Skrevet av Emne: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?  (Lest 2895 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« på: November 07, 2007, 08:50:56 »
I går skjedde så vidt jeg forstår følgende;

Jonathan Douglas fikk gult kort. Såvidt jeg kan forstå er det "bare" hans tredje, men Lorimer snakket om at han må stå over en kamp. Tilfeldigvis (?) vil dette være kampen mot Swindon, og tilfeldigvis (?) spiller Irland samtidig, slik at den godeste Douglas ville vært ute uansett.

Mot slutten av kampen, når Da Costa står klar til å erstatte Hughes slenger sistnevnte inn en takling som medfører hans gule kort nr 5. Han må da stå over en kamp, og tilfeldigvis(?) blir dette FA-cup kampen mot Hereford. Han er tilbake til Swindon-kampen.

Med forbehold om at karantenen til Douglas stemmer; dette var da veldig godt timet  :-[

Beckham gjorde noe lignende for England en gang, og han var i tillegg ikke snauere enn at han åpet og ærlig innrømte at det var gjort med fullt overlegg. Kan vi mistenke Wise for å tenke så langt, og er disse kortene i så fall utslag av god disiplin, ikke det motsatte?

flynn

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #1 på: November 07, 2007, 09:00:07 »
Karantene for gule kort begynner å løpe først etter 5 dager - så Hughes må faktisk stå over kampen mot Bury.

På direkte spørsmål om det 'bestilte' kortet til Hughes, benektet Wise alt, men jeg syntes det skinte ganske godt igjennom i intervjuet Wise gjorde med YR at dette kortet var 'planlagt'.

Douglas står vel kun på 4 gule kort - og må stå over Swindonkampen om han får kort enten mot Hereford eller Bury. Skal derfor vedde ganske mye på at Douglas får kort mot Hereford nå på fredag! Edit: Douglas har bare tre gule ja....
« Siste redigering: November 07, 2007, 09:03:27 av midjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

flynn

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #2 på: November 07, 2007, 09:21:12 »
Takk for oppklaring midjo, visste jeg kunne stole på deg  :)
Jeg skjønte heller ikke dette med Douglas.

Jeg mener uansett at det å pådra seg gule kort med vilje, for å kunne stå over kamper som passer laget best er litt på kanten. Jeg kan forstå at folk som frykter å miste en cupfinale sørger for å få karantenen unnagjort på forhånd, men å ta dette over i seriespill og nærmest planlegge jevn fordeling av karantener synes jeg minner litt for mye om det å sikre seg poengtrekk etter at nedrykket var et faktum uansett. Det smaker litt vondt rett og slett  :(

flynn

Promotion 2010

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #3 på: November 07, 2007, 11:05:12 »
De gule er fordelt slik: 5: Hughes, 4: Prutton, 3: Beckford, Carole, Douglas, Heath, Kandol, Marques, Thompson, 2: Westlake, 1: Ameobi, Ankergren, Clapham, Elliott, Howson.

Idag!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #4 på: November 07, 2007, 11:26:24 »
Syns kortet til Dougie passa perfekt, og meinar det er heilt legitimt å tenkje slik. Vi er i så fall ikkje den første klubbens om tenkjer slik. Dette har vi også sett eksempel på i norsk fotball. Men kortet til Hughes forstår eg mindre av... Det var nok berre eit "uhell".

Dennis

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #5 på: November 07, 2007, 12:15:35 »
Jeg husker Figo gjorde det samme mot Leeds en gang. Han stod oppstilt foran et frispark, mens Batty prøvde å lobbe ballen i bjellene på han. ;D
Marching on together!

flynn

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #6 på: November 07, 2007, 14:59:39 »
Syns kortet til Dougie passa perfekt, og meinar det er heilt legitimt å tenkje slik. Vi er i så fall ikkje den første klubbens om tenkjer slik. Dette har vi også sett eksempel på i norsk fotball. Men kortet til Hughes forstår eg mindre av... Det var nok berre eit "uhell".

Vi har vel fastslått at Douglas står på 3 gule etter gårsdagen. Det betyr at han skal jobbe hardt for å få karantene ifm landslagspausen vel? Dermed virker ikke hans kort særlig planlagt. Hughes derimot var nok oppfordret om å sikre seg en pause mot Bury i malingscupen, og dermed være frisk, rask og karantenefri mot Swindon.

flynn

Jon R

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #7 på: November 07, 2007, 15:54:40 »
Moralen er: Stol ikke uten videre på "fakta" fra Peter Lorimer. Igår fikk vi blant annet presentert følgende:

Douglas scorte to mål mot Brighton. ::)
Douglas må stå over mot Swindon etter sitt gule kort. ::)
Hughes må stå over mot Hereford.  ::)
Kampen mot Hereford er en "midweek" kamp.  ::)

Rent bortsett fra at man må ta det han sier med en klype salt, har han kommet seg veldig som kommentator ift ifjor og tidligere i denne sesongen.  ;D
« Siste redigering: November 07, 2007, 15:57:51 av Jon R »
Jon R.

Per-Stian

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #8 på: November 07, 2007, 16:22:35 »
Syns kortet til Dougie passa perfekt, og meinar det er heilt legitimt å tenkje slik. Vi er i så fall ikkje den første klubbens om tenkjer slik. Dette har vi også sett eksempel på i norsk fotball. Men kortet til Hughes forstår eg mindre av... Det var nok berre eit "uhell".

Vi har vel fastslått at Douglas står på 3 gule etter gårsdagen. Det betyr at han skal jobbe hardt for å få karantene ifm landslagspausen vel? Dermed virker ikke hans kort særlig planlagt. Hughes derimot var nok oppfordret om å sikre seg en pause mot Bury i malingscupen, og dermed være frisk, rask og karantenefri mot Swindon.

flynn

Ok, eg misforstod viss noko ståa med gule kort. Lese kan eg visst ikkje ::)

Tom S

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #9 på: November 07, 2007, 18:25:17 »
Syns ikkje dette er noko å miste nattesøvnen for Flynn.

COME ON LEEDS !!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #10 på: November 09, 2007, 11:02:28 »
Uansett...det er helt legitimt å tenke taktisk vedrørende dette...alle andre gjør jo det!
Yeboahs vitne

Roy

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #11 på: November 09, 2007, 11:05:20 »
Hvis det er taktisk tenking/handling som skal til for å rykke opp så gjerne for meg  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Dennis

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #12 på: November 09, 2007, 11:26:11 »
Moralsk riktig? Nei
Taktisk lurt? Ja
Marching on together!

Tom S

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #13 på: November 09, 2007, 16:50:44 »
Problematisk? Nei

Moralsk riktig? Nei
Taktisk lurt? Ja
COME ON LEEDS !!

flynn

Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #14 på: November 13, 2007, 22:41:54 »
Da skaffet både Prutton og Douglas seg sitt 5 kort, og begge skal spille mot Swindon, deretter stå over mot Hereford, og være klare igjen til neste ligakamp. Genialt  ;D

Douglas er vel kanskje borte mot Swindon uansett, akkurat det klarte de ikke å time 100%

flynn
« Siste redigering: November 13, 2007, 23:04:21 av flynn »

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #15 på: November 13, 2007, 22:50:40 »
Da får de jaggu bidra til at vi vinner de ligakampene også da..... >:(
(Douglas er vel ute mot Swindon pga landslagsoppdrag -varme benken for Irland...)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sleipt taktikkeri eller hell i uhell ?
« Svar #16 på: November 14, 2007, 08:08:16 »
Da skaffet både Prutton og Douglas seg sitt 5 kort, og begge skal spille mot Swindon, deretter stå over mot Hereford, og være klare igjen til neste ligakamp. Genialt  ;D

Douglas er vel kanskje borte mot Swindon uansett, akkurat det klarte de ikke å time 100%

flynn

Og Da Costas røde....han synes kanskje han fikk sin debut for tidlig ;D ;D
Yeboahs vitne