Maccas modige valg

Started by Kato, September 20, 2008, 21:16:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Har vel aldri lagt skjul på gleden over at Gary McAllister overtok skuta vår. Det er kanskje enkelt å skryte av sjefen i tider hvor resultatene svinger vår vei.

Men i dag fortjener han ekstra honnør.

Valget av 16 år gamle Aidan White på venstre back var dristig. Macca hadde 4 alternativer, men valgte unggutten i løvens hule. Det gleder et Leeds-hjerte å se at White etter rapportene spilte en god kamp.

Så langt oppsummerer jeg hans halvår i Leeds slik:

1. Ikke bare ord (som andre før han), men bruk av unggutter som Delph og White (Som begge må hatt en sjokkartet utvikling siste måneder). Fantastisk i dagens fotball-verden å kunne se egne spillere komme gjennom.

2. En spillende spillestil i League One.

3. En robust sjef som ikke strør om seg med piss i media, en ordentlig gentleman.

4. En ydmyk manager som har evnen til å være selvkritisk overfor egne (Utvisningen til Sheehan mm) og også er mann til å skryte av motstanderen når de fortjener det.

5. Nå kommer også resultatene. Etter hvert er dette blitt hans lag, og ikke bare branntomta etter Wise.

Bare dette forsetter nå, så blir ikke Bremner stående alene  ;)
 

Jon R

Macca ser ut til å være mannen og jeg vil bare skrive under på alle karakteristikkene som kato kommer med her. Macca er Dennis Wise rake motsetning på nesten alle punkter og klubben har utviklet seg i en svært bra retning etter at han tok over.  Selve rosinen i pølsa er den tøffe satsingen på unge spillere fra eget akademi og det med "instant success". Så får vi heller leve med at Maccas blinde flekk, Scott Gardner, ikke får sjansen i en posisjon som idag fylles av lagets kanskje svakeste punkt.  :)
Jon R.

Alexander Lejandro

Herlig! Macca har tydelig troen på unggutten/unggutter. White viste seg sikkert fram på treningene de siste at han er den rette for denne jobben.

GeirO

Macca gjør det bra for tiden. Fortsetter det slik kan vi ønske Spurs og Aaron L. velkommen til Elland Road til høsten :o
MOT

Per-Stian

Eg var glad då vi tilsette Macca, men eg var noko skeptisk til hans trenarerfaring. No skal det seiast at eg nesten utan unntak er skeptisk til alt og alle som skal "redde" klubben vår, så dette gjeld ikkje berre for Macca.

Satsinga på White, Delph og tildels Howson og Huntington er meget bra! I tillegg verkar det faktisk som om Becks har tatt eit steg vidare og haldt fokus på å skåre mål, og ikkje på dommarane. Og så er det nesten knyst når det gjeld negativ publisitet i media. Deilig å kunne stå opp utan å tenkje på kva som møter meg når eg får opp LUSCOS-sidene.

Promotion 2010

Ja, det er en hyggelig høst! Jeg har fundert litt på hva vi egentlig sa i fjor høst 7 kamper 7 seire før tapte våre første poeng i 1-1 kampen mot Gillingham med to spillere utvist.

2007-08:
7 k  7-0-0  16-3  21 poeng

2008-09:
7 k  4-2-1  15-9  14 poeng

Og forskjellen er...........Wise?
Jeg er fullt klar over at folk hatet ham. Mest pga Chelsea-tilknytningen, men også fordi han virket usympatisk på de fleste av oss. Kanskje han fløt på Poyets menneskelige kvaliteter, men Wise viste at han var en hard-man. En som krevde resultater. Laget hans tvang igjennom seier etter seier, mange i de siste få minuttene av andre omgang. Var det av frykt? Hva motiverte dem? Poyet? 10 seire og 1 uavgjort i løpet av de første 11 kampene. Meget bra.
Men så skjedde det noe. Poyet gikk, Bassett kom og laget gikk nærmest i oppløsning frem til slutten av januar.


Macca kom inn som frelseren. Han snudde den negative trenden på et par måneder. Men direkte opprykk ble tapt i vintermånedene. Play-off finalen likeså. Men Macca hadde videreført en vinnerkultur og handlet lurt i sommermånedene. De sterke resultatene sent på våren har blitt videreført.
Det som er bemerkelsesverdig denne høsten er at laget spiller med en offensiv ballbesittende filosofi. Nye spillere har kommet inn og de hever laget. Leeds trenger ikke lenger flaks og desperate minutter på slutten av kampene for å vinne. Seirene er nå fortjente etter en game-plan. Kanskje har klubben funnet nøkkelen til suksess. God backroom staff, økonomisk trygghet og MACCA-KODEN.... En hyggelig, ærlig og krevende sportslig leder.

Håper vi beholder disse elementene lenge.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

TK20

Jeg tror også garderobekulturen er god. Innser selvfølgelig at jeg ikke har peiling overhodet på hva jeg snakker om, men intervjuer og liknende etter kamper gjør at jeg har denne oppfatningen.

Spesielt Prutts og Robbo virker som fjasete tullinger, noe som er bra for stemninga i laget.

sportcarl1

jag tycker han har gjort ett bra jobb mcallister, tror vi kommer klara att komma bland de 2 främsta, största skälet till det är ju att vi har  en helt annan kreativitet framåt med Delph och Bechio, vi har ett framtidslag, White har inte gjort en dålig match än i A-laget så han har förtjänat sin plats
 

MartinR

Jeg synes Macca  gjør det kjempebra, han er nok mannen som får oss til PL :)