OT: Luton under administrasjon

Started by soumoh, November 22, 2007, 23:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Dette er triste greier. 30 minuspoeng er helt på tryyyyyyne straff. Kan like så godt slå hele klubben konkurs da. 40 minuspoeng på under 1 år er tøffe saker. I tillegg mister de vel stort sett alt av spillere som er noenlunde gode.

auren, føler med hattene og deres supportere...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

nord

Føler med LUTON fansene!, det må en trist!. Håper at de laver en "LEEDS" i år!

samadhi

Dette er helt horribelt av FA. Burde være nok straff at de har allerede har straffet dem så hardt at de i fjor ble presset ned i L2. Er redd de nå går på sitt 3. nedrykk på rad, og rett ut av seriesystemet.

Sammenlignet med våres situasjon i fjor er Luton i en håpløs situasjon. Da vi lokket til oss en del spillere pga størrelse på klubben og bedre fremtidsutsikter, er Luton en liten klubb og få spillere vil signe for dem som nesten garantert rykker ut av seriesystemet.

Har faktisk en kompis som er Luton fan, og han skal over til seriestarten. Føler utrolig med denne klubben, og håper de får igjennom en eventull anke!
marching on together,
derudaf forever...

martind

dette med minuspoeng begynner å bli en farse syns jeg. Nå må FA begynne å skjerpe seg. Ã... gi en klubb -30 poeng er jo det samme som å nedgradere de en divisjon. Kunne like gjerne gjort det. Det må jo finnes andre måter å straffe de som har kjørt klubben ned i gjørma. Jeg tror at hvis det hadde vært en personlig straff, og at de ansvarlige evt. hadde blitt stilt personlig ansvarlig for det de har gjort, så hadde det nok vært færre klubber som harr drevet klubben sin på den måten det gjøres idag...

Nei dette er trist og jeg føler med fansen og spillere og trenere i Luton nå. Vi vet jo hvordan dette føles... Skjerp dere FA!
MOT!! We are Leeds!

Sydhagen

enkelt og greit en skandale!!!  >:(
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Er det noen som tror at Liverpool, Chelsea eller ManU ville fått 10 minuspoeng for "brudd på agentbetaling via tredjepart"? Dette stinker.

En liten klubb som Luton kan umulig komme helskinnet gjennom dette (-30 poeng). I så fall er det en bragd. En større klubb som Leeds ville nok klart det, siden Leeds alltid vil tiltrekke seg relativt gode spillere. Men hvilke spillere med ambisjoner vil spille for Luton nå?

LeifMorten

En kraftig advarsel til klubbene. Er det noen som frivillig vil gå inn under administrasjon når "tilleggsstraffen" ødelegger alle sportslige mål?
Minus 15 for Leeds var en test. Den kom ligaen gjennom. Minus 30 for Luton er en ny test. Kommer ligaen gjennom den kan neste klubb få minus 40 eller 45...

Dennis

Quote from: willum on July 11, 2008, 09:31:01
Er det noen som tror at Liverpool, Chelsea eller ManU ville fått 10 minuspoeng for "brudd på agentbetaling via tredjepart"? Dette stinker.

Det er akkurat dette som er poenget! FA og FL straffer klubbene som ligger med brukket rygg, mens de pengesterke klubbene kun får bøter, når de tramper over grensene. Ta bare West Ham, som handlet spillere fra mafiaen (satt på spissen) og får noe sånt som £7mill i bot. En symbolsk sum for det nye konsortiumet som allerede hadde pøst rundt seg med penger. Når man ser at Carlos Tevez nær sagt alene reddet The Hammers fra nedrykk, så er det ikke rart at Sheffield United (og Wigan) ønsket å gå videre med klagene sine.

Det virker som hovedmålet til fotballforbundene er å presse penger utav klubbene, men når klubbene ikke har særlig med penger, da går de på poengene. Dette straffer de klubbene som står svakere økonomisk, enda hardere, ettersom de ikke har de økonomiske musklene til å komme seg opp fra et nær sagt spikret nedrykk, som følge av poengstraffen. Ergo får jo selvsagt forbundet viljen sin, men til en altfor høy pris, i mine øyne.

Som du nevner, når får de største straffer når de tramper over reglementet i overgangssaker? Jeg er helt enig med Alex Ferguson i at Cristiano Ronaldo har en kontrakt å forholde seg til, men allikevel klarer jeg ikke gi den rødblussede skotten særlig sympati. Han har da spyttet på disse grensene så utrolig mange ganger selv, har han ikke? For ikke å snakke om Chelsea, som visstnok har en slags utestående 3-poengstraff med tanke på den første tilnærmelsen mot Cashley Cole, etter hva jeg har lest. Har vi hørt noe om den siden? Ikke akkurat førstesidestoff.

Jeg er ikke dreven i lover og regler, men poenget mitt er at reglementet FA og FL følger per i dag, klart favoriserer de pengesterke lagene. Ønsket til forbundene må jo være at flest mulig klubber kan drives på et respektabelt nivå og ha godt besøkte kamper. Slik det går mot nå, vil de små klubbene lide kraftige sanksjoner fra forbundet, mens de sterkeste bare vil bli sterkere. Det som er ekstra latterlig med dette og så ekstremt paradoksalt, er jo at det faktisk er de fire største og mektigste klubbene som i aller høyeste grad sliter med den største gjelden!

Skjønn det, den som kan! >:(

For eller mot poengstraff til oss i fjor, jeg har medynk til Luton!
Marching on together!

Hallgeir *

Her treffer du veldig bra, Kaizer, selv om West Ham aldri har vært "Irons". Men la nå det ligge, da. Hele Luton-affæren er bare en eneste stor parodi. Tragisk, hvis et slikt uttrykk passer her, er det for alle Luton-fans. For dem og klubben er det bare en vei nå. Jeg håper i alle fall at klubben består.
Super Leeds since 1968

Dennis

Quote from: hallghel on July 11, 2008, 10:19:15
   Her treffer du veldig bra, Kaizer, selv om West Ham aldri har vært "Irons". Men la nå det ligge, da. Hele Luton-affæren er bare en eneste stor parodi. Tragisk, hvis et slikt uttrykk passer her, er det for alle Luton-fans. For dem og klubben er det bare en vei nå. Jeg håper i alle fall at klubben består.

Nei, Hammers er vel det mest kjente?  :D
Har en kamerat som er West Ham-supporter og de kaller klubben Irons til tider. 'Up the Irons' osv. ;)

Et lite Wiki-søk gav dette:
...However, they are also known as "The Irons" by their own supporters (again, from the club's origins at the Thames Ironworks).
Marching on together!

Hallgeir *

Ok. Det var nytt for meg....har aldri hørt det kallenavnet brukt om West Ham. Beklager den, Kaizer.  :)

quote author=Mr Kaizer link=topic=9440.msg135073#msg135073 date=1215765097]
Quote from: hallghel on July 11, 2008, 10:19:15

Har en kamerat som er West Ham-supporter og de kaller klubben Irons til tider. 'Up the Irons' osv. ;)

Et lite Wiki-søk gav dette:
...However, they are also known as "The Irons" by their own supporters (again, from the club's origins at the Thames Ironworks).
[/quote]
Super Leeds since 1968

Dennis

;D

Det er da ikke noe problem! Hammers er jo det riktige kallenavnet, uansett!  :D

Men men, i ferd med å spore av nå!  :)
Marching on together!

isak

Quote from: Mr Kaizer on July 11, 2008, 10:31:37
Iron Maiden nyttar i alle fall utrykket "Up The Irons!" svært ofte. Men dei er som kjent mega West Ham fans også...

Kjell Skjerven

The Iron er kallenavnet til Scunthorpe og.
Side before self,every time.