EX-Spiller: Chris Wood

Started by auren, July 01, 2015, 10:09:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sydhagen

Selv om man er uenig med h.b sin vurdering av Wood så kan man ikke jage han vekk fra forumet.
Pust rolig og skriv et saklig innlegg istedet for. :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Quote from: h.b on September 21, 2016, 09:11:14
Kanskje det ja. Men hvis vi skal bare være fornøyd med å slå elendige lag og være fornøyd med en spiss som scorer mot bånnlag. Er vel 4 mål i serien nå. Det betyr at Wood havner på rundt 20 mål. En grei målscorer ratio. Men for en spiss så holder det ikke hvis vi skal tenke playoff. Og alt annet enn opprykk er fiasko. Og skal vi greie opprykk. Ja da må vi ha en spiss som utfordrer en mot en

Tror vi også må se litt på hvor "Mighty" vi er om dagen, sånn i forhold til hva vi kan forvente. Ender Wood på 20 +, så skal jeg være fornøyd med det. Jeg regner også med at andre vil putte ila sesongen.
Jeg synes også det er litt tidlig å ta de store avgjørelsene mtp dette laget..og vil gjerne "se dem" litt mer, før jeg evt svinger øksa. Jeg tror og håper at det som etterhvert blir en sammenspilt 1ste 11er, vil kunne hamle opp med de aller fleste på dette trinnet. Ikke enig at vi på død og liv må ha en spiss som utfordrer 1 mot 1 for å klare opprykk. Det ble sagt her inne at Wood brukt riktig, med god service rundt seg, er en bra spiss på dette nivået..dette stiller jeg meg bak. Og h.b...jeg øsnsker også opprykk, gjerne topp 2  :D
Ups & Ups!!

Dennis

Quote from: Alta-White on September 21, 2016, 07:41:00
Quote from: h.b on September 20, 2016, 23:31:12
Wood scorer mot møkkalag. En spiss som absolutt ikke holder mål når vi spiller mot topplag. Selv om Wood putter 40 mål denne sesongen bør han selges. Ikke god nok rett å slett. Så det på lørdag som var. Sev om han putta på straffe. Ja da da var han svak. Hadde et par hundre prosent sjanser han ikke var aggressiv nok på.
Og ja, jeg liker ikke Wood. Kanke fordra spilletypen
Du er selve definisjonen på hva som er galt med Leeds-fans. Helt håpløst. Du bør muligens ta en evig pause fra forumet?

Kanskje det ja. Men hvis vi skal bare være fornøyd med å slå elendige lag og være fornøyd med en spiss som scorer mot bånnlag. Er vel 4 mål i serien nå. Det betyr at Wood havner på rundt 20 mål. En grei målscorer ratio. Men for en spiss så holder det ikke hvis vi skal tenke playoff. Og alt annet enn opprykk er fiasko. Og skal vi greie opprykk. Ja da må vi ha en spiss som utfordrer en mot en

Først av alt: Ikke les fullstendig tullete forslag. Selvsagt skal du være på forumet og ha dine egne meninger. Det er derimot lov å komme med motmeninger og det har du alltid vært åpen for.

Kan godt si meg enig i at Leeds må komme seg opp fort som svint, men om du forventer opprykk denne sesongen er jeg redd du allerede kan avskrive den som fiasko. Og om Wood putter 20 mål, så er det en god sesong.

Selv om jeg ikke tror på opprykk i år, betyr det likevel ikke at jeg har avskrevet sesongen. Ingen hadde vel trodd at Leicester faktisk skulle vinne PL i fjor, selv ti kamper før sluitt, men jeg har lyst til å kikke litt på påstanden din om at man må score langt mer enn 20 mål om man skal klare opprykk.

2015/16
1   Burnley / Gray - 25 mål
2   Middlesbrough / Rhodes - 16 mål (6 på 18 kamper for Boro)
3   Brighton & Hove Albion / Hemed - 17 mål
4   Hull City / Hernandez - 20 mål
5   Derby County / Martin - 15 mål
6   Sheffield Wednesday / Forestieri - 15 mål

2014/15
1      Bournemouth / Wilson - 20 mål
2   Watford / Deeney 21 mål  & Ighalo - 20 mål
3   Norwich / Jerome - 18 mål
4   Middlesbrough / Bamford - 17 mål
5   Brentford / Gray - 16 mål
6   Ipswich Town / Murphy - 27 mål

2013/14
1   Leicester City / Nugent - 20 mål
2   Burnley / Ings - 22 mål
3   Derby County / Martin - 22 mål
4   Queens Park Rangers / Austin - 19 mål
5   Wigan Athletic / Powell/Gomez - 7 mål
6   Brighton & Hove Albion / Ulloa - 14 mål

Om man tar slingringsmonn på et par mål hver vei rundt tjue, så er det da altså to spillere av opprykks- og PO-lagene som har flere mål. Gray (25) i fjor og Murphy (27) året før. McCormack hadde også 28 mål for oss siste sesong - uten at vi var noen PO-utfordrer av den grunn.

For meg sier dette at antall mål på topscoreren på langt nær er noen fasit for hvor mange poeng som tas. Man trenger SELVSAGT målscorere, men Wigan kom altså dit med to topscorere med sju mål hver. Lag trenger mange spillere som scorer mål, ikke en eneste. Det er alltid "greit" å ha en målgarantist, men ingen scorer mål aleine heller. Kanskje er en spiss helt avhengig av at en midtbanespiller forer han med pasninger (Fabregas i Chelsea for to år sida) eller så taper laget ti av 15 kamper en midtstopper (limet i forsvaret) er ute og ryker PO på den måten - selv om spissen måtte score 30 mål. Det er mer sammensatt enn som så.
Marching on together!

Kato

Quote from: Mr Kaizer on September 21, 2016, 10:46:09
Quote from: Alta-White on September 21, 2016, 07:41:00
Quote from: h.b on September 20, 2016, 23:31:12
Wood scorer mot møkkalag. En spiss som absolutt ikke holder mål når vi spiller mot topplag. Selv om Wood putter 40 mål denne sesongen bør han selges. Ikke god nok rett å slett. Så det på lørdag som var. Sev om han putta på straffe. Ja da da var han svak. Hadde et par hundre prosent sjanser han ikke var aggressiv nok på.
Og ja, jeg liker ikke Wood. Kanke fordra spilletypen
Du er selve definisjonen på hva som er galt med Leeds-fans. Helt håpløst. Du bør muligens ta en evig pause fra forumet?

Først av alt: Ikke les fullstendig tullete forslag. Selvsagt skal du være på forumet og ha dine egne meninger. Det er derimot lov å komme med motmeninger og det har du alltid vært åpen for.

Kan godt si meg enig i at Leeds må komme seg opp fort som svint, men om du forventer opprykk denne sesongen er jeg redd du allerede kan avskrive den som fiasko. Og om Wood putter 20 mål, så er det en god sesong.

Selv om jeg ikke tror på opprykk i år, betyr det likevel ikke at jeg har avskrevet sesongen. Ingen hadde vel trodd at Leicester faktisk skulle vinne PL i fjor, selv ti kamper før sluitt, men jeg har lyst til å kikke litt på påstanden din om at man må score langt mer enn 20 mål om man skal klare opprykk.

2015/16
1   Burnley / Gray - 25 mål
2   Middlesbrough / Rhodes - 16 mål (6 på 18 kamper for Boro)
3   Brighton & Hove Albion / Hemed - 17 mål
4   Hull City / Hernandez - 20 mål
5   Derby County / Martin - 15 mål
6   Sheffield Wednesday / Forestieri - 15 mål

2014/15
1      Bournemouth / Wilson - 20 mål
2   Watford / Deeney 21 mål  & Ighalo - 20 mål
3   Norwich / Jerome - 18 mål
4   Middlesbrough / Bamford - 17 mål
5   Brentford / Gray - 16 mål
6   Ipswich Town / Murphy - 27 mål

2013/14
1   Leicester City / Nugent - 20 mål
2   Burnley / Ings - 22 mål
3   Derby County / Martin - 22 mål
4   Queens Park Rangers / Austin - 19 mål
5   Wigan Athletic / Powell/Gomez - 7 mål
6   Brighton & Hove Albion / Ulloa - 14 mål

Om man tar slingringsmonn på et par mål hver vei rundt tjue, så er det da altså to spillere av opprykks- og PO-lagene som har flere mål. Gray (25) i fjor og Murphy (27) året før. McCormack hadde også 28 mål for oss siste sesong - uten at vi var noen PO-utfordrer av den grunn.

For meg sier dette at antall mål på topscoreren på langt nær er noen fasit for hvor mange poeng som tas. Man trenger SELVSAGT målscorere, men Wigan kom altså dit med to topscorere med sju mål hver. Lag trenger mange spillere som scorer mål, ikke en eneste. Det er alltid "greit" å ha en målgarantist, men ingen scorer mål aleine heller. Kanskje er en spiss helt avhengig av at en midtbanespiller forer han med pasninger (Fabregas i Chelsea for to år sida) eller så taper laget ti av 15 kamper en midtstopper (limet i forsvaret) er ute og ryker PO på den måten - selv om spissen måtte score 30 mål. Det er mer sammensatt enn som så.

Grundige analyser tar livet av myter, flott arbeid her.

Runar

Debatten tar en helt avsporing her.

Wood sin scoring i går er selvfølgelig livsviktig og "alle" mål gir samme utbytte, du får ikke flere poeng av en viss type mål.

Ender Wood opp med 20 ligamål på 40 kamper skal vi selvfølgelig være fornøyd.

Men det må være lov å mene at Wood er for dårlig grunnet hans bidrag til laget, hvor mange sjanser Leeds kommer til med han på banen hvor effektiv han er osv. Fotball handler om hvor bra laget er ikke hvor mange mål en enkelt spiller scorer.

Han har 4 spillemål, og gårsdagens krever ikke noe annet av spilleren enn at han er inne i 16 meteren (dog skal han jo være der også). Det må være lov å ta med når en vurdere hvor god en synes at Wood er, det var flere som sa det samme om Becchio siste sesongen hans i Leeds.

Til forskjell scoret Becchio mål i 5 sesonger på rad, foreløpig har Wood knapt nok 50 kamper.

Begge scoringene hans mot Blackburn kommer han inn som innbytter, jeg sier det samme som jeg sa etter den forrige Blackburnkampen, jeg tror det er en effektiv måte å bruke han på. Antonsen er mer bevegelig, kvikkere og bedre i flere faser. Han oppleves som krevende å spille mot, når Wood kommer inn med sin pondus, høyde og fysikk i siste tredjedelen av en kamp er det lagt til rette for at han får den ekstra meteren som trengs. Da dunkes ballen i boksen, det skapes i snitt flere sjanser pr minutt siste halvtimen i en fotballkamp, enn den første.

Square Ball

kjøper ikke helt at beveglighet skal være et argument mot å bruke Wood.I denne divisjonen trenger man
en sterk targetman på topp.For å nevne 2 andre.Er feks Vokes el Martyn som har spilt på topplag noe
bedre spiller enn Wood?

Vokes har vært i en drøss av klubber før det endelig løsnet i Burnley,sammen med Gray i en 442 formasjon.
Martyn fungerte bra i Derby med gode vinger i 433,hvor mye scorer Derby uten han(?) med en rask
lettvekter på topp i stedet(10mill pund!)

Og bruke Wood nå i en innbytterolle,med sin gode start på sesongen har jeg lite tro på.

Runar

Quote from: Square Ball on September 21, 2016, 13:28:04
kjøper ikke helt at beveglighet skal være et argument mot å bruke Wood.I denne divisjonen trenger man
en sterk targetman på topp.For å nevne 2 andre.Er feks Vokes el Martyn som har spilt på topplag noe
bedre spiller enn Wood?

Vokes har vært i en drøss av klubber før det endelig løsnet i Burnley,sammen med Gray i en 442 formasjon.
Martyn fungerte bra i Derby med gode vinger i 433,hvor mye scorer Derby uten han(?) med en rask
lettvekter på topp i stedet(10mill pund!)

Og bruke Wood nå i en innbytterolle,med sin gode start på sesongen har jeg lite tro på.

Men han har to av fire spillemål som innbytter, så det det er ikke utenkelig at det er helt bak mål og sette innpå Wood 

Dennis

Quote from: Runar on September 21, 2016, 12:41:12
Debatten tar en helt avsporing her.

Wood sin scoring i går er selvfølgelig livsviktig og "alle" mål gir samme utbytte, du får ikke flere poeng av en viss type mål.

Ender Wood opp med 20 ligamål på 40 kamper skal vi selvfølgelig være fornøyd.

Men det må være lov å mene at Wood er for dårlig grunnet hans bidrag til laget, hvor mange sjanser Leeds kommer til med han på banen hvor effektiv han er osv. Fotball handler om hvor bra laget er ikke hvor mange mål en enkelt spiller scorer.

Han har 4 spillemål, og gårsdagens krever ikke noe annet av spilleren enn at han er inne i 16 meteren (dog skal han jo være der også). Det må være lov å ta med når en vurdere hvor god en synes at Wood er, det var flere som sa det samme om Becchio siste sesongen hans i Leeds.

Til forskjell scoret Becchio mål i 5 sesonger på rad, foreløpig har Wood knapt nok 50 kamper.

Begge scoringene hans mot Blackburn kommer han inn som innbytter, jeg sier det samme som jeg sa etter den forrige Blackburnkampen, jeg tror det er en effektiv måte å bruke han på. Antonsen er mer bevegelig, kvikkere og bedre i flere faser. Han oppleves som krevende å spille mot, når Wood kommer inn med sin pondus, høyde og fysikk i siste tredjedelen av en kamp er det lagt til rette for at han får den ekstra meteren som trengs. Da dunkes ballen i boksen, det skapes i snitt flere sjanser pr minutt siste halvtimen i en fotballkamp, enn den første.

Det vil være kamper hvor Antonssons mer kvikke tøfler passer bedre enn Woods mer statiske fysikk. Likevel er det ikke helt fair (eller riktig) å si at Antonssons bevegelighet nødvendigvis er bedre eller mer krevende å demme opp. Wood - på tross av at han ikke er noen baron i lufta - er mer fysisk og binder opp spillet.

Potensielt kan Wood gi langt større frihet for lagkameratene om han binder opp en eller to stoppere oftere, der hvor en lettere spiss kan forsvinne ut av kampen - og omvendt. Uten å sammenligne spillere eller kvalitet, så er det bare å se på feks Arsenal. Sanchez er en bedre spiller enn Giroud (også som spiss) men det finnes kamper hvor det har mer for seg å starte med en mer fysisk boks-spiller, kontra en mer teknisk begavet spiller. Igjen, Wood og Antonsson er ikke Giroud og Sanchez; jeg bare poengterer.

Jeg syns ikke det er "Wood eller Antonsson"? selv om vi spiller med en spiss, men velger å se det på en annen måte: At Antonsson og Wood er vidt forskjellige spillertyper, er utelukkende positivt. Det gir oss flere strenger å spille på, noe som er helt vesentlig over en sesong.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Må bare si at jeg blir over meg av lykke hvis Wood scorer 20 mål denne sesongen. Jeg synes at han er treig, middels mottak,middels spenst,middels fart og middels avslutteregenskaper ;)
Klarer ikke å se den store kvaliteten i denne spilleren, sorry ;)

Josch

Quote from: DenHviteYeboah on September 21, 2016, 18:08:11
Må bare si at jeg blir over meg av lykke hvis Wood scorer 20 mål denne sesongen. Jeg synes at han er treig, middels mottak,middels spenst,middels fart og middels avslutteregenskaper ;)

Noen spillere har likevel evnen til å putte ballen i mål selv om disse kvalitetene ikke er på topp. Timing og å være på rett plass er også viktig for en målscorer (ballen kommer til dem) . Hvis han er så dårlig så er det jo merkelig at han scoret 13 mål på 36 kamper i fjor.  Man klarer  ikke det hvis man er dårlig. Det betyr at NOE må være bra med ham.

Xern

Quote from: Josch on September 21, 2016, 18:42:02
Quote from: DenHviteYeboah on September 21, 2016, 18:08:11

Noen spillere har likevel evnen til å putte ballen i mål selv om disse kvalitetene ikke er på topp. Timing og å være på rett plass er også viktig for en målscorer (ballen kommer til dem) . Hvis han er så dårlig så er det jo merkelig at han scoret 13 mål på 36 kamper i fjor.  Man klarer  ikke det hvis man er dårlig. Det betyr at NOE må være bra med ham.
Litt som med Becchio. Gjør ikke så mye av seg med noe som helst egentlig, men scorer mål, det gjør han på en eller annen mirakuløs måte. Tror det er evnen til å lese angripende spill som utgjør noe her. Ã... skjønne hvor ballen kan ende opp.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

De fleste spissene til Leeds har fått kritikk de seneste sesonger - Beckford, Becchio, McCormack og nå Wood. Slik vil det nok "alltid" være og Leeds er nok neppe den eneste klubben hvor fansen sjelden er fornøyd med spissene...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Quote from: auren on September 21, 2016, 19:35:57
De fleste spissene til Leeds har fått kritikk de seneste sesonger - Beckford, Becchio, McCormack og nå Wood. Slik vil det nok "alltid" være og Leeds er nok neppe den eneste klubben hvor fansen sjelden er fornøyd med spissene...

auren

Når man følger med på egen spiss hver meter, og ser alle "feilene",  så er det kanskje ikke så rart at man er kritisk. Vi kan sikkert være like kritisk om vi gransker en annen spiss i en annen klubb . Toppspisser trenger jo bare en eller to sjanser til å score i en kamp, men  Leeds kjøper ikke slike spisser ennå. Tror det er klokt, slik noen her sier, at man han to ulike spisser. Jeg synes også det er bra at vi har en sikker straffeskytter med selvtillit (Wood misset EN i fjor?) . Jo mer han scorer , jo mer selvsikker blir han. Det er viktig for laget. (å bue på ham virker stikk motsatt)  En periode for  ca 2-3 år siden brant vi veldig mange straffer.

Cannavaro

Vår tids Lee Chapman - Chapman var heller ikke rask, og ikke voldsom spenstig. Scoret mye pga. høyden sin.  Han så treg ut, og var av og på i ballpress, litt keitete stil, kunne være borte i store deler av kampen: men så, dukket han opp med en liten flikk, en tupp, eller et hode og scoret.  Ikke alltid så pene mål heller, men på sin måte effektiv.  Med sine 62 mål på 137 kamper i den hvite trøya, så ligger han på samme målsnitt som Wood idag.  Masse likheter.  Vi kan diskutere oss ihjel vedr. spisser (og spesielt de som har vært i Leeds), men de vil alltid bli målt på effektivitet ; målratio.  Uansett lever folk etter egne preferanser og liker noen foran andre, og kanskje også det eksteriørmessige.  Etterhvert som Monk får mer tiltro til fansen, og han fortsatt velger Wood på banen, så betyr ikke det annet enn at manageren mener det er det beste alternativet vi har akkurat nå.  Så vil det igjen være snakk om formasjon ; om Wood passer best i 4-2-3-1 (enslig spiss) eller 4-4-2 (med makker).  Mye hensyn å ta, men så lenge Woody viser han scorer mål så er det ekstremt vanskelig å utelukke ham.
MFLU - Miracles For Leeds United

DenHviteYeboah

Quote from: Cannavaro on September 21, 2016, 20:24:45
Vår tids Lee Chapman - Chapman var heller ikke rask, og ikke voldsom spenstig. Scoret mye pga. høyden sin.  Han så treg ut, og var av og på i ballpress, litt keitete stil, kunne være borte i store deler av kampen: men så, dukket han opp med en liten flikk, en tupp, eller et hode og scoret.  Ikke alltid så pene mål heller, men på sin måte effektiv.  Med sine 62 mål på 137 kamper i den hvite trøya, så ligger han på samme målsnitt som Wood idag.  Masse likheter.  Vi kan diskutere oss ihjel vedr. spisser (og spesielt de som har vært i Leeds), men de vil alltid bli målt på effektivitet ; målratio.  Uansett lever folk etter egne preferanser og liker noen foran andre, og kanskje også det eksteriørmessige.  Etterhvert som Monk får mer tiltro til fansen, og han fortsatt velger Wood på banen, så betyr ikke det annet enn at manageren mener det er det beste alternativet vi har akkurat nå.  Så vil det igjen være snakk om formasjon ; om Wood passer best i 4-2-3-1 (enslig spiss) eller 4-4-2 (med makker).  Mye hensyn å ta, men så lenge Woody viser han scorer mål så er det ekstremt vanskelig å utelukke ham.
Hallo? så du noen kamper i 91/92???Chapman vant alle hodedueller-ALLE! Han var spenstig så det holdt, men treig. Han hadde evnen til å være på rett plass til rett tid(litt som Lineker) og hadde etter min mening flotte avslutteregenskaper. Wood er på ingen måte dårlig, det er ikke min påstand. Mitt problem er at jeg synes at han er middels, og det tror jeg ikke holder til 25 mål på en sesong. Men jeg tar gjerne feil ;)

Rudi G.

Quote from: DenHviteYeboah on September 21, 2016, 23:16:07
Hallo? så du noen kamper i 91/92???Chapman vant alle hodedueller-ALLE! Han var spenstig så det holdt, men treig. Han hadde evnen til å være på rett plass til rett tid(litt som Lineker) og hadde etter min mening flotte avslutteregenskaper. Wood er på ingen måte dårlig, det er ikke min påstand. Mitt problem er at jeg synes at han er middels, og det tror jeg ikke holder til 25 mål på en sesong. Men jeg tar gjerne feil ;)

Vår tids Chapman spiller i Fulham.

Eksempel: https://www.youtube.com/watch?v=VboSG_40xmk

Josch

Hvor god var Chapman da han var 24 år? Wood er bedre på samme alder. Rutine er en viktig egenskap.

Cannavaro

Som jeg skrev tidligere her ; vi har egne preferanser og subjektivitet.  I mine øyne hadde Chapman IKKE god spenst, han vant dueller på høyden sin. Din oppfatning om at han vant ALLE hodedueller den gang ; den deler IKKE jeg.
MFLU - Miracles For Leeds United

B_Ød

Quote from: Cannavaro on September 22, 2016, 08:28:27

Som jeg skrev tidligere her ; vi har egne preferanser og subjektivitet.  I mine øyne hadde Chapman IKKE god spenst, han vant dueller på høyden sin. Din oppfatning om at han vant ALLE hodedueller den gang ; den deler IKKE jeg.

husker hvertfall han ble fullstendig avkledd mot Pallister...så de duellene vant han ikke  :D
Ups & Ups!!

Sydhagen

Chapman og Pallister. De dagene da fotballspillere var menn!  8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lundewhites

Pallister med begge hendene ned over skuldrene hadde blitt blåst av i hver duell i dag. Og å sammenligne Chapman med Wood er en fornærmelse. En fantastisk god hodespiller. Du så ikke han bomme på de headingene du ser Wood bomme på gang på gang. Og ja han var bedre en Wood som 24 åring og.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

ibster

Som fotballspiller: Wood > Becchio.
Som person: Becchio har 10 x så mye sjarm.

Becchio var aldri PL-materiale, Wood kan muligens fortsatt bli det.

Sydhagen

Forundrer meg at folk fortsetter å snakke ned Wood.
Hva med å backe opp våres suverene toppscorer..?

Xern

Quote from: Sydhagen on September 22, 2016, 13:11:11
+1
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Nørgaard

Der skal nok et hattrick i de næste fem kampe til før folk stopper med det.

ibster

Quote from: Xern... on September 22, 2016, 13:21:44
+1
+2

Runar

Snakkes han ned?

Synes flere snakker han opp, han som skrev før deg mente han var bedre enn Becchio.

Wood bli uansett ikke bedre eller dårligere av om vi synes han er den nye Lee Champman eller Ian Moore. Når han er på banen og vi på tribunen skal han støttes og når han scorer er det det aller viktigste.

Det må være lov å diskutere kvaliteten til en spiller, uten at det er illojalt eller at en opererer med en skjult agenda.

Jeg har sett Wood spille 20 ganger derav 10 ganger live, at jeg ikke synes han er spesielt god er basert på observasjoner. Men så er det mange spillere som scorer mål i Championship uten at jeg synes det er god. Becchio omtalte jeg som verdens beste dårlige spiller.

Josch

Noen sammenlikner med Chapman.  Han hadde kamper/mål på 23 (4) og 15(3), Arsenal og Sunderland, da han var ca 24 år. Totalt scoret han ca i hver 3. kamp i karrieren. Samme som Wood nå. Ã... bare se på Chapmans Leeds-periode blir feil. Hans spisskompetanse ville ikke holdt i dagens fotball. Fikk null landskamper også.  Altfor begrenset reportoar.

Lundewhites

Quote from: Josch on September 22, 2016, 17:52:14
Noen sammenlikner med Chapman.  Han hadde kamper/mål på 23 (4) og 15(3), Arsenal og Sunderland, da han var ca 24 år. Totalt scoret han ca i hver 3. kamp i karrieren. Samme som Wood nå. Ã... bare se på Chapmans Leeds-periode blir feil. Hans spisskompetanse ville ikke holdt i dagens fotball. Fikk null landskamper også.  Altfor begrenset reportoar.
Når han var 0.5 år eldre enn Wood så spilte han på Sheff W. Og gjorde det meget godt!  Og han tok aldri straffer. Hvor mange mål har Wood fra åpent spill i Leeds? 12 på 44 (liga) ?
Og på 44 kamper har han. 4 målgivende. Chapman var stadig nest sist på ballen eller skapte sjanser for andre. Dere må gjerne mene i motsetning til meg at Wood er bra, men ikke nevn han i samme åndedrag som Chapman da.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Jon R

Chapman i Leeds United ( første perioden): fantastisk spisskompetanse i hode og duellspill og totalt uredd inne i boksen. Sniffer egenskaper over gjennomsnittet. Forøvrig svært begrenset fotballspiller.

Wood så langt i Leeds trøya: ikke spisskompetanse på annet enn straffe. Svak i kroppen og elendig timing i hodedueller. Har trolig et potensiale langt utover det han har vist til nå, men vi kommer aldri til å se han score på stupheadinger som Chapman, det er jeg sikker på.
Jon R.