Penger til ny-innkjøp 2

Started by Promotion 2010, January 19, 2010, 13:58:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Nå når Beckford er i boks for en kort vår, bør nok Grayson ut på markedet for å skremme motstanderne litt!

Vi er for svake opå sidebackene.
Vi mangler en tøff midtbanedirigent!
Vi mangler målskårer nummer to - etter Becks!
Vi mangler backup ala de Gradel ga oss på senhøsten!
Vi mangler generelt fart i de fleste ledd!

Sidebacker finnes det mange av rundt omkring! Kanskje både White og Parker kan utfordre Hughes på venstrekanten snart! Crowe og Bromby kan kanskje stå back på nivå 3, men blir neppe noe hit i en eventuell CCC-sesong!

Gi oss et midtbaneanker som overgår minst en av våre sentrale spillere.

Vi bør fortsatt se på unge angripere som Jackson, Hooper eller Bernard! Vi vet at Becks forsvinner og bør tenke klokt. Kanskje et talent som ikke får plass på de STORE lagene i PL.

En liten virrum som kan skape litt på egenhånd, eks Milner i sine unge dager eller et tilbakelån av Delph hadde vært bra!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Boos

Selv om jeg ikke er Molde fan, så synes jeg det er rart at ikke Makhtar Thioune er gått til en utenlandsk klubb...
Det var Makhtar som la opp til de fleste målene til Molde i fjor. Han ble banens beste nesten hver eneste kamp. Hadde ikke vært meg i mot at en slik spiller hadde ankommet Leeds. Men spørsmålet er om han hadde fått en like fri rolle på banen som han får i Molde...  :P

GeirO

Er litt på tynn is nå, men hvis Leeds planlegger noen kjøp i januar, regner jeg med at evt. overgangssummer ikke vil overstige 150- 200 000 pund. Eller aller helst gratis-spillere.
Og bare Thioune alene koster vel mye mer enn dette....?
MOT

auren

Quote from: GeirO on January 19, 2010, 14:44:09
Er litt på tynn is nå, men hvis Leeds planlegger noen kjøp i januar, regner jeg med at evt. overgangssummer ikke vil overstige 150- 200 000 pund. Eller aller helst gratis-spillere.
Og bare Thioune alene koster vel mye mer enn dette....?

Regner med at Molde verdsetter Thioune minst like høyt som Mame Biram Diouf, og sistnevnte gikk vel til Man U for rundt 50 millioner NOK. Dessuten kan jeg aldri tenke meg at Thioune ønsker å gå til nivå 3 i England. Dette er bare utopi!

En sentral midtbanespiller som overgår de vi allerede har er ikke enkelt å finne for småpenger som Leeds har å rutte med. Det er kun overflødige spillere i storklubbene i PL eller unge talenter alla Delph vi mest sannsynligvis kan lokke på et låneopphold. Og det er langt i fra sikkert at de ønsker å gå ned til L1, selv om det er til Leeds. Men jeg regner med at SG har følere ute.

Jeg har vondt for å tro at Grayson er på utkikk verken etter spiss eller backer, men en Gradel-type er nok høyt på ønskelista. Nå mener jeg å ha lest at Grayson fortsatt ikke har gitt opp håpet om å få Gradel tilbake, enten på lån eller permanent. Hvis ikke Leicester har umiddelbare planer om å benytte Gradel i ligaen, så er han best tjent med å fortsette låneoppholdet i Leeds hvis han fortsatt ønsker dette. Selvsagt med en 24 timers tilbakeklausul.

Jeg tipper vi får se 1-2 nye spillere i klubben på lån i løpet av rimelig kort tid. Jeg tror ikke Grayson vil kjøpe nye spillere enda. Det vil han nok vente med når opprykket evt. er klart.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JonK

T.O
Det er ikke mulig med 24-timers tilbakeklausul nå. Hvis Gradel signer for nytt lån er det ut sesongen (i henhold til reglene)

Leedsfan

Jeg håper at Grayson's nese for "bargains" vil vise seg igjen...

Er egentlig mest ute etter en midtbanespiller istedenfor Doyle som spiller ved siden av Kilkenny/Howson. Enig med Promo10 at sidebacker av kvalitet ikke hadde vært dumt.

Man kunne jo håpe at Becchio vil begynner å skåre litt mer slik at ikke maser like mye etter en spiss som skårer ved siden av Beckford. Hadde vært ålreit om Bradley Johnson kan komme i skåringsform ala tidligere i sesongen på venstre side av midtbanen og Snodgrass begynner å eie høyresiden.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

bwirum

Som nevnt så er det ikke mulig å låne Gradel med noen tilbakekallsklausul lenger nå, så det er nok derfor Leicester er litt tilbakeholdne med det. Håper det ordner seg, for vi trenger virkelig en med fart som kan komme bakfra som Gradel gjorde så mange ganger.

Men mest av alt trenger vi at de spillerne som før har vist at de duger i massevis faktisk står frem og viser at de er A-lagsspillere!
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

auren

Quote from: bwirum on January 20, 2010, 10:47:50
Som nevnt så er det ikke mulig å låne Gradel med noen tilbakekallsklausul lenger nå, så det er nok derfor Leicester er litt tilbakeholdne med det. Håper det ordner seg, for vi trenger virkelig en med fart som kan komme bakfra som Gradel gjorde så mange ganger.

Men mest av alt trenger vi at de spillerne som før har vist at de duger i massevis faktisk står frem og viser at de er A-lagsspillere!

Som jeg har nevnt 24 ganger før: Grella kunne fint vært et slik uromoment som Gradel. Tror han kan passe ypperlig som høyrekant. Gutten har fart og teknikk. Har også vist at han kan score mål. Cluet er om pasningsfoten er god nok.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rune Bergen

Enten må vi få inn noen sultne, eller så mye dagens spillere løfte seg etter håret.

DenHviteYeboah

Hva med å låne 2-3 spillere fra PL som kan tilføre kvalitet?Ã...,nei de skal ha litt høyere lønn enn det Papa Smurf har bestemt....vel,da blir det å låne noen benkeslitere i ccc....

Same

Quote from: DenHviteYeboah on January 20, 2010, 17:49:19
Hva med å låne 2-3 spillere fra PL som kan tilføre kvalitet?Ã...,nei de skal ha litt høyere lønn enn det Papa Smurf har bestemt....vel,da blir det å låne noen benkeslitere i ccc....

Jepp, benkslitere som Max Gradel  ;)

DenHviteYeboah

Quote from: Same on January 20, 2010, 17:50:50

Jepp, benkslitere som Max Gradel  ;)
Ja,vi er jo dømt til at Grayson finner de rette ;)

Dennis

Ikke alle lånespillere skal nødvendigvis ha hele lønnen betalt av låneklubben. Jeg vet selvsagt ikke, men jeg kan ikke tenke meg at Leeds betalte (hele?) lønnen til Hogan Ephraim ettersom QPR ønsket et utlån. På samme tid tviler jeg på at Arsenal krevde lønnsdekning for Henri Lansbury eller Nacer Baracite.

Det er heller ikke gitt at et ungt PL-talent er rette typen å låne inn i dagens situasjon. En mer erfaren spiller, om enn ikke like lys fremtid, kan være minst like bra og kanskje bedre. Vi har et forholdsvis ungt lag og erfaringen er forbeholdt forsvarsrekka, så jeg tror en mer erfaren midtbanespiller og kanskje en ringrev av en spiss, a la Dougie Freedman eller Kevin Phillips kunne vært riktig vei å gå. (Da tenker jeg ikke på akkurat disse to spillerne, men spillertypen.) Se bare på hva nettopp Freedman og Richard Naylor gjorde, kun meget kort tid etter at de kom på lån.

Dømt til at Grayson finner de rette? Hva er dette for utsagn? Selvsagt er vi det! Tror du ikke Man City er dømt til at Mancini finner de rette?

Er forresten enig med trådstarter at forsterkninger hadde vært fint, men de midlene som (eventuelt) finnes til forsterkninger kan ikke bare splashes ut nå i januar. Stallen har allerede bevist at den kan mønstre ligaens beste lag og vi virket nesten uslåelig fra Millwall til nyåret, på tross av en del seiere som satt i sluttminuttene; et tegn på et topplag.

Man må selvsagt gjøre det man kan for å rykke opp, men om det helt hypotetisk finnes £500.000 eller £1.000.000 til spillerinvesteringer, bør man sitte igjen med størsteparten av midlene til kjøp av spillere vi da vil kunne tiltrekke oss. Vi gjør oss selv en enorm bjørnetjeneste ved å forsøke (ettersom det ikke finnes garantier) og kjøpe oss opp nå, for så å sitte igjen med en haug med L1-spillere til høsten - stallen har allerede bevist at den er god nok.

Formduppen nå skyldes utvilsomt selvtillit og manglende flyt - vi har ikke blitt et av L1s dårligste lag etter å ha slått Manchester United, sånn helt plutselig. Skal penger rette på det? Altfor enkel løsning! Ett eller to nye fjes på lån eller som er gode nok til CCC neste år, derimot? Ja, takk. Kjøp for å kjøpe? Det viste vel de åtte nye spillerne Dennis Wise hentet i januar '08, at ikke er veien å gå.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on January 20, 2010, 19:12:24

Ikke alle lånespillere skal nødvendigvis ha hele lønnen betalt av låneklubben. Jeg vet selvsagt ikke, men jeg kan ikke tenke meg at Leeds betalte (hele?) lønnen til Hogan Ephraim ettersom QPR ønsket et utlån. På samme tid tviler jeg på at Arsenal krevde lønnsdekning for Henri Lansbury eller Nacer Baracite.

Det er heller ikke gitt at et ungt PL-talent er rette typen å låne inn i dagens situasjon. En mer erfaren spiller, om enn ikke like lys fremtid, kan være minst like bra og kanskje bedre. Vi har et forholdsvis ungt lag og erfaringen er forbeholdt forsvarsrekka, så jeg tror en mer erfaren midtbanespiller og kanskje en ringrev av en spiss, a la Dougie Freedman eller Kevin Phillips kunne vært riktig vei å gå. (Da tenker jeg ikke på akkurat disse to spillerne, men mer typen.)

Dømt til at Grayson finner de rette? Hva er dette for utsagn? Selvsagt er vi det! Tror du ikke Man City er dømt til at Mancini finner de rette?
Er enig i at rutinerte spillere kan være veien å gå.Det jeg mente med at vi er dømt til å finne de rette,er at Grayson har ikke mange sjanser,og konsekvensene kan bli fatale.mancini kan jo bare kjøpe og låne så mye han vil...

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on January 20, 2010, 19:24:54

Det er heller ikke gitt at et ungt PL-talent er rette typen å låne inn i dagens situasjon. En mer erfaren spiller, om enn ikke like lys fremtid, kan være minst like bra og kanskje bedre. Vi har et forholdsvis ungt lag og erfaringen er forbeholdt forsvarsrekka, så jeg tror en mer erfaren midtbanespiller og kanskje en ringrev av en spiss, a la Dougie Freedman eller Kevin Phillips kunne vært riktig vei å gå. (Da tenker jeg ikke på akkurat disse to spillerne, men mer typen.)

Er enig i at rutinerte spillere kan være veien å gå.Det jeg mente med at vi er dømt til å finne de rette,er at Grayson har ikke mange sjanser,og konsekvensene kan bli fatale.mancini kan jo bare kjøpe og låne så mye han vil...

Joda - og jeg kverrulerte nok litt - men den situasjonen er vi ikke i! Vi kan rett og slett ikke bare kjøpe og låne så mye vi orker, samme hvor mye man eventuelt hater Bates for det. Hadde man hatet alle andre som ikke sitter med 5000mrd på bok, om de hadde vært styreformenn eller eier i Leeds?

Derfor synes jeg det evinnelige maset om kjøp, kjøp, kjøp faller på sitt eget grunnlag. Ettersom Bates nettopp IKKE har mange midler til rådighet, kan vi ikke kjøpe, kjøpe, kjøpe. Det kan heller ikke mange andre lag i denne divisjonen. Foreløpig har det heller ikke vært nødvendig, noe vi skal prise oss lykkelig for og som ikke minst er meget fornøyelig.

Som sagt, jeg vil heller ha et par "større" forsterkninger i CCC, enn å kjøpe L1-"stjerner" nå som kanskje ikke er gode nok neste år - NETTOPP fordi det allerede er bevist at vi ikke trenger forsterke enormt. At en eller to nye kan skaffe litt ekstra konkurranse og øke spiriten er jeg derimot enig i. Det er balansegang!

Jeg leste forresten (i kamptråden?) i går at vi hadde vært elendige etter at lånespillerne dro hjem. Kan det være forklaringen? Konkurransemessig kan det kanskje være en faktor akkurat nå, men de kom da ikke før i november/desember heller? Dessuten var verken Ephraim, Capaldi eller Vokes spesielt utslagsgivende for resultatene?
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on January 20, 2010, 19:30:29
Quote from: DenHviteYeboah on January 20, 2010, 19:24:54

Joda - og jeg kverrulerte nok litt - men den situasjonen er vi ikke i! Vi kan rett og slett ikke bare kjøpe og låne så mye vi orker, samme hvor mye man eventuelt hater Bates for det. Hadde man hatet alle andre som ikke sitter med 5000mrd på bok, om de hadde vært styreformenn eller eier i Leeds?

Derfor synes jeg det evinnelige maset om kjøp, kjøp, kjøp faller på sitt eget grunnlag. Ettersom Bates nettopp IKKE har mange midler til rådighet, kan vi ikke kjøpe, kjøpe, kjøpe. Det kan heller ikke mange andre lag i denne divisjonen. Foreløpig har det heller ikke vært nødvendig, noe vi skal prise oss lykkelig for og som ikke minst er meget fornøyelig.

Som sagt, jeg vil heller ha et par "større" forsterkninger i CCC, enn å kjøpe L1-"stjerner" nå som kanskje ikke er gode nok neste år - NETTOPP fordi det allerede er bevist at vi ikke trenger forsterke enormt. At en eller to nye kan skaffe litt ekstra konkurranse og øke spiriten er jeg derimot enig i. Det er balansegang!

Jeg leste forresten (i kamptråden?) i går at vi hadde vært elendige etter at lånespillerne dro hjem. Kan det være forklaringen? Konkurransemessig kan det kanskje være en faktor akkurat nå, men de kom da ikke før i november/desember heller? Dessuten var verken Ephraim, Capaldi eller Vokes spesielt utslagsgivende for resultatene?

Er enig i at det ikke bare er å kjøpe,men det har heller aldri vært mitt poeng.Mitt poeng har vært hele tiden at vi burde investere i 2-3 klassespillere for å ha de i ccc.Når jeg mente at vi burde styrke stallen før sesongen, ble jo dette bare avfeid som vrøvl.Vi trengte ingen nye spillere-troppen var mer enn god nok for direkte opprykk..........Noe har skjedd med Bates-for noen år siden cashet han jo ut for Healy,Cresswell,Hulse,Gregan,Blake mfl.Nå er det jo ikke penger til noe som helst.Ikke til Thorpe Arch,å kjøpe spillere over £50000.Hva har skjedd?gjerrig eller rett og slett bare blakk?Jeg skjønner ikke dette.Vi er vel ferdige med gamle spilleres lønninger,råtne lån og leasing av gullfisker?publikum møter opp,er det virkelig så inn i helvete dyrt å drifte denne klubben?Har vi 1000 ansatte?
Det er noe som ikke stemmer her..............

Rudi G.

Vi bør stort sett låne oss ut av L1 og CCC. Skal vi eventuelt kjøpe må vi være sikker på at de holder PL-standard, hvis ikke kan vi som flere tidligere har nevnt i diverse tråder ende opp med med langtidskontrakter på spillere som ikke holder mål når vi kommer der vi skal!

Dennis

DHY: Finnes ikke £50.000 til spillere? Kjøpte vi ikke Leigh Bromby for flere hundre tusen pund? Hva er forresten så galt med det å ikke bruke pund, når Patrick Kisnorbo kom gratis? Sier ikke at nettopp du skrev det, men det ble jo brukt mot SG og Kisnorbo at vi burde betalt mye penger for en midtstopper, en som kom gratis kunne jo ikke vært god nok! Med andre ord er Kaka eller Messi bedre om de koster £80mill, enn om de er ute av kontrakt og står fritt til å velge klubb? Det er i så fall en tankegang jeg ikke klarer følge.

Jeg syns også det er merkelig at du fortsatt tar frem at det ble stemplet som vrøvl at laget ikke behøvde forsterkninger i sommer. Hva trengte vi egentlig å forsterke? For en snau måned siden ledet vi ligaen med over ti poeng - det var nesten ikke mulig å oppnå fler poeng om laget så bestod utelukkende av Barca-spillere for å si det på en flåsete måte! Lånespillerne ble i hovedsak hentet pga skader og smeller i et tett juleprogram, ikke som direkte forsterkninger, skal man tro Simon Grayson - kun Max Gradel har slått igjennom på lån og det hovedsaklig som reserve!

Det var lov å mene at vi burde forsterket (ytterligere) i sommer og det er lov å mene det enda, men laget har så langt bevist at stallen er mer enn god nok! Det beviser jo tabellen! Derimot, som påpekt og noe jeg er fullt enig i, er det antakelig veldig gunstig å hente inn en eller to nye (på lån?) for å sprite opp litt og forhåpentligvis bidra til å snu den stygge trenden. Likevel er det ytterst få lag som går igjennom sesongen uten dårlige resultat - for å fortsette med Barcelona, de tapte vel første kampen i fjor for Numancia som gikk ned og spilte uavgjort hjemme mot Santander runden etter? Som sagt en flåsete sammenligning med verdens beste fotballag, men det viser jo bare at alle kan ha formsvikter, men at de likevel kan ende med suksess.

Vi er vel alle enige om at de siste kampene er en formsvikt, ikke lagets reelle kvalitet?  ???

Marching on together!

DenHviteYeboah

Selvfølgelig mener også jeg at det er strålende at vi leder og nesten ikke brukt penger.Mitt poeng er ikke at penger=suksess,men det er langt jevnere enn vi ønsker.Poenget er at vi burde forsterket laget selv om vi ledet med 10 poeng.Vi skal ikke være i denne møkkaligaen,vi skal være totalt overlegne i  league1 ut ifra størrelsen!Vi burde egentlig aldri ha ledet med mindre enn 10 poeng :)
Håper også at dette er en kort formsvikt,men selv om vi leder er det vel fortsatt 60 poeng å spille for?Altså er det INGEN grunn til å ta det med ro. :(

Same

Quote from: DenHviteYeboah on January 20, 2010, 21:39:39
Selvfølgelig mener også jeg at det er strålende at vi leder og nesten ikke brukt penger.Mitt poeng er ikke at penger=suksess,men det er langt jevnere enn vi ønsker.Poenget er at vi burde forsterket laget selv om vi ledet med 10 poeng.Vi skal ikke være i denne møkkaligaen,vi skal være totalt overlegne i  league1 ut ifra størrelsen!Vi burde egentlig aldri ha ledet med mindre enn 10 poeng :)
Håper også at dette er en kort formsvikt,men selv om vi leder er det vel fortsatt 60 poeng å spille for?Altså er det INGEN grunn til å ta det med ro. :(
63* poeng, ved mindre du mener at kampen borte mot Norwich er et sikkert tap  :o

lojosang

Kjöp, Kjöp, Kjöp! Jag hör aldri annat!

Kan vi håpe Prutton setter fast hodet i suppeterinen så Bates kan "tjene" noen kroner på legebesøk?
- Leif Olav