Skrevet av Emne: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?  (Lest 6028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #30 på: Oktober 12, 2007, 01:20:10 »
Du har også andre eksempler, janove. Som med Paul Scharner som er fast i Premier League, scorer mål og spiller gode kamper. Eller John Obi Mikel.

At Torquay hadde presset Molde i opprykkskamp, det holder ikke mål. Men det er klart, det er din mening og som sagt, det kan ikke bevises eller motbevises. Men skal du ta med treningskamper, så burde jo fjorårets treningskamper betydd at Leeds ikke holder mål høyere enn 2. eller 3. divisjon i Norge. Det blir jo litt selvmotsigende.

- Dennis
« Siste redigering: Oktober 12, 2007, 01:21:26 av Mr Kaizer »
Marching on together!

ToreLA

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #31 på: Oktober 12, 2007, 01:24:29 »
Morsomt at du skulle nevne ubetydelige treningskamper. Leeds, som den sesonge  holdt på å rykke opp til o store Premier League tapte mot Fk Haugesund, et brukbart norsk 2. divisjonslag, så det skulle vel bety at Premier League holder brukbar Adecco-standard?




Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #32 på: Oktober 12, 2007, 01:51:35 »
quote:
Originally posted by janove

At Robert Koren, som var Tippeligaens beste midtbanespiller, havner i West Brom, kan muligens også være noe å sammenligne med.



Artig at Korén nevnes. Jeg vil hevde at om nå Korén rykker opp med WBA, eller Olofinjana med Wolves for den del, så vil ikke de nevnte herrer falle gjennom.

Kanskje vil de heller tvert imot trives bedre i den type liga enn i "fysiske" CCC...



I ain't too good at conversation, girl
So you might not know exactly how I feel
But if I could, I'd bring you to the mountain top, girl
and build you a house made out of stainless steel

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #33 på: Oktober 12, 2007, 02:47:22 »
Dette 'umulige' spørsmålet ga jo nesten en saklig meningsutveksling om nivået i Lg1 - bra folkens![:)]

Naturlig å basere sammenligningene på en del enkeltspillere kanskje, men nå er jo fotballspillet så herlig at 'summen' av et fotballag ikke bare er 11 enkeltspillere, men inkluderer også så veldig mye mer.

Når du bringer Tessem på banen, Asbjørn, burde jo han vite litt om dette iom at han har prøvd seg både i Millwall og Southampton. Når jeg tenker etter, har vi jo også en Tore Andre Flo som nå har spilt på tre forskjellige nivåer i England, toppdivisjonene i Skottland og Italia + tippeligaen i Norge. Kunne være interessant å få noen tanker fra ham om temaet - om noen har kontakter?

-----------------------------------
 - midjo
Foreningen mot statistikkhets
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #34 på: Oktober 12, 2007, 02:50:02 »
Jeg likte den nye signaturen din, midjo. Synd at du fjernet den. [:)]

Jon R.
Jon R.

janove

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #35 på: Oktober 12, 2007, 02:50:50 »
quote:
Originally posted by ToreLA

Morsomt at du skulle nevne ubetydelige treningskamper. Leeds, som den sesonge  holdt på å rykke opp til o store Premier League tapte mot Fk Haugesund, et brukbart norsk 2. divisjonslag, så det skulle vel bety at Premier League holder brukbar Adecco-standard?






Vet inderlig godt at man ikke skal legge alt for stor vekt på treningskamper. Spesielt i starten av en oppkjøringsperiode, blir disse kampene bare et ledd i treningen. Viking møtte Wycombe i siste, eller nest siste kamp før seriestart. Fortsatt en treningskamp, men husker godt at Viking fikk gjennomgå etter kampen. Uten grunn etter min mening. Dette er nok det nivået Viking er på.
Sjekk UEFA kvotienten til Norge og Irland. Den irske ligaen regnes for å være på nivå med Conference.

Per-Stian

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #36 på: Oktober 12, 2007, 02:57:18 »
Problemstillinga har vi hatt oppe til diskusjon før, men det er eit interessant spørsmål. Klare svar får vi dog aldri, vi kan berre gisse.

Den engelske serien er mykje lenger og inneheld langt fleire kampar enn norsk fotball. Her ville dei fleste norske lag ha slitt mtp tynn stall osv. Per dags dato trur eg Leeds ville ha overlevd Tippeligaen, men i einskildkampar burde alle TL-lag ha ein god sjanse for å slå oss. 9 av 10 lag i Adecco-ligaen er nok eit godt stykke unna Leeds, trur eg. Både sportsleg, økonomisk, organisasjonsmessig osv.

MrK

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #37 på: Oktober 12, 2007, 03:06:29 »
RBK greide 1-1 på Stamford Bridge, betyr ikke at de er like gode Chelski hadde vunnet 99 av 100 hjemme.

Debatten er umulig og det er det - to forskjellige verdener som ikke kan sammenlignes. Darlington Leeds tirsdag vitnet ikke om divisjons forskjell og en skulle heller ikke tro at FK Haugesund skulle spille cupfinale om en mnd etter søndagens flaue tap i Molde. Ei heller henger det ikke på greip at årets TL vinner taper 6-0 mot Lyn..etc

Kan vel komme med flg. floskel - ballen er rund - i Norge spiller vi sesongen gjennom året - i UK august til mai - noe sier meg at nvember til februar er ikke veldig kult - se bare norske lag innsats i ecup og royal league!

Syns å mene kan en gjøre om mangt - at en tror mye om eget lags fortreffelighet er greit. Pool suger for tiden - vi stort sett bare vinner men håper ikke å treffe de i FA cup likevel!

"Molde TL 08 - Leeds CCC 08/09 - to opprykk på rad"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

ego

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #38 på: Oktober 12, 2007, 03:44:20 »
Artig debatt!

Tror det mest fornuftige kriteriet å bedømme ligaenes nivå på er økonomi. Etter at det ble sprøytet ufattelige pengesummer inn i fotballen på 90tallet, har den gradvis tilpasset seg pengenes logikk: På godt og vondt. I Norge har de lagene med mest publikum og næringsliv i ryggen etablert seg i toppen (les Brann, Viking, Enga, RBK). Smålag som Sogndal, Kongsvinger osv. er nede og kommer ikke opp igjen.

De samme prinsippene gjelder også internasjonalt. Store norske klubber omsetter for +/- £10M, og har snaut 15000 tilskuere i snitt. Dette er sammenlignbart med små/mellomstore championshipklubber (vil tippe Plymouth, Stoke, QPR etc). Disse har omtrent samme ressurser, de tiltrekker seg like gode spillere og etablerer seg over tid på et tilsvarende nivå. At tippeliganivået er sammenlignbart med nedre halvdel av Championshiptabellen har jeg hørt bekreftet av engelske speidere. Mye tyder på at forskjellene vil øke i ”engelsk favør” pga tettere kampprogram, jevnt bedre motstand og høyere lønn til de beste spillerne. Er redd tippeligaen nærmer seg league one nivå, og for å svare på spørsmålet: Jeg tror dagens Leeds ville plassert seg rundt midten av tippeligatabellen.

Har ikke noe behov for å hause opp engelsk fotball på bekostning av den norske, men er møkk-lei alle slow-motion billedcollagene fra tippeligaen- dubbet med nynorske diktlesninger som jeg må lide meg igjennom hver gang jeg skrur på TV2 :) Sååå bra er det ikke!

MOT
 

janove

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #39 på: Oktober 12, 2007, 04:01:24 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by janove

At Robert Koren, som var Tippeligaens beste midtbanespiller, havner i West Brom, kan muligens også være noe å sammenligne med.



Artig at Korén nevnes. Jeg vil hevde at om nå Korén rykker opp med WBA, eller Olofinjana med Wolves for den del, så vil ikke de nevnte herrer falle gjennom.

Kanskje vil de heller tvert imot trives bedre i den type liga enn i "fysiske" CCC...



I ain't too good at conversation, girl
So you might not know exactly how I feel
But if I could, I'd bring you to the mountain top, girl
and build you a house made out of stainless steel

B.Dylan



Mener ikke at Koren har falt igjennom. Brukte forrige sesong på å aklimatisere seg og har vært god i denne sesongen. Man of the match i flere kamper. Olofinjana er som Wolves, enten eller.
Er Koren, som var tippeligaens beste midtbanespiller, en mal på hvilket nivå man må ligge på for å hevde seg i CCC?

janove

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #40 på: Oktober 12, 2007, 04:31:03 »
quote:
Originally posted by ego

Artig debatt!

Tror det mest fornuftige kriteriet å bedømme ligaenes nivå på er økonomi. Etter at det ble sprøytet ufattelige pengesummer inn i fotballen på 90tallet, har den gradvis tilpasset seg pengenes logikk: På godt og vondt. I Norge har de lagene med mest publikum og næringsliv i ryggen etablert seg i toppen (les Brann, Viking, Enga, RBK). Smålag som Sogndal, Kongsvinger osv. er nede og kommer ikke opp igjen.

De samme prinsippene gjelder også internasjonalt. Store norske klubber omsetter for +/- £10M, og har snaut 15000 tilskuere i snitt. Dette er sammenlignbart med små/mellomstore championshipklubber (vil tippe Plymouth, Stoke, QPR etc). Disse har omtrent samme ressurser, de tiltrekker seg like gode spillere og etablerer seg over tid på et tilsvarende nivå. At tippeliganivået er sammenlignbart med nedre halvdel av Championshiptabellen har jeg hørt bekreftet av engelske speidere. Mye tyder på at forskjellene vil øke i ”engelsk favør” pga tettere kampprogram, jevnt bedre motstand og høyere lønn til de beste spillerne. Er redd tippeligaen nærmer seg league one nivå, og for å svare på spørsmålet: Jeg tror dagens Leeds ville plassert seg rundt midten av tippeligatabellen.

Har ikke noe behov for å hause opp engelsk fotball på bekostning av den norske, men er møkk-lei alle slow-motion billedcollagene fra tippeligaen- dubbet med nynorske diktlesninger som jeg må lide meg igjennom hver gang jeg skrur på TV2 :) Sååå bra er det ikke!

MOT



Morsomt at du nevner speidere. Rett før jul 2006, snakket jeg med sjefsspeideren til Ipswich. Husker ikke navnet, men skal få tak i det i løpet av helga.
Han mente at Norge ikke var så veldig interessant lenger.

sportcarl1

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #41 på: Oktober 12, 2007, 05:11:22 »
skulle tro bland de 5 bästa, det är ändå proffspelare,men ett lag som Rosenborg borde ju vara bättre med många norska landslagsmän, skulle vara intressant att veta vad en sådan spelare som flo skulle säga, någon som känner honom och kan maila och fråga?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #42 på: Oktober 12, 2007, 05:38:02 »
quote:
Originally posted by janove

Morsomt at du nevner speidere. Rett før jul 2006, snakket jeg med sjefsspeideren til Ipswich. Husker ikke navnet, men skal få tak i det i løpet av helga.
Han mente at Norge ikke var så veldig interessant lenger.


...og morsomt at du nevner dette [:)]

For, jo, det er riktig at speiderne visstnok hevdet dette for inntil ganske kort tid siden. Men nå er jo bl.a. Hareide sitert på at dette bildet er i ferd med å snu igjen. Norske talenter er igjen interessante...



You gotta lotta nerve
to say you are my friend
When I was down
you just stood there - grinning

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

janove

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #43 på: Oktober 12, 2007, 05:58:35 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by janove

Morsomt at du nevner speidere. Rett før jul 2006, snakket jeg med sjefsspeideren til Ipswich. Husker ikke navnet, men skal få tak i det i løpet av helga.
Han mente at Norge ikke var så veldig interessant lenger.


...og morsomt at du nevner dette [:)]

For, jo, det er riktig at speiderne visstnok hevdet dette for inntil ganske kort tid siden. Men nå er jo bl.a. Hareide sitert på at dette bildet er i ferd med å snu igjen. Norske talenter er igjen interessante...



You gotta lotta nerve
to say you are my friend
When I was down
you just stood there - grinning

B.Dylan




Talenter er alltid interessante de, samme hvor de kommer fra, men det er ikke disse det siktes til.

Dennis

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #44 på: Oktober 12, 2007, 15:14:35 »
Har verken snakket med sjefsspeideren til Ipswich eller noen andre klubber i England, men drister meg likevel til å prøve meg på en teori om hvorfor norske spillere ikke er like attraktive for salg:

At Norge er blitt 'uinteressant' for resten av verden, er ikke helt korrekt, etter mitt syn. Grunnen til at det er slik, er ifølge flere (Erik Solèr, Rune Hauge, m.fl.) at norske spillere har blitt svært mye dyrere etter salgsboomen på slutten av nitti-tallet. At det har blitt det, er fakta og kan leses daglig. For å sitere Sandefjord-trener Tor Thodesen: "En skikkelig dårlig spiller koster jo flere millioner!" Det er heller ikke uten grunn at norske klubber velger å se til andre verdensdeler for nye spillere. Rosenborg bestod i en mannsalder av trøndere, supplert med Tippeligaens beste spillere fra andre klubber. Slik er det ikke lenger, grunnet enorme salgssummer innad i Norge. At det finnes mindre penger her hjemme, er fordi Norges befolkning kun utgjør drøyt halvparten av innbyggerne i London by!

Janove nevner også at det ikke er talentene som er uinteressante lenger og det gjør han lurt i. Jeg nevner navn som Eikrem (Manchester United), Nordtveit (Arsenal), Stubhaug (Everton), Olsen (Tottenham), Bendiksen (Rangers). Norske talenter er det altså fortsatt interesse for i aller høyeste grad!

Likevel, det kommer spillere som er billigere fra andre steder av verden. Se på Island: Landet har noe sånt som hundre proffer om jeg ikke tar helt feil. Hvor mange av de kan vi nevne, uten å google? Gudjohnsen og et par i Premier League? Samt Arason og Einarsson, som spiller i "mindre" ligaer. Eller for å ta et annet eksempel, så er Afrika blitt det nye store eksportkontinentet for spillere. Dette er ikke kun fordi det kommer svært talentfulle spillere derfra, men fordi de også koster mye, mye mindre enn i de vestlige land, med enkelte unntak.

Ipswich blir heller ikke et veldig godt eksempel, ettersom de verken har råd til å legge £1mill pund på bordet for en norsk 17-åring (som Arsenal og Nordtveit) og i tillegg kom jeg over denne artikkelen:

http://arkiv.alltidfotball.no/artikkel/norske-talent-til-ipswich

Prøver Ipswichs sjefsspeider å gjøre Norge uniteressant for andre lag? [;)]

Indirekte sammenligner du norsk- og conference-ligaen, via den irske toppdivisjonen. Mener du virkelig at Brann og Viking ikke er bedre enn Drogheda, Cork og Waterford? Og igjen at lag som Droylsden, Ebbsfleet og Oxford er verdige en plass i Uefa-cupens gruppespill? For all del, som alle sier; det kan ikke verken bevises eller motbevises, men den ser jeg ikke! Dette tilsier jo at Leeds United burde spilt i Champions League, da?
« Siste redigering: Oktober 12, 2007, 15:19:23 av Mr Kaizer »
Marching on together!

janove

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #45 på: Oktober 12, 2007, 16:46:50 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Har verken snakket med sjefsspeideren til Ipswich eller noen andre klubber i England, men drister meg likevel til å prøve meg på en teori om hvorfor norske spillere ikke er like attraktive for salg:

At Norge er blitt 'uinteressant' for resten av verden, er ikke helt korrekt, etter mitt syn. Grunnen til at det er slik, er ifølge flere (Erik Solèr, Rune Hauge, m.fl.) at norske spillere har blitt svært mye dyrere etter salgsboomen på slutten av nitti-tallet. At det har blitt det, er fakta og kan leses daglig. For å sitere Sandefjord-trener Tor Thodesen: "En skikkelig dårlig spiller koster jo flere millioner!" Det er heller ikke uten grunn at norske klubber velger å se til andre verdensdeler for nye spillere. Rosenborg bestod i en mannsalder av trøndere, supplert med Tippeligaens beste spillere fra andre klubber. Slik er det ikke lenger, grunnet enorme salgssummer innad i Norge. At det finnes mindre penger her hjemme, er fordi Norges befolkning kun utgjør drøyt halvparten av innbyggerne i London by!

Janove nevner også at det ikke er talentene som er uinteressante lenger og det gjør han lurt i. Jeg nevner navn som Eikrem (Manchester United), Nordtveit (Arsenal), Stubhaug (Everton), Olsen (Tottenham), Bendiksen (Rangers). Norske talenter er det altså fortsatt interesse for i aller høyeste grad!

Likevel, det kommer spillere som er billigere fra andre steder av verden. Se på Island: Landet har noe sånt som hundre proffer om jeg ikke tar helt feil. Hvor mange av de kan vi nevne, uten å google? Gudjohnsen og et par i Premier League? Samt Arason og Einarsson, som spiller i "mindre" ligaer. Eller for å ta et annet eksempel, så er Afrika blitt det nye store eksportkontinentet for spillere. Dette er ikke kun fordi det kommer svært talentfulle spillere derfra, men fordi de også koster mye, mye mindre enn i de vestlige land, med enkelte unntak.

Ipswich blir heller ikke et veldig godt eksempel, ettersom de verken har råd til å legge £1mill pund på bordet for en norsk 17-åring (som Arsenal og Nordtveit) og i tillegg kom jeg over denne artikkelen:

http://arkiv.alltidfotball.no/artikkel/norske-talent-til-ipswich

Prøver Ipswichs sjefsspeider å gjøre Norge uniteressant for andre lag? [;)]

Indirekte sammenligner du norsk- og conference-ligaen, via den irske toppdivisjonen. Mener du virkelig at Brann og Viking ikke er bedre enn Drogheda, Cork og Waterford? Og igjen at lag som Droylsden, Ebbsfleet og Oxford er verdige en plass i Uefa-cupens gruppespill? For all del, som alle sier; det kan ikke verken bevises eller motbevises, men den ser jeg ikke! Dette tilsier jo at Leeds United burde spilt i Champions League, da?




Norske lag er bedre enn irske lag. En del norske lag har jo møtt irske lag i Ecupen de siste åra. Så vidt jeg kan huske, så har de norske laga gått seirende ut av disse møtene.
Blue Square Premier er en liga med enorme forskjeller. De fleste laga er 100% amatørklubber, der spillerne jobber og trener på ettermiddag/kveld. Torquay, slik de fremstår denne sesongen, er ikke representativ for denne ligaen. De fremstår mer som et godt League 2 lag. Kan du se at jeg har nevnt noe om Ebbesfleet bla?
Var Rosenborg en mal for den norske ligaen, da de år etter år utmerket seg i Champions League?
Er du og en av dem, som tror at Conference består av spillere, rasket sammen fra den lokale puben? Tror noen og enhver hadde blitt overrasket over nivået på de beste lagene!
Til slutt kan jeg gjenta hva jeg har nevnt tidligere.
Tippeligaen er på League 1 nivå.
Adeccoligaen er på League 2 nivå
Torquay ville kjempet helt i toppen av Adeccoligaen!
Leeds U er pr i dag ikke gode nok til å hevde seg i CCC!

PS
Torquay ville blåst igjennom den irske ligaen!

Dennis

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #46 på: Oktober 12, 2007, 17:12:50 »
Nei, du har ikke nevnt Ebbsfleet. Det var et dårlig eksempel av meg, som ikke er representativt ettersom Torquay er bedre stilt enn disse, men jeg forstår ikke hvordan du kan mene at et lag som Torquay hadde kjempet i toppen Adecco. Laget rykka ned fra ligasystemet i våres.

Jeg tror på ingen måte at Conferencelag henter spillerne sine klokka to engelsk tid på den lokale puben, men du kan da heller ikke påstå seriøst at Torquay har noe å gjøre i neste års Tippeliga? Greit nok at de er gode nok for L2, hvis du mener det, men toppen av Adecco? Nei, det kan du selvsagt få mene, men det tror neppe jeg stemmer.

Forskjellen er også stor i Norge. Se på Kamma, Molde og Glimt. De er milevis foran lag som Skeid, Mandal og Sparta. Likevel, etter å ha sett dusinvis av CCC kamper i fjor, så tror jeg neppe mange av de lagene i CCC engang hadde hevda seg særlig i toppen av Tippeligaen, selvom de fleste nok hadde overlevd Adecco.

Er Rosenborg representativt? Nei, ikke i glansdagene. I dag? Nei, ikke i dag heller. I dag spiller Rosenborg til poeng (ufortjent, ja) borte mot Chelsea og taper hjemme mot Schalke. Sistnevnte kunne de like godt vunnet med litt mer kynisk forsvarsspill og effektivt angrepsspill. Og Rosenborg er i dag kun en middelhavsfarer i Tippeligaen! Dette tilsier at Brann, med litt rutine, hadde slått Schalke klart! Fotballen er veldig sjelden slik teorien tilsier, men Rosenborg spiller altså CL i år, som representant for den norske ligaen, men langt i fra som Norges beste lag. Poenget mitt, om enn diffust er: Den norske ligaen er ikke bedre enn den tyske, men lag som Leyton, Leeds, Nottingham, Tranmere og Swansea. Altså, L1-lag (som er "på høyde med Tippeligaen") kunme gjort det samme? Nei, det tror jeg ikke.

Lag i CCC, ikke engang topplag som WBA, Sheff U og Watford (økonomisk) hadde kunne tatt ett eneste poeng i CL-spillet! Og alle denne ligaen (CCC) mener du er sterkere enn Tippeligaen. At Tippeligaen tilsvarer L1, betyr at L1 klubber (Leeds inkl.) har like mye å gjøre i UEFA-cupen som norske lag har! Altså, teoretisk sett. Den følger jeg ikke.

« Siste redigering: Oktober 12, 2007, 17:22:31 av Mr Kaizer »
Marching on together!

janove

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #47 på: Oktober 12, 2007, 17:49:09 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Nei, du har ikke nevnt Ebbsfleet. Det var et dårlig eksempel av meg, som ikke er representativt ettersom Torquay er bedre stilt enn disse, men jeg forstår ikke hvordan du kan mene at et lag som Torquay hadde kjempet i toppen Adecco. Laget rykka ned fra ligasystemet i våres.

Jeg tror på ingen måte at Conferencelag henter spillerne sine klokka to engelsk tid på den lokale puben, men du kan da heller ikke påstå seriøst at Torquay har noe å gjøre i neste års Tippeliga? Greit nok at de er gode nok for L2, hvis du mener det, men toppen av Adecco? Nei, det kan du selvsagt få mene, men det tror neppe jeg stemmer.

Forskjellen er også stor i Norge. Se på Kamma, Molde og Glimt. De er milevis foran lag som Skeid, Mandal og Sparta. Likevel, etter å ha sett dusinvis av CCC kamper i fjor, så tror jeg neppe mange av de lagene i CCC engang hadde hevda seg særlig i toppen av Tippeligaen, selvom de fleste nok hadde overlevd Adecco.

Er Rosenborg representativt? Nei, ikke i glansdagene. I dag? Nei, ikke i dag heller. I dag spiller Rosenborg til poeng (ufortjent, ja) borte mot Chelsea og taper hjemme mot Schalke. Sistnevnte kunne de like godt vunnet med litt mer kynisk forsvarsspill og effektivt angrepsspill. Og Rosenborg er i dag kun en middelhavsfarer i Tippeligaen! Dette tilsier at Brann, med litt rutine, hadde slått Schalke klart! Fotballen er veldig sjelden slik teorien tilsier, men Rosenborg spiller altså CL i år, som representant for den norske ligaen, men langt i fra som Norges beste lag.

Lag i CCC, ikke engang topplag som WBA, Sheff U og Watford (økonomisk) hadde kunne tatt ett eneste poeng i CL-spillet! Og alle denne ligaen (CCC) mener du er sterkere enn Tippeligaen. At Tippeligaen tilsvarer L1, betyr at L1 klubber (Leeds inkl.) har like mye å gjøre i UEFA-cupen som norske lag har! Altså, teoretisk sett. Den følger jeg ikke.






Jeg står inne for alt jeg har skrevet.
Apropos E cupen ( med din form for argumentasjon ). Hva hadde Lillestrøm å gjøre i E cupen? Kanskje WBA og Leeds U hadde slått dette storlaget fra Luxembourg?
Hvordan gikk det med VIF og FFK? Norske lag har ikke akkurat satt preg på E cupene opp igjennom åra!

Om Molde ikke forsterker laget til neste sesong, vil de med stor sannsynlighet, rykke rett ned igjen.
Dersom Leeds U rykker opp og ikke forsterker laget, vil de i beste fall, måttet slite for å unngå nedrykk.


Promotion 2010

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #48 på: Oktober 12, 2007, 18:00:42 »
Sakset fra mars i år...
Mine synspunkter på to av de daverende formlagene i League One:

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7995&SearchTerms=Orient

Ser ut til at Leeds foreløpig klarer seg bra i L1...
[:)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #49 på: Oktober 12, 2007, 18:11:06 »
Jeg er helt enig i at de norske lagene ikke har satt preg på Europacupen de siste årene. Lillestrøm-fadesen må være et arbeidsuhell, mens Vålerenga-spillerne kritiserte altfor defensiv taktikk så fort de satte skoa utenfor norskegrensa. Fredrikstad gjorde hederlig innsats og med litt uflaks og en udyktig dommeravgjørelse gikk de dessverre ut.

Men hadde Nottingham eller Tranmere slått Club Brügge i Belgia? Eller hadde Watford og Sheffield United, som er på nivå over Tippeligaen, gjort det? Jeg mener flere av de dårligere Premier League-lagene hadde slitt med det, selvom Premier League er bedre enn den belgiske ligaen.

Uansett, det er morsomt at du mener den engelske ligaen har så mye å fare med i forhold til den norske og det er selvsagt bra du står for det du sier, fremfor å bortforklare det. En artig diskusjon har det blitt, så får vi heller være enig i å være uenig, som det heter. [:)]


- Dennis
Marching on together!

sportcarl1

Re: Hvordan ville Leeds klart seg i Tippeligaen?
« Svar #50 på: Oktober 13, 2007, 18:03:19 »
är tämligen säker att detta Leedslag lätt skulle stanna kvar i tippeligan, divisionen de ligger nu är lite missvisande för de är bättre än så och är förhoppningsvis bara här en säsong, verkar ju så efter de 10 första matcherna, vilken spelare som helst i Leeds skulle definitivt platsa i bottenlagen i svenska högsta divisionen som trelleborg, örebro brommapojkarna och vad de nu heter,