Skrevet av Emne: Din verste Leeds Tv opplevelse !  (Lest 5666 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B-m

Din verste Leeds Tv opplevelse !
« på: Oktober 10, 2007, 19:25:13 »
Så hva er deres?

Har opplevd å bli kraftig såret og enormt skuffet over helvetes tv2, tv3, viaSHAT, dårlige kamerater, lugubre puber, gravemaskinførere, streams osv.

Det å glede seg som en liten unge til TV-kamp med dine helter for så å må "se" den på 809/730 på tekst-tv.... - hjerterått!

Mine topp 3

3) Jeg hadde vært til kontroll i Tromsø og flyet landet klokken 20.00 i lofoten. På tv3 gikk det champions league kamp mellom Leeds- og et eller annet belgisk lag. Jeg fikk en liten mistanke da jeg så det stod en gravemaskin parkert ved siden av en stor mållhaug i byggefeltet. Da jeg kommer inn døra hjemme sier brodern : "ehhhh du b-m kabeln er ute, de har gravd over kabelen".
"NEEEEEEEIIIIIIIII!!! S****nS ARTHUR!!!!!" Roper jeg!(lokal gravemaskinfører som har en tendens til først å grave, for deretter å se på kart over rør/ledninger/strøm/vann/kabel).
Jeg løper ut i sinne og kommer til "crime-scenen". Jeg føler en umiddelbar kvalme og et hat. €$¤&¤#"!! Der ligger det et evig kaos av strømførende kabler og annet avkuttet kabler. f**k! Rød, grønn, rød svart, gul, blå lilla, rosa, gul, oranje, fiolett, brun, blå eller rød?!?! Hva i faen gjør jeg nå!! HVA SKAL JEG VELGE Jeg var livredd for å få et livstruende støt, men dette var Leeds-kamp!!!! Jeg roper til broderen som står i vinduet - Sjekk om tv3 kommer inn nå!!
Jeg begynner med å presse to tilfeldige kabelender mot hverandre, det gnistrer.  "DÆVEN Tv3 KOM INN!!!!" Roper brodern.
FØRSTE FORSØK. Og det var faktsik bare tv3 på et par kanaler som kom inn!![8D]
Irriterende, men gikk jo bra til slutt.

2) Tv2 skulle sende kampen mellom Chelsea - Leeds, Harald bredeli skreik seg til en f**kings hånballkamp. Jeg ringte inn dødstrussel til tv2.
Meget irritende. Har hatet tv2 siden!

1) Viashat. Skulle sende kampen mellom Leeds-Millwall. Joda de sendte den, men måtte høre på absolute cock 26 mens jeg nistirret inn i en 2" liten rute, måtte sitte 1 cm fra tven mens jeg var statisk og forbannet. Har slitt med migrene og klarer ikke fokusere lengre pga av tullet til viasat, har også mistet selvrespekten. Hadde det vært 3" ville det vært SÃ… mye bedre! Vedder på at teknikeren på viasat hadde  seg en god latter. Visste vel at 1000 leeds-idioter hadde boltret seg foran tven og såg den kampen. Kunne vel bare trykke på en knapp for å gjøre bildet LITT større.

Alt i alt en forferdelig opplevelse og min nummer 1 verste leeds på tv opplevelse!
« Siste redigering: Oktober 10, 2007, 19:27:17 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sheridan

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #1 på: Oktober 10, 2007, 20:33:15 »
Den som topper kaka hos meg er Coca Cola Cup finalen 96.
Meningen var en Englands tur - men den gikk fløyten i siste liten. [V]

Så da var det TV3 da, som nettopp hadde startet "Sportskanalen"
MEN den var selvfølgelig ikke like enkel å få signaler til her hjemme.
Fikk opp folk med måleutstyr. Og de konkluderte med at der altså
måtte felles ei mildt sagt SVÆÆÆR gran. 30 meter sikkert, hvis ikke mer!! [:)]

Leeds på Wembley?
Har jo vært selve drømmen i mange år, så lets go!!! [:p]

Allierte meg med naboen og fellingsprosjektet var igang.
Og det skar seg så DET SANG!!!! Treet falt det...meeeen ikke helt som
planlagt...så enden på visa var at jeg tok strømmen fra HELE forbanna
nabolaget da høyspenten sleit seg og grana ble liggende tvers over en sykkelsti !!!
med toppen stikkende ut på hovedveien!!! [B)]
Herregud for ett oppstyr!
Endte med 6 tusen i regning fra kommunen.
"Greit med litt ekstra å fyre med" mumla jeg da folk kom humrende forbi. [}:)]
Holdt på til svarteste natta før beistet var kappa opp! [xx(]

Kampdagen kom - strømmen var tilbake - satt å dro stubber ut av nevene....
OG så hadde Leeds naturligvis en OFF-DAY av dimensjoner på Wembley!!
Trøstet med med at grana ihvertfall ikke hadde tatt livet av noen. [8)]

« Siste redigering: Oktober 10, 2007, 20:34:09 av Sheridan »

Jon R

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #2 på: Oktober 10, 2007, 22:57:44 »
Elektrisk historie, Ole! [:D]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #3 på: Oktober 10, 2007, 23:01:32 »
quote:
Originally posted by B-m

Så hva er deres?

1) Viashat. Skulle sende kampen mellom Leeds-Millwall. Joda de sendte den, men måtte høre på absolute cock 26 mens jeg nistirret inn i en 2" liten rute, måtte sitte 1 cm fra tven mens jeg var statisk og forbannet.



Slet litt med å forstå hva som faktisk skjedde med TV bildet ditt, men uansett tre forferdelige historier. [:D]

Jon R.
Jon R.

berlin

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #4 på: Oktober 10, 2007, 23:48:57 »
Mikke mus cup finalen var ille, kommer nok øverst for min del del.

B-m

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #5 på: Oktober 11, 2007, 00:31:04 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Den som topper kaka hos meg er Coca Cola Cup finalen 96.
Meningen var en Englands tur - men den gikk fløyten i siste liten. [V]

Så da var det TV3 da, som nettopp hadde startet "Sportskanalen"
MEN den var selvfølgelig ikke like enkel å få signaler til her hjemme.
Fikk opp folk med måleutstyr. Og de konkluderte med at der altså
måtte felles ei mildt sagt SVÆÆÆR gran. 30 meter sikkert, hvis ikke mer!! [:)]

Leeds på Wembley?
Har jo vært selve drømmen i mange år, så lets go!!! [:p]

Allierte meg med naboen og fellingsprosjektet var igang.
Og det skar seg så DET SANG!!!! Treet falt det...meeeen ikke helt som
planlagt...så enden på visa var at jeg tok strømmen fra HELE forbanna
nabolaget da høyspenten sleit seg og grana ble liggende tvers over en sykkelsti !!!
med toppen stikkende ut på hovedveien!!! [B)]
Herregud for ett oppstyr!
Endte med 6 tusen i regning fra kommunen.
"Greit med litt ekstra å fyre med" mumla jeg da folk kom humrende forbi. [}:)]
Holdt på til svarteste natta før beistet var kappa opp! [xx(]

Kampdagen kom - strømmen var tilbake - satt å dro stubber ut av nevene....
OG så hadde Leeds naturligvis en OFF-DAY av dimensjoner på Wembley!!
Trøstet med med at grana ihvertfall ikke hadde tatt livet av noen. [8)]





haha[:D]

Veldig bra![8D]
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sheridan

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #6 på: Oktober 11, 2007, 04:54:52 »
quote:
Originally posted by Jon R

Elektrisk historie, Ole! [:D]

Jon R.




Minnes det som det skulle være idag [}:)]


Sheridan

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #7 på: Oktober 11, 2007, 04:58:58 »
quote:
Originally posted by B-m

quote:
Originally posted by Sheridan

Den som topper kaka hos meg er Coca Cola Cup finalen 96.
Meningen var en Englands tur - men den gikk fløyten i siste liten. [V]

Så da var det TV3 da, som nettopp hadde startet "Sportskanalen"
MEN den var selvfølgelig ikke like enkel å få signaler til her hjemme.
Fikk opp folk med måleutstyr. Og de konkluderte med at der altså
måtte felles ei mildt sagt SVÆÆÆR gran. 30 meter sikkert, hvis ikke mer!! [:)]

Leeds på Wembley?
Har jo vært selve drømmen i mange år, så lets go!!! [:p]

Allierte meg med naboen og fellingsprosjektet var igang.
Og det skar seg så DET SANG!!!! Treet falt det...meeeen ikke helt som
planlagt...så enden på visa var at jeg tok strømmen fra HELE forbanna
nabolaget da høyspenten sleit seg og grana ble liggende tvers over en sykkelsti !!!
med toppen stikkende ut på hovedveien!!! [B)]
Herregud for ett oppstyr!
Endte med 6 tusen i regning fra kommunen.
"Greit med litt ekstra å fyre med" mumla jeg da folk kom humrende forbi. [}:)]
Holdt på til svarteste natta før beistet var kappa opp! [xx(]

Kampdagen kom - strømmen var tilbake - satt å dro stubber ut av nevene....
OG så hadde Leeds naturligvis en OFF-DAY av dimensjoner på Wembley!!
Trøstet med med at grana ihvertfall ikke hadde tatt livet av noen. [8)]





haha[:D]

Veldig bra![8D]



Var ikke så bra når det skjedde....men det veit du også alt om, har jeg lest! [:D] [:)] [:D]

« Siste redigering: Oktober 11, 2007, 05:19:06 av Sheridan »

ToreLA

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #8 på: Oktober 11, 2007, 05:02:44 »
B-m snakket vel om da Viasat skulle være "snille" og sende Leedskamp på denne her infokanalen sin?

Mitt verste minne er vel tippekampen mot Liverpool i 96 eller rundt der, som vel noen var inne på her i en tråd. Jeg var på hyttetur i Sirdalen så jeg fikk ikke sett kampen direkte. Det var på den tiden da tv-kamp med Leeds ikke var så vanlig. Ikke som nå med andre ord. Ihvertfall fikk jeg ordnet med en kamerat til bror min som skulle ta opp kampen til meg. Gikk og gledet meg, og isolerte meg fra alle nyheter og diverse i to dager. Da jeg endelig kom hjem og fikk sett opptaket er det vel noe av det kjipeste jeg har sett noengang av Leeds. 5-0 i sekken og bare drit. Burde vel skjønt tegninga da opptakshjelpen min sa "kos deg" og smilte skjevt når jeg fikk kasetten.




Ronald

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #9 på: Oktober 14, 2007, 16:46:59 »
Mitt verste tv minne når det gjelder Leeds er ikke fra en kamp, men fra nyhetene: " To Leeds spillere er anmeldt for overfall og rasistisk trakassering...." [:(]
Hjerte mitt blødde, å gud som eg savner "Woody" på ER.[B)]

"United we stand"

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Sheridan

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #10 på: Oktober 14, 2007, 18:52:14 »
quote:
Originally posted by Ronald

Mitt verste tv minne når det gjelder Leeds er ikke fra en kamp, men fra nyhetene: " To Leeds spillere er anmeldt for overfall og rasistisk trakassering...." [:(]
Hjerte mitt blødde, å gud som eg savner "Woody" på ER.[B)]

"United we stand"

http://www.myspace.com/ronnythefingal




Off ja, satt med noen kamerater å skyllet nedpå noen øl den kvelden nyheten kom.....fikk en uggen følelse om at ting ville gå downhill etter det...


gill

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #11 på: Oktober 15, 2007, 00:06:48 »
Mitt verste minne var i sesongen 90/91. NRK skulle sende Luton- Leeds. NRK fikk problemer med signalene fra England og valgte å sende en annen kamp (trur det var Chelsea- Southamton). Hadde gledet meg hele uken til denne kampen...Ble så lei meg at jeg begynte nesten å grine.Vi tapte førøvrig kampen 1-0 etter scoring av dansken Lars Elstrup... Det var en skikkelig nedtur for en 13 år gammel nyfrelst Leeds- supporter
 

veteranen

  • Gjest
Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #12 på: Oktober 15, 2007, 00:47:36 »
quote:
Originally posted by gill

Mitt verste minne var i sesongen 90/91. NRK skulle sende Luton- Leeds. NRK fikk problemer med signalene fra England og valgte å sende en annen kamp (trur det var Chelsea- Southamton). Hadde gledet meg hele uken til denne kampen...Ble så lei meg at jeg begynte nesten å grine.Vi tapte førøvrig kampen 1-0 etter scoring av dansken Lars Elstrup... Det var en skikkelig nedtur for en 13 år gammel nyfrelst Leeds- supporter


Kampen mot Luton ble ikke sendt på NRK, fordi Kong Olav døde noen dager tidligere. Men vi kunne se den på svensk TV4.

Leeds vant kampen 2-1, etter scoringer av Strachan på straffe (McAllister ble felt) og Fairclough.

Lars Elstrup scoret for Luton, så du husket da noe, Gill. [:)]

edit:
Snakker vi om to forskjellige kamper her, Gill?
Det er riktig at vi tapte 1-0 borte mot Luton, men den kampen gikk tidlig i sesongen (september), og var derfor aldri aktuell som tippekamp på NRK.

Hjemmekampen mot Luton skulle sendes på NRK, men ble ikke vist, av årsaker jeg her har nevnt.

Kan det være at du blandet sammen disse to kampene..? [:)]
« Siste redigering: Oktober 15, 2007, 05:51:43 av veteranen »

lojosang

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #13 på: Oktober 15, 2007, 04:38:38 »
Ikke spesielt underholdende beretning herfra. Men stortapet mot Stoke forrige sesong, samt kampen mot Ipswich er de to desidert værste Leeds-tvminnene mine.

- Leif Olav
Foreningen mot signaturhets
- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #14 på: Oktober 15, 2007, 06:15:01 »
quote:
Originally posted by lojosang

Ikke spesielt underholdende beretning herfra. Men stortapet mot Stoke forrige sesong, samt kampen mot Ipswich er de to desidert værste Leeds-tvminnene mine.


...si meg, forsov ikke du deg til en kl 16-overføring i Trondheim her i forfjors... [xx(]



You gotta lotta nerve
to say you are my friend
When I was down
you just stood there - grinning

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #15 på: Oktober 15, 2007, 13:26:31 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by lojosang

Ikke spesielt underholdende beretning herfra. Men stortapet mot Stoke forrige sesong, samt kampen mot Ipswich er de to desidert værste Leeds-tvminnene mine.


...si meg, forsov ikke du deg til en kl 16-overføring i Trondheim her i forfjors... [xx(]




HVABEHAGER? I følge LUSCOS vedtekter § 4,2.ledd, er dette eksklusjonsgrunn! Hva sier formannen? [:0]

Jon R.
Jon R.

gill

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #16 på: Oktober 16, 2007, 16:56:49 »
Kampen mot Luton ble ikke sendt på NRK, fordi Kong Olav døde noen dager tidligere. Men vi kunne se den på svensk TV4.

Leeds vant kampen 2-1, etter scoringer av Strachan på straffe (McAllister ble felt) og Fairclough.

Lars Elstrup scoret for Luton, så du husket da noe, Gill. []

edit:
Snakker vi om to forskjellige kamper her, Gill?
Det er riktig at vi tapte 1-0 borte mot Luton, men den kampen gikk tidlig i sesongen (september), og var derfor aldri aktuell som tippekamp på NRK.

Hjemmekampen mot Luton skulle sendes på NRK, men ble ikke vist, av årsaker jeg her har nevnt.

Kan det være at du blandet sammen disse to kampene..? []
 

gill

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #17 på: Oktober 16, 2007, 17:03:41 »
Stemmer nok dette veteranen, men det var slik jeg husker det. Det var uansett en stor nedtur da jeg ikke fikk sett dennne kampen ettersom vi ikke hadde svenskTV4 hjemme på Nordmøre.

Unnskyld litt rot... Må lære meg det nye forumet  :)
 

lojosang

Sv: Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #18 på: Oktober 16, 2007, 17:09:29 »
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica," id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lojosang</i>

Ikke spesielt underholdende beretning herfra. Men stortapet mot Stoke forrige sesong, samt kampen mot Ipswich er de to desidert værste Leeds-tvminnene mine.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
...si meg, <b>forsov</b> ikke du deg til en kl 16-overføring i Trondheim her i forfjors... [xx(]



<i><font color="green"><b>You gotta lotta nerve
to say you are my friend
When I was down
you just stood there - grinning</b></i>
</font id="green">B.Dylan

Jo, men jeg sov godt, så jeg kunne ikke se at det hadde noe i denne tråden å gjøre.  ;D
Dessuten kom jeg jo aldri så langt som til TV-skjermen den morgenen. 8)
- Leif Olav

Leedsulf

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #19 på: Oktober 19, 2007, 21:58:51 »
Noe av det verste jeg kommer på i farten var da jeg satt hos en kammerat og så Leeds - Liverpool i 2002.
Vi var seks stykker, hvorav fire var Liverpoolsupportere. Kampen endte som kjent 0-4, og det ble ikke så rent lite mobbing den dagen.
Og det på min egen bursdag til og med...

auren

Sv: Re: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #20 på: Oktober 20, 2007, 15:21:35 »
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica," id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by gill</i>

<i><b>Mitt verste minne var i sesongen 90/91. NRK skulle sende Luton- Leeds. NRK fikk problemer med signalene fra England og valgte å sende en annen kamp (trur det var Chelsea- Southamton). Hadde gledet meg hele uken til denne kampen...Ble så lei meg at jeg begynte nesten å grine.Vi tapte førøvrig kampen 1-0 etter scoring av dansken Lars Elstrup... Det var en skikkelig nedtur for en 13 år gammel nyfrelst Leeds- supporter</i></b><hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Kampen mot Luton ble ikke sendt på NRK, fordi Kong Olav døde noen dager tidligere. Men vi kunne se den på svensk TV4.

Leeds vant kampen 2-1, etter scoringer av Strachan på straffe (McAllister ble felt) og Fairclough.

Lars Elstrup scoret for Luton, så du husket da <i>noe</i>, Gill. [:)]

<u>edit: </u>
Snakker vi om to forskjellige kamper her, Gill?
Det er riktig at vi tapte 1-0 <i>borte</i> mot Luton, men den kampen gikk tidlig i sesongen (september), og var derfor aldri aktuell som tippekamp på NRK.

Hjemmekampen mot Luton skulle sendes på NRK, men ble ikke vist, av årsaker jeg her har nevnt.

Kan det være at du blandet sammen disse to kampene..? [:)]


Dette er også en kamp som står brent fast i min hukommelse. Skulle også bli min første kamp som Leedssupporter. Men jeg mener bestemt det var Leeds-Sunderland og ikke Luton. Vet jeg beveger meg på tynn is når jeg bestrider veteranens kunnskaper her.

Kong Olav var en stor kongen, men hans død kunne ikke kommet mer ubeleilig. Sitter fortsatt med et liten bismak til hele kongen og NrK for dette...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sportcarl1

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #21 på: Oktober 21, 2007, 20:39:16 »
europacupfinalen mot Bayern Munchen,  ett sådant järngrepp kopplade leeds om matchen, lorimers volley som inte blev godkännt sedan sniffer som blev fälld i straffområdet, kändes som leeds inte skulle få vinna denna matchen, sedan fansen som skämde ut sig efter matchen, glömmer det aldrid
 

TUNI

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #22 på: Oktober 21, 2007, 21:01:46 »
Heilt enig kampen mot Bayeren Munchen er min verste tv opplevelse
TERRY COOPER

berlin

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #23 på: Oktober 22, 2007, 01:25:13 »
joda, europacup-finalen mot Bayern er noe alle ( eldre ) husker. Jeg velger tross det særdeles urettferdige resultatet fra kampen, å kalle det et godt minne. Jeg var 10 år da,
og hadde vært Leeds-fan siden 1973 mot Sunderland, men det var den kampem som beseglet min sjebne som fanatisk Leeds-supporter. Aner ikke hva som hadde skjedd om Leeds hadde vunnet, men jeg tror nok at jeg at jeg uansett utfall hadde forblitt Leeds-supporter.

Kampens resultat fremkalte de såreste følelser hos 10-åringen ( meg ), og jeg sverget evig troskap der og da.

riksen

Sv: Din verste Leeds Tv opplevelse !
« Svar #24 på: Oktober 22, 2007, 08:19:07 »
Bayern var ille. men var også meget skuffa over de to kampene i serievinnercupen mot Glasgow R i 92. 
Legenden Leffe Nordli