Main Menu

Pedagoger

Started by josoer, January 19, 2009, 18:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

josoer

Heisann.

Er det noen pedagoger her? Skriv gjerne også hvordan pedagogisk utdanning du har.

Selv er eg under utdanning nå. Skriv bacheloroppgave i spes.ped.

Asbjørn

Quote from: josoer on January 19, 2009, 18:28:20
Heisann.

Er det noen pedagoger her? Skriv gjerne også hvordan pedagogisk utdanning du har.

Som du sikkert har oppdaget (hvis noen skulle være så uheldig å ha et komma for lite i en innskutt setning), består ca halve forumet av pedagoger (fortrinnsvis lærere).

Selv har jeg allmennlærerutdanning før jeg spedte på med et hovedfag og noen mellomfag på si :)

PS!  Skulle ikke forundre meg om Håvard (f.eks.) evt Peacock vil komme med alternative forslag til ditt valg av spørreord. :)
...det spennende blir hvordan de pedagogisk vil gå frem :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

arneg

Allmennlærer her også, selv om jeg nå har hoppet av læreryrket for å starte eget firma i mediaverden.

lakris

Lærer her og... Gikk musikklinja i Bergen. Etter det ble det årsenhet kroppsøving på samme sted. Er forresten kollega med Asbjørn :)

peacock

Quote from: Asbjørn on January 19, 2009, 18:53:30
Quote from: josoer on January 19, 2009, 18:28:20
Heisann.

Som du sikkert har oppdaget (hvis noen skulle være så uheldig å ha et komma for lite i en innskutt setning), består ca halve forumet av pedagoger (fortrinnsvis lærere).

Selv har jeg allmennlærerutdanning før jeg spedte på med et hovedfag og noen mellomfag på si :)

PS!  Skulle ikke forundre meg om Håvard (f.eks.) evt Peacock vil komme med alternative forslag til ditt valg av spørreord. :)
...det spennende blir hvordan de pedagogisk vil gå frem :)

He, he :) Jeg skal ikke kommentere valg av spørreord. Men, det medfører riktighet at jeg er pedagog. Min bakgrunn er 3-årig faglærerutdanning i kroppsøving/idrett, grunnfag i engelsk, samt en halvårsenhet i samfunnsfag. Har jobbet 18 år i ungdomsskolen, de siste 13 som klassestyrer og teamleder.

josoer

Skreve i full hast det der. Man kan være pedagog uten at man nødvendigvis er helt inne på reglene i skriftspråket.Til mitt forsvar så trenger vel ikke f.eks en barnevernspedagog å være god på rettskrivning ;)

Allmennlærer, dem som kan lite om mye  :D

Per Arne

Det finnes 2 yrkesgrupper du aldri må finne på å diskutere med. Advokater og lærere. De "vet alt, kan alt, og gjør aldri feil".

Eldgammelt jungelord...

;D ;D ;D

pale

QuoteMan kan være pedagog uten at man nødvendigvis er helt inne på reglene i skriftspråket.

Der tar du nok feil. Og ikke prøv deg på å diskutere det.... ;D

Forresten er jeg også allmennlærer, men har kommet meg over i ledelsen og er nå inspektør på en ungdomsskole.

Ronald

Ped her og  ;D Har fag utdanning innen akvakultur og agronom som eg pynta med pedagogikk nylig. Dessuten har eg noe så flott som skolefritidspedagogikk i tillegg. ;) Samt bøttevis med erfaring fra undervisning innen alt fra data for flyktningebarn via musikk i grunnskulen, daglig leder for sfo  til spes.ped ansvar for elever med adhd og / eller adferdsvansker osb.

Promotion 2010

Vi er høyt utdannet og i skoleverket hele hurven!

;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Quote from: josoer on January 19, 2009, 20:39:44
Skreve i full hast det der. Man kan være pedagog uten at man nødvendigvis er helt inne på reglene i skriftspråket.Til mitt forsvar så trenger vel ikke f.eks en barnevernspedagog å være god på rettskrivning ;)

Allmennlærer, dem som kan lite om mye  :D

Du mener kanskje "i all hast" og "de"?

Jeg er for øvrig en gammeldags filolog med tysk, nordisk og lingvistikk samt geografi i fagkretsen. Arbeider nå som fagleder i voksenopplæring(norsk for minoritetsspråklige), og er ellers en solid støttespiller for Statens Lånekasse.