avstemning

Hvem foretrekker du som eiere?

En oligark
3 (5.5%)
En sjeik eller to
39 (70.9%)
En eller flere amerikanere
3 (5.5%)
En småkriminell brite
10 (18.2%)
Korrupt tahilender
0 (0%)

Stemmer totalt: 53

Avstemning er avsluttet: Mars 02, 2008, 13:16:58

Skrevet av Emne: Bates, en sjeik eller andre?  (Lest 2895 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Bates, en sjeik eller andre?
« på: Februar 26, 2008, 13:16:58 »
I disse dager er det populært for folk fra andre land å kjøpe seg et engelsk lag og gjøre det til sin lille lekegrind. Nå ryktes det at Liverpool kanskje kommer til å bytte eiere fra noen amerikanere til noen sjeiker fra Saudi-Arabia. Tidligere har Scum, Chelsea, Man City og QPR blitt kjøpt opp av suspekte utlendinger. Sikkert fler og som jeg ikke vet om.

Mens vi må nøye oss med en småkriminell engelskmann bosatt i Monaco. Ikke det at han har noen sterke bånd til Leeds, men han er i det minste engelsk. Bør vi være fornøyde med det? Eller ønsker vi oss en pengesterk utlending istedenfor? For at engelskmenn kjøper opp engelske klubberi disse dager virker ikke veldig sannsynlig.

Larsen.

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #1 på: Februar 26, 2008, 13:19:48 »
Av de alternaltivene det var valgte jeg en sjeik eller to! :)
Pride of Yorkshire

fjellhaugen

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #2 på: Februar 26, 2008, 13:55:16 »
lett å stemme på sheiken her.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #3 på: Februar 26, 2008, 14:01:13 »
Hva er en oligark? Tror nesten jeg må gå for det, da de andre alternativene ikke er noe jeg vil ha i Leeds.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Roy

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #4 på: Februar 26, 2008, 14:17:26 »
Mye fint å velge i her... Men det er vel slik verden ser ut  ???
Stand up and sing for LEEDS UNITED

berlin

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #5 på: Februar 26, 2008, 14:18:48 »
æsj - likte ingen av valgene   >:(

jalu

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #6 på: Februar 26, 2008, 14:31:58 »
Det er bare å slappe av for vår nåværende eier selger seg ut så snart han får grønt lys . og har han gjort så jævlig mye galt hva hadde ellers skjedd , konkurs eller ? men vi får håpe vi får noen som liker fotball ,leeds og som har foretningssans og mye penger kanskje putin kjøper klubben han må jo finne på noe nytt og noen penger har han vel , skal vi gå for han , tenk hvilket forsvar vi da får .
jalu leeds4ever

Dennis

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #7 på: Februar 26, 2008, 14:59:10 »
Ville nok stemt en sjeik i dette tilfellet, ettersom folk fra den regionen ofte er meget interessert i selve sporten, samt at de ofte har store ressurser i bakhånd.

Det som ville vært førstevalget mitt, selvsagt, er en lokal businessmann eller konsortium som har sportslig interesse for klubben, samt gode økonomiske forutsetninger i form av ressurser (de behøver ikke nødvendigvis være søkkrike) og muligheten til å styre dem på en god og behersket måte.

Bates er en meget god businessmann, men har har ikke den sportslige interessen (eller står det på ressursene?) til å ta Leeds tilbake til toppen. Jeg syns Bates alt i alt har gjort en mer enn godkjent jobb med den store gjelden vår. Han har tråkket over MANGE lik på den korte ferden, men klubben ble tross alt reddet i en meget kritisk fase for noen år tilbake. Men nå er den perioden i ferd med å avsluttes, så jeg tror Bates' rolle er ferdig spilt.

Kresen som jeg er, ønsker jeg et konsortium med store ressurser, men jeg ønsker IKKE at klubben skal kjøpes tilbake til toppen. Gode spillere inn umiddelbart, med en underliggende, langsiktig plan med satsning på å fremme eget juniorarbeid ville vært strålende!  ;)
« Siste redigering: Februar 26, 2008, 15:04:24 av Mr Kaizer »
Marching on together!

GeirO

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #8 på: Februar 27, 2008, 07:23:04 »
Tar gjerne en schikkelig schjuk schjeik.

schjuk=bruker masse penger.
schikkelig=oppfører seg bra mot klubben
MOT

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #9 på: Februar 27, 2008, 08:44:11 »
Velgte sjeikene fordi de er mest interessert i jaktfalkene sine, strør penger over klubben og overlater avgjørelsene til den supre manageren de ville ansatt!
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #10 på: Februar 27, 2008, 11:12:20 »
Heller Bates enn al Fayed.  Jeg går for en småkriminell brite.
- Leif Olav

Leeds04

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #11 på: Februar 27, 2008, 11:37:25 »
Heller Bates enn al Fayed.  Jeg går for en småkriminell brite.

Jeg driter i hvem eierne er, så lenge de tilfører klubben midler vi har savnet i årevis.
Kan bare ikke fatte og begripe hvorfor ikke klubben er mer attraktiv enn den er. Den har jo alt!
Vi må jo regne med at alle eiere i bunn og grunn er ute etter penger. Hva ville fotballen vært uten...?
"Why settle for more, when you can settle for less"

Sleivind

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #12 på: Februar 27, 2008, 12:13:28 »
Heller Bates enn al Fayed.  Jeg går for en småkriminell brite.

Jeg driter i hvem eierne er, så lenge de tilfører klubben midler vi har savnet i årevis.
Kan bare ikke fatte og begripe hvorfor ikke klubben er mer attraktiv enn den er. Den har jo alt!
Vi må jo regne med at alle eiere i bunn og grunn er ute etter penger. Hva ville fotballen vært uten...?


Vi har vel stort sett ingenting! Bortsett i fra en del supportere! Ikke eier de treningsfeltet, ikke eier de stadion. Og per dags dato ligger vi i league 1, eller nivå 3 om du vil. Og dette må vel sies å være noen gode grunner til at klubben ikke er attraktiv.

T-R

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #13 på: Februar 27, 2008, 15:36:13 »
Det er det samme for meg hvem som eier klubben, så lenge de er villig til saste på oss. Slik det er nå har vi en haug med spillere som kun er der for å tjene penger på en enkel måte. Er det noen som har som har tenkt hvor mye kapital det vil kreves å få denne klubben på et midels nivå i  P L???????
Uansett så er det LEEDS4EVER

Leeds04

Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #14 på: Februar 27, 2008, 17:18:14 »
Heller Bates enn al Fayed.  Jeg går for en småkriminell brite.

Jeg driter i hvem eierne er, så lenge de tilfører klubben midler vi har savnet i årevis.
Kan bare ikke fatte og begripe hvorfor ikke klubben er mer attraktiv enn den er. Den har jo alt!
Vi må jo regne med at alle eiere i bunn og grunn er ute etter penger. Hva ville fotballen vært uten...?


Vi har vel stort sett ingenting! Bortsett i fra en del supportere! Ikke eier de treningsfeltet, ikke eier de stadion. Og per dags dato ligger vi i league 1, eller nivå 3 om du vil. Og dette må vel sies å være noen gode grunner til at klubben ikke er attraktiv.

Bare navnet Leeds United burde frembringe vann i munnen til de fleste...
"Why settle for more, when you can settle for less"

h.b

  • Gjest
Sv: Bates, en sjeik eller andre?
« Svar #15 på: Februar 27, 2008, 18:25:42 »
Tror nok den eneste veien tilbake til toppen av engelsk fotball er med en med penger nok til å kjøpe Leeds til suksess.Man lever i drømmeland ved å tro at slik du vil ha det kommer til å fungere. Nei gjerne en med nok penger til å kjøpe opp alt av kvalitet. Når vi først er på toppen, så bør vi satse langsiktig med forsiktig inntreden av ungdommer. Slik Arsenal gjør det
Ville nok stemt en sjeik i dette tilfellet, ettersom folk fra den regionen ofte er meget interessert i selve sporten, samt at de ofte har store ressurser i bakhånd.

Det som ville vært førstevalget mitt, selvsagt, er en lokal businessmann eller konsortium som har sportslig interesse for klubben, samt gode økonomiske forutsetninger i form av ressurser (de behøver ikke nødvendigvis være søkkrike) og muligheten til å styre dem på en god og behersket måte.

Bates er en meget god businessmann, men har har ikke den sportslige interessen (eller står det på ressursene?) til å ta Leeds tilbake til toppen. Jeg syns Bates alt i alt har gjort en mer enn godkjent jobb med den store gjelden vår. Han har tråkket over MANGE lik på den korte ferden, men klubben ble tross alt reddet i en meget kritisk fase for noen år tilbake. Men nå er den perioden i ferd med å avsluttes, så jeg tror Bates' rolle er ferdig spilt.

Kresen som jeg er, ønsker jeg et konsortium med store ressurser, men jeg ønsker IKKE at klubben skal kjøpes tilbake til toppen. Gode spillere inn umiddelbart, med en underliggende, langsiktig plan med satsning på å fremme eget juniorarbeid ville vært strålende!  ;)