Skrevet av Emne: Topp TRE  (Lest 1501 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BERGH

Topp TRE
« på: Desember 23, 2007, 10:52:28 »
Vi er nå i play off sonen, men å bli en av de to lagene som skal kvalifisere seg for direkte opprykk, er en vesentlig forskjell.

Har sett på Swansea sine kamper i nov./desbr.  4 seire 2 uavgjorte 1 tap
Nottingham Forest er enda bedre med 5 - 1 - 1

Begge lagene har spilt 5 hjemme og 2 borte og det er jo en klar fordel

Leeds U   5 - 1 -2   men skal vi se etter 7 siste da blir det 5 -1 -1. 

Fordelen her for leeds er at vi har hatt flere borte kamper henholdsvis 4 og 3.


Nå var ikke november en god måned for leeds men vi tåler ikke flere slike.    Nå går vi mot 2 utrolige viktige bortekamper.
Hartlepool er nedad gående med 3 - 1 - 5 på de åtte siste. Men vært brukbare hjemme. De har endel skader som forklarer de siste resultatene.
Swansea borte blir utrolig vanskelig og jeg blir fornøyd med uavgjort eller en sen scoring på slutten av kampen.  ;D
 

Tom S

Sv: Topp TRE
« Svar #1 på: Desember 23, 2007, 11:25:14 »
Ja, bortekampene nå i jula vert absolutt ein test for kor gode vi er.
Satser på min 4p.

COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Topp TRE
« Svar #2 på: Desember 23, 2007, 11:27:48 »
Du har rett i det, Hartlepool må slås og minimum uavgjort mot Swansea.

Ting kan tyde på at vi ikke drar i fra Forest, som etter en svak åpning på sesongen, nok kommer til befinne seg i regionen 1-4.plass utover, jeg tror heller ikke de dabber av mot slutten av sesongen, slik som de gjorde i fjor.

Swansea ser også ut til å være inne i god periode, de kan muligens få en blipp. Tror vi heller ikke skal glemme Carlisle.

Felles for Leeds, Forest, Swansea og Carlisle, er at disse lagene har meget god målforskjell, mens påfølgende kobbel av lag ikke har det, med unntak av Doncaster (men de tror jeg vil være ujevne i prestasjonene)

Erfaringsmessig så er målforskjell halveis i sesongen en god indikator på hvilke lag som havner hvor (sånn ca hvor).
Det finnes unntak (som bekrefter) regelen, i 2004/5 ble Everton nr 4, med negativ målforskjell, og havnet foran Liverpool.
I år kan det tenkes at Man City får en god plassering, uten imponerende målforskjell, grunnet et godt forsvar.

Jeg tror altså at vi ikke kommer til å rykke fra Forest, Swansea og kanskje Carlisle de nærmeste 2 månedene, men håper selvfølgelig på en lite luke.


Per-Stian

Sv: Topp TRE
« Svar #3 på: Desember 23, 2007, 11:45:44 »
Glade jul, heilage jul :)

Dennis

Sv: Topp TRE
« Svar #4 på: Desember 23, 2007, 13:10:30 »
Se på Leeds' poengsum og legg til femten poeng så har du en god indikator på kvaliteten vår.
Marching on together!

berlin

Sv: Topp TRE
« Svar #5 på: Desember 23, 2007, 17:23:41 »
joda, stemmer det Mr. Kaizer.
Men det er de 10 første kampene våre som har sørget for det. De neste 11 kampene er på linje med et "vanlig topplag",
så spørsmålet er hvilken poengprognose man kan regne med fremover.
« Siste redigering: Desember 23, 2007, 17:47:23 av berlin »

BERGH

Sv: Topp TRE
« Svar #6 på: Desember 25, 2007, 10:57:52 »
Med de forsterkningene Wise har tenkt betyr at vi være betydelig forsterket.


Ser at Swansea prøver seg på toppscoreren fra i fjor hos Blackpool. Sjefen i Nott.Forest har sagt at han skal forsterke stallen og ikke selge.

Det blir utrolig spennende i januar.    Men nå må vi tenke på bortekampene  mot Hartlepool og Swansea.

Vinner vi mot Hartlepool da er vi trygt i play off sonen.  Vinner vi også mot Swansea, ja da er vi på direkte opprykk. :o