Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 33372 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Tippeligaen 2008
« på: November 02, 2007, 14:05:48 »
Litt vel tidleg å starte ein tråd om dette? Javel, men så er det faktisk slik at mange allereie har byrja å planlegge neste sesong. Nannskog har nærast lova gull til Stabæk, RBK skal ta tilbake trona, og VIF har mest sannsynleg sikra seg ny trenar:

I følge VG og kjelder sentralt i Brann skal Martin Andresen innan kort presenterast som ny spelande, trenar for Oslo-klubben. Seriemesteren sin sportssjef Roald Bruun-Hanssen vil likevel ikkje bekrefte dette på noverande tidspunkt. Sportssjef i Vålerenga, Jan-Erik Aalbu, vil ikkje eingong kommentere saka.

I same slengen kan eg tilføye at RBK er på jakt etter Hønefoss- og U21-landslags-stoggaren Vadim Demidov. Personleg følgde eg denne spennande spelaren under opphaldet i Manglerud-Star.

« Siste redigering: Mars 28, 2008, 17:54:14 av Per-Stian »

Robert

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #1 på: November 02, 2007, 14:17:16 »
Det viktigste med 2008-sesongen er at Hamkam igjen er der de skal være. I Tippeligaen!
Gleder meg.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Tom S

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #2 på: November 02, 2007, 18:38:25 »
Ja, PS dette var altfor tidleg med denne tråden!
Lat oss fullføre siste runden og så treng vi ei pause frå tippeligaen...

« Siste redigering: November 02, 2007, 18:48:33 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

ollan

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #3 på: November 04, 2007, 18:58:13 »
siste runde 2007 er over,nå er det 2008 som gjelder ::), ser frem til å sjenke ottar noen gravøl når "fylkets stolthet" er gruset.............. :P
Ollan

riksen

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #4 på: November 05, 2007, 13:40:54 »
Det viktigste med 2008-sesongen er at Hamkam igjen er der de skal være. I Tippeligaen!
Gleder meg.

da er vi 2
Legenden Leffe Nordli

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #5 på: November 05, 2007, 18:23:18 »
Det viktigste med 2008-sesongen er at Hamkam igjen er der de skal være. I Tippeligaen!
Gleder meg.

da er vi 2
...og med det stoppet det  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #6 på: November 06, 2007, 18:24:05 »
Martin Andresen har signert ein treårsavtale med VIF. Han ønskjer å hente Kristoffer Hæstad til hovudstaden. Erik Huseklepp er i samtale med Viking.

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #7 på: November 06, 2007, 18:43:42 »
Bakke ny midtbanesjef i 2008

Brann-trenar Mons Ivar Mjelde vil at Eirik Bakke skal ta over Martin Andresens rolle som midtbanesjef neste år.

- Sjølv om Eirik har gått skada i lengre periodar har han samstundes fått vist kor god han kan vere, seier Brann-trenaren til bt.no.


isak

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #8 på: November 06, 2007, 20:20:39 »
Nokon so veit korleis da går me utvidinga av tippeligaen? Vert da slik at ingen lag rykke ne neste år, elle rykke 4 lag opp?
Isak- so absoulutt håpe på da sista ;)

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #9 på: November 08, 2007, 00:27:58 »
Nordlie ønskjer å hente Hæstad til Ã…råsen. Sæternes, Huseklepp, Jarstein, Panzer og Hæstad er alle ønska til Valle og Vålerenga.

4ever arcticwhite

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #10 på: November 08, 2007, 09:58:37 »
Nokon so veit korleis da går me utvidinga av tippeligaen? Vert da slik at ingen lag rykke ne neste år, elle rykke 4 lag opp?
Isak- so absoulutt håpe på da sista ;)

Det går vel evt. mot at ett lag rykker ned - Litt spenning må de jo få oppleve i Bergen og på Valle også  :D
The future's so White I've got to wear shades 8)

Ferre

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #11 på: November 08, 2007, 21:10:07 »
Ser ut som om det blir Glimt nå, Odd skal få det tøft på Aspmyra! :)

En meget fortjent seier...;)

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #12 på: November 09, 2007, 00:26:25 »
Såg ikkje kampen ikveld, men resultatet er noko oppsiktsvekkjande. Men eg trur på ingen måte at slaget er tapt for Oddrane. Kan Glimt vinne på bortebane, kan Odd.

Lids

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #13 på: November 09, 2007, 09:06:25 »
Jepp, bare FFK som ikke klarer det.
Thomas

Dennis

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #14 på: November 09, 2007, 10:43:03 »
Engelsk fotball er for meg det mest spennende, men jeg synes Tippeliga-pausen er altfor lang, selvom det selvsagt er av naturlige grunner. Det er noe spesielt med de duggvåte søndagskveldene på Brann Stadion eller Lerkendal med en engasjert Øyvind Alsaker og Semb som stadig drar fram sin hese whisky-stemme når ballen blir slått i bakrommet.

Ingenting tyder på at neste års Tippeliga blir avgjort på forhånd. Gullstriden blir nok enda jevnere i år, men ting kan tyde på at det blir lenger fra topp til bånn.

Brann - Vant overlegent i år, men mister sin viktigste brikke i laget - både på og av banen. Martin Andresen har et utrolig engasjement som virker å ha smittet hele Bergen. Nå er han borte og Huseklepp kan følge ut dørene. Opdal diskuteres også som fremtidig utenlandsproff. Bør likevel ha kraft og bredde nok til å kjempe om medaljer. Gull og kval til UEFA-gruppespill. 9/10

Stabæk - Fortsetter i samme spor og nærmer seg sakte men sikkert gull. Fryktelig avhengig av "de fire store" men de er sjelden skadet og på sitt beste Tippeligaens beste angepsrekke. Så synd ingen av dem er norske. Gullutfordrer også neste år. 8/10

Viking - Et av mine overraskelsestips før sesongen og de slo til. Var veldig stabile størsteparten av sesongen og spillere som Gaarde og Ødegaard har slått til. Led under at nær samtlige var nye i laget i fjor, i år har samspillet blitt bedre. Huseklepp er også aktuell. Blant de fire neste år? 7/10

Lillestrøm - Dersom cupfinalen ikke vinnes, noe den mest sannsylig gjøres, må sesongen betegnes som en fiasko under ett. Med 4. plass i ligaen, hele ti poeng bak Brann og UEFA-exit mot Kaerjeng er det kun Bøtta som gjelder. 4/10 som øker til 6/10 med cupgull.

Rosenborg - Storspiller i CL og sjarmerer til og med svensker og dansker, men i Tippeligaen går det tråere. Manglende motivasjon? Ivers, Riseth, Strand, Basma, Kvarme og co har vært med på dette så mange ganger at det er kanskje kun Europa som frister skikkelig? Synd da at 5. plass ikke gir CL-kvalik. Redder likevel noe av inntrykket ute på kontinentet og blir selvsagt en medaljekandidat neste år, muligens med Sollied og flere nye inn. 6/10

Tromsø - Det har aldri vært lett å dra nordover for å plukke trepoengere, men i år har Tromsø også avskaffet seg med den obligatoriske nedrykksstriden. Rushfeldt er bedre enn noen gang og suplert med Morten Moldskred og Lars Iver Strand, har tromsøværingene jevnt og trutt tatt poeng. 6. plass er sterkt, men neste år kan Strand være borte. Midtskiktet igjen? 7/10

Vålerenga - Skuffende vårsesong, bedre på høsten. Martin Andresen ansatt som spillende trener. Usikker på om han er kald nok for begge oppgaver, men ambisjonene står det ikke på. VIF skal bli et ledende lag i Norden og ønsker Hagen, Hæstad, Huseklepp, Jarstein m.fl. Med investor Fredriksen i ryggen, har de midlene som skal til. Medaljekandidat, men litt tidlig for gull igjen? 4/10

Fredrikstad - Et av de beste hjemmelagene, men tilsvarende dårlige borte - som vanlig. Litt uheldig exit fra UEFA-cupen, men må hevde seg borte for å ha noe der å gjøre. Har begynt å få en god stall og har klassespillere i Tarik, Piroja og Bjørkøy. Gashi blomstrer også. Shabaan forsvinner? Midtskiktet neste år? 6/10

Lyn - Et av mine tips for medalje, men skuffet stort. Har en (i mine øyne) faglig kompetent trener, men det nytter ikke når styret selger unna det som er av kvalitet på banen. Med salget av Gislason og Edu, nærmet klubben seg nedrykkstriden, men klarte seg. Mange spennende unggutter, men trenger et par-tre rutinerte toppspillere dersom medalje skal være aktuelt. Midtskiktet? 3/10

Strømsgodset - Nyan meldte at SIF var en gull-kandidat, men det var vel mer et PR-stunt enn seriøst ment. Klubben klarte seg med grei margin og bør være fornøyd med det. Har mange rutinerte karer, som Nyan, Winsnes, Kovacs og Bergdølmo, samt en til tider strålende keeper i Johnsen. Men neste år blir det nok en kamp mot nedrykk. 6/10

Ã…lesund - Color Line Stadion er en tøff arena å dra til og Perry reddet Ã…lesund utover sommeren og høsten. Likevel gjorde ikke Ã…lesund mer enn de måtte og burde fått mer utav et lag som bestod i høst av en het Aubynn og Austnes. Nedrykkstrid neste år også. 5/10

Odd - Kvalik igjen. Redder seg muligens etter en horribel sesong. Rutinerte folk i Fevang og Svindal Larsen og spennende unggutter i Hagen, Ruud og Stokke-gutten Bruer Hanssen. Tapte for Bodø hjemme og får det tøft på Aspmyra. 2/10

Start - Ingen bombe at klubben kjempet nede på tabellen, men at det skulle gå så dårlig var likevel en stor skuffelse. Start trengs i Tippeligaen da klubben fanger opp talenter på Sør-landet og har en stor fanskare. Hæstad forsvinner, Strømstad også? 1/10

Sandefjord - I fjor var hvalfangerne en stor overraskelse med finfint spill og cupfinale. I år har de gått på grunn. Solgte en god spiss i Tegen og får det nok tøft med å gå direkte opp da både Todesen og Knarvik kan forsvinne. Nedrykk var likevel aldri uventet. 2/10

Molde og Ham-Kam vil nok kjempe på nedre halvdel, muligens etter en frisk vår som opprykka lag ofte får. Ser ut til at ingen går ned neste år og det kan være heldig for dem. Odd\Bodø vil nok oppleve det samme.

PS: Dette er min evaluering som upartisk og jeg skjønner at det er mange fans av de forskjellige norske lagene her. Poengene går på grunnlag av min forventning til lagene og deres sluttplassering + enkeltes prestasjoner i Europa. Lillestrøm har jeg dømt hardt, men jeg trodde de var en seriøs gullutfordrer. Det virker som om Nordlie og resten av ledelsen er for krevende og for tærende på miljøet - også i år. Det er veldig mange i Lillestrøm som skal mene noe.

Overraskelsen : Tromsø
Skuffelsen : Rosenborg\Lyn
« Siste redigering: November 09, 2007, 12:44:13 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Lids

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #15 på: November 09, 2007, 15:21:52 »
Start har allerede mistet Jon Midttun Lie og Steinar Pedersen, Hæstad og Strømstad på vei bort. Ygor ryker garantert (koster Start 6 mill i året), Høie teller på knappene, Hulsker forlater oss garantert (Molde), Inge André Olsen går tilbake til Stabæk, Atle Roar Håland vil ikke spille i Adecco, Kristoffer Paulsen forsvinner ganske sikkert.

Joda...

Men til neste år er vi tilbake i det gode selskap, det vedder jeg flippskjegget mitt på.  :)
« Siste redigering: November 09, 2007, 15:23:31 av Lids »
Thomas

Dennis

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #16 på: November 09, 2007, 15:22:37 »
Og Steinar Pedersen som går til LSK.
Marching on together!

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #17 på: November 15, 2007, 13:15:04 »
Erik Huseklepp har signert ein ny treårig avtale med Brann. Lars Iver Strand vart Martin Andresens første signering som VIF-trenar. Tommy Knarvik er klar for Tromsø. Bjørkøy kanskje ikkje til RBK likevel etter at det vart splid om lønnsbetingelsane. VIF og RBK er ute etter Rune Jarstein, men prislappen på 15 millionar skremmer dei. Rykter fortel at Ramiro Corrales kan vere på veg til VIF.

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #18 på: November 18, 2007, 00:09:44 »
Iven Austbø er klar for sølvvinnaren Stabæk. Thomas Holm er så og seie einig med Molde. Og Roar Strand tek endå eit år i Rosenborg.

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #19 på: November 18, 2007, 13:35:23 »
Trond Sollied har bestemt seg for å droppe Rosenborg - og bli sesongen ut i AA Gent.
Det hevder klubbpresident Ivan De Witte.


- Vi har snakket mange ganger om dette. Etter det jeg forstår vil Trond Sollied fortsette som vår trener til sesongslutt i juni. Det er det han sier. Og han har aldri sagt noe annet, sier Ivan De Witte til VG.

Større klubb?

Etter det VG forstår er ikke interessen fra Rosenborg brennhet lenger.

Trønderne har ivret etter å få et endelig svar fra Sollied. Men nordlendingen har vegret seg av flere grunner.

Sollied ønsker ikke å bryte avtalen med sine nære venner i Gent - midt i den belgiske sesongen. Til sommeren er det imidlertid åpning i kontrakten for å skifte klubb.

Men etter hva VG forstår vil helst Sollied trene en større klubb enn RBK.

Ivan De Witte bekrefter overfor VG at det har vært mange «RBK-rykter» rundt Sollied de siste ukene. Men han understreker at det aldri har kommet noe konkret på bordet fra Trondheim.

- Det har vært mye snakk om Rosenborg. Men, det har aldri kommet noe offisielt til oss, sier Ivan De Witte.

Han beskriver forholdet mellom Gent og Sollied som noe helt spesielt. Noe mer enn et rent forretningsmessig forhold - som ofte er vanlig.

Sollied: - Vet aldri

Trond Sollied sier at han ikke ønsker å kommentere hva som ligger i samtalene med klubbpresidenten.

- Jeg vil ikke si hva jeg har sagt til andre, og hva andre har sagt til meg, sier Trond Sollied.

- Kan det være aktuelt for deg å ta over Rosenborg til sommeren, når den belgiske sesongen er slutt?

- Man vet aldri hva fremtiden bringer i fotball, svarer Trond Sollied.

Annen kandidat

RBKs sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen vil ikke kommentere klubbpresident Ivan De Wittes utsagn om at Trond Sollied blir sesongen ut i Gent.

- Jeg kommenterer ikke andres uttalelser, sier Eggen.

- Har dere fått ja eller nei fra Sollied?

- Nei, det har vi ikke.

- Hva gjør dere videre?

- Vi har Plan A, som er Trond Sollied. Ellers går vi for Plan B, som er en annen kandidat.

- Er det aktuelt med en vikar frem til sommeren - og så ansette Sollied?

- Det holder vi internt i Rosenborg, svarer sportsdirektøren.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185922

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #20 på: November 21, 2007, 23:45:02 »
Vadim Demidov har signert for tre år med Rosenborg. Thomas Holm signerte for like mange år i Molde. Jarstein vel VIF eller RBK. Bjørkøy ikkje til RBK likevel etter å ha forlangt 1,8 millionar kroner i grunnløn (før bonusar)!!!

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #21 på: November 22, 2007, 00:10:50 »
Yssouf Kone ønskjer seg bort frå Rosenborg! Rumenske CFR Cluj kan bli hans nye arbeidsgivar.

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article1455889.ece

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #22 på: November 22, 2007, 16:58:15 »
Chelsea vurderer å legge inn et bud på Rosenborgs angriper Yssouf Koné.

Ifølge Adresseavisen ønsker en representant fra Chelsea å komme til Norge for å diskutere spissens fotballframtid. Det ble avtalt et møte, uten at utfallet av dette foreløpig er kjent.

- Det er ikke kommet noe konkret fra Chelsea. Men interessen er der, sier Konés agent Alfred Obrou til Adresseavisen.

Rosenborgs sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen varsler at Koné blir en dyr mann om Chelsea bestemmer seg for å legge inn et bud.

Chelsea skal ifølge engelske aviser være på spissjakt fordi Didier Drogba trolig kan bli solgt når overgangsvinduet åpner i januar.

- Vi har respekt for at spillerne våre gjør det såpass bra at andre vil kjøpe. Men uansett trenger vi ikke selge nå, sier Eggen.

Yssouf Koné bekreftet overfor TV 2 Sporten tidligere denne uken at han ønsker seg bort fra Rosenborg. Angriperens kontrakt med trønderne går imidlertid først ut 31. desember 2008.

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article1456874.ece

Budda

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #23 på: November 22, 2007, 17:00:12 »
Må være tull. Kone er ikke god nok for Chelsea.
Endre

Per-Stian

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #24 på: November 23, 2007, 00:13:55 »
Datoene for neste års tippeligarunder er klare.

Den norske sesongen starter rekordtidlig i 2008. Første spark på ballen tas allerede 30. mars.

Sommerens store fotballbegivenhet, EM i Østerrike og Sveits, går av stabelen i perioden 7. juni til 29. juni. Før den tid skal det spilles ti serierunder og to NM-runder her til lands.

Her er datoene for Tippeligaen og de ulike NM-rundene i 2008:

30. mars: Seriestart
6. april: 2. serierunde
13. april: 3. serierunde
20. april: 4. serierunde
27. april: 5. serierunde
4. mai: 6. serierunde
10. - 12. mai: 1. runde NM
16. mai: 7. serierunde
25. mai: 8. serierunde
1. juni: 9. serierunde
4. juni: 2. runde NM
8. juni: 10. serierunde
29. juni: 11. serierunde
2. - 3. juli: 3. runde NM
6. juli: 12. serierunde
13. juli: 13. serierunde
20. juli: 14. serierunde
23. juli/30. - 31. juli: 4. runde NM
27. juli: 15. serierunde
3. august: 16. serierunde
10. august: 17. serierunde
16. - 17. august: 5. runde NM
24. august: 18. serierunde
31. august: 19. serierunde
14. september: 20. serierunde
21. september: 21. serierunde
24. - 25. september: 6. runde NM
28. september: 22. serierunde
5. oktober: 23. serierunde
19. oktober: 24. serierunde
26. oktober: 25. serierunde
1. - 2. november: 26. serierunde
9. november: Cupfinale

http://www.fxt.no/tippeligaen/article1457670.ece

Roy

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #25 på: November 23, 2007, 20:31:05 »
30. mars. Sinnsykt tidlig. Blir jo dobbelt opp med fotball i lange tider  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #26 på: November 23, 2007, 21:07:31 »
30. mars. Sinnsykt tidlig. Blir jo dobbelt opp med fotball i lange tider  ;D

Vi li'år det, er det ikke det de sier i kebabsjappa på Østre Toten?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lids

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #27 på: November 23, 2007, 21:21:32 »
Ha ha
Thomas

Kickthemdown

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #28 på: November 24, 2007, 02:28:24 »
TIL sitt lag til neste år .

--------------------- Ramovic --------------------


Koppinen ---- Reginiussen ---- Steen ----- Yndestad


?           ----  Knarvik -----  Haugen -----  Lindpere


----------- Målskred  ----- Rushfeldt ------------


Om Tromsø får på plass en dugende høyrekant så kan det laget fort blande seg opp med de 5 beste ... Bovar Karim kan være den mannen men jeg stiller meg litt tvilende. Han passer nok best som hengende spiss. Martin Knudsen som har høyrekant rollen i TIL nå kan i grunn bare selges... Som å bruke Jonathan Douglas på høyrekant. Håpløst..

Det var en liten rapport om TIL ... :)

Ellers så må man kanskje lage en adecco-liga tråd nå som finnmarks stolthet er oppe igjen...

Mvh

Alta-White

Lids

Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #29 på: November 24, 2007, 17:01:43 »
Det skal vi nok ordne, Alta-White.  :)  >:(
Thomas