Cuppenger i kassa

Started by Promotion 2010, January 29, 2010, 17:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Promotion-chasing Leeds United handed big cash boost
29 January 2010 | By Adam FraserRelated articles
United, the former Premier League giants currently battling to win promotion from League One and begin their journey back to the English top flight, have already proved difficult opponents for more than one Premier League team this season.

Leeds, managed by Simon Grayson, beat Premier League champions Manchester United in the FA Cup thanks to a goal from Jermaine Beckford, before the same player's late equaliser against Tottenham Hotspur earned Leeds an upcoming replay at Elland Road.

Leeds have also reaped the financial rewards of their success in the competition so far. According to fan site Vital Leeds, 'Leeds picked up £67,500 for the coverage at Oldham, £108,000 altogether for both Kettering games, £152,100 from the Man United game and £232,200 from the two games with Spurs. Leeds will pick up another £255,600 for the tie at Bolton, if they can get past Spurs.

'Leeds have so far picked up £112,500 for reaching the fourth round in prize money, beating Spurs would be worth another £90,000.'

From the fifth round onwards, the prize money continues to increase. The fifth round winners will be handed £180,000, with £360,000 going to sixth-round winners. Semi-final winners will be handed £900,000 - with £450,000 on offer to the runners up - while winning the competition is worth £1,800,000, and losing in the final an additional £900,000.

Leeds can also look forward to a significant boost from gate receipts at Elland Road for the match against Spurs.

Regnestykket:

ITV-price money:
£  67,500 (Oldham)
£108,000 (Kettering x2)
£152,100 (Scum)
£232,200 (Spurs x2)

Pricemoney 4.runde:
£112,500

Pluss gates (som deles 50/50):
1.Rd Oldham
2.Rd Kettering x2
3.Rd Scum
4.Rd Spurs x2
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Så flott :)
Da venter jeg på en pressemelding i fra klubben om at pengene skal brukes til å kjøpe tilbake Thorpe Arch......

baste

postet denne for noen dager siden, ingen respons på den. Men den sier jo mye av det samme!

Off the back of one of the clubs worst performances and most humbling results since Administration and Relegation to the third tier of English football, a 3-0 mauling at Swindon, Leeds fans may be justified in asking where the money has gone this season.

Investment in improving the team to challenge for promotion may be described as miserly, relying on bargain basement free transfers and only two cash transfer fees have been paid for Leigh Bromby and Max Gradel. Leeds now appear to be paying the price for this on the pitch as promotion hopes fade with each league match that passes.

The lack of financial investment in the playing staff is bemusing when you consider that the club has profited from the sale of Fabien Delph to Aston Villa for a seven figure fee plus incentives. Furthermore, they will have benefited from a bumper cup draw at Old Trafford plus television fees where the club is estimated to have profited £900,000, and a similar sum will have been accrued from another “top draw”, the televised cup tie at Tottenham. Leeds have also enjoyed a televised home Carling Cup encounter with Liverpool and can look forward to another windfall from the replay with Tottenham at Elland Road next Wednesday.

Despite all of this income, Leeds are still scrabbling around trying to pick up players on the cheap. It doesn’t bode well. Should Leeds miss out on promotion, they cannot continue to hold out for a string of lucrative cup ties each season.

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on January 29, 2010, 17:38:36
Da venter jeg på en pressemelding i fra klubben om at pengene skal brukes til å kjøpe tilbake Thorpe Arch......

Er Thorp Arch på salg?
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on January 29, 2010, 18:23:57

Er Thorp Arch på salg?
nei,kanskje ikke nå lenger?vel da blir det at vi skal kjøpe tilbake Elland Road da.. ;D

lowfields

"Cuppenger i kassa" - trodde vi kanskje hadde henta en sveitsisk keeper jeg... ;D
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on January 29, 2010, 18:26:17

Er Thorp Arch på salg?
nei,kanskje ikke nå lenger?vel da blir det at vi skal kjøpe tilbake Elland Road da.. ;D

Må det ikke uansett en del flere penger til? Eller får man en biffmiddag for en tier nå om dagen?
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on January 29, 2010, 18:34:37

Er Thorp Arch på salg?

Må det ikke uansett en del flere penger til? Eller får man en biffmiddag for en tier nå om dagen?
Så utenom cupen så går driften av klubben i null...?Vi kunne ikke ha lånt penger til å kjøpe tilbake akademiet?vi har altså ikke sikkerhet?mht stadion så er det vel litt mere penger ja...vi blir ikke enige om dette tror jeg ;D

euphor9

Vi vet alle at økonomien ikke er som vi kan håpe på,blant annet pga at vi ikke fikk kjøpt tilbake treningsanlegget.   Men potensialet til til klubben er enormt og Leeds blir nok solgt før eller siden til noen med penger.

Synes du har fokusert på dette lenge,og vi vet det alle andre også at vi ikke har såå mye å rutte med.

Synes du "gnir det litt inn" vel mye.  

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on January 29, 2010, 18:59:39

Er Thorp Arch på salg?

Så utenom cupen så går driften av klubben i null...?Vi kunne ikke ha lånt penger til å kjøpe tilbake akademiet?vi har altså ikke sikkerhet?mht stadion så er det vel litt mere penger ja...vi blir ikke enige om dette tror jeg ;D

Poenget med et lån er at man må ha penger nok til å betale rentene og avdragene. Det er nemlig ingenting - vel, utenom hos Roman Abramovitsj - som heter gratis lån. For det første hadde ikke Leeds mer enn £400k i driftsoverskudd i 2008, før spillersalgene ble medregnet. Dette er en post man ikke kan vente er stabil år etter år, det samme gjelder TV- og cupinntekter, i alle fall ikke før vi spiller i en høyere divisjon. Og med £400k er man så godt som i null - en meget bra prestasjon i dagens (topp)fotball, men likevel tillater det ikke mye manøvrering med et (dyrt) lån i tillegg.

Om Leeds skulle lånt penger til Thorp Arch, hadde ikke summen kommet på £6millioner om vi skulle lånt pengene, slik mange ser ut til å tro. Hvorfor vi ikke kunne betale (i alle fall det meste) selv, er derimot en annen diskusjon vi aldri kommer til å finne ut av.

Men la oss ikke gjøre dette til nok en Bates-tråd, hva? Det kan vi vel heller ta over PM, i så fall, min hardtskytende venn.  ;)
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on January 29, 2010, 19:07:37

Er Thorp Arch på salg?

Poenget med et lån er at man må ha penger nok til å betale rentene og avdragene. Det er nemlig ingenting - vel, utenom hos Roman Abramovitsj - som heter gratis lån. For det første hadde ikke Leeds mer enn £400k i driftsoverskudd i 2008, før spillersalgene ble medregnet. Dette er en post man ikke kan vente er stabil år etter år, det samme gjelder TV- og cupinntekter, i alle fall ikke før vi spiller i en høyere divisjon. Og med £400k er man så godt som i null - en meget bra prestasjon i dagens (topp)fotball, men likevel tillater det ikke mye manøvrering med et (dyrt) lån i tillegg.

Om Leeds skulle lånt penger til Thorp Arch, hadde ikke summen kommet på £6millioner om vi skulle lånt pengene, slik mange ser ut til å tro. Hvorfor vi ikke kunne betale (i alle fall det meste) selv, er derimot en annen diskusjon vi aldri kommer til å finne ut av.

Men la oss ikke gjøre dette til nok en Bates-tråd, hva? Det kan vi vel heller ta over PM, i så fall, min hardtskytende venn.  ;)
Enig i mye av det du skriver :)
Men at et topic som dreier seg om massive inntekter av cupspill ikke skal pense innom  klubbeier(?)Bates tror jeg nesten er umulig ;D ;D ;D

Rudi G.

Quote from: DenHviteYeboah on January 29, 2010, 19:58:36
Quote from: Mr Kaizer on January 29, 2010, 19:07:37

Er Thorp Arch på salg?

Men la oss ikke gjøre dette til nok en Bates-tråd, hva? Det kan vi vel heller ta over PM, i så fall, min hardtskytende venn.  ;)
Enig i mye av det du skriver :)
Men at et topic som dreier seg om massive inntekter av cupspill ikke skal pense innom  klubbeier(?)Bates tror jeg nesten er umulig ;D ;D ;D

Dere er to kranglefanter ::) Men som bedrifteier er jo et av målene å kunne ta ut et utbytte når det går bra, så hvis Bates ønsker å gjøre det så er det jo selvfølgelig hans rett å gjøre det!

Dennis

Inntektene, mediedekningen og publikumsgnisten vi har fått gjennom cupspillet er positivt, men jeg synes også Peter Lorimer skriver mye interessant om den negative siden ved de siste ukenes prestasjoner i profilerte oppgjør.

Artikkelen er kanskje en selvfølgelighet, men likevel håper jeg spillerne tar til seg hva som blir sagt her, selv om Simon Grayson antakelig har sagt akkurat det samme som den gamle hardskytteren skriver.

There is a very good reason why really top-class footballers are rated as such.

Reaching that category is not simply a matter of talent. Many a player born with outstanding natural ability has seen it wasted by flaws in their make-up, and it is never enough to show flashes of brilliance when the mood takes you.

Kilde: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Cup-spotlight-has.6025860.jp
Marching on together!