Mykje skader

Started by Tom S, October 15, 2009, 22:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Quote from: Promotion 2010 on October 20, 2009, 00:01:33
Quote from: lojosang on October 19, 2009, 23:54:11
Quote from: DenHviteYeboah on October 19, 2009, 19:29:24
Når dette blir oppfattet som kvalmende,forsøpling og at undertegnede har et lite innholdsrikt liv,er det ikke rart det er konflikter i verden...nå synes jeg nok piggene til enkelte er fryktelig langt ute her ;)

Støttes til fulle!
Skjerpings gutter, ellers må jeg fram med moderatorpekefingern.

Når det gjelder lån, kvalitet på stall og det der er du jo helt på jordet, men det er lov.  ;D

Men hvor var moderatoren når Mari forsvant, Kjelvi...og sikkert en haug med gode meningsbærere og som hadde PEILING på fotball. Her er det så mye søppel at jeg holder meg for det meste unna. Trist at ubehøvlete, overkjørende og barnslige innlegg skal få stå for underholdningen her inne.... Men sånn er det kanskje å være litt fortapte Leeds-supportere!!!

Tja, moderatoroppgaven er såpass dårlig betalt at enkelte av oss til tider ser sewg nødt til å ta seg andre jobber. Selv om vi muligens virker overmenneskelige i vår diplomatiske fortreffelighet må vi likevel til tider ha både mat og klær. Og det hjelper fint lite å se til liljene på marken i Trøndelag mot slutten av oktober.
- Leif Olav

Pettersen97

The Mighty Whites

pedro

Litt av en lagoppstilling vi her linet opp, tror dette reservelaget hadde kunnet plassert seg anstendig til i L1. Understreker bare hvor suverene vi omsider er blitt (tenker da på L1-nivå) :) Jeg fryder meg 8)
Leedsomaniac

flynn

Quote from: pedro on November 26, 2009, 09:39:35
Litt av en lagoppstilling vi her linet opp, tror dette reservelaget hadde kunnet plassert seg anstendig til i L1. Understreker bare hvor suverene vi omsider er blitt (tenker da på L1-nivå) :) Jeg fryder meg 8)

Lagoppstillingen tyder på det ja, men resultatet taler vel et annet språk ?
Eller skal vi tro at Lincoln City har et svært sterkt reservelag ? (I think not)

flynn

pedro

Quote from: flynn on November 26, 2009, 09:44:27

Eller skal vi tro at Lincoln City har et svært sterkt reservelag ? (I think not)

flynn
Sorry trodde vi vant kampen 2-1 og toppet også den ligaen :P Noen bedre??
Leedsomaniac

flynn

Quote from: pedro on November 26, 2009, 10:11:45
Quote from: flynn on November 26, 2009, 09:44:27

flynn
Sorry trodde vi vant kampen 2-1 og toppet også den ligaen :P Noen bedre??

Neida, det er alltid bra å vinne fotballkamper, og ikke minst å lede ligaer  :)

Poenget mitt er følgende; Leeds leder L1 ganske suverent. Mange av oss, meg inkludert, mener å vite at vår stall er både bedre og bredere enn hos de vi kjemper mot om opprykk.

Lincoln ligger pr.dags dato på plass 21 i L2, og er således et vesentlig dårligere lag enn Leeds. Denne kvalitetsforskjellen skulle man da tro var enda større mellom lagenes reservelag, og som du påpeker, denne gang stilte Leeds et svært "toppet" reservelag.

Jeg blir da ikke spesielt imponert over at vi vinner kampen 2-1. Logisk sett burde Leeds vunnet denne kampen med 3-4 mål etter mitt skjønn.

Du sier at vårt reservelag kunne klart seg anstendig i L1. Det kan godt hende, men i så fall underpresterte de nok kraftig i denne kampen. Vil nemlig tro at alle L1 lag ville slått Lincolns reservelag relativt greit ?

Forøvrig er vi ganske off topic akkurat nå, men det behøver ikke forhindrer en god diskusjon..

flynn

flynn

Følgende referat fra reservelagskampen står å lese på Lincoln City's offisielle hjemmeside:
(Kan tyde på at Leeds var mer overlegne enn resultatet tilsier...)

City's reserves fell to a 2-1 defeat against a strong Leeds United second string at Sincil Bank Stadium on Wednesday afternoon.

A first half penalty from Rene Howe was not enough for Lincoln, as goals from Becchio and Somma swung the game in Leeds' favour.

Match report by Daniel Mooney:

City lined out with an imposing trialist, Congolese international Ndiwa Lord Kangana, at the heart of the defence. First team regular Rene Howe formed a classic 'big man, little man' attack with the pacey Andy Hutchinson while Nathan Adams was handed a right wing commission.

Paul Green continued his comeback from a hip injury with a place at right back.

The match began in even fashion with Rene Howe bursting clear of the defence after 3 minutes and dragging his shot wide. Two minutes later City's veteran goalkeeper Musselwhite had to punch a corner off the head of Paul Huntingdon, from which Becchio blasted over from long range.

After 10 minutes Nathan Adams hit a dipping 30 yard drive off the outside of his right foot which Martin did well to tip over. And after 20 minutes Lincoln threatened again when Howe dispossessed Danny Hone and shot across goal, just ahead of the onrushing Hutchinson.

With 26 minutes on the clock Leeds took the lead as Paul Musselwhite's fluffed free kick from the right back position landed at the feet of Luciano Becchio. It was unfortunate for the keeper that his uncharacteristic error should fall to that particular player, who skilfully lofted the ball into the unguarded goal.

And Musselwhite was again called into action after 33 minutes, gathering a free kick at the second attempt.

No sooner had he done so than Lincoln broke down the other end and won a penalty. Sam Clucas' run and clever pirouette was abruptly halted and Howe sent Martin the wrong way to equalise.

However, Leeds were enjoying the Lions' share of possession and re-established their lead 5 minutes before the break. Davide Somma producing a tidy finish from inside the area.

Goalscorer Howe was withdrawn at the break, as Kieran Heap entered the fray on the right wing and young stars Hutchinson and Adams reunited in attack.

But it was Leeds who retained the ascendency. After 55 minutes Somma embarked on a run round the back of Lincoln's defence and hit a powerful cross shot which flashed across goal. Then Becchio dashed after a through ball but conceded a foul when he hauled back Danny Hone, who was alert to the danger.

As the game progressed, the experienced Becchio and Somma continued to trouble Lincoln's defenders. After 63 minutes Somma cleverly rolled Lord Ndiwa, then tested Musselwhite with a low drive from the edge of the box. And a couple of minutes later Lincoln's goal continued its charmed life as Somma beat Lord Ndiwa to the ball, rounded Musselwhite, but saw his shot somehow deflected onto the post. The prowling Josh Falkingham was unable to divert the rebound in.

With eight minutes left Somma hit a shot over the bar from the inside left position.

As the match neared its completion, the Imps struggled to impose themselves in the final third of the pitch. Adams and Hutchinson recieved little change out of Leeds' backline, with Rui Marques particularly impressive.

In truth Leeds might have added to their lead during the second half but for some last gasp defending.

Imps: Paul Musselwhite, Paul Green, Joe Heath, Sam Clucas, Kangana Lord Ndiwa, Danny Hone, Nathan Adams, Lee Bennett, Andrew Hutchinson, Rene Howe, Luca Coleman-Carr. Subs: Graham Hutchinson, Jack Davies, Arran Brookbanks, Kieran Heap, Jack Thomas.

Leeds: Alan Martin, Liam Darville, Alan Sheehan, Jason Crowe, Rui Marques, Paul Huntington, Will Hatfield, Josh Falkingham, Luciano Becchio, Davide Somma, Andrew Robinson. Subs: Mike Whitewell, Ryan Jones, Sam Jones, Adam Watson, Lewis Turner.

auren

En ting du glemmer her flynn er at spillerne sjelden gir mer enn 74,6 % i reservelagskamper. Vi har da sett like sterke lagoppstillinger spille uavgjort/tape mot bunnlag i L2 tidligere (vist på LUTV blant annet). En skulle tro at spillere som ligger i vannskorpa i forhold til å spille seg inn i stallen / førsteelleveren ville gitt litt mer enn knappe 3/4 innsats. Spillere som nettopp har kommet seg etter en skade vil naturlig nok ligge rundt 74,6 % i innsats, og det "skal" de også.

Jeg tror nesten at nivået på reservelagspillet er like "dårlig" som nivået på U-18 ligaen, selv om spillerne er mye bedre. Det er også viktig å påpeke at et reservelag ofte forandrer mye på hvilke spillere det stiller med, og vil da sjelden få samspilt laget skikkelig.

auren, langt i fra bekymret...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Quote from: auren on November 26, 2009, 14:49:34
En ting du glemmer her flynn er at spillerne sjelden gir mer enn 74,6 % i reservelagskamper. Vi har da sett like sterke lagoppstillinger spille uavgjort/tape mot bunnlag i L2 tidligere (vist på LUTV blant annet). En skulle tro at spillere som ligger i vannskorpa i forhold til å spille seg inn i stallen / førsteelleveren ville gitt litt mer enn knappe 3/4 innsats. Spillere som nettopp har kommet seg etter en skade vil naturlig nok ligge rundt 74,6 % i innsats, og det "skal" de også.

Jeg tror nesten at nivået på reservelagspillet er like "dårlig" som nivået på U-18 ligaen, selv om spillerne er mye bedre. Det er også viktig å påpeke at et reservelag ofte forandrer mye på hvilke spillere det stiller med, og vil da sjelden få samspilt laget skikkelig.

auren, langt i fra bekymret...

En ting du glemmer her auren, er at dette sikkert også gjelder reservelagsspillerne til Lincoln  ;D

flynn

Promotion 2010

Becchio er tilbake, men hva med NAYLOR, HUGHES, KISNORBO, HIGGS, PARKER, JOHNSON, osv... savner spillere som kan gjøre susen for oss nå i den tøffe måneden frem mot jul!

Det er nå det gjelder for oss! Det er nå et ekstra gir hadde hevet laget det lille som skal til for at vi kan få økt avstanden til lagene bak oss!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Quote from: Promotion 2010 on December 07, 2009, 16:10:59
Becchio er tilbake, men hva med NAYLOR, HUGHES, KISNORBO, HIGGS, PARKER, JOHNSON, osv... savner spillere som kan gjøre susen for oss nå i den tøffe måneden frem mot jul!

Det er nå det gjelder for oss! Det er nå et ekstra gir hadde hevet laget det lille som skal til for at vi kan få økt avstanden til lagene bak oss!

Savner også info fra klubbens side om hvordan det går med spillerne som er skadet. Er dette en bevisst strategi eller bare latskap?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ove

Jeg ser på hjemmesiden til Leeds, under News og kampen mot Kettering står det at Kisnorbo, Naylor and Hughes is close to a return, men kampen mot Kettering kommer nok litt for tidlig.
Det er bra at skadesituasjonen lysner.

Promotion 2010

Andrew Hughes played more than 100 minutes of Tuesday night's FA Cup second-round victory over Kettering Town, his first appearance since suffering a groin strain, and centre-backs Richard Naylor and Patrick Kisnorbo are also on the verge of comebacks after short spells on the sidelines.

Aidan White, however, started at left-back against Kettering before being forced from the field by injury.

The talented youngster was suffering from cramp, and Leeds do not expect the problem to prove serious.

YEP
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

baste

Quote from: Promotion 2010 on December 10, 2009, 15:17:57
Johnson og Higgs på vei tilbake i trening!

http://www.leedsunited.com/news/duo-closing-in-on-return-20091210_2247585_1901051

;D
LEEDS UNITED duo Bradley Johnson (hip) and Shane Higgs (thigh) have returned to full training following injury.
Midfielder Johnson, whose form this season has brought him to the attention of USA coach Bob Bradley, has missed the last six matches due to a hip injury