Skrevet av Emne: Hvilken Kabel-TV  (Lest 3682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sten

Hvilken Kabel-TV
« på: Desember 17, 2007, 21:01:50 »
Hvilken kabel-tv leverandør er billigst og best? Fokus på pris snarere enn mange kanaler. Noen som har tips?
Sten

ollan

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #1 på: Desember 17, 2007, 21:22:53 »
Har du tilgang til flere forskjellige kabeltv leverandører?? Det er svært sjelden at det blir bygget/gravd parallele kabeltvnett. NextGenTel sitt tilbud via bredbånd blir vel rimeligst pr. i dag. har selv Canal Digital uten mulighet for valg av andre leverandører, Canal digital leverer også meget bra hastighet på bredbånd.
Pris for Kabeltv abonnement er 219,- pr mnd i tillegg til eventuelle pakker..... og dekoderleie.

Dyrt.
Ollan

Sten

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #2 på: Desember 18, 2007, 07:43:49 »
Dyrt.

Ja, det var det jeg fant ut også. Hadde egentlig håpt det fantes noen en-krones tilbud der ute hvis man ville binde seg for et års tid. Det ser ut til at det ligger på rundt 2,5' for boksen, og rundt 200 i måneden for abo.

Sten

Dennis

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #3 på: Desember 18, 2007, 10:19:07 »
Bor sjøl i en leilighet der "sameiet" spleiser på kabel. Betaler 1500 i året (har ikke betalt ettersom vi flyttet inn i august og avgiften ble betalt i januar) noe som betyr 125 i mnd. Er nok ikke allerverst ettersom vi har kanaler som ikke kommer med i grunnpakken til Viasat etter hva jeg forstår.

I tillegg har jeg selvsagt måtte leie dekoder og abonnement hos Canal+ for å få fotballen, men har der et strippet Canal+-abonnement som innebærer kun Sport og Film-kanalen til leverandøren. Likevel blir dette på rundt 339,- i mnd, så da er vi altså oppe i 464,- kr. mnd. Det er dyrt å se foppall!

Syns forresten kundebehandlingen er drit hos Canal+. Bestilte dekoder og ei ukes tid etterpå kom den på posten. Alt var vel og bra, men ei uke etterpå dukka det jommen meg opp en til. Finfint tenkte jeg, men jeg trenger jo ikke to! Sendte den ene tilbake ettersom jeg regna med å bli belastet for denne også. Og det fikk jeg rett i: Ei uke etter det igjen dukka to regninger opp og jeg måtte sette meg i den eviglange køen på telefon før jeg skjønte at 'andre henvendelser' ikke var veien å gå, om jeg ikke ville kvele meg sjøl i desperasjon av å være lei av samme Sinatra-sangen som går om og om igjen.

Ringte da 'tegn nytt abonnement' e.l. og fikk svar ganske fort. De sa jeg hadde ringt feil avdeling, men jeg godtok ikke det får jeg fikk ikke svar på den andre. De skulle slette det andre abonnementet og jeg tenkte saken var ute av verden. Neida... Neste mnd fikk jeg nok en gang to regninger og måtte sette meg og høre på Sinatra igjen. Nå kunne de ikke kreditere (som de kaller det) regningen fordi de ikke hadde fått dekoderen - som jeg jo hadde sendt ca 3 uker før. Og jeg traff selvsagt også en finne (i alle fall hadde pellenoite-dialekten) som lurte på hvorfor i helvete jeg hadde tegna to abonnement. Jeg jaga meg opp og fikk han til å fikse det. Neste måned fikk jeg igjen to regninger - den ene for hele 4(!) dager - og måtte igjen hilse på Frank. Nå var det visst fikset og den regninga er strøket.

Ettersom Canal+ har monopol på Premier League er det vanskelig å bytte til noe annet, men jeg fortalte at hadde det gått ann, hadde jeg gjort det. Likevel fikk jeg ikke noe erstatning for de 120,- jeg betalte i porto for den ekstra dekoderen eller de pengene jeg har brukt på å sitte over en time totalt i telefonkø. Møkkaleverandør! Klarer du deg uten Premier Leauge burde du holde deg unna dem.

Viasat har jo mye fotball i 4 og SportN, samt ekstremt gode kremkanaler i Viasat History og Explorer! I disse dager hvor den vanlige Discovery-kanalen (ser fortsatt mye på den) har gått over til kun å være en mekke-kanal, syns jeg faktisk de overgår den.
« Siste redigering: Desember 18, 2007, 10:23:51 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Wexler

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #4 på: Desember 18, 2007, 12:14:13 »
Hvis du bor i et boligsameie eller borettslag vil jeg anbefale GET med PVR box.
Hvis du har TV antenne vil jeg anbefale en av de 2 pakkene til RIKSTV.
Det ser ut som om satsingen fra TV selskapene vil skje fremover på disse produktene.

 

ollan

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #5 på: Desember 18, 2007, 19:58:12 »
Dyrt.

Ja, det var det jeg fant ut også. Hadde egentlig håpt det fantes noen en-krones tilbud der ute hvis man ville binde seg for et års tid. Det ser ut til at det ligger på rundt 2,5' for boksen, og rundt 200 i måneden for abo.



Alle en-krones tiløbud er dyrt,husk det ;D ;D ;D ;D

sjekk prisene fra nextgentel her  http://www.nextgentel.no/privat/digital-tv/priser.php
Ollan

B-m

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #6 på: Desember 20, 2007, 22:46:53 »
har selv ip-tv..digitalt.. Har 20 mbit internett og tv-pakke fra homebase for 499 kr mnd, oppstartsavgift er på 699kr. sjekk www.homebase.no.

Men tv er generelt oppskrytt, ser nesten ikke på det. Blir hjernedød av alle over-hypet F***eseriene fra usa! Folk er jo gale etter serier, get a life selv lixom!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #7 på: Desember 20, 2007, 22:51:07 »


Men tv er generelt oppskrytt,

...ja, du er liksom offisielt mer opptatt av allverdens fordeler du...


« Siste redigering: Desember 20, 2007, 22:58:29 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

B-m

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #8 på: Desember 20, 2007, 22:55:21 »


Men tv er generelt oppskrytt,

...ja, du er liksom offisielt mer opptatt av alleverdens fordeler du...




ja da burde jeg IHVERTFALL se på tv!  :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Sv: Hvilken Kabel-TV
« Svar #9 på: Desember 21, 2007, 10:35:49 »
Men tv er generelt oppskrytt, ser nesten ikke på det. Blir hjernedød av alle over-hypet F***eseriene fra usa! Folk er jo gale etter serier, get a life selv lixom!

Tips om ikke-overhypet serie med kvalitet : Deadwood
Marching on together!