Skrevet av Emne: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool  (Lest 4480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Olebrevik

Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« på: November 28, 2007, 22:20:55 »
Fruen og jeg skal på Port Vale kampen 4. Hotell, bill. er i orden, men jeg har aldri reist om Liverpool tidligere. Reiser med Ryna fra Torp. Er det greit å ta seg fra flyplassen til byen og videre? Bør vi bestille togbill på nettet og hvordan funker det? Må vi f eks bestille til en bestemt avgang?
Noen som kan hjelpe?
olebrevik

berlin

Sv: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« Svar #1 på: November 29, 2007, 02:27:07 »
Fruen og jeg skal på Port Vale kampen 4. Hotell, bill. er i orden, men jeg har aldri reist om Liverpool tidligere. Reiser med Ryna fra Torp. Er det greit å ta seg fra flyplassen til byen og videre? Bør vi bestille togbill på nettet og hvordan funker det? Må vi f eks bestille til en bestemt avgang?
Noen som kan hjelpe?

Har tatt buss fra flyplassen til stasjonen du skal til Liverpool Lime Street ( det er flere togstasjoner i Liverpool )
Denne siden bør du sjekke på forhånd, for å sikte deg ut en konkret togavgang mellom Liverpool og Leeds.
http://www.rail.co.uk/
Togturen tar vel inntil 2 timer, tror jeg. Går fint an å bestille billett gjennom nevnte side, det sikrer deg plass. Noen tog i England kan være ganske overfyllte, men det er også mulig å kjøpe på stasjonen. Kommer litt an på hvor sikker du er på rekke en bestemt avgang. Hvis dere ikke har barn med,
hadde jeg satsa på å kjøpe billett på stasjone, dere vil vel ta første og beste avgang.

Vær obs på at det mange ganger lønner seg kraftig å kjøpe tur-retur billett, hvis du skal returnere fra Liverpool.

Ha uansett en fin tur!

pale

Sv: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« Svar #2 på: November 29, 2007, 07:59:21 »
Jeg vil foreslå at du tar buss til Manchester og tog videre derfra til Leeds.
Det går nå buss fra John Lennon direkte til Manchester. Du finner mer info her: http://www.liverpoolairport.com/page.php?p=118

Drar du først til LIverpool, kjører du i feil retning.

God tur over.

morty

Sv: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« Svar #3 på: November 30, 2007, 17:39:28 »
Man kan også risikere å sitte å vente ganske lenge om man må bytte buss !!!!!!!!!
 

peacock

Sv: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« Svar #4 på: November 30, 2007, 18:32:24 »
"Jeg vil foreslå at du tar buss til Manchester og tog videre derfra til Leeds."

Hvorfor? Tog bruker fra 90 minutter til drøye 2 timer. Hvorfor i huleste komplisere dette med buss i tillegg. Det beste og letteste er å kjøre tog.

Leif Sverre

Sv: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« Svar #5 på: November 30, 2007, 18:40:29 »
Skal ikke legge meg borti dette, men buss er meget, meget
billig i UK.Har selv reist med buss fra London til Leeds for ETT PUND !!
 

Tom S

Sv: Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool
« Svar #6 på: November 30, 2007, 19:13:11 »
Har tatt både buss og tog fra L'pool til Leeds, begge deler ok. Buss desidert billigst, men tog mest komfortabelt.
Ser ingen grunn til å ta buss til manchester og bytte til tog.

COME ON LEEDS !!