Abc Nyheter. Det finnes bare et lag

Started by h.b, September 08, 2008, 08:13:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hallgeir *

Quote from: willum on September 09, 2008, 15:56:57
Hos meg er Leeds og Bodø/Glimt sidestilte. For 10-15 år siden kom Leeds langt foran Glimt, men etter at jeg flyttet sørover har Glimt faktisk betydd mer og mer for meg.

AndyMathie, jeg klarer ikke helt å skjønne hvilken kamp du skriver om. Dersom det er Leeds-Arsenal høsten 1992, som gikk på NRK og endte 3-0, så scoret riktignok McAllister et flott mål, men jeg tror ikke Batty spilte. Tror han var skadd, og at Rocastle spilte med nr. 4. Kan noen bekrefte dette eller er det tullprat fra min side? Dersom Leeds har slått Arsenal med store sifre i tippekamp i begynnelsen av 90-tallet og jeg ikke kan huske det klart og tydelig, er det meget opprørende  ::)

Jeg ble Leeds-supporter omtrent samtidig som deg, rundt opprykket i 1990, og den første tippekampen med Leeds som jeg kan huske var 4-5-kampen mot Liverpool.
Jeg har gravd i mitt personlige arkiv av kampprogrammer for å finne lagoppstillingen i kampen mot Arsenal i nevnte tippekamp. Av en eller annen grunn er 92/93 - sesongen den eneste fra 1985 og til nå at jeg ikke abonnerte på programmene. Kampen gikk i alle fall på NRK 21. november 1992 i et øsende regnvær med 30516 tilskuere til stede. Leeds vant 3-0. Mål av Fairclough, Chapman og McAllister.

På grunn av lokal tilknytning (20 min. unna Bodø med fly) er Bodø/Glimt lag nr. 2, men de stiller i behørig avstand bak Leeds.
Super Leeds since 1968