Skrevet av Emne: Kamp: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 3/10 2015, kl 16.00, på TV!  (Lest 21973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Leeds United v Birmingham City: Rosler will not ‘gamble’ on Wood fitness

Lee Sobot
15:13 Friday 02 October 2015

UWE ROSLER will not “gamble” on using striker Chris Wood against Birmingham City on Saturday should the forward not pass an 11th hour fitness test.

Leading scorer Wood missed last weekend’s 3-0 loss at Middlesbrough through an injury which head coach Rosler has yet to elaborate on.

The German revealed on Thursday that the 23-year-old had made good progress this week but another game without the striker is a possibility with Rosler determined to keep the long term future at the forefront of his mind.

“Chris Wood will have a test tomorrow and then we will see if he is fit for the 18-man squad or not,” said Rosler.

“We are basically going into the hotel with 19 players.

“The decision has to be left to the player - obviously in communications with the medical staff but the final decision has to come from the player because he knows his body best.

“Our medical staff have worked around him, around the clock for ten days.

“I think there is a chance but we will see tomorrow.

“But I don’t like the word gambling, it’s not in my nature. I prepare and practice. “That is Uwe Rosler.

“We are in a better position with him than we were this time last week but this time last week he was a definite no.

“This time it will be decided tomorrow, is he available for us or not?”

Rosler also confirmed that new loan signing and winger Will Buckley will go straight into his squad this weekend while also admitting that Sam Byram was now locked in a battle with Gaetano Berardi for the right back spot.

Byram - out of contract next summer and yet to sign a new deal - has previously been used as winger but Rosler added: “Sam sees himself as a right back, clear, and I see him as a right back but at the moment Gaetano is my number one right back.

“That doesn’t need to stay like that forever but at the moment Gaetano is my first choice right back.

“Sam has to compete for the right back slot against a very strong Gaetano Berardi and to get him out he will need to work very, very hard.

“But we can’t keep talking about Sam. We need to leave Sam Byram in peace now.”

Another of Rosler’s striking options, Lee Erwin, still seems more likely to head out on loan rather than immediately force his way into Rosler’s current plans.

Rosler said of Erwin: “The way I like to play is with one central striker and for him at the moment it’s hard for him to get Mirco (Antenucci) and Chris Wood out the team.

“I think in general to play that position you need experience and a certain physicality.

“He will have a future in football and with Leeds United and at some point we have to think is the under-21s playing arena good enough for him or we might have to loan him out.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Bham har overrasket denne sesongen, og ligger høyt oppe på tabellen. Blir blytungt, og det forundrer meg ikke om vi får oppleve nok en uavgjort på ER..

Tips: 1-1

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

p0ndus

  • Gjest
Et energisk Bham lag tror jeg dessverre blir for tøft.

Blank_File

Sv:
« Svar #4 på: Oktober 02, 2015, 18:19:28 »
Deilig med TV kamp. Enig med fiskegutt. Tror også på ny uavgjort.

samadhi

B`ham har 12 poeng - 1 mer enn oss. Tapte 0-2 hjemme for Rotherham sist kamp.
Dette skal være 3 poeng hjemme på Elland Road!
marching on together,
derudaf forever...

sportcarl1

B`ham har 12 poeng - 1 mer enn oss. Tapte 0-2 hjemme for Rotherham sist kamp.
Dette skal være 3 poeng hjemme på Elland Road!
de spelade i ligan i tisdags med och slog Brentford borta med 2-0
 

Hallgeir *

B`ham har 12 poeng - 1 mer enn oss. Tapte 0-2 hjemme for Rotherham sist kamp.
Dette skal være 3 poeng hjemme på Elland Road!
de spelade i ligan i tisdags med och slog Brentford borta med 2-0

Så langt er Birmingham uten borte-tap, 2 seire og 2 uavgjorte.

Det må vi få gjort noe med. Tror vi tar vår første hjemmeseier i morgen.
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Ser litt på Rotherham - Burnley. Det som skremmer meg er at Burnley her spiller slik Leeds burde spille. De trykker og trykker på, til de får mål. Leeds blir liksom så pinglete.det samme ser man i stort sett alle gode lag. De har et trykk med ballen mot motstanderne. Og det har ikke Leeds. leeds har ikke spilletypene til det.  Og det irriterer meg grønt at vi ikke henta inn Barton. Han er balansekniven i et Burnley lag, i kveld mot Rotherham.
Hvis ikke Leeds begynner å legge tyngde mot motstanderne. ja da er jeg redd vi kan få det vondt mot Birmingham

Josch

En guffen kamp på papiret. Vi er vel nødt til å vinne denne kampen? En hjemmeseier MÃ… komme snart. Med tap er vi i nedrykkskampen og med uavgjort på stedet hvil. :o Med  seier ser alt plutselig lyst ut.
Jeg frykter en ny jevn kamp der motstander får første målet. Birmingham er ikke dårlige.
Jeg hadde faktisk ventet flere mål og flere  målsjanser med Rosler etter  9 kamper. Nå må det snart skje noe, jeg mener  flere seire på rad.!! 8)

Hallgeir *

En guffen kamp på papiret. Vi er vel nødt til å vinne denne kampen? En hjemmeseier MÃ… komme snart. Med tap er vi i nedrykkskampen og med uavgjort på stedet hvil. :o Med  seier ser alt plutselig lyst ut.
Jeg frykter en ny jevn kamp der motstander får første målet. Birmingham er ikke dårlige.
Jeg hadde faktisk ventet flere mål og flere  målsjanser med Rosler etter  9 kamper. Nå må det snart skje noe, jeg mener  flere seire på rad.!! 8)

Buckley kommer til å øke antall målsjanser for oss vesentlig. Jeg har tro på at han vil utgjøre en forskjell.
Super Leeds since 1968

Cherry

Ser litt på Rotherham - Burnley. Det som skremmer meg er at Burnley her spiller slik Leeds burde spille. De trykker og trykker på, til de får mål. Leeds blir liksom så pinglete.det samme ser man i stort sett alle gode lag. De har et trykk med ballen mot motstanderne. Og det har ikke Leeds. leeds har ikke spilletypene til det.  Og det irriterer meg grønt at vi ikke henta inn Barton. Han er balansekniven i et Burnley lag, i kveld mot Rotherham.
Hvis ikke Leeds begynner å legge tyngde mot motstanderne. ja da er jeg redd vi kan få det vondt mot Birmingham

Helt enig.
Vi mangler fysikk på midten, og hvis Cook blir skadet så er kreativitet manko også....
En annen ting som Lorimer påpeker, er selvsagt våre midtstoppere- her trenger vi også cover... Mildt sagt.
 

Promotion 2010

@PhilHayYEP: Rosler on seven months without a home win for #lufc: "It's important to get a win. I think that when we win the first one many will follow."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Ser ingen grunn til at vi skal frykte denne kamepen, mer en andre kamper. Uforustsigbar liga, så her må Uwe få opp tenningen før kamp. Klar beskjed om at bare seier er godt nok. Come on Leeds


Tipper 3-1 til Leeds  ;)

asLeeds

Går for seier som ALLTID  ;)

MOT
DALHEIM WHITES

Frode

Enten eller i dag. Frykter nytt tap, men håper det løsner. HB på min tippekupong.
 

Bjorn

Enten eller i dag. Frykter nytt tap, men håper det løsner. HB på min tippekupong.

Sikker H på min.. Måtte det løsne på hjemmebane.   ;)
Marching On! 4276

Torpe-do

Nervøs. Spent. TV-sendt hjemmekamp. Gleder meg! Håper Marching on together blir å høre i hele nabolaget!!  ;D ;D

Cannavaro

Deilig med TV-kamp igjen. Nå, idag skal vi få vår første hjemmeseier iår, tipper 2-1 seier.
Spent på uttaket idag da ; Wood ? blir han klar (vi trenger han der fremme) og Bellusci (blir benket !!), og hva med Byram nå, fortsatt benket og mer ut i skyggen ???  Debut for Buckley ?? Lit gladspent idag kjenner jeg.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Cannavaro

Silvestri-Berardi, Bamba, Cooper, Taylor - Murphy, Cook, Mowatt, Buckley, Dallas - Wood
Benken : Turnbull, Wootton, Bellusci, Adeyemi, Botaka, Byram, Antenucci
MFLU - Miracles For Leeds United

Cannavaro

Det er vel 4-3-3 Uwe setter opp her, med Dallas og Buckley på hver sin kant og Wood på topp.
Håper Murphy har en topp dag idag, at Mowatt er rappere i steget og Cook fortsetter med offensiv energi i spillet.
Vil gjerne se backene våre ; Berardi og Taylor med i angrep når det byr seg også....
MFLU - Miracles For Leeds United

Leeds så klart!


Andersen


Jon R

Jon R.

Jon R

Det er vel 4-3-3 Uwe setter opp her, med Dallas og Buckley på hver sin kant og Wood på topp.
Håper Murphy har en topp dag idag, at Mowatt er rappere i steget og Cook fortsetter med offensiv energi i spillet.
Vil gjerne se backene våre ; Berardi og Taylor med i angrep når det byr seg også....
Fatter ikke at Botaka starter på benken.
Jon R.

Cannavaro

Det er vel 4-3-3 Uwe setter opp her, med Dallas og Buckley på hver sin kant og Wood på topp.
Håper Murphy har en topp dag idag, at Mowatt er rappere i steget og Cook fortsetter med offensiv energi i spillet.
Vil gjerne se backene våre ; Berardi og Taylor med i angrep når det byr seg også....
Fatter ikke at Botaka starter på benken.
På bekostning av Buckley da, så får han sin debut på hjemmebane og blir "vist frem" for hjemmepublikum....
Synes Botaka gjorde mye ok mot M`Boro, mye gode involveringer selv om vi ikke fikk sett nok hva han kan bidra med offensivt..
MFLU - Miracles For Leeds United

sportcarl1

Det er vel 4-3-3 Uwe setter opp her, med Dallas og Buckley på hver sin kant og Wood på topp.
Håper Murphy har en topp dag idag, at Mowatt er rappere i steget og Cook fortsetter med offensiv energi i spillet.
Vil gjerne se backene våre ; Berardi og Taylor med i angrep når det byr seg også....
Fatter ikke at Botaka starter på benken.
gjorde en ok premiär, dock vågade han inte utmana en endaste gång, hans tid kommer, han väger lite lätt, kul få se buckley
 

auren

Vi har en spennende benk med matchavgjørende spillere vi kan sette inn i Antenucci, Botaka, Byram og kanskje Adeyemi.
Forventer at vi spiller bedre enn Bham i dag og virkelig viser at vi vil vinne og at vi spiller på ER. Frykter dog nok en dårlig prestasjon, men snart må jo den første seieren komme! Har kjøpt inn til gin and tonic i dag for å feire en eventuell seier. Svikt ikke gutter!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ankerjon15

Come on LEEDS ;D ;D ;D

h.b

  • Gjest
Vi har en spennende benk med matchavgjørende spillere vi kan sette inn i Antenucci, Botaka, Byram og kanskje Adeyemi.
Forventer at vi spiller bedre enn Bham i dag og virkelig viser at vi vil vinne og at vi spiller på ER. Frykter dog nok en dårlig prestasjon, men snart må jo den første seieren komme! Har kjøpt inn til gin and tonic i dag for å feire en eventuell seier. Svikt ikke gutter!

MOT!

auren

Spesielt Bellusci kan være den som kommer inn og avgjør