Skrevet av Emne: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb  (Lest 5638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SveinArve

Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« på: Januar 04, 2008, 07:43:59 »
Exclusive: Leeds United link with top Argentinian club on the cards

LEEDS UNITED are in talks over a proposed partnership with top Argentinian club San Lorenzo, the Yorkshire Post can reveal.
Under the plans, a host of star names will make their way to Elland Road with discussions understood to be at such an advanced stage that Argentinian international Jonathan Bottinelli is due to fly in next week.

The highly-rated defender will be joined at Thorp Arch by San Lorenzo team-mate, Under-20 international Nicolas Bianchi, and both will be assessed by manager Dennis Wise.

The Yorkshire Post understands the duo's arrival could be the first of many as Leeds and the Argentinian Premier League side, whose 2008 season does not start until February 10, look to forge a link-up that will be mutually beneficial.

Bottinelli, 23, made his full international debut in Argentina's goalless draw with Chile last April and can play at either left-
back or in the centre of defence. Last season, he made 29 appearances for San Lorenzo and scored four goals.

Bianchi, meanwhile, will celebrate his 21st birthday later this month and is an Under-20 international. The central defender made 14 appearances during 2007.

If Bianchi or Bottinelli impress sufficiently – and providing the two clubs can come to some sort of agreement over the partnership – then Leeds will look to sign the duo, subject to work permits.

The impending arrival of the two Argentinians adds a further intriguing element to a transfer window that Wise admits has arrived "at the right time".

The Elland Road club are suffering their first genuine blip of the season with back-to-back defeats to Swansea City and Oldham Athletic having seen United lose ground on the League One leaders.

See Friday's Yorkshire Post for the full story...
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

SveinArve

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #1 på: Januar 04, 2008, 08:03:59 »
Dette samarbeidet tror jeg vil bli fruktbart dersom det går gjennom. Mange argentiske spillere har lyst til europa og kan bruke Leeds som springbrett til større klubber, iallefall no som vi ligger der vi ligger.

Spennende å se hva som skjer...
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

auren

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #2 på: Januar 04, 2008, 08:35:55 »
Dette kan være spennende. Men kan også ende opp som en flopp. Sør Amerikanske spillere lykkes sjelden i britisk fotball, og L1 i england kan vel kanskje bli vel fysisk?

auren; småpositiv...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #3 på: Januar 04, 2008, 08:38:48 »
viss dette går gjennom er det utelukkende positivt!
tenk den dagen vi kommer tilbake til PL, da blir det enklere å skaffe seg argentinske stjerner og talent  :P
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

flynn

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #4 på: Januar 04, 2008, 08:48:46 »
Dette er spennende! Tør vi håpe på noen som lykkes bedre enn Alex Sabella denne gang?

flynn

Jon R

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #5 på: Januar 04, 2008, 09:07:02 »
Spennende. Det ligger dog en stor utfordring i å skaffe arbeidstillatelse for ikke-europeiske spillere i England.
Jon R.

Dennis

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #6 på: Januar 04, 2008, 09:21:50 »
Er jeg våken!?

En argentinsk landslagsspiller?!?
Marching on together!

soumoh

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #7 på: Januar 04, 2008, 10:51:51 »
Nei, det er du ikke. Vennligst gå og legg deg igjen.
We'll be back.

baste

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #8 på: Januar 04, 2008, 10:54:26 »
Bare å håpe på to gode spillere. At sør amerikanske spillere skjeldent lykkes, trur jeg gir ett unyansert bilde av virkeligheten. I det siste har jeg lagt merke til flere som har lykktes. Som bl.a Tevez (desverre) :-\
At Leeds får styrket stallen er 100% nødvendig skal vi klare opprykk.

Come on LEEDS...

Lars E

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #9 på: Januar 04, 2008, 10:57:12 »
Spennende. Det ligger dog en stor utfordring i å skaffe arbeidstillatelse for ikke-europeiske spillere i England.

Stemmer, men er vel lettere for de som har landskamper. Tror dette kan være en kjempe forsterkning for oss.. Bottinelli er jo forsvarspiller og sikkert ingen pingle. Tar gjerne imot en "ny Heinze" til klubben vår.
Forever Leeds

Dennis

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #10 på: Januar 04, 2008, 11:05:02 »
Det er riktig at sør-amerikanske spillere sjelden slår til i engelske klubber, men jeg synes det blir feil å si det om argentinere. Argentina er ikke et teknisk basert samba-lag, slik mange av sine naboland.

Navn som Esteban Cambiasso, Gabriel Heinze, Carlos Tevez og Javier Mascherano er spillere som like fort assosieres med taklingsstyrke og innsats, som teknisk brilianse. Noen har man jo, som Lionel Messi, men har inntrykk av at Argentina kan sammenlignes med det Tyskland vi så i VM2006. Hardtarbeidende og oppoffrende, med 'individualisme satt under organisering' som Trond Sollied ville sagt.

Argentina er nok litt unikt når det gjelder sør-amerikanske fotballnasjoner og nå er de jo også best i verden i følge Fifa-rankingen.
« Siste redigering: Januar 04, 2008, 11:21:23 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kickthemdown

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #11 på: Januar 04, 2008, 11:22:50 »
Dette hørtes litt for godt ut til å være sant ...  :o Har de 4 januar som en spøkedato i Englang i tillegg til 1 April eller?

Alta-White

Dennis

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #12 på: Januar 04, 2008, 11:55:15 »
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1206217,00.html

Gwyn Williams har uttalt seg om saken, som tydeligvis ikke er en 4.januar-spøk.
Marching on together!

SveinArve

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #13 på: Januar 04, 2008, 12:01:10 »
Siden det er samarbeid så skal vi vel sende spillere andre veien også 8)

Kandol hadde vel gjort seg der borte, sikkert Da Costa også:)
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Lars E

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #14 på: Januar 04, 2008, 12:06:29 »
Det er riktig at sør-amerikanske spillere sjelden slår til i engelske klubber, men jeg synes det blir feil å si det om argentinere. Argentina er ikke et teknisk basert samba-lag, slik mange av sine naboland.

Navn som Esteban Cambiasso, Gabriel Heinze, Carlos Tevez og Javier Mascherano er spillere som like fort assosieres med taklingsstyrke og innsats, som teknisk brilianse. Noen har man jo, som Lionel Messi, men har inntrykk av at Argentina kan sammenlignes med det Tyskland vi så i VM2006. Hardtarbeidende og oppoffrende, med 'individualisme satt under organisering' som Trond Sollied ville sagt.

Argentina er nok litt unikt når det gjelder sør-amerikanske fotballnasjoner og nå er de jo også best i verden i følge Fifa-rankingen.

Godt innlegg. Den eneste argentinske spilleren jeg kommer på i farten som ikke har slått til i England i nyere tid er Juan Sebastian Veron. ;D For et katastrofekjøp!  ;D ;D 28,2 millioner pund ut vinduet hvis jeg ikke husker helt feil.. Latterlig Alex!
Forever Leeds

Dennis

« Siste redigering: Januar 04, 2008, 12:32:22 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Sleivind

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #16 på: Januar 04, 2008, 12:23:56 »
Dette var noen positive nyheter, men blei litt "skuffet" når det bare var snakk om forsvarsspillere. Kan ikke akkurat si at jeg har veldig gode erfaringer med sør-amerikanske forsvarsspillere i Leeds, se på Råkke Junior f.eks  :o

Men får satse på at samarbeidet blir fruktbart og at vi på et eller annet tidspunkt greier å fiske frem en ny Messi eller kanskje en ny Maradona  :P

Sheridan

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #17 på: Januar 04, 2008, 12:39:00 »
Kanskje vi kan få en ny Alex Sabella etterhvert  ::)

EDIT: SER NÃ… AT DU ALLERDE HAR TENKT TANKEN FLYNN  :)
« Siste redigering: Januar 04, 2008, 12:41:55 av Sheridan »

Promotion 2010

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #18 på: Januar 04, 2008, 12:41:38 »
Hakke noe tro på dette. Hva skulle søramerikanerne tjene på å koble seg opp mot Leeds liksom? Det kommer til å bli masse administrative utgifter både i tid og for å evt organisere besøk i England.

Nei, for å få tak i noen "gems", så bør vi knytte til oss en haug med internasjonale agenter, som jobber grqatis for oss med å få verdens beste spillere til klubben!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #19 på: Januar 04, 2008, 12:42:46 »
Dette kan bli meget spennende det!
Yeboahs vitne

auren

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #20 på: Januar 04, 2008, 12:52:19 »
Dette var noen positive nyheter, men blei litt "skuffet" når det bare var snakk om forsvarsspillere. Kan ikke akkurat si at jeg har veldig gode erfaringer med sør-amerikanske forsvarsspillere i Leeds, se på Råkke Junior f.eks  :o

Men får satse på at samarbeidet blir fruktbart og at vi på et eller annet tidspunkt greier å fiske frem en ny Messi eller kanskje en ny Maradona  :P

Hvorfor må du råkke ned på Junior ;D ;D Kan ikke si han rocka bra på Elland Road nei... :D

auren

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sheridan

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #21 på: Januar 04, 2008, 12:58:09 »
Dette var noen positive nyheter, men blei litt "skuffet" når det bare var snakk om forsvarsspillere. Kan ikke akkurat si at jeg har veldig gode erfaringer med sør-amerikanske forsvarsspillere i Leeds, se på Råkke Junior f.eks  :o

Men får satse på at samarbeidet blir fruktbart og at vi på et eller annet tidspunkt greier å fiske frem en ny Messi eller kanskje en ny Maradona  :P

Hvorfor må du råkke ned på Junior ;D ;D Kan ikke si han rocka bra på Elland Road nei... :D

auren

auren

Jo, det var rock and roll uten kontroll  ;D :o

Karl Hot Shot

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #22 på: Januar 04, 2008, 13:06:57 »
Ærlig talt, dersom San Lorenzo kan sende noen av sine reservelagsspillere til Leeds, vil de helt sikkert forsterke Leeds United. Slike samarbeidsavtaler er meget gunstige og gjør at man har et utgangspunkt for talentspeiding også i framtida. Jeg har heller ingen tro på at den argentinske klubben sender sine beste spillere til England, men de nest beste er gode nok. Og de som tror at League One i England blir for fysisk for disse argentinerne, har nok aldri sett en argentinsk match i sitt liv. Den fysiske biten ved utvekslingen av spillere er nok det aller minste problemet. Språkbarrierer og kulturforskjeller i levesett er en større utfordring. Det skal noe til av sosialt nettverk for å få søramerikanere til å trives i arbeiderstrøkene i Nord-England.
 

Dennis

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #23 på: Januar 04, 2008, 13:38:05 »
Ærlig talt, dersom San Lorenzo kan sende noen av sine reservelagsspillere til Leeds, vil de helt sikkert forsterke Leeds United. Slike samarbeidsavtaler er meget gunstige og gjør at man har et utgangspunkt for talentspeiding også i framtida. Jeg har heller ingen tro på at den argentinske klubben sender sine beste spillere til England, men de nest beste er gode nok.

Hvis Bottinelli med landskamp for Argentina er reservelagsspiller, så har vi skutt gullfuglen når det gjelder samarbeidsklubb!  ;)
Marching on together!

Karl Hot Shot

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #24 på: Januar 04, 2008, 13:49:35 »
Nå må du for en gangs skyld; Mr Kaizer, lese det jeg skriver! Bottinelli er ikke reservelagsspiller for San Lorenzo og han er selvsagt mer enn god nok for Leeds United, slik situasjonen nå er i vår klubb. Jeg skriver at selv reservelagsspillere for San Lorenzo ville være gode nok for førstelagsspill i Leeds United, så det er ingen grunn til fortviling om akkurat de to nevnte spillerne ikke skulle komme.
 

auren

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #25 på: Januar 04, 2008, 13:56:59 »
Ærlig talt, dersom San Lorenzo kan sende noen av sine reservelagsspillere til Leeds, vil de helt sikkert forsterke Leeds United. Slike samarbeidsavtaler er meget gunstige og gjør at man har et utgangspunkt for talentspeiding også i framtida. Jeg har heller ingen tro på at den argentinske klubben sender sine beste spillere til England, men de nest beste er gode nok. Og de som tror at League One i England blir for fysisk for disse argentinerne, har nok aldri sett en argentinsk match i sitt liv. Den fysiske biten ved utvekslingen av spillere er nok det aller minste problemet. Språkbarrierer og kulturforskjeller i levesett er en større utfordring. Det skal noe til av sosialt nettverk for å få søramerikanere til å trives i arbeiderstrøkene i Nord-England.

Kanskje du bør lese hva du her selv skriver Hot Shot? Ut i fra dette innlegget kan det lett tolkes slik at disse to som er på vei til Leeds er reservelagsspillere. Jeg tolket ikke ditt innlegg slik, men du trenger ikke disse andre for å tolke det dithen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ferre

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #26 på: Januar 04, 2008, 14:07:51 »
Hadde jo vært en fin overraskelse om vi signerte et par argentinske spillere. Da kan vi jo ikke fortsette med langballene? :)

Karl Hot Shot

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #27 på: Januar 04, 2008, 14:12:51 »
Nå er det mange her som ikke evner å lese ting i sin sammenheng her. I tredje og fjerde setning i mitt første innlegg i denne debatten skriver jeg følgende: "Jeg har heller ingen tro på at den argentinske klubben sender sine beste spillere til England, men de nest beste er gode nok. Og de som tror at League One i England blir for fysisk for disse argentinerne, har nok aldri sett en argentinsk match i sitt liv." Jeg tipper altså at San Lorenzo i første rekke sender reservelagsspillere og kanskje ett og annet ungt talent til Leeds United, og ikke de spillerne som det nå spekuleres i.

For øvrig står det dårlig til med leseferdighetene i Norge, og det tar jeg delvis ansvar for (ca. 0,001% ansvar for, jeg er lektor m.o. i en videregående skole, til opplysning for de som ikke allerede vet det).
 

Dennis

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #28 på: Januar 04, 2008, 14:14:10 »
Nå må du for en gangs skyld; Mr Kaizer, lese det jeg skriver! Bottinelli er ikke reservelagsspiller for San Lorenzo og han er selvsagt mer enn god nok for Leeds United, slik situasjonen nå er i vår klubb. Jeg skriver at selv reservelagsspillere for San Lorenzo ville være gode nok for førstelagsspill i Leeds United, så det er ingen grunn til fortviling om akkurat de to nevnte spillerne ikke skulle komme.

Jeg pleier da det, ingen grunn til å jage seg opp. Ser ikke helt hvorfor du tolket mitt svar dithen heller. Det var kun en spøk ettersom alle medier har "skrytt" av at to argentinske landslagsspillere er på vei og du begynte å snakke om reserver. Makan
Marching on together!

Dennis

Sv: Samarbeid med ein topp Argentinsk klubb
« Svar #29 på: Januar 04, 2008, 14:22:36 »
Nå er det mange her som ikke evner å lese ting i sin sammenheng her. I tredje og fjerde setning i mitt første innlegg i denne debatten skriver jeg følgende: "Jeg har heller ingen tro på at den argentinske klubben sender sine beste spillere til England, men de nest beste er gode nok. Og de som tror at League One i England blir for fysisk for disse argentinerne, har nok aldri sett en argentinsk match i sitt liv." Jeg tipper altså at San Lorenzo i første rekke sender reservelagsspillere og kanskje ett og annet ungt talent til Leeds United, og ikke de spillerne som det nå spekuleres i.

For øvrig står det dårlig til med leseferdighetene i Norge, og det tar jeg delvis ansvar for (ca. 0,001% ansvar for, jeg er lektor m.o. i en videregående skole, til opplysning for de som ikke allerede vet det).

Takk for at du sier at jeg har dårlige lesekunnskaper, Hot Shot. Virkerlig modent, atpåtil av en lektor. Har forresten ingen problemer med å lese sarkasmen din. Stått opp med feil bein, er det derfor du har piggene på utsiden? Gidder hvertfall ikke ta dritt i fra deg, når jeg kun prøver med en spøk, hence the  ;) Herregud så barnslig av deg.
Marching on together!