiker. [:)]
Men du verden, han skal ha kreditt for sommerens jobb. Og serieinnledningen. Ingen tvil om dét. And long may it continue.





There's a woman by the river
With some fine young handsome man
He's dressed up like a squire
Bootlegged whiskey in his hand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lids

Re: Kritikerne
« Svar #2 på: September 09, 2007, 18:11:38 »
Thomas

agehvitstein

Re: Kritikerne
« Svar #3 på: September 09, 2007, 18:17:29 »
Ok. Sorry!
 

SirOlsen

Re: Kritikerne
« Svar #4 på: September 09, 2007, 18:22:33 »
Så utrolig moro å se at han har greid å gi oss en så "in yer face!" som han har gjort i sommer :D
-SirOlsen-

Jon R

Re: Kritikerne
« Svar #5 på: September 09, 2007, 19:01:22 »
quote:
Originally posted by agehvitstein
Hva sier forumets største Wise-kritikere nå? Synes det har vært veldig stille fra Veteranen og andre...[/b]


Du kan umulig ha fulgt med i timen, åge. Wise har blitt diskutert flittig, også i denne perioden med medgang. Så langt har vel de fleste vært enige om at Wise har gjort en glimrende jobb så langt denne sesongen. Det har han fått velfortjent ros for. Før eller senere vil motgangen komme og Wise vil vise frem andre sider av seg selv. Da vil helt sikkert kritikken komme, både fra den ene og andre "leiren". [8)]

Nå er det jo også slik at de færreste av oss har sett Leeds live etter nedrykket. Det er derfor vanskelig å si så mye fornuftig om hvordan laget faktisk spiller denne sesongen. Vil tro at en Wise-kritisk fyr som kato ville hatt mye å bidra med dersom han hadde hatt noen tv bilder å forholde seg til ( annet enn høydepunkter på LUTV).

Jon R.
« Siste redigering: September 09, 2007, 19:02:19 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Kritikerne
« Svar #6 på: September 09, 2007, 22:26:40 »
quote:
Originally posted by agehvitstein



Hva sier forumets største Wise-kritikere nå? Synes det har vært veldig stille fra Veteranen og andre...


Her velger jeg å tro at du ikke har lest alt jeg har skrevet om Wise, Ã…ge. For det vil jo være litt merkelig hvis en person som tilsynelatende vektlegger det positive, bare husker det negative av det andre har skrevet. [;)]

Jeg har flere ganger gitt Wise ros for måten han har taklet sine oppgaver etter nedrykket. Han har tydeligvis innstalert en skikkelig fighting-spirit og vinnervilje/evne i laget. Her kan man gjerne si at han har overført det beste av seg selv til sine spillere. Dette er selvfølgelig prisverdig og veldig bra!

Men betyr dette at jeg ikke lenger mener de negative tingene jeg tidligere har skrevet om fyren? Nei, jeg står for hvert eneste ord jeg har skrevet om Wise - både på godt og vondt! [:)]

agehvitstein

Re: Kritikerne
« Svar #7 på: September 09, 2007, 23:29:35 »
Tar kritikk på at jeg burde lest den henviste tråden fra administrtor bedre! Jeg er bare så utrolig fornøyd med at vi har fått den starten vi har fått. Jeg tror ikke det er mange som hadde klart å bygge et lag ut i fra de forutsetningene som Wise har hatt denne sesongen. For det fortjener han stor respekt.

For første gang på ganske lenge føler jeg virkelig at det er en "buzz" rundt klubben. Det hadde jeg ikke trodd når jeg for to måneder siden lå på stranden på Kreta og fikk sjokk da jeg leste i Sun at klubben kanskje ikke fikk tillatelse til å spille neste sesong.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kritikerne
« Svar #8 på: September 09, 2007, 23:38:09 »
quote:
Originally posted by agehvitstein

Tar kritikk på at jeg burde lest den henviste tråden fra administrtor bedre! Jeg er bare så utrolig fornøyd med at vi har fått den starten vi har fått. Jeg tror ikke det er mange som hadde klart å bygge et lag ut i fra de forutsetningene som Wise har hatt denne sesongen. For det fortjener han stor respekt.

For første gang på ganske lenge føler jeg virkelig at det er en "buzz" rundt klubben. Det hadde jeg ikke trodd når jeg for to måneder siden lå på stranden på Kreta og fikk sjokk da jeg leste i Sun at klubben kanskje ikke fikk tillatelse til å spille neste sesong.

Etterdønninger etter solstikk da kanskje; Wise er etterhvert blitt behandlet med respekt av kritikerne ogsåsynesjeg. Han har vist stayerevne som bare det,men det er ingen vits å miste hue. Men, som du så riktig påpeker, det er gøy om dagen og ære være Wise og gutta for det!!!

Yeboahs vitne

jarle

Re: Kritikerne
« Svar #9 på: September 10, 2007, 02:02:59 »
Tar gjerne elendig spill, tre stangskudd og fire redninger på strek i hver eneste kamp resten av sesongen jeg hvis vi alikevel vinner 2-0....

Med all usikkerhet og dritt... ikke kunne vi kjøpe spillerer etc... så minus 15 poeng!!! Defra til 6 - 0 - 1 på 7 kamper er veldig veldig veldig BRA...

All honnør til Wise-team og ikke minst spillerne...

Kato

Re: Kritikerne
« Svar #10 på: September 10, 2007, 03:36:21 »
Jeg er helt klart en av Wise-kritikerne.

Min kritikk har først og fremst handlet om mangelen på fotball-faglig kompetanse (Vurdert utenfra selvsagt) gjennom hele fjorårs-sesongen. I tillegg har jo opptreden og forholdet til spillerne gitt grunnlag for kritikk.

1. Kred som motivator har Wise fortjent, og det har han fått i høst.

2. Fotball-faglig har eneste mulighet til vurdering vært 20 sekunder lange mobilklipp på YouTube. Med andre ord ingen grunn til vurdering.

3. Opptreden og forhold til spiller-gruppa får vi jo se på når motgangen kommer.

Ikke glem at vi pr dags dato spiller i en Pub-liga kun for spesielt interesserte. Likevel skal han så langt ha for resultatene med tanke på forutsetningene økonomisk.

Men Wise som en frelser, aldri fra denne kanten. Det får værhanene her inne stå bak.
« Siste redigering: September 10, 2007, 03:37:11 av kato »
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Kritikerne
« Svar #11 på: September 10, 2007, 03:37:39 »
Synes det er greit du trekker opp en ny tråd om dette jeg, Age - iom at du setter fokuset på Wise sin kritikere - og ikke Wise selv...

Målt opp i mot kritikken DO'L, Reid, Venables, Blackwell fikk - synes jeg Dennis Wise har fått uforholdsmessig mye kritikk for det jeg vil kalle 'fillesaker' og irrelevante ting.

Er i stor grad enig i den saklige kritikken som har kommet mot Wise, men synes det av og til kan være greit å se situasjonen i et litt større perspektiv før en slenger ut av seg den mest flengende kritikken. I realiteten er jo Wise en uerfaren guttunge av en manager, som har kommet inn i en av engelsk fotballs tøffeste managerjobber.... Han har mye å lære enda - på flere områder - men gjør etter mitt skjønn en kolossalt bra jobb utfra forutsetningene.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

kjelvi

Re: Kritikerne
« Svar #12 på: September 10, 2007, 03:52:01 »
synest det er kjekt med friske fraspark go klare meninger.
la det være helt klart - jeg har vært og fortsatt er skeptisk til Dennis Wise (og hans backroom-staff).

vi har hatt en kjempedeilig start på årets sesong. fem strake tap hadde jeg ikke ventet meg foran seriestart, med minus 15, administrasjons-bråket, m.m. jubler og skråler minst like entusiastisk som alle andre.

kan selvsagt ramse opp alle grunnen til min skepsis, noe jeg ikke skal gjøre - har skrevet minst 25-30 innlegg om dette.

men plutselig gå i strupen på Wise-kritikere etter en måned med seriespill, virker noe forhastet på meg. rop halleluja og pek på den nye messiasen så mye dere vil for meg.

jeg beklager om seg virker som en surpomp, men laget har ikke overpresentert i henhold til mine forventninger og krav. de tingene som mange (de fleste?) hadde problemer med å akseptere før sommeren, ser vi helt klart er forhold som fortsatt er til stede.

gjennomgående synest jeg at de ulike Wise-kritikerne har levert velkvalifiserte, velfunderte og reflekterte innspill (og jeg har lest alle!).

bra at Age og andre har sett 'lyset'. jeg for min del vil avvente litt (i alle fall til jul, muligens helt til påske) før jeg faller den første sensuren. et laaangt liv som Leeds-supporter og interessert fotballobservatør har vist meg at det kanskje er riktig og viktig.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Kritikerne
« Svar #13 på: September 10, 2007, 04:33:27 »
quote:
Originally posted by kjelvi
...
gjennomgående synest jeg at de ulike Wise-kritikerne har levert velkvalifiserte, velfunderte og reflekterte innspill (og jeg har lest alle!).
....



"Velkvalifiserte, velfunderte og reflekterte innspill"?

- Du ber om det, kjelvi...[:)]

Synes tråden Lids viser til her oppe er ganske grei å gå gjennom - ca fra side 5 og utover et stykke:
http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8812&whichpage=5

'Råtne egg'-diskusjonen pågikk omtrent samtidig med at Eddie Lewis ble solgt til Derby, hvor Dennis Wise var både høyt og lavt i pressen og roste Lewis for den fantastiske innsatsen han hadde gjort i Leedstrøya...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Runar

Re: Kritikerne
« Svar #14 på: September 10, 2007, 04:45:39 »
quote:
Originally posted by kjelvi

synest det er kjekt med friske fraspark go klare meninger.
la det være helt klart - jeg har vært og fortsatt er skeptisk til Dennis Wise (og hans backroom-staff).

vi har hatt en kjempedeilig start på årets sesong. fem strake tap hadde jeg ikke ventet meg foran seriestart, med minus 15, administrasjons-bråket, m.m. jubler og skråler minst like entusiastisk som alle andre.

kan selvsagt ramse opp alle grunnen til min skepsis, noe jeg ikke skal gjøre - har skrevet minst 25-30 innlegg om dette.

men plutselig gå i strupen på Wise-kritikere etter en måned med seriespill, virker noe forhastet på meg. rop halleluja og pek på den nye messiasen så mye dere vil for meg.

jeg beklager om seg virker som en surpomp, men laget har ikke overpresentert i henhold til mine forventninger og krav. de tingene som mange (de fleste?) hadde problemer med å akseptere før sommeren, ser vi helt klart er forhold som fortsatt er til stede.

gjennomgående synest jeg at de ulike Wise-kritikerne har levert velkvalifiserte, velfunderte og reflekterte innspill (og jeg har lest alle!).

bra at Age og andre har sett 'lyset'. jeg for min del vil avvente litt (i alle fall til jul, muligens helt til påske) før jeg faller den første sensuren. et laaangt liv som Leeds-supporter og interessert fotballobservatør har vist meg at det kanskje er riktig og viktig.



Da synes jeg du har VANVITTIGE krav!

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan du kunne kreve MER enn 5 seire med tanke på den sommeren vi har hatt! Ikke kunne signere spillere, 15 minus osv.... Vi har jo SÃ… til de grader overprester (om det i det hele tatt går ann, men det er en annen diskusjon)

Da ligger gjerne noe av problemet i at du enten ikke makter å se realistisk på noe som helst som har med Leeds United å gjøre....Eller du bare konsekvent er i mot Dennis Wise og det faktum at han er Leeds manager!

Og bare til orientering så lurer jeg på hvilke ting mange hadde problemer med å akseptere i fjor som forsatt er til stedet....For jeg kjenner meg ikke helt igjen i den setningen
 

Jon R

Re: Kritikerne
« Svar #15 på: September 10, 2007, 05:32:04 »
quote:


 posted by midjo

"Velkvalifiserte, velfunderte og reflekterte innspill"?

- Du ber om det, kjelvi...[:)]

Synes tråden Lids viser til her oppe er ganske grei å gå gjennom - ca fra side 5 og utover et stykke:
http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8812&whichpage=5




"Support Wise" tråden er utvilsomt noe av det bedre som er skapt på dette forumet det siste året. Herlig dynamikk mellom de ulike "leirene". Jeg har forlengst bestemt meg for å holde den fremme på side 1 gjennom hele sesongen, hvis ingen andre holder den aktiv. Dette blir garantert morsom lesning etterhvert som sesongen skrider frem! [8D]

Jon R.
« Siste redigering: September 10, 2007, 05:33:43 av Jon R »
Jon R.

Runar

Re: Kritikerne
« Svar #16 på: September 10, 2007, 05:40:15 »
Jeg er på ingen måte i noen anti wise leir(jeg ble nok regnet som anti Blackwell)....Men jeg vil heller ikke påstå at jeg er pro Wise i alt å ett heller...

faktum er at vi er i league one...Vi har startet bra og strategien som klubben har valgt så langt ser ut som er lovende for nå og framtiden!