Skrevet av Emne: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10  (Lest 37996 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #330 på: Oktober 14, 2007, 22:18:34 »
quote:
Originally posted by kjelvi
Men i et litt historisk perspektiv - vi har aldri vært så langt nede, vi har aldri hatt så dårlig stall, vi har aldri hatt så lav oppslutning/tilskuertall. Never!

Klarer ikke å late som at alt er ok!



Dette er ikke riktig, kjelvi. Sjekk tilskuertallene fra midten av 80 tallet så skjønner du hva jeg mener. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 14, 2007, 22:18:52 av Jon R »
Jon R.

Leeds04

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #331 på: Oktober 14, 2007, 22:21:15 »
Da slipper vi flere straffemiss fra Kandol!

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2800493,00.html

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

kjelvi

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #332 på: Oktober 14, 2007, 22:31:07 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by kjelvi
Men i et litt historisk perspektiv - vi har aldri vært så langt nede, vi har aldri hatt så dårlig stall, vi har aldri hatt så lav oppslutning/tilskuertall. Never!
Klarer ikke å late som at alt er ok!


Dette er ikke riktig, kjelvi. Sjekk tilskuertallene fra midten av 80 tallet så skjønner du hva jeg mener. [8)]


Du har nok rett!

HåvardK

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #333 på: Oktober 14, 2007, 22:38:34 »
Men kanskje noen kan greie å ha to tanker i hodet samtidig? JEG var skuffet over at vi ikke greide å vinne i går - mot et lag som hadde ti mann i over en time og med nesten 30 000 i ryggen. Det betyr IKKE at jeg er misfornøyd med sesongstarten og statistikken så langt. Det er noe helt annet. Nok en gang: Kampen i går var FOR MEG en skuffelse, både resultat- og spillemessig. Sesongstarten er derimot over all forventning. Got it?

veteranen

  • Gjest
Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #334 på: Oktober 14, 2007, 22:38:57 »
quote:
Originally posted by kjelvi


Men i et litt historisk perspektiv - vi har aldri vært så langt nede, vi har aldri hatt så dårlig stall, vi har aldri hatt så lav oppslutning/tilskuertall. Never!
Klarer ikke å late som at alt er ok!



Her tror jeg hukommelsen din svikter littegrann, Kjelvi...
I perioden 82-86 hadde vi vel omtrent halvparten av den tilskueroppslutningen vi har idag....

Nå skal det også sies det generelt var lavere tilskuertall i engelsk fotball på åttitallet (arbeidsledighet, hooliganproblemer osv..), men vi har uansett bedre publikumsoppsluttning idag enn på det "mørke" åttitallet...

Til B-m: Dette med å være kritisk tror jeg har noe med alder, erfaring og fartstid å gjøre. Da jeg var på din alder (jeg var 25 i 85) var jeg også veldig "positiv" og optimistisk, og en mester til å hoste opp gode (bort)forklaringer på hvorfor ting var som de var - uansett hvilken gjøk det var som styrte klubben! [:)]

Men vi bør vel alle kunne være enige om dette: når vi kritiserer, så bør vi forsøke å gjøre det på en saklig og konstruktiv måte. Og det er dessverre ikke alltid det blir gjort på en sånn måte når "gamlekara" lufter sine frustrasjoner... [8)]

PS: Det skal bli interessant å lese det den erfarne Leeds-supporteren B-m har på hjertet i 2027..! [8D]

Tom S

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #335 på: Oktober 14, 2007, 22:39:39 »
Er det nokon god grunn for å advare folk mot å glede seg og ta litt av når vi er det beste laget i DEN divisjonen vi faktisk spiller i?
Vi kan vel ikkje forvente at vi skal vere beste lag i CCC eller PL, det får vi ta når vi er der.

Det er ikkje ok for ein klubb som Leeds United å ligge i 3.divisjon, det er vel alle som har litt interesse for fotball einige i.
Men, vi er der og vi skal tilbake. Og då må vi ta ein divisjon om gangen. Spillerene vi har idag (og kanskje manageren også) er ikkje gode nok for opprykk til PL, men det er vel ikkje å forvente heller. Vi må forsterke gradvis i takt med oppturen.

Så vi trenger ikkje late noko som helst, berre glede oss over at vi er på vei tilbake.

we all love leeds
[8D]


quote:
Originally posted by kjelvi
Som en 'gammel, sur gubbe' bare advarer (..!) jeg folk om å ikke ta av fordi at vi er L1s beste lag.

Klarer ikke å late som at alt er ok!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Oktober 14, 2007, 22:42:00 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #336 på: Oktober 14, 2007, 22:49:45 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Men kanskje noen kan greie å ha to tanker i hodet samtidig? JEG var skuffet over at vi ikke greide å vinne i går - mot et lag som hadde ti mann i over en time og med nesten 30 000 i ryggen. Det betyr IKKE at jeg er misfornøyd med sesongstarten og statistikken så langt. Det er noe helt annet. Nok en gang: Kampen i går var FOR MEG en skuffelse, både resultat- og spillemessig. Sesongstarten er derimot over all forventning. Got it?


That just about sums it up, Håvard [:)]

Det går også an & syntes Dennis Wise har hatt en fantastisk sesong hittil, uten at man egentlig liker at vi har han som manager...





You gotta lotta nerve
to say you are my friend
When I was down
you just stood there - grinning

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #337 på: Oktober 14, 2007, 22:51:47 »
quote:
Originally posted by Tom S

Er det nokon god grunn for å advare folk mot å glede seg og ta litt av når vi er det beste laget i DEN divisjonen vi faktisk spiller i?



Svaret på den mener jeg er NEI, Tom. [:)]

Skal man så få lov til å være "kritisk" selv når det meste går på skinner rent resultatmessig? Svaret på det mener jeg er JA! [:)]

Så kan man jo tilstrebe et minimumsnivå av saklighet, selv om jeg synes bølgene som Hot Shot skaper, bare gjør forumet bedre og mindre ensrettet. [:0]

Jon R.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #338 på: Oktober 14, 2007, 22:57:37 »
quote:
Originally posted by Asbjørn
[br
Det går også an & syntes Dennis Wise har hatt en fantastisk sesong hittil, uten at man egentlig liker at vi har han som manager...


Dette blir nok for kompilisert for enkelte... [8)]
Her skal det være enten eller! [:)]

kjelvi

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #339 på: Oktober 14, 2007, 23:16:53 »
Wise: No more pens for Kandol
Leeds manager said Tresor Kandol is off penalty duties after he missed a late spot-kick to deny his side victory against Leyton Orient.
It was the first time Leeds had dropped points at home, after Seb Carole's brilliant strike cancelled out Sean Thornton's opener. It could have been worse for United, as Orient had seemingly scored late on but the referee ruled that the ball had not crossed the line.
"Tresor won't be taking another penalty," Wise said. "He was confident about taking it and no-one was going to get the ball off him but I would have preferred Ian Westlake to have taken it.
"I am disappointed that we haven't taken the three points but we are still unbeaten. I haven't seen whether the ball was over the line but if it was, we've had a bit of luck.
"We didn't have much luck last season so these things even themselves out."

TeamTalk

kjelvi

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #340 på: Oktober 14, 2007, 23:19:23 »
Ling lays into 'biased' referee
Leyton Orient manager Martin Ling accused referee Nigel Miller of costing his side victory at Elland Road by making four vital mistakes.
Miller angered Ling by sending off goalscorer Sean Thornton for violent conduct against Seb Carole in the 32nd minute, giving the corner that led to Carole's 55th-minute equaliser and awarding a dubious 82nd-minute penalty against Paul Terry.
Ling's misery was compounded when Miller failed to award Orient a goal when Adam Boyd's 86th-minute shot squeezed through Leeds keeper Casper Ankergren's hands and appeared to cross the line before he recovered.
Ling said. "I have never criticised a referee in my life and never been up before the FA but I can't see how that referee could get four vital decisions wrong.
"I hope he takes the video away and takes a good, hard look at it because he couldn't handle the pressure. He was biased to one team and crumbled under pressure.
"I was proud of every one of my players. They played against 12 men - 11 of theirs and the referee. He went to shake my hand at the end and I told him there wasn't a hope in hell."

TeamTalk

Sølvreven

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #341 på: Oktober 14, 2007, 23:23:49 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by kjelvi
Men i et litt historisk perspektiv - vi har aldri vært så langt nede, vi har aldri hatt så dårlig stall, vi har aldri hatt så lav oppslutning/tilskuertall. Never!

Klarer ikke å late som at alt er ok!



Dette er ikke riktig, kjelvi. Sjekk tilskuertallene fra midten av 80 tallet så skjønner du hva jeg mener. [8)]

Jon R.


Hey! Dere trenger bare å se tilbake til i fjor. Litt over 21000 i snitt. Og i år 30000??????

***************

Better dead than red.

Champions League, here we come!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

kjelvi

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #342 på: Oktober 14, 2007, 23:31:42 »
quote:
Originally posted by Sølvreven

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by kjelvi
vi har aldri hatt så lav oppslutning/tilskuertall.

Dette er ikke riktig, kjelvi. Sjekk tilskuertallene fra midten av 80 tallet så skjønner du hva jeg mener. [8)]

Hey! Dere trenger bare å se tilbake til i fjor. Litt over 21000 i snitt. Og i år 30000??????


Litt tidlig å gjøre opp etter seks hjemmekamper.
Snitt så langt er pene 27.373,666. Ikke en nesten kamp over 30K så langt, men den/de kommer!

kjelvi

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #343 på: Oktober 14, 2007, 23:33:24 »
Leeds survive Orient surge
Leeds 1 Orient 1



Dennis Wise may have been involved in a few heated exchanges with officials over the years, but one thing’s for sure, there was no such hostilities at Elland Road yesterday. In fact, referee Nigel Miller may have just earned his place on the Leeds manager’s Christmas card list after a string of questionable decisions helped preserve the home side’s unbeaten record to the fury of Leyton Orient.
Miller first sent off key man Sean Thornton in questionable circumstances, then awarded a dubious penalty. Finally he denied Orient’s Adam Boyd what appeared to be a deserved match winner. Make no mistake Leeds were lucky to escape with a point.
Leeds may well have fallen from the grace of the Premier League to the relative obscurity of League One but the run that Wise’s men have put together this season has banished most of the negativity that hung around Elland Road through the summer.
After a spectacular start to their season, Orient’s star has burned out with four defeats in the last five games, so it could be said that their league position is no reflection of current form.
The opening minutes at Elland Road yesterday were spoilt for the home fans when Jason Demetriou came to earth following a Frazer Richardson tackle. Already incensed by what they saw as a dive by the winger, home fans were positively incandescent when Thornton’s excellent free-kick curled away from Casper Ankergren’s grasp and into the net. Just eight minutes on the road and the careering Leeds United truck had suffered a major puncture.
The gap between back line and midfield which often proved Leeds’ undoing last season, surfaced again, Adam Chambers, Wayne Gray and more pertinently Thornton, looked full of devilment. That Wise has pumped up his team’s enthusiasms and confidence is positive, but occasionally that brims over into naked aggression and the thread of the game is lost.
On 25 minutes Demetriou nearly made it two when he slipped the flailing Richardson and put in an angled banana shot which deflected off the right upright. The 32nd minute saw the dismissal of Thornton for elbowing Seb Carole. It looked innocuous from the stands but Miller had no prevarication on the issue.
Orient boss Martin Ling opted to keep two upfront but sent his midfield down to three. Refreshingly positive, but was it shrewd? On the cusp of half time Leeds worked their first serious opening and it fell to Carole. His header seemed to be goalward bound but Tamika Mkandawire was the epitome of cool as his controlled header on the line restored equilibrium.
A scintillating drive from Jamie Clapham produced an equally brilliant piece of play from keeper Stuart Nelson before an error from Alton Thelwell on 55 minutes eventually cost Orient their lead. He let the ball run for what he thought was a goal kick, unaware of an Orient touch on the ball. Thompson’s sneakily taken corner for Carole caught Orient unawares and the player who was by then pulling all the strings picked his spot in a crowded goal with impressive precision. One-one, but from the full throated cry of almost 30,000 voices you would have thought the title had been won.
Andy Hughes, after a quiet start, was figuring more and Prutton almost kneed home his penetrating ground pass. Leeds pressure was immense, but Paul Terry, older brother of the England captain John, was formidable in defence along with the unflappable Mkandawire.
As an attacking force the Londoners looked spent apart from Charlie Daniels’ forays down the left and Jabo Ibehre’s ability to chase and hold. Ten minutes from time Terry’s tackle on Carole was miscalculated, he brought Carole to ground just inside the box and looked inconsolable at the penalty award. He need not have worried. Tresor Kandol’s penalty was one of the poorest attempts seen at Elland Road for some time. The final minutes were full of drama but today it was not of Leeds’ making. Their defence stood off Alan Boyd as he closed in on goal. His shot was pulled down by Ankergren but appeared to run over the line before he clawed it back. To Orient players’ amazement, no goal was awarded. Shortly afterwards a Daniels’ free kick grazed Ankergren’s knuckles as he beat out a certain goal.

Star man: Seb Carole (Leeds)

Player ratings:
Leeds: Ankergren 6, Richardson 5, Marques 5, Heath 6, Clapham 6 (De Vries 76min), Prutton 6 (Da Costa 77min), Hughes 7, Thompson 6 (Westlake 58min), Carole 7, Beckford 6, Kandol 6

Leyton Orient: Nelson 6, Purches 5, Thelwell 6, Mkandawire 7, Chambers 7, Demetriou 6, Daniels 7, Thornton 6, Terry 6, Gray 6 (Ibahre 67min), Boyd 6
Scorers: Leeds: Carole 55 Leyton Orient: Thornton 9
Referee: N Miller

Sunday Times
« Siste redigering: Oktober 14, 2007, 23:33:47 av kjelvi »

Sølvreven

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #344 på: Oktober 14, 2007, 23:38:30 »
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by Sølvreven

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by kjelvi
vi har aldri hatt så lav oppslutning/tilskuertall.

Dette er ikke riktig, kjelvi. Sjekk tilskuertallene fra midten av 80 tallet så skjønner du hva jeg mener. [8)]

Hey! Dere trenger bare å se tilbake til i fjor. Litt over 21000 i snitt. Og i år 30000??????


Litt tidlig å gjøre opp etter seks hjemmekamper.
Snitt så langt er pene 27.373,666. Ikke en nesten kamp over 30K så langt, men den/de kommer!

Poteto, potato. [:D]

***************

Better dead than red.

Champions League, here we come!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Svend Anders

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #345 på: Oktober 15, 2007, 00:08:46 »
Nærmest fra første seier denne sesongen var jeg ute og advarte mot "krisemaksimering" når vi ikke vant med store sifre i hver eneste kamp lenger. Som alle vet kommer det alltid noen feilskjær, noen dårlige perioder. Selvsagt skal man kunne forholde seg kritisk til hvordan klubben (deriblant Wise) løser slike perioder, men samtidig er det viktig for supporterne å ikke forsterke en negativ antydning - men i stedet hjelpe til å komme på rett spor igjen.

Jeg ser enkelte tenderer til å bruke 1-1 mot lag nr 2 på tabellen til å konkludere med at "ja, det var det jeg sa, vi har bare hatt FLAKS i ti første kampene". Ti kamper vi hadde 19-4 i målforskjell på, og som vi uten poengtrekket ville ha ledet serien med 8 poengs margin med.

Det virker som at enkelte synes det er flaks og utenforstående forhold som spiller inn dersom vi gjør antydninger til positive ting, mens ved tap (les: uavgjort mot serieleder) er det udyktighet. Slik er det selvsagt ikke.

Jeg har snakket med flere som så kampen igår, og det er klart vi ikke spilte noen stor kamp. Mange trodde nok at 50 minutter mot en mann mindre ville bli en enkel oppgave, men som de fleste vet er det ofte helt andre kampsituasjoner man da opplever.

Leeds presset i nærmest hele 2.omgang på mot Leyton-målet, og ville også tatt tre poeng om noen andre en Kandol hadde tatt den straffen. Så kan man si at Leyton også hadde sine sjanser, og det er også fair nok.

Kontringene fra LO kom først og fremst da Leeds tok ut Clapham og la om til tre bak. En enkel forklaring i etterkant vil si at "det var en håpløs avgjørelse". En litt mer nyansert vil si at det så minst like håpløst ut å ligge med fire forsvarere på midtstreken mot et 10-mannslag med alle i forsvar, og følelsen av at "noe måtte gjøres".

I et litt videre perspektiv skal en selvsagt se på mer enn bare resultatet av kampene. Trøkket i kampen, kvaliteten på spillet, antall målsjanser, osv. Det jeg synes er rart at de største Wise-kritikerne ikke legger merke til, er selvkritikken D&G har tatt etter dårlige kamper (som de har vunnet eller spilt uavgjort på). De HAR sett at det er forbedringspotensiale, og de HAR påpekt at det er en lang vei igjen å gå.

Det tror jeg også 99% av de som er med på bølgen er klar over - vi/de er ikke så naive og godtroende som vi/de blir forsøkt fremstilt. Men vi har lyst til å glede oss litt når vi har sjansen. Jeg klarer ikke sette noe "minimumskrav" til når jeg skal ha "lov" til å glede meg over fotballaget mitt. Det går svinger så ofte og så fort i fotballen at man må få lov til å suge litt på karamellen når den først er i kjeften på en.

Tilbake til helgens kamp: Jeg synes det er en riktig vurdering å satse offensivt på tre poeng selv når man har uavgjort mot nr 2 på tabellen, enn å ta det rolig og se hva som skjer. Jeg tror mange andre managere ville vurdert det som best å "ikke tape det ene poenget", ikke minst med midtbanegeneralen ut på båre.

Så er det selvfølgelig ting man kan sette spørsmålstegn ved hos manageren også i en slik kamp. Men jeg føler at man må se andre siden av saken også, før man kommer med overdrevne konklusjoner.

For min egen del ser jeg frem til neste kamp, med ny mulighet for å kapre poeng. Noen synes glasset er halvfullt, andre mener det er halvtomt - uansett er det mer å fylle opp med ikke langt unna.

Ha en god uke, Marching on Together!

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

Svend Anders

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #346 på: Oktober 15, 2007, 00:29:46 »
quote:
Originally posted by Jon R

Hvilken "krisemaksimering" og overdrevne konklusjoner er det du tenker på her, Svend? [8)]

Jon R.




I hovedsak Hot Shot og denne ai494, men jeg mente også innlegget mitt som en generell påminnelse om at vi ikke må hoppe av toget så fort farta senker seg litt for en periode her...

Svend,
full av metaforer idag
[:o)]

http://www.svendanders.com/

Sølvreven

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #347 på: Oktober 15, 2007, 00:37:10 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Jon R

Hvilken "krisemaksimering" og overdrevne konklusjoner er det du tenker på her, Svend? [8)]

Jon R.




I hovedsak Hot Shot og denne ai494, men jeg mente også innlegget mitt som en generell påminnelse om at vi ikke må hoppe av toget så fort farta senker seg litt for en periode her...

Svend,
full av metaforer idag
[:o)]

http://www.svendanders.com/

Hyll, hyll....... Enig. Er vi Leedssupportere eller ikke? Klart at mange av oss ikke liker Bates og Wisey, men så lenge vi ikke taper og henter poeng selv om vi ikkë spiller bra, så er jeg villig å begrave stridsøksa for en stund. MEN jeg er bekymret over fremtiden hvis ikke ungdommen slipper til på dette nivået. Er Wise feig siden han ikke tør?  Dette er gutter som spiller u-landskamper, og da må de kunne hevde seg i nivå 3. Vi har ikke råd til å hente gode spillere lengre, og da er vi nødt til å dyrke de unge. La de ihvertfall slippe til når vi leder, men de siste kampene har vel ikke en eneste ungutt vært på reservebenken.[V]

***************

Better dead than red.

Champions League, here we come!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Jon R

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #348 på: Oktober 15, 2007, 00:40:17 »
Egen suksess er enhver managers største venn og fiende, Svend. Forventningene stiger i takt med at resultatene forbedres. Vi er på en voldsom hype om dagen, på godt og vondt. Vi har det beste laget, den beste manageren, det beste forsvaret, den beste keeperen, de beste spissene, den beste fitnessen og det beste samholdet. Klart at forventningene blir skrudd i været. Dette må Wise og alle andre i og rundt klubben forholde seg til og håndtere på beste måte. Ã… slakte laget blir for drøyt, å bagatelleisere at vi er inne i en svakere periode nå er heller ikke bra.  Vi møtte et lag som rett nok lå på annen plass, men som i sin to siste kamper hadde blitt utspilt og ydmyket av bunnlaget Gills og Swansea som vi gjorde årsbeste mot for få uker siden. Det er ikke å forvente annet at man blir skuffet når vi spiller med 12 mann mot 10 da. At enkelte tar helt av og slakter alt og alle får så være, for det meste synes jeg kritikken har vært relativt balansert og foruftig etter (nok en) middelmådig forestilling i oktober. [8)]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #349 på: Oktober 15, 2007, 00:42:09 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Jon R

Hvilken "krisemaksimering" og overdrevne konklusjoner er det du tenker på her, Svend? [8)]

Jon R.




I hovedsak Hot Shot og denne ai494, men jeg mente også innlegget mitt som en generell påminnelse om at vi ikke må hoppe av toget så fort farta senker seg litt for en periode her...

Svend,
full av metaforer idag
[:o)]

http://www.svendanders.com/



Jeg slettet spørsmålet mitt etter å ha scrollet meg litt tilbake i tråden, Svend! Var endel der jeg ikke hadde fått lest. [8D]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #350 på: Oktober 15, 2007, 00:50:51 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Jon R

Hvilken "krisemaksimering" og overdrevne konklusjoner er det du tenker på her, Svend? [8)]

Jon R.




I hovedsak Hot Shot og denne ai494, men jeg mente også innlegget mitt som en generell påminnelse om at vi ikke må hoppe av toget så fort farta senker seg litt for en periode her...

Svend,
full av metaforer idag
[:o)]

http://www.svendanders.com/



Her faller du for eget grep, Svend Anders! I innlegget før prøver du å nyansere og være detaljert, mens du altså i dette innlegget generaliserer igjen og viser din gamle "Bates-elskov". Du kan gjerne bestrebe deg mer på å sette deg inn i det jeg har skrevet, så vil du fort oppdage at jeg ikke har satt ting og tang så veldig på spissen (du pleier jo vanligvis være en mer saklig debattant her inne enn mange av de andre i samme aldersgruppe som deg).
 

Svend Anders

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #351 på: Oktober 15, 2007, 00:52:55 »
quote:
Originally posted by Jon R

Egen suksess er enhver managers største venn og fiende, Svend. Forventningene stiger i takt med at resultatene forbedres. Vi er på en voldsom hype om dagen, på godt og vondt. Vi har det beste laget, den beste manageren, det beste forsvaret, den beste keeperen, de beste spissene, den beste fitnessen og det beste samholdet. Klart at forventningene blir skrudd i været. Dette må Wise og alle andre i og rundt klubben forholde seg til og håndtere på beste måte. Ã… slakte laget blir for drøyt, å bagatelleisere at vi er inne i en svakere periode nå er heller ikke bra.  Vi møtte et lag som rett nok lå på annen plass, men som i sin to siste kamper hadde blitt utspilt og ydmyket av bunnlaget Gills og Swansea som vi gjorde årsbeste mot for få uker siden. Det er ikke å forvente annet at man blir skuffet når vi spiller med 12 mann mot 10 da. At enkelte tar helt av og slakter alt og alle får så være, for det meste synes jeg kritikken har vært relativt balansert og foruftig etter (nok en) middelmådig forestilling i oktober. [8)]

Jon R.




Jeg tror vi er mer enige enn vi prøver å være, jeg, Jon. [8D]
Siden du har fått lest enkelte av innleggene jeg refererte til tipper jeg forståelsen er desto større.

Og som jeg selv sier er det all grunn til å holde et kritisk blikk på hva som gjøres for å få laget til å fortsette å vinne etter den starten vi har hatt.

Kritikerne må også regne med å få kritiske lys på seg, vet du, akkurat som glad-Wisere som megselv! [:p]

Svend,
ååååhhhhh så lenge til neste kamp!

http://www.svendanders.com/

Svend Anders

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #352 på: Oktober 15, 2007, 01:05:02 »
quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Her faller du for eget grep, Svend Anders! I innlegget før prøver du å nyansere og være detaljert, mens du altså i dette innlegget generaliserer igjen og viser din gamle "Bates-elskov". Du kan gjerne bestrebe deg mer på å sette deg inn i det jeg har skrevet, så vil du fort oppdage at jeg ikke har satt ting og tang så veldig på spissen (du pleier jo vanligvis være en mer saklig debattant her inne enn mange av de andre i samme aldersgruppe som deg).



Faller for eget grep?

Ingen her inne blir noen gang 100% objektive, Karl. Hverken du eller jeg, aldri så mye som vi ønsker det.

Jeg ikke Bates med et eneste ord i innlegget, så du må gjerne også sette deg mer inn i mine innlegg.

Det er jo du som er så opptatt av Bates med dine "F**k Bates, f**k Wise, get Chelsea out of Leeds!"-kommentarer. Jeg trenger vel neppe gjenta meg for mye om at jeg synes Chelsea-kommentarene er håpløst barnslige og fullstendig irrelevante, og ikke bare fra deg.

Du skrev: "Leeds United var faktisk heldige som i det hele tatt fikk med seg ett poeng på eget gress i dag, og det etter å ha spilt den siste timen med en mann mer enn Orient. Nei, vi har nok hatt veldig mye flaks i noen av de tidligere 1-0-seirene.

Jeg har sagt mitt om at vi var både var heldige og uheldige som fikk ett poeng igår, og forsøkt vise til NOE av årsaken til bl.a. kontringene imot. Ut i fra hva jeg så av dine kommentarer virket det som du overså både det faktum at vi presset stort, og at misset på straffe.

Mener du, når du ser innlegget ditt over, at du ikke setter ting på spissen - når du bruker gårsdagens kamp til å dra konklusjoner og generaliser flere av våre tidligere kamper?

Og videre: kommer du til å trekke sammekonklusjoner neste gang Leeds spiller festfotball og vinner klart?

Back to the point: Når det kommer noen subjektive meninger av BLANT ANNET deg (for mitt innlegg var som jeg eksplisitt skrev, ikke bare til deg), så må man regne med at det kommer subjektive innlegg til svar.

Virkeligheten, slik den nå engang er, ligger nok et sted midt i mellom.

SA

http://www.svendanders.com/

Sydhagen

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #353 på: Oktober 15, 2007, 02:00:54 »
"et tror jeg også 99% av de som er med på bølgen er klar over - vi/de er ikke så naive og godtroende som vi/de blir forsøkt fremstilt. Men vi har lyst til å glede oss litt når vi har sjansen. Jeg klarer ikke sette noe "minimumskrav" til når jeg skal ha "lov" til å glede meg over fotballaget mitt. Det går svinger så ofte og så fort i fotballen at man må få lov til å suge litt på karamellen når den først er i kjeften på en."


Vel talt SA!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #354 på: Oktober 15, 2007, 02:29:46 »
Vi kommer snart til å tape noen kamper, what's the big deal! Ingen her på forumet hadde trodd eller håpet på en slik start som vi har hatt. Det er nesten sånn at jeg ikke blir lei meg hvis vi taper fordi denne sesongen går over all forventning.

Det er jo ingen tvil om at gutta er positive om dagen, kandol og Beckford skriver vel ikke nye kontrakter med klubben hvis de ikke tror at vi kommer til å rykke opp. Og klubben skriver ikke kontrakter med "dyre" spillere hvis den ikke "planlegger" et opprykk!

Dette kommer til å gå veien gutter og det er jeg bombesikker på:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #355 på: Oktober 15, 2007, 02:37:30 »
kämpa på Svendanders behövs sådana som du som är opptimister och ser möjligheterna, behövs till skillnad från JonR och karl hot shot som verkar mest fokuserade att visa sitt hat över wise och hur urusel tränare han är,hans meriter som spelare och tränare tidigare talar för sig, Wise har tummen upp från gamla storspelare som Clarke Lorimer och Hunter, är så oerhört lätt att klaga om man inte spelat och tränat på hög nivå själv
 

OPM

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #356 på: Oktober 15, 2007, 02:53:14 »
Leser på teamtalk at Kandol ikke kommer til å ta flere straffer. Wise sier at han hadde fortrukket at Westlake hadde tatt straffen. Helt utrolig spør du meg, - de har ikke avklart i forkant hvem som skal ta straffene hos oss. Amatørmessig!!!
 

Peters

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #357 på: Oktober 15, 2007, 03:09:55 »
quote:
Originally posted by OPM

Leser på teamtalk at Kandol ikke kommer til å ta flere straffer. Wise sier at han hadde fortrukket at Westlake hadde tatt straffen. Helt utrolig spør du meg, - de har ikke avklart i forkant hvem som skal ta straffene hos oss. Amatørmessig!!!



I intervju etter kampen sa Wise at Thompsen var fast straffe skytter og at Beckford var neste mann i køen. Nå tok Kandol ballen uten at Beckford  gjorde noe for å overta.

Jon R

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #358 på: Oktober 15, 2007, 03:14:12 »
quote:
Originally posted by sportcarl1

kämpa på Svendanders behövs sådana som du som är opptimister och ser möjligheterna, behövs till skillnad från JonR och karl hot shot som verkar mest fokuserade att visa sitt hat över wise och hur urusel tränare han är,


Hva begrunner du dette med, sportscarl? Du har ikke helt klart å fange opp hva jeg står for. Du bør nok gjøre en langt grundigere research før du gulper slike påstander ut av deg neste gang.  



Jon R.
« Siste redigering: Oktober 15, 2007, 03:20:32 av Jon R »
Jon R.

GeirO

Re: KAMP: vs. Leyton Orient 13/10
« Svar #359 på: Oktober 15, 2007, 03:40:08 »
quote:
Originally posted by Peters

quote:
Originally posted by OPM

Leser på teamtalk at Kandol ikke kommer til å ta flere straffer. Wise sier at han hadde fortrukket at Westlake hadde tatt straffen. Helt utrolig spør du meg, - de har ikke avklart i forkant hvem som skal ta straffene hos oss. Amatørmessig!!!



I intervju etter kampen sa Wise at Thompsen var fast straffe skytter og at Beckford var neste mann i køen. Nå tok Kandol ballen uten at Beckford  gjorde noe for å overta.



Da bør vel Kandol stå over en kamp, synes nå jeg!
MOT