Abc Nyheter. Det finnes bare et lag

Started by h.b, September 08, 2008, 08:13:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Som sagt så gjort. Han der Tobias er en kjernekar
http://www.abcnyheter.no/node/73593

GeirO

MOT

berlin

Det finnes bare ett lag for meg også. Det hadde muligens vært annerledes om jeg hadde vokst opp i en by med et lag i en av de øverste divisjonene i Norge. A-laget i min hjembygd spilte en gang i 5.divisjon, men hadde noen sesonger problemer med å stille fullt lag, så dermed har de stort sett surret på mellom 7 og 8.divisjon. Det blir uansett et rent hyptetisk spørsmål for meg,
jeg er slett ikke sikker på om jeg hadde hatt 2 favorittlag uansett.

jackbauer68

Leeds number 1
Brann som en god nummer 2
Ka e problemet? 8)

lojosang

Quote from: jackbauer68 on September 08, 2008, 10:29:22
Leeds number 1
Ka e problemet? 8)

Problemet akkurat her er Brann som en god nummer 2. Røde drakter, fysjogfysj!  ;D
Ser heller ikke problemet. Origami passer best for papirbretting. Monogami best i forhold hvor seksuelt samkvem kommer med i bildet. Jeg bare antar at dette for de aller fleste forumdeltagere ikke gjelder fotballag.  :D
- Leif Olav

4ever arcticwhite

Mener også at to lag ikke er noe problem, så lenge de ikke konkurrerer. For å dra en sammenlikning, så er jeg gift med LEEDS, mens TROMSØ IL er som en god kompis som jeg også opplever flotte stunder sammen med.

Men blir det konflikt (dvs. at de f.eks. skulle møtes i UEFA-cupen) er det selvfølgelig ingen tvil om hvor hjertet er.
The future's so White I've got to wear shades 8)

trondt

Er uenig med Tobias. Et lag i england, et lag i norge.
Er født og oppvokst med Godset, de har ansennitet siden 1970 hos meg, Leeds siden 1972.
Så langt har dette vært totalt uproblematisk, og hvis Godset skulle, mot formodning, kvale inn i en e-cup og møte Leeds (hmmmmm, også det mot formodning for øyeblikket) så hadde nok Leeds-drakta vært innerst, og Godset-drakta ytterst. Men jeg hadde nok smilt like mye av en Leeds-seier som en Godset-seier. Og det er en ganske god tanke, å ikke kunne gå skuffet fra en fotballkamp...............................

berlin

Quote from: trondt on September 08, 2008, 13:56:24
Er født og oppvokst med Godset, de har ansennitet siden 1970 hos meg, Leeds siden 1972.
Så langt har dette vært totalt uproblematisk, og hvis Godset skulle, mot formodning, kvale inn i en e-cup og møte Leeds (hmmmmm, også det mot formodning for øyeblikket) så hadde nok Leeds-drakta vært innerst, og Godset-drakta ytterst. Men jeg hadde nok smilt like mye av en Leeds-seier som en Godset-seier. Og det er en ganske god tanke, å ikke kunne gå skuffet fra en fotballkamp...............................

UEFA-cupen 73/74
Strømsgodset-Leeds 1-1
Leeds-Strømsgodset 6-1

Du hadde altså to gode øyeblikk da.  :)
....eller så var du ikke riktig så gammel at f(a)anskapet hatt satt seg, og dermed gikk deg hus forbi... ???

berlin

Quote from: jackbauer68 on September 08, 2008, 10:29:22
Leeds number 1
Ka e problemet? 8)

Nei, det kan du saktens si. "Tobias-innlegget" er jo spissformulert og morsomt, det er vel en del av skribentens agenda å provosere. Men antagelig mener han det og står for det.

For meg hadde jeg bare ikke et norsk lag jeg hadde nært nok forhold til under oppveksten,
men ser jo at dette ikke er noe problem for veldig mange på forumet.

Men jeg er lykkelig med "single-tilværelsen"  ;D, det gir meg dessuten en sårt tiltrengt sommerferie for familie og barn.  :)

isak

1.Leeds United
2.Sogndal

I og med at Leeds og Sogndal mest sannsynleg aldri kjem til å møtast er detter null problem.
Leeds kjem alltid til å vera nr.1 for meg, og Sogndal nr.2.

Dennis

Ett klubblag for meg: Leeds United

Ikke fordi jeg velger bort norsk fotball av prinsipp, men fordi jeg aldri har fått noe spesiell sympati for noe lag.
Marching on together!

larss

Leeds United og lidenskapen tilltar med årene

LarsS,som ikke har såkalt lag nr.2. Its only one team
LarsS

Runar

Kun Leeds her og, men jeg følger jo med på norsk fotball med Fyllingen og Brann i spissen - uten at jeg følger de på samme måte som Leeds United

Tom S

For min del er det kun Leeds United.
At eg ikkje har eit lag her heime på berget kjem mest truleg som følge av at Førde ikkje har noko topplag å vise til.

Har ingen problem med å respektere de som følger eit lag her heim i tillegg til Leeds.
COME ON LEEDS !!

Sølvreven

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

LEEDS!!!!
--------
--------
FK Haugesund
--------
--------
--------
--------
--------
--------
Ørsta

auren ;)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Leeds er jo selvfølgelig LAGET.

Samtidig må man jo ha favoritter i enhver divisjon, ellers har det ingen glød hos meg. Viking ble 'norske-laget' for meg tidlig-tidlig, men det døde liksom naturlig ut ettersom suksessen avtok utover 80-tallet :)  I Italia var det Juventus (pga Roberto Bettega). I dag... *riste på skuldrene*

Ett år i Buskerud var ikke nok til å 'lande' på dengangs jevnbyrdige Mjøndalen/Strømsgodset. Fem år måtte til før jeg 'holdt med Brann' under kampene (men jeg var der alltid...). AaFK hadde jeg ingen følelser for i barndom/ungdom, men i voksen alder hadde jeg slektninger i ledelsen så sakte ble 'regionens storhet' også noe for meg.

Og så må man jo følge gamleklubbene :)

Leeds United
...
AaFK/Brann

Stranda IL
Nest Sotra
Hødd
Foldnes IL
Nedre Sigdal
Folkestad

:)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

mari

1. Leeds

2. Vålerenga

3. Nordstrand

4. KFUM Oslo

5. Simensbråten

De 2 siste gårjg utfra at jeg har til felles med Retrohue ettersom han også spilte i de klubbene. Med en noe retro spillestil...

Pettersen97

1. Leeds United
2. Tromsø I.L
3. Real Madrid
4. AC Milan

Men følger så si ikke med de to siste der..
Bare innom text-tv på tv2 og nett så man får jo litt om Real og Milan med seg..

GO ON YOU WHITES!!!
The Mighty Whites

jaho

Bruker mest tid på Leeds, men er også svoren Kongsvinger-fan... Vært på nesten alle hjemmekampene fra 83, og har sesongkort, ser også enkelte treninger. Men som sagt bruker mest tid på Leeds, ett par timer om dagen på nett, fulgt dem siden jeg var 6 år i 71. Sukk...følger snart to lag på nivå 3, livet er knallhardt..!!  :'(   :'(

h.b

Får sette op en liste jeg også da.
1:Leeds
2:Vålenga
3:FK Øvre Romerike
4:Veitvet

trondt

Quote from: berlin on September 08, 2008, 15:24:29

UEFA-cupen 73/74
Strømsgodset-Leeds 1-1
Leeds-Strømsgodset 6-1

....eller så var du ikke riktig så gammel at f(a)anskapet hatt satt seg, og dermed gikk deg hus forbi... ???
Jeg var 10 år på denne tida og husker vel ikke helt klart følelsene for dette oppgjøret. Men tror jeg synes det var helt ok at Leeds vant siden de hadde (mye) større sjanser til å gjøre det bra i Europa. Hadde faktisk Odd Arild Amundsen som trener en sesong og fikk (og har fortsatt) et greit forhold til han. Han er jo en av de få nordmennene som har scoret mot Leeds i en kamp av noe betydning.

berlin

Quote from: trondt on September 09, 2008, 07:41:11
Quote from: berlin on September 08, 2008, 15:24:29

UEFA-cupen 73/74

Strømsgodset-Leeds 1-1
Leeds-Strømsgodset 6-1

Jeg var 10 år på denne tida og husker vel ikke helt klart følelsene for dette oppgjøret. Men tror jeg synes det var helt ok at Leeds vant siden de hadde (mye) større sjanser til å gjøre det bra i Europa. Hadde faktisk Odd Arild Amundsen som trener en sesong og fikk (og har fortsatt) et greit forhold til han. Han er jo en av de få nordmennene som har scoret mot Leeds i en kamp av noe betydning.

Var selv 10 år da, men fikk heller ikke med meg oppgjøret, såvidt jeg kan huske. Galskapen min starter vel med seriemesterskapet, og ikke minst 28.mai 1975. Hadde faktisk litt godfølelser for "storlaget" til Strømsgodset på den tida ( er fra Buskerud fylke), de var Norges "Super Leeds" på en måte på samme tiden som Leeds herjet i England.  :)

Sten

Leeds
Odd
Stathelle & Omegn Idrettslag S.O.I.L
Sten

pale

1. Leeds
2. Leeds
3. Leeds

4. Eik Tønsberg
5. Stathelle OIL.

Yeboah

Vålerenga og Leeds kniver om førsteplassen. Klarer ikke å skille dem egentlig. Betyr like mye for meg begge to, men klart det er lettere å følge med på Vålerenga som tross alt holder til i landet jeg bor i :) Blir deilig med Leeds på Canal Pluss igjen om noen år :D

Ellers har jeg noen lag jeg følger med på; MS og Juventus!

AndyMathie

Når jeg først begynte å se på fotball i 86 ble jeg med engang bedtatt av en mann i blå hvit drakt med nummer 10 på ryggen. Argentina vant VM og min supporter karriere var startet.
Etter det så har jeg fulgt med på Napoli igjen pga nummer 10, men Napoli ble borte pga Italiensk fotball ikke var noe for meg. Så i året 1990 kom bladet Fotball i posten med en 2 siders artikkel om ingen ringere enn mister David Batty. Jeg leste artikkelen mange ganger og var vel akkurat blitt 12 år gammel. Leeds hadde akkurat sikret opprykk til dagens Premier League(den gangen division 1). Fulgte med på de første resultatene og de gjorde det veldig bra. Så skjedde det store jeg fikk se Leeds live på NRK tv i den tidens tippekamp. Vi spilte mot Arsenal og jeg var på besøk hos en kamerat som er Arsenal supporter.

Arsenal ble til de grader rundspillt av Leeds og hvis jeg ikke husker helt feil vant Leeds kampen med 4-1. Husker at McAllister hadde en sinnsyk flott scoring og at min nye helt David Batty var MOM. Fra denne tiden har Leeds vært en besettelse. Har fulgt de tykt og tynt de siste 18 årene og trives med det. Har vært noen utrolige stunder og noen stunder som har vært så til de grader smertefull. Jeg er veldig glad for at jeg ble Leeds supporter den gangen trass i all elendigheta de siste åran. Det er utelukkende pga at jeg synes Leeds har en mye bedre sjel enn de andre klubbene og selvsagt har vi de beste supporterne i verden.

Til sist vil jeg bare nevne at Tromsø har vært et lag jeg har holdt med siden jeg ble født. Mamma er TIL supporter og det kom naturlig inn med morsmelka. Jeg er glødende opptatt med de hver søndag og det kan jo se ut til at de blir seriemestere i år. Så det er godt å oppleve et nytt seriemesterskap igjen etter 16 års ventetid.

Synes det er utrolig godt å ha 2 lag pga at om sommeren spilles Norsk eliteserie mens på vinteren er det League One man har å underholde seg med.
We are Leeds and we are proud of it!

kilgallon

Leeds er suverent nr. 1 hos meg og har vært det i mange år. Men etter å ha bodd 21 år i Aalborg, Danmark, kommer de lokale helter inn som en god nummer 2. Og hvis de slår ManU ut av Champions Leauge her senere på høsten, så kan det jo være de begynner å konkurrere om første plassen  ;D

Så for meg er det:

1. Leeds
2. AaB
3. Svelvik
4. Godset

willum

Hos meg er Leeds og Bodø/Glimt sidestilte. For 10-15 år siden kom Leeds langt foran Glimt, men etter at jeg flyttet sørover har Glimt faktisk betydd mer og mer for meg.

AndyMathie, jeg klarer ikke helt å skjønne hvilken kamp du skriver om. Dersom det er Leeds-Arsenal høsten 1992, som gikk på NRK og endte 3-0, så scoret riktignok McAllister et flott mål, men jeg tror ikke Batty spilte. Tror han var skadd, og at Rocastle spilte med nr. 4. Kan noen bekrefte dette eller er det tullprat fra min side? Dersom Leeds har slått Arsenal med store sifre i tippekamp i begynnelsen av 90-tallet og jeg ikke kan huske det klart og tydelig, er det meget opprørende  ::)

Jeg ble Leeds-supporter omtrent samtidig som deg, rundt opprykket i 1990, og den første tippekampen med Leeds som jeg kan huske var 4-5-kampen mot Liverpool.

Leeeeeeeeeeeeds

For meg er det på denne måten:
1: Først og fremst Leeds og deres lyte og virke.
2: På en andreplass setter jeg god fotball.
Det gjør ingenting om en og to går sammen, men for meg er laget LEEDS det eneste jeg har rom for i mitt hjerte. Skal jeg gjøre noe så gjør jeg det til 100 prosent. Jeg har ikke mer energi i kroppen min til å holde på med mer en ett lag. Derfor blir det ganske monotont for meg: Leeds, Leeds, Leeds!!!!!!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD