Fotballen er fortsatt og vil alltid være rund

Started by Lee Chapman, January 27, 2010, 22:45:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lee Chapman

Registrerer at de fleste her inne her begynner å tvile på vårt kjære Leeds United evne til å klare et direkte opprykk. Med tanke på play off og finalehistorien klubben vår har, så kan vel man ikke klandre de som tviler- men:
Leeds startet sesongen ekstremt bra i år og har ligget topp 4 helt til nå og gjør det fortsatt. Det ville være naivt av alle og enhver og tro at vi skulle marsjere gjennom ligaen i år med tanke på at gamle "storheter" jakter akkurat det samme som oss, promotion. Det er ikke mange år siden Norwich og Charlton var i PL - og som Leeds engang erfarte, sprakk idyllen med dårlig økonomi osv og de raste nedover ligasystemet. Nå har de også våknet og vil være med i kampen om å komme seg opp igjen. At et lag går igjennom sesongen uten en downperiode hører med til sjeldenhetene, uansett land og liga. Jeg tror at vi nå er inne i en dårlig periode- slik som f.eks Norwich var i starten av sesongen. Se på de nå, klatrer sakte men sikkert mot topp to på tabellen. Leeds må få lov til å ha sin dårlige periode nå, men jeg er enig med resten- fortsetter de tapsrekken nå- så bør vi kanskje ta signalene på alvor. Men, til helga er det kamp- og vi satser på en seier- og da er nok krisen avblåst både her på forumet og ellers i Leeds-systemet. garantert. Glem heller ikke at vi har et par hengekamper, med triumf i de kampene er vi fortsatt på topp. Men, det blir knallhardt og spennende- men la tvilen komme guttene til gode og hold humøret og positiviteten oppe på forumet. Leeds er iferd med å reise seg takket være Simon Grayson. Glem ikke at vi spiller bra fotball til å være et League One lag, det fikk Scumchester og Hottentottenham merke.

SDalen

Kunne ikke vært mer enig! Alle lag har sine ups and down, men vi må heve oss igjen!!!
I den fine rekka med gamle PL lag skal du heller ikke glemme Southampton, selv om de ikke ser ut til å henge med eller i det hele tatt delta i opprykksstriden i år :)
Rogaland whites!

johnny gangster

Bra skrevet Lee! Veldig enig i mykje av det som blir tatt opp. Det er no me må vise kor gode me verkleg er og at me fortjener det opprykk klubben siklar etter! Me skal klare det! "Snuoperasjonen" begynner allerede til helga får me tru :)

Tom S

Mykje rett, Lee.

Alle lag får minst ein periode i løpet av sesongen der resultatene ikkje er som forventet. Leeds er definitivt i ein sånn periode no.

Eg er glad for at Larry innser situasjonen, men likevel velger å tenke rasjonelt i forhold til laguttak og tiltak. Leeds United går ikkje fra å vere L1's beste i første halvdel til å bli eit svakt lag over natta, toppnivået til gutta er best i divisjonen det viser resultatene mot manu og spurs.
Jobben til Larry er no å gjere denne perioden så kortvarig som mulig og det er ein kjempeutfordring for vår unge manager, tipper han fikser det allerede til kampen mot Colchester.

Altså, viktig å ikkje få panikk - denne perioden krev knallhard jobbing å komme ut av.
Hadde ikkje skada med ein eller to signingar som kunne løfta spiriten i spillergruppa og ikkje minst blant fansen.

Verdt å ta med seg også er at verken Norwich eller Charlton vinner resten av kampene sine.
Det blir ingen walk in the park, men vi har god nok stall og eit godt utgangspunkt for å klare promotion i mai.

Eg har trua!

we all love leeds
COME ON LEEDS !!

McMidjo

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Vonsiggy

Bra skrevet Lee.

Jeg vil bare si at jeg er en av de du sier "tviler", jeg vil bare ikke ta seieren på forskudd, men innerst inne så vet jeg at 2010 er vårt år! ;). Vil helst ikke få enda større forhåpninger ettersom har blitt veldig skuffet pga Leeds i mange år nå  :(

Ferre

Leicester hadde vel en tilsvarende periode i fjor, med noen kamper uten seier. Tror nok nytt blod kan være med å få skuta på rett kjøl igjen, og jeg forventer at Larry signerer et par nye spillere før Colchester-kampen.

Samtidig begynner jeg å frykte et nytt play-off-mareritt...

Leedsulf

Quote from: Ferre on January 28, 2010, 11:41:38
Leicester hadde vel en tilsvarende periode i fjor, med noen kamper uten seier. Tror nok nytt blod kan være med å få skuta på rett kjøl igjen, og jeg forventer at Larry signerer et par nye spillere før Colchester-kampen.

Samtidig begynner jeg å frykte et nytt play-off-mareritt...

Vi hadde vel en slik periode selv i fjor, med Larry ved roret, hvor vi i januar/februar tapte 3 av 4 kamper. Vi reiste oss kraftig den gangen, og jeg tror vi gjør det samme i år.
Om en måneds tid er det kanskje vi som snur og vinner kamper, mens Norwich og Charlton avgir poeng, og alt later til å gå på skinner i retning CCC.
Det svinger, og jeg tror Larry snart får gjengen på rett kjøl igjen, forhåpentligvis allerede på lørdag.

Masinga

Fotballen har ikke alltid vært rund, la nå det være sagt. I sin spede begynnelse i England brukte de vel en rugbyball. Noen ganger lurer man jo på om man heller skulle gå over til den mer avlange ballen i den knokkeldivisjonen Leeds befinner seg.

Samtidig skal det veldig lite knokkel til for å vippe lag lenger oppe i systemet av pinnen.
Masinga, medl.nr. 1250

Rune Bergen

så sant så sant, denne gangen er det oss det rammer.

SDalen

Rogaland whites!

LeedsUnited

Problemet er jo at vi gjør det godt i fa-cupen.  Så det er like mye en motivasjonssvikt som en formsvikt.  Og det må Grayson snarest ordne opp i.
Ser forøvrig på YEP at han nærmest lover et par nye signeringer/lån i den nærmeste fremtid. Selv om han nevner at han ikke bare kjøper for å kjøpe men at det må være spillere som er bedre enn hva vi har.

nord

Det som er positivt er at vi vinder de gode lag! Dvs. vi kommer til at hente 3 poeng fra Norwich og Charlton ;-)

MOT

Jeg tror nok ikke det går over så fort skal nok tape et par kamper til før vi begynner igjen  :-\

Men det er jo lov å håpe på lørdag  :D

MOT