Skrevet av Emne: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...  (Lest 3371 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pei

Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« på: Januar 08, 2008, 16:13:47 »
Som storebror har jeg alltid vært mitt ansvar bevisst, og sørget for at lillebror har valgt den rette vei fra tidlige barneår ;D
Uten helt å klare å tidfeste det, har vi begge vært Leeds fans i 30 år+ (har var ikke mer enn 5-6 år da han var overbevisst).
Bortsett fra en kort periode som "frafallen" ("holdt med" Norwich for å irritere en irriterende storebror), har han siden vært en engasjert og trofast Leeds supporter.
Vårt felles høydepunkt var når vi så Leeds live for første gang mot Arsenal på Elland Road høsten 2003 :)

Men nå er jeg bekymret!!! Han sier at han fortsatt er supporter, men har ikke betalt medlemsavgiften, og har dermed vært ute av LUSCOS i ca. 1 år.
Han følger med på resultater (tekst-tv), men når jeg ba han om å ramse opp Leeds spillere i dagens Leeds-lag kunne han nesten ingen >:(
Jeg maser om at han må melde seg inn igjen, og jeg får til svar at "...det burde jeg kanskje gjøre...", men ingenting skjer...
Hva skal jeg gjøre???
Tips mottas med takk! Og for de som vil bidra i denne "oppvekkingsaksjonen", kan de sende mail til andbers@online.no (Kent heter han) med oppfordring om at han våkner ;) ;D
 

lojosang

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #1 på: Januar 08, 2008, 17:11:46 »
Gavemedlemsskap? Mannen har vel bursdag en gang?
- Leif Olav

Dennis

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #2 på: Januar 08, 2008, 17:13:01 »
Gavemedlemsskap? Mannen har vel bursdag en gang?

Drit i gaven, meld han inn og la han få regninga! Når han spør, kan du jo svare at han hadde jo 'tenkt til å gjøre noe med det' eller hva, Jan Roger?
Marching on together!

Karl Hot Shot

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #3 på: Januar 08, 2008, 17:37:46 »
Det har liten hensikt å tvinge noen til medlemsskap i LUSCOS eller generell interesse for Leeds United, for den saks skyld. Jeg merker at min egen interesse for Leeds United er sterkt redusert om dagen, noe som skyldes eierskapet til old man Bates og den temmelig utålelige profilen til han som styrer laget. Men interessen er ikke så dårlig at jeg ikke følger med, eller at jeg vurderer medlemsskapet i den skandinaviske supporterklubben. Men flere debattanter ville gjøre meg en tjeneste ved å være litt mindre blinde i forhold til de som styrer og steller på Elland Road om dagen, for å si det sånn. Det ville gjøre at jeg føler meg litt mindre fjern fra "mine brødre i troen". "Bruttern" bør få lov til å seile sin egen sjø, Jan Roger.
 

lojosang

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #4 på: Januar 08, 2008, 17:41:32 »
Man blir da ikke hedning om man skulle mislike den sittende Paven, Karl!  ;D
« Siste redigering: Januar 09, 2008, 10:10:41 av lojosang »
- Leif Olav

Dennis

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #5 på: Januar 08, 2008, 17:42:51 »
Man blir da ikke heding om man skulle mislike den sittende Paven, Karl!  ;D

Spot on! Man holder med drakta, uansett.
Marching on together!

Karl Hot Shot

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #6 på: Januar 08, 2008, 17:47:01 »
Det er bare tull å holde med drakta. Det dreier seg om et tekstil. Man holder med klubben. Interessen går selvsagt i bølgedaler for alle supportere. Det går imidlertid en grense for hvor mange og store kriminelle som skal få lov til å rote med denne klubben. Selv paven kan opptre lite katolsk, og da kan ikke en god katolikk støtte saken det dreier seg om.
 

Dennis

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #7 på: Januar 08, 2008, 17:50:08 »
Det er bare tull å holde med drakta. Det dreier seg om et tekstil. Man holder med klubben. Interessen går selvsagt i bølgedaler for alle supportere. Det går imidlertid en grense for hvor mange og store kriminelle som skal få lov til å rote med denne klubben. Selv paven kan opptre lite katolsk, og da kan ikke en god katolikk støtte saken det dreier seg om.

Beklager så meget, igjen! Vi kaller det 'drakta' her i området og det refereres da selvsagt til klubben. Nå skjønner jeg selvsagt at du spøker, men jeg får vel forklare meg sånn at det ikke skulle være noe tvil om at 'drakta' er klubben.

At det går i bølgedaler er selvsagt helt i orden, men selv blir jeg gjerne sterkere i "troen" etterhvert som tiden går. Men når jeg blir eldre, kan jeg nok sikkert selvsagt ha opplevd bølgedaler selv. Det var ikke noe angrep på noen som eventuelt skulle falle litt fra. Leeds-fanatismen vil uansett ligge og ulme i blodet.

Ei heller påstår jeg at man må tatovere verken 'Leeds' eller 'Bates out!' i panna for å bevise at man er fan.
« Siste redigering: Januar 08, 2008, 17:52:10 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #8 på: Januar 08, 2008, 18:19:24 »
Det har liten hensikt å tvinge noen til medlemsskap i LUSCOS eller generell interesse for Leeds United, for den saks skyld. Jeg merker at min egen interesse for Leeds United er sterkt redusert om dagen, noe som skyldes eierskapet til old man Bates og den temmelig utålelige profilen til han som styrer laget. Men interessen er ikke så dårlig at jeg ikke følger med, eller at jeg vurderer medlemsskapet i den skandinaviske supporterklubben. Men flere debattanter ville gjøre meg en tjeneste ved å være litt mindre blinde i forhold til de som styrer og steller på Elland Road om dagen, for å si det sånn. Det ville gjøre at jeg føler meg litt mindre fjern fra "mine brødre i troen". "Bruttern" bør få lov til å seile sin egen sjø, Jan Roger.
Her mener jeg at du har FULLSTENDIG skivebom. Skal man slutte å holde med klubben som ligger så nært hjerte, bare fordi at en "fjott" sitter ved roret? Det blir like latterlig som å ikke si at man er norsk bare fordi man ikke synes at regjeringen i Norge holder mål. Total miss Hot Shot. Dette er NOT HOT
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

sveifors

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #9 på: Januar 08, 2008, 18:19:47 »
Det har liten hensikt å tvinge noen til medlemsskap i LUSCOS eller generell interesse for Leeds United, for den saks skyld. Jeg merker at min egen interesse for Leeds United er sterkt redusert om dagen, noe som skyldes eierskapet til old man Bates og den temmelig utålelige profilen til han som styrer laget. Men interessen er ikke så dårlig at jeg ikke følger med, eller at jeg vurderer medlemsskapet i den skandinaviske supporterklubben. Men flere debattanter ville gjøre meg en tjeneste ved å være litt mindre blinde i forhold til de som styrer og steller på Elland Road om dagen, for å si det sånn. Det ville gjøre at jeg føler meg litt mindre fjern fra "mine brødre i troen". "Bruttern" bør få lov til å seile sin egen sjø, Jan Roger.

Jeg var 14 år når nyheten om at Don Revie skulle slutte og Brian Clough skulle overta. Jeg trodde en stund at fotball ville slutte å eksistere..... Ingenting ville bli som før. Noen måneder etterpå var bare en ting som før , hjertet banket for  LEEDS UNITED. I alle år etterpå har det vært varierende prestasjoner,managere, eiere osv, men uansett hvor mye man mislikte det, var fortsatt Leeds United min klubb.

Idag 33år etter Revie, er jeg mer engasjert enn noen gang, det skyldes ikke at jeg digger WIse eller Bates noe spesielt, men rett og slett føler jeg at  klubben behøver ekstra støtte i den situasjonen vi er i.

I dagens verden er jeg ikke så naiv at jeg tror at andre eiere er så mye mere "redelige" og "ærlige" enn andre. Vi kan risikere alt ifra korrumperte eks statsministre til hjerteløse råkapitalister. Ingen må fortelle meg at når amerikanske milliardærer går inn i PL så er det av kjærlighet til fotball. Så hvem vet hvem som kjøper oss når gamlingen må gi seg.

Jeg kan jo begynne å spare slik at jeg får nok kapital til å kjøpe klubben sjøl, eller så får en rett og slett av og til bare godta at man ikke får alt man peker på.

Når det gjelder det egentlige spørsmålet i denne tråden. La brodern få bestemme sjøl, ingen kan tvinges til dette.

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Pei

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #10 på: Januar 09, 2008, 08:30:04 »
Konklusjonen blir da at jeg selvfølgelig ikke kan tvinge ham til å tegne nytt medlemsskap i LUSCOS, langt mindre tvinge ham til engasjement :P
Som en start skal jeg sende ham en link til dette innlegget, så han får se at jeg bryr meg ;D

Marching on....
 

Karl Hot Shot

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #11 på: Januar 09, 2008, 11:28:23 »
Det har liten hensikt å tvinge noen til medlemsskap i LUSCOS eller generell interesse for Leeds United, for den saks skyld. Jeg merker at min egen interesse for Leeds United er sterkt redusert om dagen, noe som skyldes eierskapet til old man Bates og den temmelig utålelige profilen til han som styrer laget. Men interessen er ikke så dårlig at jeg ikke følger med, eller at jeg vurderer medlemsskapet i den skandinaviske supporterklubben. Men flere debattanter ville gjøre meg en tjeneste ved å være litt mindre blinde i forhold til de som styrer og steller på Elland Road om dagen, for å si det sånn. Det ville gjøre at jeg føler meg litt mindre fjern fra "mine brødre i troen". "Bruttern" bør få lov til å seile sin egen sjø, Jan Roger.
Her mener jeg at du har FULLSTENDIG skivebom. Skal man slutte å holde med klubben som ligger så nært hjerte, bare fordi at en "fjott" sitter ved roret? Det blir like latterlig som å ikke si at man er norsk bare fordi man ikke synes at regjeringen i Norge holder mål. Total miss Hot Shot. Dette er NOT HOT

Lider du veldig hardt av dysleksi, Leedsvik? Du slår deg selv på munnen fem ganger i innlegget ditt og har åpenbart misforstått mitt innlegg. Rødt kort til deg for svake leseevner!
 

kent

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #12 på: Januar 09, 2008, 12:10:28 »
Hei alle Leeds fans i Norge

I dag, onsdag 09.01.09 klokken 12.06, meldte jeg meg atter inn igjen i LUSCOS.

Marching on together!!

vennlig hilsen
Kent "lillebror" Bersvendsen

Lids

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #13 på: Januar 09, 2008, 12:11:14 »
Hei alle Leeds fans i Norge

I dag, onsdag 09.01.09 klokken 12.06, meldte jeg meg atter inn igjen i LUSCOS.

Marching on together!!

vennlig hilsen
Kent "lillebror" Bersvendsen

Supert! Velkommen til oss!!
Thomas

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #14 på: Januar 09, 2008, 12:38:35 »
Hei alle Leeds fans i Norge

I dag, onsdag 09.01.09 klokken 12.06, meldte jeg meg atter inn igjen i LUSCOS.

Marching on together!!

vennlig hilsen
Kent "lillebror" Bersvendsen

Glimrings   :)

...får håpe du følger i storebroderns fotspor & taster i veg   :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #15 på: Januar 09, 2008, 13:50:44 »
Hei alle Leeds fans i Norge

I dag, onsdag 09.01.09 klokken 12.06, meldte jeg meg atter inn igjen i LUSCOS.

Marching on together!!

vennlig hilsen
Kent "lillebror" Bersvendsen

Velkommen skal du være!

Der ser man hva intenst gruppepress kan føre til av laster. Røyking, religiøsitet og nå altså LUSCUS-medlemsskap. (Her snakker jeg på generelt grunnlag, altså, ikke om vårt nye medlem personlig)  ;D
- Leif Olav

Dennis

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #16 på: Januar 09, 2008, 15:17:21 »
Lider du veldig hardt av dysleksi, Leedsvik? Du slår deg selv på munnen fem ganger i innlegget ditt og har åpenbart misforstått mitt innlegg. Rødt kort til deg for svake leseevner!

Du som er lektor, Hot Shot, bør kanskje kunne formulere innleggene dine noe bedre? Dersom den generelle debattant på forumet (meg inkludert) ikke klarer å forstå dine velformulerte meninger så ofte, ligger du kanskje på et litt for høyt nivå for oss?  ???

Ikke nok med at du slenger ut påstander om dysleksi og skrivevansker i hytt og pine, men du tåler ikke ett eneste innlegg som motskrider dine oppfattelser og betrakninger. Og dersom det virkelig er slik at man ikke helt har klart å "ta" meningen din, hvorfor jager du deg da opp slik du gjør og slenger personlig hets tilbake? Det er da ingen her som har angrepet deg slik du gjør?

Og når du i tillegg kaller deg norsklektor, synes du virkelig det å kalle folk dyslektikere er en passende "straff" for ikke å ha forstått innleggende slik du mener? Er det lektorhumor, eller er det rett og slett barnslig? Har ikke dysleksi selv, men vet om mange som lider av både det og ADHD og vet det ikke er noe å spøke med. Men du vet vel kanskje ikke hvor grensen går?

Syns det er merkelig at du er såpass aktiv på et forum når du ikke tåler verken spøk eller at folk enten ikke er enig, eller mistolker deg en liten bit. Jeg skjønner at du ønsker å være den som er litt på kanten i uttalelsene, men syns likevel det er merkelig.

De aller, aller fleste klarer å holde debatten på et modent nivå og kan både innrømme feiltolkninger og feil i fakta. Hvorfor ikke åpne med "jeg tror du har misforstått' eller 'det var ikke det jeg mente' i stedet for 'rødt kort for lesevansker, din dyslektiker.' Veit ikke om jeg er den eneste som reagerer og det bryr meg egentlig ikke heller, men jeg syns ikke det hører hjemme på verdens beste forum. Argumentene dine mister hvertfall totalt poenget hos meg, når du farer opp ved den minste ting.
« Siste redigering: Januar 09, 2008, 17:36:33 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Pei

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #17 på: Januar 10, 2008, 08:36:03 »
Hei alle Leeds fans i Norge

I dag, onsdag 09.01.09 klokken 12.06, meldte jeg meg atter inn igjen i LUSCOS.

Marching on together!!

vennlig hilsen
Kent "lillebror" Bersvendsen

Det funket kjappere enn jeg hadde trodd ;) ;D
Med regelmessig tilgang til TPN, regner jeg med at jeg snart kan begynne å diskuterer lagoppstillinger med brutter igjen 8)

...elllers håper jeg Mr. Kaizer og Karl Hot Shot ikke blir varige "uvenner" pga. denne topicen   :o
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #18 på: Januar 10, 2008, 08:56:25 »
...elllers håper jeg Mr. Kaizer og Karl Hot Shot ikke blir varige "uvenner" pga. denne topicen   :o
...det er bare den vanlige kjeklingen  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #19 på: Januar 10, 2008, 12:07:21 »
 ;)

Det er nok bare den vanlig kjeklingen eller 'kjæglinga', ja. Jeg forventer ikke at man på et forum skal trippe hånd i hånd over en blomstereng hele tiden, men i dette tilfellet synes jeg Hot Shot gikk over streken. Har ikke noe mot han personlig - jeg kjenner mannen ikke engang . men jeg synes, ettersom Hot Shot også gjør det, at jeg må få lov til å si fra når jeg føler meg misforstått\feiltolket\støtt e.l. I dette tilfellet reagerte jeg på et innlegg rettet til Leedsvik, men det var av samme slag som jeg fikk dagen før.

Som sagt, det var på ingen måte noe angrep på noen, men når man får slengt dritt mot seg, så er det lov å reagere. Uvenner ønsker jeg ikke å bli med noen og ser heller ikke på dette som noen alvorlig sak. Nå har ikke Hot Shot svart på mitt innlegg, så jeg vet ikke hvordan han har reagert på det, men jeg håper ikke han tar det feil, ettersom det kun er ment som at jeg syns slike ting er usaklig og barnslig å slenge ut ettersom jeg kun eventuelt hadde misforstått et innlegg. Det er ikke vanskelig å si ifra på en litt annen måte, uten å skjelle ut enkeltpersoner.

Ser meg ferdig med denne "saken" og håper ikke jeg har klart å skape grums på forumet, for det var ikke intensjoner. Jeg ønsker bare å klarne litt opp i ting, om det kan sies slik. Det skal også sies at jeg synes Hot Shot er et friskt pust på forumet, med sine klare og sterke meninger, som jeg håper han holder fast ved. Som sagt er det ingen debatt om alle er enige og da er det heller ikke noe artig, men jeg synes denne biten gikk litt over styr og bort fra det saklige.

PS! Glemte å gratulere kent med fornyet abonnement og tiltaket til Jan-Roger, som funket!  :D
« Siste redigering: Januar 10, 2008, 12:13:13 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Pei

Sv: Hjelp meg å "vekke" brutter'n...
« Svar #20 på: Januar 10, 2008, 13:52:10 »
;)

Det er nok bare den vanlig kjeklingen eller 'kjæglinga', ja. Jeg forventer ikke at man på et forum skal trippe hånd i hånd over en blomstereng hele tiden, men i dette tilfellet synes jeg Hot Shot gikk over streken. Har ikke noe mot han personlig - jeg kjenner mannen ikke engang . men jeg synes, ettersom Hot Shot også gjør det, at jeg må få lov til å si fra når jeg føler meg misforstått\feiltolket\støtt e.l. I dette tilfellet reagerte jeg på et innlegg rettet til Leedsvik, men det var av samme slag som jeg fikk dagen før.

Som sagt, det var på ingen måte noe angrep på noen, men når man får slengt dritt mot seg, så er det lov å reagere. Uvenner ønsker jeg ikke å bli med noen og ser heller ikke på dette som noen alvorlig sak. Nå har ikke Hot Shot svart på mitt innlegg, så jeg vet ikke hvordan han har reagert på det, men jeg håper ikke han tar det feil, ettersom det kun er ment som at jeg syns slike ting er usaklig og barnslig å slenge ut ettersom jeg kun eventuelt hadde misforstått et innlegg. Det er ikke vanskelig å si ifra på en litt annen måte, uten å skjelle ut enkeltpersoner.

Ser meg ferdig med denne "saken" og håper ikke jeg har klart å skape grums på forumet, for det var ikke intensjoner. Jeg ønsker bare å klarne litt opp i ting, om det kan sies slik. Det skal også sies at jeg synes Hot Shot er et friskt pust på forumet, med sine klare og sterke meninger, som jeg håper han holder fast ved. Som sagt er det ingen debatt om alle er enige og da er det heller ikke noe artig, men jeg synes denne biten gikk litt over styr og bort fra det saklige.

PS! Glemte å gratulere kent med fornyet abonnement og tiltaket til Jan-Roger, som funket!  :D

Først og fremst er jeg strålende fornøyd med at tiltaket funket og at brutter tok til vettet ;)
Ellers er det godt at det ikke er noe uvennskap, men kun uenighet mellom dere :)

Når det gjelder å skaffe seg uvenner på dette forumet, er det vel uansett ingen som matcher PRECODA - hvem var han og hvor ble han av?...nesten så man savner han innimellom 8) :P