Røde Leeds!

Started by auren, March 16, 2007, 01:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Har "kun" vært Leedsfan siden ca. 1990, og sett svææært lite bilder og kamper fra glory days på 60- og 70-tallet. Men i kampen mot Palace fra 1971, der Lorimer gjør en suser av et mål, spiller Leeds i rødt.

youtube-link til målet: http://www.youtube.com/watch?v=24aX8Zlg6Tk

Trodde først kanskje at det var landslaget Lorimer spilte for, men det er jo for Leeds. Så spørsmålet er - hvor lenge spilte Leeds i denne fæle fargen, og har de spilt i andre farger enn hvit, blå, gul og grønnstripete?

Dette har kanskje vært oppe til debatt før, men har gått meg hus forbi!

auren - undrende

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Henning

Var eit spørsmål om det i LeedsLeedsLeeds forrige gang. Har det ikkje foran meg no, men var ein eller annan regel FA laga om at om begge laga hadde samme bortedraktfarger, eler var det heimedrakta til eine laget og bortedrakta til hitt laget........måtte begge laga skifte farga. Var iallefall ein eller annan rar regel. Trur det berre var i ein kamp dei brukte dei.

Henning

berlin

Leeds hadde ikke gule bortedrakter før på starten av 70-tallet. Den hvite hjemmedrakta ble etablert på tidlig 60-tall, tror Revie var inspirert av Real MAdrid, så du kan vel si at vi har stjålet fra Real Madrid.

Altså, Leeds hadde ingen bevisst "bortedrakt-strategi" gjennom 60-tallet, de kunne spille både i helrødt og helblått, hvis de ikke spilte i hvitt på bortebane.

Mener kjelvi har lagt ut en bra link et sted om "drakt historie".

kjelvi

Her er alt - jeg mener ALT - Uniteds trøyer og badges: http://www.mightyleeds.co.uk/misc/kits.htm

pesi

Men det er vel som en sa når vi var i Leeds sist, hadde Leeds stillt med di draktene i dag hadde di blitt skutt, å fansen hadde boikotta laget. Fæl farge.

Side before self!!!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

RoarG

Flott og lærerik artikkel. Mener jeg så bilde av Leedsspillere i røde drakter i fotballmagasinet Shoot en gang på 70-tallet,ja.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fripp

Syns hvite drakter med røde sokker var(er) ganske stillig. Med nummer på sokkene!

auren

Fælt, fælt, fælt... Det verste med Leeds sin historie er denne rødfargen. Ingenting annet! ÆSJ!!!!

auren, skjems...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JanPSyse

Røde drakter er djevelens verk!

Med unntak av Brann... 8)

Hahaha. skrev først S****ns verk, men ble autosensurert.
Hvilke andre ord er det forumet ikke liker? har vi en liste?
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-