Skrevet av Emne: Transfer Window  (Lest 6346 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Transfer Window
« på: Oktober 14, 2007, 14:50:22 »
Vi må forsterke laget...

Jeg mener vi må benytte muligheten til å kjøpe inn en Kish type på midtbanen... en med fart, teknikk og playmaker egenskaper på PL nivå.

Da rykker vi opp.

Anker er Konge
Forsvaret er mer en bra nok!
Midtbanen består av mange like spillere på mer eller mindre samme og merk gode nivå men vi mangler 1´eren... Platini, Zidane typen... (glem nivået, les type)

På kantene fremstår Carole som bedre og bedre og da Costa blir en hit det er jeg sikker på!!!

Foran er vi bra dekt  inn men jeg tror både Beckford og Kandol vil få svikt i lløpet av sessongen.... Kandol var svak mot LO og burde vært byttet ut.

Constantin vil bli en tilvekst når han er frisk, Flo kan vi bare håpe på...
Da trenger vi en mann til lengst fremme ( de Vries?)
Eller kan vi klare å finne en ny superspiss i markedet???


JEG SIER GÅ UT Å KJØP 2 KANONSPILLERE, en midtbane sjef og en super spiss


chief

Re: Transfer Window
« Svar #1 på: Oktober 14, 2007, 16:23:43 »
Er enig i at vi trenger en forsterkning sentralt på midtbanen.

Men når Derry er tilbake er tilbake i storform ,ja da blir det andre boller.


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

h.b

  • Gjest
Re: Transfer Window
« Svar #2 på: Oktober 14, 2007, 16:41:24 »
Tror at Derry trenger lang tid på å komme tilbake til der han var på sitt beste. Om han noensinne gjør det da. Skulle også gjerne sett at det blir handlet inn en sentral midtbanespiller som duger. Tror det er vanskelig for et lag i League one å hente inn en slik. Så la oss låne ut sesongen. Gjerne Grindheim for den sakens skyld. La oss heller konsentrere oss om å rykke opp med det vi har og heller satse maksimalt når vi er i CCC neste sesong. Rykke opp er jeg sikker på at vi greier med dagens mannskap



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sheridan

Re: Transfer Window
« Svar #3 på: Oktober 14, 2007, 18:21:22 »
Bates sa at der var "funds available" for Dennis når overgangsvinduet åpner.
Og at de hadde klare tanker om hvem de ønsket inn.

Han sa også noe sånt som " Its no good getting players who are made for playing in CCC, we want players who have the potential to take us OUT of that division "

Høres ganske bra ut spør du meg [8D] Time will show!

« Siste redigering: Oktober 14, 2007, 18:21:48 av Sheridan »

ToreLA

Re: Transfer Window
« Svar #4 på: Oktober 14, 2007, 18:23:44 »
Hvis vi får masse spillere på PL-nivå, så rykker vi nok opp.....



....:)




Sheridan

Re: Transfer Window
« Svar #5 på: Oktober 14, 2007, 18:26:56 »
quote:
Originally posted by ToreLA

Hvis vi får masse spillere på PL-nivå, så rykker vi nok opp.....



....:)






Ja ikke sant [:D]


Jon R

Re: Transfer Window
« Svar #6 på: Oktober 14, 2007, 18:32:53 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Bates sa at der var "funds available" for Dennis når overgangsvinduet åpner.
Og at de hadde klare tanker om hvem de ønsket inn.

Han sa også noe sånt som " Its no good getting players who are made for playing in CCC, we want players who have the potential to take us OUT of that division "





Snakker om publikumsfrieri og vissvass! Er det valgkamp der oppe i Yorkshire? [8D]

Dette er hva han burde ha sagt: "Vi vil helst kjøpe verdensstjerner, forutsatt at vi får dem for knapper og glansbilder." [:o)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Re: Transfer Window
« Svar #7 på: Oktober 14, 2007, 18:40:40 »
Det Ken Bates egentlig sier er....hvis man leser (med litt goodwill) mellom linjene...at ledelsen på Elland Road idag vil aldri slå oss til ro med CCC fotball, Leeds skal opp på høyeste nivå sooner rather than later, det er der vi legger lista...og Dennis Wise skal få det som behøves i vår jakt på å nå der. Er ikke det bra da? [8)][;)]

« Siste redigering: Oktober 14, 2007, 18:43:22 av Sheridan »

Erik_

Re: Transfer Window
« Svar #8 på: Oktober 14, 2007, 18:47:05 »
Du skriver om fart, teknikk og playmaker egenskaper her, Jarle. For meg høres det ut som du beskriver Da Costa. Selv om han kommer til å bekle venstrekantrollen, i god gammel Kewell stil. Den sentrale midtbanen trengs det ikke forsterkning på synes nå jeg da.

Synes også vi like godt kan beholde De Vries ut sesongen.

Er det forresten en plass jeg stoler på Wise og Poyet. Så er det at de henter inn de riktige spillertypene. Håper bare det blir flest briter.

Jon R

Re: Transfer Window
« Svar #9 på: Oktober 14, 2007, 19:11:58 »
Ingen grunn til å hente inn lånespillere. Forleng gjerne kontrakten med De Vries, men ingen "panikksigninger" bare fordi stallens minst mobile spiller har blitt skadet. [8)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Re: Transfer Window
« Svar #10 på: Oktober 14, 2007, 19:45:04 »
Er nok liten sjans for at vi kan finne en midtbanespiller med fart, teknikk og playmakeregenskaper på PL-nivå, gitt. De holder som regel til et par divisjoner høyere.

Litt mer kreativitet på midtbanen bør vi kunne skaffe når Da Costa spiller seg inn i laget. Likevel, på papiret har vi den soleklart beste midtbanen i L1. Jeg er sikker på at de fleste andre managere i divisjon (pluss et par i CCC) er misunnelig på hvilke spillere Wise kan plukke fra der. Prutton, Douglas, Derry, Thompson, Howson, Hughes. Vi er mer enn godt nok dekket sentralt.

Men finner Bates og Wise en spiller som er bedre enn disse, så er det bare å løpe og kjøpe.

- Dennis
Marching on together!

baste

Re: Transfer Window
« Svar #11 på: Oktober 14, 2007, 19:59:45 »
Skader ikke med en midtbanespiller til, og da ikke stallfyll..men en som forsterker laget. Nå er det verd å innvestere litt penger..for å sikrer opprykket. Leeds kan og bør rykke opp. De Vries kan beholdes ut sesongen.

Marchin on...CCC...here we come....Vi må faktisk opp dit først...Men kun PL er bra nok

Peter7

Re: Transfer Window
« Svar #12 på: Oktober 15, 2007, 07:28:36 »
Kishishev hadde hjulpet godt - en spillertype vi ikke har til disposisjon pr idag.
Resten er vel ærlig talt "made for CCC" ... forhåpentligvis har noen av de yngre et PL-potensiale.

***
Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

baste

Re: Transfer Window
« Svar #13 på: Oktober 15, 2007, 15:07:21 »
Kishishev kan være en bra mann ja..Tror nu Wise og co ønsker opprykk like mye som vi. Og med 30 000 tilskuere på kampene bør det være rom for å satse på ett par forsterkninger..Leeds må da tjene penger pr dags dato?? Noen som vet hvordan den økonomiske biten siden er nu ?


sveifors

Re: Transfer Window
« Svar #14 på: Oktober 15, 2007, 15:31:42 »
quote:
Originally posted by jarle

Vi må forsterke laget...

Jeg mener vi må benytte muligheten til å kjøpe inn en Kish type på midtbanen... en med fart, teknikk og playmaker egenskaper på PL nivå.

Da rykker vi opp.

Anker er Konge
Forsvaret er mer en bra nok!
Midtbanen består av mange like spillere på mer eller mindre samme og merk gode nivå men vi mangler 1´eren... Platini, Zidane typen... (glem nivået, les type)

På kantene fremstår Carole som bedre og bedre og da Costa blir en hit det er jeg sikker på!!!

Foran er vi bra dekt  inn men jeg tror både Beckford og Kandol vil få svikt i lløpet av sessongen.... Kandol var svak mot LO og burde vært byttet ut.

Constantin vil bli en tilvekst når han er frisk, Flo kan vi bare håpe på...
Da trenger vi en mann til lengst fremme ( de Vries?)
Eller kan vi klare å finne en ny superspiss i markedet???


JEG SIER GÅ UT Å KJØP 2 KANONSPILLERE, en midtbane sjef og en super spiss





Jeg er veldig enig med deg i denne analysen. Vi er mer ennn god nok i alle ledd til å rykke opp, bortsett fra midtbane. Når Douglas var borte på Lørdag vises dette. Thompson begynner jeg å tvile på vil komme helt tilbake, derfor "mangler" Leeds idag en skikkelig midtbanemotor.

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Re: Transfer Window
« Svar #15 på: Oktober 15, 2007, 15:37:25 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Det Ken Bates egentlig sier er....hvis man leser (med litt goodwill) mellom linjene...at ledelsen på Elland Road idag vil aldri slå oss til ro med CCC fotball, Leeds skal opp på høyeste nivå sooner rather than later, det er der vi legger lista...og Dennis Wise skal få det som behøves i vår jakt på å nå der. Er ikke det bra da? [8)][;)]





Alle med et snev av økonomisk sans kan vanskelig skjønne noe annet. Med nesten 30000 på ER i League One må jo akkumulere ressurser og snart bør vel både investorer og kjøpere stå i kø. Man kan si mye om K Bates, men big business blir det ikke uten at vi kommer opp mot PL, og han bruker ikke så mye energi på Leeds dersom han ikke trodde på dette.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

jarle

Re: Transfer Window
« Svar #16 på: Oktober 15, 2007, 16:00:18 »
Til alle som sier vi er godt dekket inn på midtbanen... JA vi har hauger med midtbanespillere...

MEN VI MANGLER DEN SAMLENDE STJERNEN SOM STYRER KAMPER...
utav det som postes her så forstår jeg at det er mange fotbalsparkere på forumet her og få fotbalspillere... hvis dere evner å forstå forskjellen?

Vi mangler mannen som gjør at det er Leeds som styrer kampene, dvs han HJERNEN i laget styrer kampen ditt han vil... i Leeds sin retning.
Da slipper vi å bli presset bakover, vi slipper å komme på hælene.

Vi så det ifjor når vi fikk inn Kish samt Gray på backen, spillere som vil ha ballen, som tør å gjøre noe med den og som tar initiativ hele tiden... det skaper ro i laget og DA VINNER MAN KAMPER!!!

Jon R

Re: Transfer Window
« Svar #17 på: Oktober 15, 2007, 17:22:10 »
quote:
Originally posted by jarle

Til alle som sier vi er godt dekket inn på midtbanen... JA vi har hauger med midtbanespillere...

MEN VI MANGLER DEN SAMLENDE STJERNEN SOM STYRER KAMPER...
utav det som postes her så forstår jeg at det er mange fotbalsparkere på forumet her og få fotbalspillere... hvis dere evner å forstå forskjellen?
Vi mangler mannen som gjør at det er Leeds som styrer kampene, dvs han HJERNEN i laget styrer kampen ditt han vil... i Leeds sin retning.
Da slipper vi å bli presset bakover, vi slipper å komme på hælene.

Vi så det ifjor når vi fikk inn Kish samt Gray på backen, spillere som vil ha ballen, som tør å gjøre noe med den og som tar initiativ hele tiden... det skaper ro i laget og DA VINNER MAN KAMPER!!!



Du er deg selv lik, jarle. [8D]

Spørs om du overvurderer betydningen av en typisk playmaker på dette nivået jarle. Så langt denne sesongen har et kompakt forsvar der den defensive av midtbanespillerne ligger svært dypt og rett foran de to stopperne, kombinert med hurtige overganger når vi vinner ballen, vært resepten. Dette virker som en helt bevisst filosofi som så langt har gitt oss mange poeng. Vi møter mange kick and run lag som spiller mye høyt og langt og det er vel dette Wise & Gus har tatt konsekvensen av? [8)]

Jon R.
Jon R.

ragnar

Re: Transfer Window
« Svar #18 på: Oktober 15, 2007, 19:14:00 »
Men for å spille ut disse kick and run lagene er det en stor fordel om du har folk på midtbanen som har kreative gener i seg og evner til å låse opp de trange forsvarsmurene som vi møter.

Etter det jeg har fått med meg er stort sett alle sentrale midtbanefolk vi har i Leeds i dag av typen som jobber knallhardt, tackler og kan sentre en ball, men som ikke har flere kreative gener i seg enn akkurat det. Unntak av Howson og Thompson. Thompson er en luksus å ha ute på banen iogmed hans manglende tempo og han er vel ikke det som jobber hardest ut på banen.

En Gerrard/Lampard type er det vi trenger. Helst flere. [}:)]

*Champions of L1 07/08*
*In El Loco we trust!*

Jon R

Re: Transfer Window
« Svar #19 på: Oktober 15, 2007, 19:59:40 »
quote:
Originally posted by ragnar

Men for å spille ut disse kick and run lagene er det en stor fordel om du har folk på midtbanen som har kreative gener i seg og evner til å låse opp de trange forsvarsmurene som vi møter.


Ikke uenig i dette, ragnar. Løpsstyrke og fysikk er andre egenskaper som også er viktige, ikke minst i denne divisjonen. Jeg er en av de som er kritisk til å bruke en så lite mobil spiller som Thompson i en slik nøkkelposisjon. Spørsmålet er Leeds United anno 2007 i stand til å hente inn en spiller med alle disse egenskapene? Hvor mange kreative, løpssterke midtbanespillere finnes det som vil spille på dette nivået? [8)]

Jon R.
Jon R.

ragnar

Re: Transfer Window
« Svar #20 på: Oktober 15, 2007, 20:43:18 »
Hehe. Sant nok det JonR. Ikke mange av den typen nei, men med tanke på at det her er Leeds som er intr så har jo vi en større mulighet enn andre klubber i L1 å nettopp skaffe oss denne typen spillere.

Kanskje et lån er det som må til fra en av PL klubbene om ikke det lyktes å skaffe denne typen spillere på permanent overgang.

Hvordan er det med farten til Fraz nå om dagen? Er han fortsatt den hurtige spilleren som jeg har trodd han har vært?

Thompson kan få en rolle på venstrekanten som Kvisvik hadde i Brann. Det var ikke mye defensiv jobbing der i gården heller, men for en ressurs han var offensivt på venstrevingen. [}:)]

*Champions of L1 07/08*
« Siste redigering: Oktober 15, 2007, 20:45:38 av ragnar »
*In El Loco we trust!*

Hallgeir *

Re: Transfer Window
« Svar #21 på: Oktober 15, 2007, 21:23:14 »
quote:
Originally posted by jarle

Til alle som sier vi er godt dekket inn på midtbanen... JA vi har hauger med midtbanespillere...

MEN VI MANGLER DEN SAMLENDE STJERNEN SOM STYRER KAMPER...
utav det som postes her så forstår jeg at det er mange fotbalsparkere på forumet her og få fotbalspillere... hvis dere evner å forstå forskjellen?

Vi mangler mannen som gjør at det er Leeds som styrer kampene, dvs han HJERNEN i laget styrer kampen ditt han vil... i Leeds sin retning.
Da slipper vi å bli presset bakover, vi slipper å komme på hælene.

Vi så det ifjor når vi fikk inn Kish samt Gray på backen, spillere som vil ha ballen, som tør å gjøre noe med den og som tar initiativ hele tiden... det skaper ro i laget og DA VINNER MAN KAMPER!!!



 Synes at Jarle treffer sentrumsblinken her. De som husker tilbake til tida med McAllister som midtbanesjef (ja jeg vet at det var i en annen divisjon), vil skjønne hva som trengs, også i L1. Selv om det spilles en del langt, vil vi ha en mulighet til å spille på andre strenger også. Thompson er genial på frispark, men det blir for mye luksus å ha en spiller som "bare lunter" rundt på banen. Jeg spår at han ikke er med i spillegruppen neste sesong uansett.
Super Leeds since 1968

B-m

Re: Transfer Window
« Svar #22 på: Oktober 15, 2007, 21:40:02 »
Tror Hughes kan bli en drivkraft på midten, får mye skryt av engelske fans.
Ifølge rapportene gjorde Thompson en av sine bedre kamper inntil han ble skadet.....synd!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2672
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Transfer Window
« Svar #23 på: Oktober 15, 2007, 23:16:11 »
quote:
Originally posted by ragnar
En Gerrard/Lampard type er det vi trenger. Helst flere. [}:)]



Du legger opp til det, Ragnar... må bare få quote Bjønna fra reservekampen i forrige uke, om "Ollie" eller "Hotch", "kiss"en vår, eller Oliver Hotchkiss om du vil, vår 17-årige midtbane Academy-player...
 
quote:
Fyren(agenten) som visstnok signa Micah Richards og Beckford sier dette:

"There's a 17-year-old midfielder called Oliver Hotchkiss I look after at Leeds Academy who is one of the best prospects I've ever seen, a mixture of Stevie Gerrard and David Beckham."





You gotta lotta nerve
to say you are my friend
When I was down
you just stood there - grinning

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jarle

Re: Transfer Window
« Svar #24 på: Oktober 16, 2007, 00:15:42 »
JON R og dere andre... Det er mulig vi har en taktikk, men det kan da ikke være slik at taktikk ikke kan brukes for det om man har gode spillere på laget.

De beste fotball lagene i verden spiller med teknisk begavede spillere med ekstrem spilleforståelse, teknikk og hurtighet!!!

DET KAN DA IKKE VÆRE FEIL Å ØNSKE SEG SPILLERE MED DISSE KVALITETENE TIL LEEDS!!! eller vil dere at vi skal ta til takke med engelske grovarbeidere???
Og please ikke kom med argumenter om at Ronaldinho neppe kommer til Leeds (desverre er jeg smartere en som så..så han og endel der oppe i toppskiktet får vi glemme noen år til  )

Så les spillertyper... lag med spillere utover det vanlige vinner fotballkamper fordi disse spillerne avgjør fotballkamper!!!

OG VI TRENGER ET ELLER TO SLIKE I TRANSFERVINDUET SKAL VI GÃ… DIREKTE OPP!!!

peacock

Re: Transfer Window
« Svar #25 på: Oktober 16, 2007, 00:25:35 »
"OG VI TRENGER ET ELLER TO SLIKE I TRANSFERVINDUET SKAL VI GÃ… DIREKTE OPP!!!"

Javel? Det har fungert greit så langt, og med fortsatt poengsanking som nå, vinner vi overlegent!
I denne divisjonen trenger vi mange grovarbeidere, og Douglas, Derry, Carole, Prutton, Hughes og kanskje Da Costa er som tekniske vidundere å regne!
Ja, her holder til og med Becks og Kandol, med sine begrensninger, mål som goalgettere!

jarle

Re: Transfer Window
« Svar #26 på: Oktober 16, 2007, 01:06:12 »
Sesongen er lang Påfuglen...
alle lag som har ambisjoner handler inn i transfervinduet...

Men ikke vi eller?

Eller er det andre plasser på laget du vil forandre på eller styrke, i så fall fortell meg hvem og hvor???

pale

Re: Transfer Window
« Svar #27 på: Oktober 16, 2007, 01:56:44 »
Men med Constantine og Derry tilbake fra skader blir det som to nye spillere.
Kan ikke skjønne vi trenger å hente inn flere nå.

Jon R

Re: Transfer Window
« Svar #28 på: Oktober 16, 2007, 02:01:15 »
quote:
Originally posted by jarle

Sesongen er lang Påfuglen...
alle lag som har ambisjoner handler inn i transfervinduet...

Men ikke vi eller?

Eller er det andre plasser på laget du vil forandre på eller styrke, i så fall fortell meg hvem og hvor???



Kom gjerne med noen konkrete forslag, jarle, men ikke "jukse" ved å glemme rammebetingelsene! Jeg mener vi fint kan komme oss til CCC uten en typisk playmaker av fattigmanns Gerrard/ Lampard typen. Prøv heller Prutton eller Howson i den rollen og bruk Carole på høyre. I kullisene lurer Bayly og Hotchkiss. Hvis Wise mener noe med ungdomssatsingen, bør vi bruke de talentene vi har!  [:)]

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 16, 2007, 02:04:06 av Jon R »
Jon R.

jarle

Re: Transfer Window
« Svar #29 på: Oktober 16, 2007, 02:13:04 »
Rammebetingelser.... har vi råd til å være på nivå 3 en sesong til...

Svaret er NEI... jeg er overasket over ambisjonsnivået her... DET ER EN SKAM AT VI SPILLER I DENNE DIVISJONEN hverken mer eller mindre...
DET ER ET STED LEEDS HØRER HJEMME OG DET ER I PL OG I EUROPA.. det er dit vi skal og det fortest mulig... om noen tror det er Bedriftslagsfotball vi driver med så tenk om igjen...
Det koster å ha et lag i toppen BASTA!!!

Men vi kan gjerne spare penger på gullfisker og 60.000 pund i uka til Seth Johnson kopier...