Skrevet av Emne: Fra tribunen: Leeds-Yeovil  (Lest 2840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Einar

Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« på: Oktober 08, 2007, 04:57:26 »
Tenkte det kunne være på sin plass med en høyst subjektiv vurdering fra East Stand.

Førsteomgangen burde vel egentlig vært forbigått i stillhet. Tidligere resultater denne sesongen har jo vist at det som ble prestert i denne omgangen umulig kunne si noe om det nivået som normalt vises.
Likefullt finner jeg det verdt å dra noen observasjoner:

 
  •  
  • Ofte ble forsvarsfireren spillende ballen seg i mellom når Leeds hadde kontroll og skulle gå i angrep. Dette grunnet totalt manglende bevegelse på topp og på midtbanen.
  • Det ble mest spilt langt mot Kandol dog, hvorav de fleste hodedueller ble vunnet. Mannen innehar en fantastisk spent og timing. I de fleste tilfeller flikket Kandol ballen videre i retning Yeovils mål, men - ref forrige punkt - med null bevegelse av Beckford og andre falt alle andreballer ned til Yeovil-spillerne
  • Forsvaret hadde bra kontroll selv om Yeovil hadde et par gode muligheter. Imidlertid må både Heath og Marques ty til holding hvis noen med en minimum av fart utfordrer dem. Dette holder sikkert mot de fleste L1-lag, men jeg kan ikke skjønne at dette vil holde en divisjon høyere.
  • Richardson var den eneste som prøve å sette fart opp langs høyresiden, men måtte flere ganger stoppe opp grunnet manglende spillpunkter. Han skal ha for viljen til å gå i angrep dog. Virker som han er på tur opp.
  • Det kan virke som Beckford begynner å få et snev av primadonnanykker, med en del kjeftbruk på medspillere hvis ikke ballen kommer der han vil. Spesielt en episode mellom han og Prutton midtveis i første omgang, hvor Prutton fører opp langs høyresiden og spiller inn til en møtende Beckford - og derpå stopper Prutton opp. Beckford, via et par slurvete touch nærmest slomser en løs ball videre der hvor han kanskje trodde at Prutton ville komme, og kjefter og gestikulerer når så ikke har skjedd. De hadde seg en liten prat 10 min senere også la jeg merke til - åpenbart om samme hendelse etter armbevegelsene og dømme... Generelt vil jeg våge den påstanden at Beckford ville hatt godt av et par kamper på innbytterbenken (til fordel for DeVries) for å jekke seg ned litt, for det var en slett jobb han gjorde i denne matchen.


Første omgang ebbet ut uten at Leeds hadde skapt en eneste mulighet, og det hadde ikke vært noe å si på om Yeovil hadde ledet ved pause, men to meget kvalifiserte redninger fra Casper hindret Yeovil fra en fortjent ledelse.

Mye tyder på at Wise hadde gitt gutta en verbal ørefik i pausen, for det var et friskere Leeds som kom på banen i andre omgang.
Fortsatt var det lite av spillet som fungerte - for mye ble pumpet inn i midten, men bevegelsene var bedre, og Yeovil kom på etterhvert svært sjeldne visitter.
I begynnelsen av omgangen hadde Beckford og Clapham hver sin brukbare mulighet, Leeds kom dog ikke til noen store sjanser i denne omgangen heller.

Kvarteret før slutt måtte det kun være Fru Fortuna som fikk en Yeovilspiller til å bomme for åpent mål etter et heller dårlig klareringsforsøk fra Heath.

Wise ville åpenbart vinne kampen, og kastet innpå 2 spisser til like etterpå (Flo og DeVries). Dette medførte umiddelbart at spillet åpnet seg opp mer ettersom midtbanen ble underbemannet. Dermed ble det skapt muligheter på begge sider i sluttminuttene, de største dog til Leeds og som alle vet headet DeVries inn seiersmålet 3 minutter før slutt.

Vurderinger (som jeg så det):

Ankergren - [:D]9. Banens beste, og virker som sikkerheten selv.
Richardson - [:)]7. Backspill av god klasse på dette nivået. Ville fram selv om lagkameratene ikke innbød til slike fysiske utskeielser. Berger Heath og Marques på fart bakover på banen.
Marques - [B)]5. Vinner mye på hodet (som Heath), men skralt pasningsspill trekker ned.
Heath - [B)]5. Ingen kommer noen vei med Heath i lufta, men langs bakken er det værre. Nå er vel ikke akkurat Yeovil de farligste framover på banen, men Heath kunne fort blitt syndebukk i denne kampen.
Clapham - [;)]6. På det jevne, men spilte seg bra opp i andre omgang med mer guts og vilje, og kom seg også til innlegg.
Prutton - [:(!]4. Hårsveisen er det ingenting å si på, men han var helt uinteressert i første omgang, og heller ikke på nett i andre. Slurvete pasninger og ingen arbeidsmoral. Stryk.
Douglas - [^]6. Bra defensivt, bidro litt lite offensivt men mer spillbar og tøffere enn Carole.
Hughes - [;)]6. OK uten å gjøre for mye av seg.
Carole - [B)]5. Lite involvert, og det har da heller ingen verdi å spille hodeballer til en liten tass som når de andre til knærne. Ser at han har god teknikk med sitt lave tyndepunkt, men den kom ikke til rette i denne kampen.
Beckford - [xx(]4. Neppe svett under arma ved pause, men bedret seg såpass i løpet av andreomgangen at han sikkert får fornyet tillitt. Dette må uansett være sesongens lavmål fra Beckford.
Kandol - [:)]7. Vinner det meste i lufta og hadde han hatt spillere rundt seg i denne matchen kunne det blitt riktig bra. Det er dog ikke Kandol's feil at alle andreballer i hovedsak ble plukket opp av Yeovil. Imponerende oppspillspunkt - men løp for fan på de ballene Beckford!

DeVries og Flo fikk kvarteret hver, og med denne spissansamlingen på slutten måtte det jo skapes muligheter. DeVries er svær!, og jubelscenene han gav til beste etter scoringen (og etter kampen) var verdt inngangsbilletten alene. Er dog redd for at DeVries og Kandol kanskje er for like spilletyper til at dette er det beste tospannet. Bør likevel starte neste kamp, vurdert kun ut fra denne kampen, hvor han i sluttminuttet også hadde et imponerende dribleraid på venstrekanten.
Flo lite involvert, men la seg litt bak de øvrige spissene kunne det virke som (mer i Carolerollen). Morsomt at han er tilbake dog, og teknikken er åpenbart fortsatt til stede. Med den Hawaii-fotballen det ble på slutten er det vanskelig å gi disse to noen karakter dog.

Nå har jeg ikke lest andre vurderinger enda, og det blir interessant å se andres meninger om denne kampen [8)].
Jeg mener vi hadde flaks!, og at det må vises en helt annen innsats i etterfølgende kamper hvis denne seiersrekken skal videreføres.

Til slutt: For et fantastisk publikum det er på Elland Road. Hatten av til alle [:D]!
 

Jon R

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #1 på: Oktober 08, 2007, 05:09:29 »
Hvordan var det med den fantastiske gutsen og arbeidsmoralen, med blod i duellene, som det påståes vi har om dagen, Einar? På meg høres det ut som om opptil flere av gutta sluntret unna igår? [B)]

Jon R.
Jon R.

berlin

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #2 på: Oktober 08, 2007, 05:13:32 »
Dette var et knall-referat, Einar![:)]. Virker ikke spes. subjektivt med mindre du er Yeovil-fan da.[:p]
Samsvarer forøvrig godt med de referatene jeg oftest leser: YEP og maverick whites.

Einar

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #3 på: Oktober 08, 2007, 05:17:35 »
quote:
Originally posted by Jon R

Hvordan var det med den fantastiske gutsen og arbeidsmoralen, med blod i duellene, som det påståes vi har om dagen, Einar? På meg høres det ut som om opptil flere av gutta sluntret unna igår? [B)]

Jon R.



Veel, det var ikke mye å spore av det i første omgang i alle fall, men det ble betydelig bedre i andre.

Jeg velger å tro at det har vært vist betydelig mer guts i tidligere kamper denne sesongen, og at dette var et tilfeldig tilbakeslag.

Jeg tror samtidig at vi neppe møter så mange lag med såvidt imponerende defensiv organsering som Yeovil.
 

Kato

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #4 på: Oktober 08, 2007, 05:25:09 »
Flott oppsummering. Kan du utdype noe mer om hvor godt vi var organisert defensivt?
 

raggen

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #5 på: Oktober 08, 2007, 05:26:54 »
flott referat der ja. slik liker vi:)

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #6 på: Oktober 08, 2007, 05:27:29 »
quote:
Originally posted by Einar

Veel, det var ikke mye å spore av det i første omgang i alle fall, men det ble betydelig bedre i andre.

Jeg velger å tro at det har vært vist betydelig mer guts i tidligere kamper denne sesongen, og at dette var et tilfeldig tilbakeslag.

Jeg tror samtidig at vi neppe møter så mange lag med såvidt imponerende defensiv organsering som Yeovil.


Det er iallefall mange på waccoe som hadde sett samme kampen som du [:)]

Der ble det lurt på om man nå hadde funnet "formelen" på hvordan møte Leeds på bortebane, dvs pakke midtbanen og en enslig stakkars spiss...

Det virket jo ikke som Leeds hadde spes.med mottrekk. Før man på slutet gamblet lite...




I ain't too good at conversation, girl
So you might not know exactly how I feel
But if I could, I'd bring you to the mountain top, girl
and build you a house made out of stainless steel

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Einar

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #7 på: Oktober 08, 2007, 05:47:27 »
Kato: Det virker som vår backfirer er godt drillet, og at de respektive spillerne er vel kjent med hverandres styrker og svakheter. Det demmes også bra opp på midtbanen foran backfireren. Ut i fra denne kampen virker det som om det burde øves på å komme raskere opp i ballfører for å forstyrre motstander såpass at de gjør flere feil i oppspillsfasen. Vi sliter på raske kontringer i mot, noe den noe begrensede hurtigheten sentralt får ta skylden for. Imidlertid tar våre midtstoppere oftest ut dybde tidlig nok. Jeg tror vi kan ta det med ro - det blir neppe mange baklengs denne sesongen.

Asbjørn: Jeg har ingen tro på at "formelen" er funnet. Det var ikke noe "abrakadabra" Yeovil stilte med, men de utførte jobben godt. Vi har såpass med kvaliteter framover på banen at hvis spillerne flytter bena fortere og jobber med samspillet hjelper det ikke hva våre motstandere leker seg med av formler. Det er bare å glede seg til at også det offensive spillet "sitter" noe bedre. Da blir det flere målfester på Elland Road i løpet av sesongen. Men - det må JOBBES for å få dette til!!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #8 på: Oktober 08, 2007, 05:59:06 »
quote:
Originally posted by Einar

Asbjørn: Jeg har ingen tro på at "formelen" er funnet.

Goodie [:)]
...glemte å nevne den manglende bredden i lørdagens kamp. Dét var vel merkbart. Var det taktikken at Carola skulle ligge bak spissene, eller var det han/hun som trakk innover selv (hva mener du...).

Jeg tror tirsdagens cupmatch kommer handy på den måten at utfordrere får tjangs til å vise at de duger, samt at "de faste"får hvile. (onkel Dennis har allerede sagt det blir utskiftninger til den kampen)



I ain't too good at conversation, girl
So you might not know exactly how I feel
But if I could, I'd bring you to the mountain top, girl
and build you a house made out of stainless steel

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SveinArve

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #9 på: Oktober 08, 2007, 06:21:11 »
Ja, primadonnaer trenger vi ikke...

------------------------------
I WAS THERE WHEN WE WERE SHITE...

http://www.godoyil.no
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

pale

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #10 på: Oktober 08, 2007, 13:11:46 »
Flott referat, Einar.
Og du er vel en av de få som ikke skryter betingelsesløst av Marques. Får være glad for at vi holdt nullen med de to stopperne våre...Det er godt å høre at fireren fungerer som en enhet, selv om alle ledd ikke er like sterke.


flynn

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #11 på: Oktober 08, 2007, 14:37:32 »
Glimrende oppsummering Einar, håper du koste deg på ER!

flynn

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #12 på: Oktober 08, 2007, 15:46:17 »
Knall oppsummering, Einar!

Blir jo spennende å se om det kommer en positiv reaksjon fra Leeds i neste ligakamp. Endel skumle faresignaler i de siste to kampene, som Wise&Co forhåpentligvis tar tak i....

Man Of The Match for radiokommentator Norman Hunter var for øvrig nr 5 - Rui Marques.

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #13 på: Oktober 08, 2007, 16:26:48 »
Bra info om kampen...men, vi må ta i betraktning en ting tror jeg; Yeovil er ikke verdens største og mest spennende klubb å møte! Før tapte vi disse kampene 0-1 nå vant guttene. Tror de klarer å ta ut mer mot antatt bedre mostandere! Ser at flere ikke hadde dagen og det kan man saktens forstå etter det løpet de har kjørt så langt. Mange tøffe kamper, men vi holder da for svingende nullen igjen folkens! Det er rett og slett imponerende og jeg vil tro, uten at jeg har sett det noen plass, at lille Yeovil er stolt av sin innsats på Elland Road der de sikkert ga absolutt alt!
Yeboahs vitne

berlin

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #14 på: Oktober 08, 2007, 17:00:02 »
quote:
Originally posted by fmtj

Bra info om kampen...men, vi må ta i betraktning en ting tror jeg; Yeovil er ikke verdens største og mest spennende klubb å møte! Før tapte vi disse kampene 0-1 nå vant guttene. Tror de klarer å ta ut mer mot antatt bedre mostandere! Ser at flere ikke hadde dagen og det kan man saktens forstå etter det løpet de har kjørt så langt. Mange tøffe kamper, men vi holder da for svingende nullen igjen folkens! Det er rett og slett imponerende og jeg vil tro, uten at jeg har sett det noen plass, at lille Yeovil er stolt av sin innsats på Elland Road der de sikkert ga absolutt alt!



Det er riktig at Yeovil er en nykommer i Football League, men de slo ut Nottm Forest i fjorårets play-off, og det på City Ground. Hvorvidt det er Cheltenham, Northampton, Walsall etc. eller Yeovil vi møter, tror jeg går ut på det samme.

Leeds-Forest og kampene mot Huddersfield burde gi motivasjon i seg selv, muligens Swindon også. Resten er lag som ikke har rare tradisjonen i i de 2 øverste divisjonene.
« Siste redigering: Oktober 08, 2007, 17:40:54 av berlin »

HåvardK

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #15 på: Oktober 08, 2007, 18:19:10 »
Takk for fyldig og godt referat, Einar! Etterlengtet info i en sesong hvor en sannsynligvis får se lite av sine helter.

Tom S

Re: Fra tribunen: Leeds-Yeovil
« Svar #16 på: Oktober 09, 2007, 01:10:00 »
Glimrende Einar, dette setter vi stor pris på!

Oppsummeringen din er mykje lik den oppfatning eg set igjen med etter å ha høyrt kampen på LUTV og lest referater i etterkant.
Mykje å rette opp i med andre ord.
Håper dette var eit lite arbeidsuhell og at vi kan imponere med god fotball i neste kamp.

Litt overraska over at du trekker fram Rui ifbm mangel på fart. Har fått inntrykk av at han innehar godt tempo i kroppen.
Det med Becks har slått meg også, kanskje han trenger eit par kamper på benken for å komme ned på jorda. Og i De Vries har vi jo no muligheten til det.
Ellers kjekt å lese at Fraze gjorde ein god figur, meiner han får mykje urettferdig kritikk av mange.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!