Skrevet av Emne: Kamp: vs Watford på Vicarage Road, lørdag 4/5-2013, kl. 13.45 - TV-KAMP  (Lest 24535 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

TV-kamp!

http://www.leedsunited-mad.co.uk/news/tmnw/watford_game_live_on_sky_793736/index.shtml

 ;D

Endelig får vi se våre utvalgte helter feie over en promotion-kandidat og hindre dem i å ta steget opp i eliten.

Vi kan hevne play-off-finalen i 2007 og forberede oss til vårt opprykk neste år!

 :P


Blir nok fullt:
http://www.banehopper.com/vicarage-road-.aspx

Litt info om klubben:
http://en.wikipedia.org/wiki/Watford_F.C.

Hjemmesiden:
http://www.watfordfc.com/
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ArneS

Promo back in biz!    Trivia kommer plutselig...
Den 17. mann

sportcarl1

Kamp Watford-LeedsU lördag 13:45 130504
« Svar #2 på: April 30, 2013, 16:53:33 »
denna match tvsänds :)
 

bwirum

Sv: Kamp Watford-LeedsU lördag 13:45 130504
« Svar #3 på: April 30, 2013, 17:55:47 »
Har fått stram beskjed av min Hull-supporterende kollega at vi må vinne denne matchen. Han stoler ikke på at Hull skal stå i mot Cardiff på KC nemlig...

Helt uavhengig av hva som skjer med Hull så støtter jeg selvsagt kravet fullt ut ;D
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Jon R

Sv: Kamp Watford-LeedsU lördag 13:45 130504
« Svar #4 på: April 30, 2013, 18:30:02 »
denna match tvsänds :)

Fint det men vi har en tråd for denne kampen allerede hvis du tar en titt litt lengre ned på siden.  ;)
Jon R.

ArneS

W A T F O R D   T R I V I A

Watford ligger bare 30 km nordvest for det sentrale London, og er så vidt adskilt fra det som defineres som Greater London.  Byen ble såkalt ”urban area” i 1894, men har sine røtter tilbake til ca år 1.000. Watford var i lang tid bokstavelig talt et veikryss, beliggende i et travelt knutepunkt.  Utover på 1800-tallet kom både jernbanen og Uninon Canal til byen, og bidro til industriell vekst.  Det er i dag ca 120.000 innbyggere som har postcode Watford.

Watford er på en måte Englands Hamar, da hovedkontoret for National Lottery  ligger i byen.  Også British Waterways og Mothercare har hovedsete i Watford.  På 50-tallet produserte Tandon Motorcycles bl.a modellen Kangaroo.  Gir ikke akkurat assosiasjoner til behagelig kjøring!

Det kryr ikke av interessante steder i byen.  Et par teatre nevnes, det samme gjør akustikken i Watford Colosseum, samt Cassiobury Park ”0,77km² of open space”. 
I England brukes begrepet ”North of Watford” på samme måte som vi bruker ”Nord for Sinsenkrysset”.
Watford Gap Service Station var balløyas første, og åpnet i 1959 samtidig med M1.

Watford er vennskapsby med Mainz (Tyskland), Novgorod (Russland), Nanterre (Frankrike), Wilmington (Delaware, USA) og Pesaro (Italia). 


Daniel Defoe (Robinson Crusoe) skal ha uttalt at Watford var veldig lang til bare å ha en gate.
Michael Gorbasjov besøkte Watford i 1989,  534 år etter at kong Henrik 6. overnattet der.

Kjente personer født i Watford:
Vinnie Jones, Geri Halliwell (Ginger Spice), J.D Nicholas (Heatwave & The Commodores),  Kenny Jackett, Philip Glenister (Life on Mars), et par Coronation Street skuespillere,  samt en rekke fotballspillere:   Gareth Southgate, Ian Walker (Keeper),  Paul Robinson (Bolton), Kelly Smith (Arsenal), Jack Collison (West Ham), Craig Mackail-Smith.




Watford FC – The Hornets.

Stiftet i 1881 som Watford Rovers, slo seg sammen med Watford St.Mary’s i 1896, og tok navnet Watford FC.  Samme år ble klubben en del av Football League, og har vært der siden. 

Vicarage Road ble tatt i bruk i 1922, har kapasitet på 19.920, og deles med Saracens Rugby Club.  Det er planer om å utvide stadion til 23.500 tilskuere.  Rekorden er på 34.099 i 4. runde i FA-cupen i 1969 mot scum.

Fram til 60-tallet var Watford stort sett på 3. og 4. nivå i systemet, men hadde en liten opptur på slutten av 60-tallet med noen sesonger på nivå 2.  På midten av 70-tallet begynte som kjent megasupporter Elton John å bruke penger på klubben, og med Graham Taylor ved roret rykket Watford fra 4. til 1. divisjon fra 1977 til 1982.  I 1983 ble klubben nr 2 i 1. divisjon, mens de var tapende FA-cup finalist i 1984.  Taylor forlot klubben i 1987, og erstatter Dave Bassett loste klubben til sikkert nedrykk.  I 1996 var klubben på nivå 3, Graham Taylor overtok igjen som manager, og 2 sesonger senere var man i Premier League for første gang.  Det varte bare en sesong, men sikret Taylor status som livslang æresmedlem – sammen med Elton John.
Watford hadde enda ett kjapt opphold i Premier League 2006/2007 – vi husker alle hvordan de kom seg dit en trist søndag i Cardiff i mai 2006.

Kallenavnet til klubben har blitt endret mange ganger.  The Hornets så dagens lys i 1959 da klubben skiftet logo med bl.a et bilde av en veps.   Logoen har blitt endret siden også, men kallenavnet har festet seg.

Klubbens største rival er Luton Town.  For tiden er det stor avstand mellom klubbene, men fra tidlig 70-tall til slutten av 90-tallet ofte vært på samme nivå.  Lutons storhetstid var parallell med Watfords, og begge klubbene rykket opp til 1. divisjon i 1982, etter at Luton vant 2. divisjon og Watford ble nr 2.  Klubbene rykket også ned til nivå 3 sammen i 1996.

Luther Blissett har 503 kamper og 186 mål for Watford i 3 ulike perioder.
Cliff Holton har sesongrekorden med 48 mål i 59/60
Nathan Ellington kostet mest med £3,250.000 i 2007, mens klubben fikk £ 9.650.000 av Aston Villa for Ashley Young tidligere samme år.

Ross Jenkins var på laget da Watford etter 4. kamp i sesongen 1975-1976 var nederst i 4. divisjon, dvs 92. plass i ligaen.   Høsten 1982 var Watford nr 1 i 1. divisjon og ligasystemet – fortsatt med Ross Jenkins på laget!   Eneste spiller i England som kan skilte med dette.
Jenkins er for øvrig ikke i slekt med dagens Watfordspiller med samme navn.



Kjente spillere for Watford gjennom tidene:
John McClelland, Tony Currie.

Espen Baardsen

Luther Blissett, John Barnes, Nigel Callaghan, Alec Chamberlain, Tony Coton, Neil Cox, Paul Furlong, Heidar Helguson, Glyn Hodges, Kenny Jackett, David James, Pat Jennings, Marlon King, Terry Mancini, Kevin Phillips, Pat Rice, Kevin Richardson, Glenn Roeder, Tim Sherwood, Ashley Young, Nigel Callaghan, Marcus Gayle, David Holdsworth, Tommy Mooney, Brian Talbot, Gabriel Agbonlahor, Alan Devonshire, Kerry Dixon, Henri Lansbury,
Den 17. mann

ollan

Herlig lesing Arne,ut fra det du skriver kommer timene i Watford på lørdag til å bli brukt på pub sammen med Leeds venner,ikke det at det lå så mye sigthsing på planen alikevel...
Ollan

Woody

Herlig lesing Arne,ut fra det du skriver kommer timene i Watford på lørdag til å bli brukt på pub sammen med Leeds venner,ikke det at det lå så mye sigthsing på planen alikevel...

Viktig å satse på det sikre Ollan  ;D
LIFE IS LEEDS

Hallgeir *

Byram ute også mot Watford...  :(   
   
Leeds United go into their final game of the season at Watford without three first team regulars.

Rodolph Austin and El Hadji Diouf are suspended following their red cards against Brighton last weekend.

Player of the Year Sam Byram will also be missing. Byram suffered a hip injury in the warm up last Saturday, forcing him to miss his first game of the season and he has not recovered in time for this game.

Leigh Bromby and Davide Somma remain sidelined through injury.

Watford have recalled Craig Forsyth from his loan at Derby County. Manager Gianfranco Zola wants to pick from everyone available for the game that could see them win promotion to the Premier League.

Forsyth is back in the squad with Tommie Hoban, Fitz Hall and Nyron Nosworthy all out.

Watford are once again without club captain John Eustace. The midfielder has missed most of the season, making just 7 appearances and he hasn`t featured since February.


Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=318295#ixzz2SA7z4MDl
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hobben

Håper Sola Airport har ett godt betalingsfritt nettverk i dag! Så kan jeg se Leeds-kampen mens jeg venter på flyet som tar meg til Spania  ;)
Rogaland Whites

Hallgeir *

I dag har jeg en følelse av at vi taper, og jeg har krysset av for Watford på oddskupongen. Det er ikke mye å kjempe for. For Watford betyr kampen desto mer.
Super Leeds since 1968

auren

Zac Thompson starter visst kampen i dag!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Kenny - Pelts, Lees, Pearce, Drury - Green, Thompson, Tonge, McCormack - Varney og Morrison

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

testo

Bergen White med flere er på plass....

<iframe src="https://www.facebook.com/video/embed?video_id=10151568808678363" width="568" height="320" frameborder="0"></iframe>
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Frode

Subs: Cairns, Warnock, Killock, Brown, White, Hall, Poleon.
 

Sydhagen

Late team change for #lufc. Michael Brown replaces Zac Thompson in the starting XI and Simon Lenighan steps up to the bench.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Ankerjon15

Come On Leeds ;D ;D ;D

Allanclarke

Come on SuperLeeds!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

M.O.T.

B_Ød

noe link til gratis-side på eller kara??
Ups & Ups!!

sveifors

Zac Thompson starter visst kampen i dag!

auren

endret i siste øyeblikk, Brown starter istedet, Zac ikke engang på benken.

Håper dette er siste gang M Brown starter en kamp for oss.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

lojosang

Ikke spilleberettiget, den godeste Zac.
- Leif Olav

Øystein E

Hull Cardiff på begge tv2 sport Xtra kanalene her.
Ingen Watford - Leeds på min tv. Noe må jo være galt?
 

Gufrias

Morison ut, skade i ansiktet
Hekta på Leeds siden 1974

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

Sleivind

Poleon inn, blir spennende å se hva han får utrettet i dag!

Gufrias

Skikkelige trampolinemottak av Peltier
Hekta på Leeds siden 1974

Øystein E

Hull Cardiff på begge tv2 sport Xtra kanalene her.
Ingen Watford - Leeds på min tv. Noe må jo være galt?
DER kom Leedskampen på skjermen. 8 minutter etter avspark
 

Sydhagen

første 20 har vi vært gode defensivt, men dårlige offensivt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ziganda

Hull Cardiff på begge tv2 sport Xtra kanalene her.
Ingen Watford - Leeds på min tv. Noe må jo være galt?
DER kom Leedskampen på skjermen. 8 minutter etter avspark

Var null sjanse for å gå glipp av Leeds scoring i 1. omgang uansett.  :P