Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - asbfjell

#1
Quote from: Eriksen55 on June 24, 2026, 20:17:31
Quote from: Kickthemdown on June 24, 2026, 00:11:40
Quote from: Eriksen55 on June 23, 2026, 22:14:34Da er det Charles, Brandt og Wilson som er de heteste inn på midtbane og ving.

Charles hadde vært en topp signering. Kan spille i alle 3 posisjoner på midten. Ta over for Ampadu og flytte han ned?

Brandt - Indreløper, 10er, venstre og høyre ving. Stach, Ampadu og Brandt lukter krutt. Charles, Tanaka, Longstaff og Gruev back Up - Sterkt!

Wilson - Hadde vært en kanonsignering. James blir og Gnonto selges. Jeg hadde digget å få Rutter tilbake. Skjer ikke, men masse X-faktor som kan spille 10er, spiss, høyre og venstreving. Må få inn flere enn Okafor som kan dra av spillere.
Nmecha og Gray backup.Aaronson i mixen på midten og kant.

Vi må ha en venstreback. Helst en som virkelig utfordrer Gabriel.

Strujik tror jeg selges desverre. Tror økonomien i det gjør at vi må. Da må han erstattes av en venstrebeint stopper. Bør være bedre enn alle vi har. Rodon og Bijol kjemper om siste plassen. Bornauw fin og ha i troppen. James sterk i fjor uansett posisjon. Bogle og han dekker høyresiden.

Keeperplassen - Hva bør vi gjøre? Trafford glipper. Flere keepere linket. Zion Suzuki fra Parma en av dem. Hva skjer med Darlow og Perri?
Signeres ny keeper så ryker en av dem. Trolig Darlow som er uten kontrakt om ca 1 uke..

Håper Wöber, Ramazani, Schmidt, Harrison er ferdige. Samme med Piroe.
Tror som sagt Gnonto og Strujik selges. Ryker Tanaka eller Gruev også?
Hva skjer med Crew?
Får Gelhardt en sjanse til?
Hvilke unggutter får sjansen? Chambers? Cresswell? Chadwick? Lienou?
Går stortalentene Pickles eller Morris foran de andre i køen?

Ingenting er mer gøy enn at egne unggutter slipper til og lykkes.

Blir en spennende sommer 😀


Flytte Ampadu ned? Du er sprø som et knekkebrød. Hva mener du?

For gudsskyld Ikke fast. Men i kampens hete eller ha Ampadu som typ 5-6 valg på stopperplassen og kriseløsning. Han er en solid stopper også.
Vil heller at pengene skal legges inn på noe kreativt fremover enn en ny Bournauw for å få litt bredde på stopperplass

Ampadu blir trukket lavere ned i banen i kamper der vi spiller med to stoppere.
 
Charles blir hentet fordi han er bedre enn Gruev, og mer stabil enn Tanaka.
 
Longstaff har mer å by på enn det han fikk vist forrige sesong, og det passer helt fint da vi trenger konkurranse om plassene og fullgode erstattere i alle posisjoner. Og dette får vi større grad den kommende sesongen.

Jeg finner gode grunner til optimisme!
#2
Ordet er fritt / Re: Dagens kamper i VM 2026
June 19, 2026, 23:24:52
Quote from: kilgallon on June 19, 2026, 07:03:57
Quote from: Reaney on June 19, 2026, 00:36:32Jesse March er vel den største klovnen på sidelinjen siden Jürgen Klopp.
Det kalles engasjement.

Måten du viser ditt engasjement kan også fortelle oss litt om din personlighet. Og Jessie March' overdrevne feiring og teatralske opptreden da USA ble tildelt en straffe (som seinere ble omgjort til frispark og rødt kort), føltes pinlig å være vitne til. Og sånne ting har vi sett mange ganger før fra den karen.

Jessie March har utvilsomt gjort en god jobb med Canada - og det skal han sjølsagt ha cred for.

Men som person blir han nok aldri en favoritt hos meg.
#3
Quote from: Asbjørn on May 24, 2026, 22:26:49Man skal ikke alltid tolke for mye, men denne er nok verdt å merke seg:
One strange thing that happened in the final few games of this season is the awkwardness of Ao Tanaka when his name is sung or when he's being applauded.

When Ao came over to take a corner, and when he was subbed off, the away end were in full voice singing his name and applauding.

Tanaka didn't look at the fans. I'm not sure why, but I felt it was pretty poor not to applaud the fans, who have travelled across the country, and shown him so much love.

One to keep an eye on.

...virket det mot sin hensikt av fansen å synge navnet hans? Vi så jo alle hvor elendig corneren var...

https://x.com/theadelites/status/2058628072413466734?s=20

Som jeg tidligere har skrevet i Tanaka-tråden:

Ao Tanaka har ikke en sterk nok psyke til å bli en toppspiller på et stabilt høyt nivå.
#4
Opptredenen denne andre omgangen har vært direkte uprofesjonell og elendig.

Finnes ingen grunn til å hverken forsvare eller bortforklare dette.
#5
Quote from: Kato on May 24, 2026, 18:31:14Forferdelig balltap av Nmecha i forkant.

Er litt forbauset over at du ikke ser at det først og fremst er en helt elendig pasning fra en helt upresset Bogle som førte til bruddet imot.
#6
Quote from: Asbjørn on May 23, 2026, 18:44:48
Quote from: asbfjell on May 23, 2026, 18:36:07Nå kan Hayden Hackney hentes fra Boro.
Han vil bli en solid forsterking på vår midtbane.
Jeg har ikke lest noe som helst om Hackney men ser følgende ordveksling på velinformerte (  :D  ) waccoe:
 Happy with that. Joffys value increases and Hackney on his way..
......
Thought he was virtually scum

Trodde du leste det meste, men der tok jeg altså feil. 😉

Vi har da vært linket til Hackney ganske så lenge nå. Flere andre Premier League klubber sies også å være interessert i ham. Ikke så rart igrunn, vi snakker jo om det mange mener er Championship's beste spiller.
#7
Nå kan Hayden Hackney hentes fra Boro.
Han vil bli en solid forsterking på vår midtbane.
#8
Ordet er fritt / Re: Manager: Daniel Farke
May 19, 2026, 22:49:32
Quote from: Asbjørn on May 19, 2026, 22:10:20
Quote from: asbfjell on May 19, 2026, 21:53:18Hva tenker du da?
Han havner i Palace han

https://thehardtackle.com/news/2026/05/18/andoni-iraola-delays-decision-on-next-club/

Han er linket til Palace-jobben, men ingenting skal være endelig avgjort der.

Forøvrig: Hvorfor skulle Palace være et mer attraktivt alternativ for ambisiøs trener som Iraola enn Leeds?

I fjor berget Farke jobben (såvidt) etter en veldig sterk avslutning på sesongen. Det samme skjer kanskje også i år.

Håper uansett at vi får en definitiv avklaring kort tid etter søndagens kamp.
#9
Ordet er fritt / Re: Manager: Daniel Farke
May 19, 2026, 21:53:18
Daniel Farke har gjort en formidabel jobb i Leeds, og har allerede nå gjort seg fortjent til en ny og forbedret kontrakt. Dette er vi vel alle enige om.

Men la oss bare leke oss litt med et tankeeksperiment.

Tenk deg at du er en av dem som bestemmer de viktige tingene i klubben. Du er strålende fornøyd med det Farke har gjort, men etter samtaler med diverse innside-folk har det blitt klart for deg at det finnes en helt reel mulighet for å bytte ut Farke med Andoni Iraola.

Hva tenker du da?

#10
Ordet er fritt / Re: Manager: Daniel Farke
May 17, 2026, 03:09:43
Quote from: Blank_File on May 17, 2026, 01:22:43Eeeerm... Er Farke på vei ut likevel? Høres ikke ut som han får det som han ønsker. Nå kjente jeg at jeg ble litt kald.

Tror du kan ta helt med ro. Farke fortsetter i sin jobb og stallen styrkes i sommer.

Synes at dagens eiere har vært gode eiere. De holder en lav medieprofil, men sørger samtidig for at klubben driftes og utvikles på en fornuftig måte.

Og til sommeren kommer klubben til å bruke de midlene de har lov til å bruke innenfor det eksisterende økonomiske regelverket.

Så regn med at 4-5 kvalitetspillere ankommer Elland Road i løpet sommervinduet. Og den sportslige målsetningen for neste sesong blir antagelig topp ti.
#11
3. Ampadu.
2. Rodon.
1. Justin.
#12
Morita fyller 31 på søndag.
#13
Quote from: Hawley on May 01, 2026, 23:50:33Synes Struijk får ufortjent mye tyn her inne. Han er ikke supergod, men har stort sett greid seg veldig bra. Det er jo en grunn til at han spiller hver bidige kamp. Han har bare blitt hakkekylling her inne og de minste feil blir lagt merke til og kommentert. En helt grei spiller, akkurat som Leeds 🙂

Synes at Pascal Struijk har hatt en positiv utvikling over de to siste sesongene. Så det er nok også snakk om litt gammel uvane når enkelte ofte overdriver hans feil og mangler i forhold til flere andre av våre spillere.

Men jeg mener at vi uansett må hente inn en hurtig og sterk venstre stopper før neste sesong. Og nøkkelordet her er FART.

Skal Bijol spille, så må han flankeres av to andre stoppere, for han mangler det nødvendige tempoet til å opptre i en stopperduo i Premier League. Og det samme kan også sies om Struijk.

Farke har på langt på vei kamuflert dette problemet ved gå over til en stoppertrio. Dette har jo fungert bra, da både Rodon og Justin har fart og styrke nok til å opptre som høyre stopper, mens Bijol i all hovedsak kan konsentrere seg om sin hovedoppgave som ryddesjef i midten. Men stoppertrioen ville fungert enda bedre hvis også venstre stopper hadde disse egenskapene i større grad enn det Pascal Struijk har.

Et annet viktig argument for å hente en spillertype jeg her nevner er at det vil gi Farke større variasjonsmuligheter når laget skal komponeres. Kort sagt: skal man spille med duo sentralt i forsvaret så må begge ha solid tempo kroppen.

Farke er en klok fyr, så jeg føler trygg på at dette problemområdet blir fikset i løpet av sommeren.
#14
3. Tanaka.
2. Stach.
1. DCL.
#15
Ordet er fritt / Re: Spiller: Ao Tanaka
April 28, 2026, 13:06:31
Har Ao Tanaka en sterk nok psyke til å bli en stabil toppspiller. Det tviler jeg sterkt på.

At positive opplevelser (mestring) skaper sjøltillit, mens negative opplevelser kan føre til usikkerhet og følgefeil, er noe vi alle kjenner til. Men til å være fotballspiller på toppnivå virker Tanaka til å være uvanlig sterkt preget av dette. 

Når Tanaka er i flyten finnes det ikke mange bedre midtbanespillere i Premier League. Men det skal dessverre ikke så mange feil til før han ramler ut av den flyten. Og da går han fort fra å "gå på vannet" til å fremstå som en surrete nervebunt der feilpasninger og balltap florerer. Og vi har jo sett noen eksempler på en knust Tanaka i tårer etter at han iķke har klart å levere etter sin egen høye standard.

Da vi helt  i starten av kampen mot Chelsea fikk frispark i en meget gunstig posisjon, var min spontane tanke at nå blir det enten eller fra Tanaka. Enten sender han avgårde et godt forsøk som gir ham en boost, enten det blir scoring eller ei. Eller så blir et mislykket greie som kommer til å prege ham videre i kampen. Det ble det siste.

Tanakas største utfordringer sitter altså i hodet. Så spørs det om han er mottagelig for hjelp til endre dette, eller at problematikken er såpass sementert i hans personlighet at det er lite å gjøre med.
#16
For mange spillere som ikke hadde dagen, dessverre. Ser ikke noen grunn til å kritisere Farke for hverken laguttak eller endringer underveis.

Kampens svakeste prestasjon leverte kommentatorduon Torp & Skullerud da de ikke klarte å forstå hva som foregikk da Chelsea-keeperen la seg ned og spilte "skadet".
#17
Noen her som har sett noe særlig av Leo Scienza i Southampton? Han kan opptre både som kantspiller og som tier. Scienza er en 27 år gammel brasiliansk stadsborger som spilte flere sesonger i Tyskland før han kom til Southamton sist september.

Informerte kilder i og rundt Southampton påstår at Farke skal være interessert i å hente Scienza til Leeds.
#18
3. STRUIJK.
2. DARLOW.
1. AMPADU.
#19
Quote from: Kato on April 22, 2026, 21:48:15Kunne tenkt meg Rodon inn, Bogle ut. Justin på høyreback, der vi sliter mest.

Enig i det.

Tror også det blir flere bytter utover i omgangen:
Longstaff for Tanaka eller Ampadu.
Gnonto for Okafor.
Nmecha for DCL.
James for Aaronson.

Og kampen.. den er jeg redd vi taper til slutt.
#20
Er Gruev syk eller skadet..?
Positivt med James tilbake. 
#21
Quote from: GaryMac on April 21, 2026, 22:53:29Med få minutter igjen ligger Chelsea under 3-0, og har en xG i underkant av 0.4.
Er de i rævva-form, eller sparer de på kruttet til søndag?

De er helt ute å kjøre. Blir bare svakere for hver kamp.

Rosenior får nok sparken nå, dessverre. Får han fortsette, kommer vi til å være favoritter ved kampstart på søndag.

Spørsmålet er om den som overtar som ny lagleder klarar å løfte laget allerede i første kamp. Svaret får vi om fem dager.
#22
Morgan Gibbs-White - der snakker vi x-faktor..
#23
Kun tre dager siden Forest spilte en tøff kamp mot Porto. Det tror jeg de får kjenne på utover i dagens kamp.

Tror også at kampprogrammet fremover kan bli Forest største problem. De to seminalene mot Villa kan komme til å koste...
#24

Tror faktisk at denne kampen kan få betydning for hvordan vi kommer til å fremstå i semifinalen mot Chelsea neste helg. 

Her er resonementet:

Slår vi Wolves, er plassen så godt som berget. Da er presset om at vi "må ta poeng" borte mot Bournemouth førstkommende onsdag, borte. Farke kan da heller velge å hvile de spillerne som kanskje er litt hemmet av småskader, eller som av andre grunner kan ha godt noen ekstra dager med restitusjon, noe som igjen vil gjøre det lettere å stille med et tilnærmet utvilt og kampklart mannskap mot Chelsea på Wembley fire dager seinere.

Det ligger altså potensielt veldig mye i potten på lørdag.   
  
#25
Quote from: auren on April 14, 2026, 20:44:13
Quote from: Josch on April 14, 2026, 19:23:15Håper vi får beholde ham. Etter VM, der han kommer til å spille, kommer det garantert bud på ham. Han er en av Leeds's få juveler.

Vi ser nå at han betyr enormt mye offensivt for Leeds etter at han var borte noen kamper. Ingen kan erstatte ham.

Er ikke så sikker på at vi får bud på ham i sommer. Er vel kun aktuelt med topp 8 klubber i PL, og er han god nok for dem defensivt? Der har han jo en del flaws. Tviler på at toppklubber i de store ligaene i Europa kommer med bud.

Men enig i at vi pt ikke har gode nok erstattere for ham, og dette er en posisjon vi må styrke i sommer om vi forblir i PL. Helst en ung, fremadstormende back. Som også er venstrefotet, så kan Justin og Bogle krangle om høyre vingback.

auren

Vi trenger en "venstreside-Justin". Altså en hurtig og sterk stopper som kan gi Struijk skikkelig kamp om den venstre stopperplassen, samt være back-up for Gudmundsson på venstre ving-back.
#26
Quote from: auren on April 13, 2026, 23:16:38Hvor er katos spiller rating???

Hvor er Asbjørns "I told you so" at Okafor ville bli instrumental i innspurten???

Kom igjen gutta!

auren

Da er det kanskje også sin plass å ta med denne:
"Vi kommer til å gå langt i FA-cupen i år, faktisk veldig langt!". 😉
#27
3. Gudmundsson.
2. Tanaka.
1. Okafor.
#28
Spennende lag!

Og i kveld skal vel Pascal Struijk score, eller..?
#29
Quote from: auren on April 09, 2026, 21:06:17James, Rodon og Stach er nok ute av spill til Man Utd, men jeg tipper de tre andre blir klare slik at vi får se:

Darlow - Justin, Bijol, Struijk - Bogle, Ampadu, Gruev, Gudmundsson - Aaronson, DCL, Okafor

Mulig Tanaka tar plassen til Okafor og vi spiller 3-5-1-1 med Aaronson i en litt fri rolle.

auren

Hvis Okafor blir klar og starter kampen, regner jeg det som sannsynlig at Tanaka starter på bekosting av  Aaronson.

Tanaka var frisk mot West Ham, mens Aaronson har hatt en litt nedadgående formkurve over ganske lang tid nå. Målpoengene hans har jo tørket helt bort.
#30
Ordet er fritt / Re: FA - Cupen 2026
April 07, 2026, 20:22:04
Chelsea skal møte Brighton borte tirsdag 21/4.

De får altså fire hviledager før semfinalen, mens vi får kun tre dager. Dette er en ikke ubetydelig fordel når det er snakk om såpass kort restitusjonstid.

Får håpe at kampen blir fyttet til søndag 26/4, dette vil da gjøre forskjellen i antall hviledager mindre betydningsfullt.