Tog i England

Started by ingar-br, February 13, 2010, 23:51:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ingar-br

Jeg skal over i neste uke og kombinerer et par turer på Elland Road med å besøke dattera som studerer i Liverpool. Er det noen som har noen greie tips til hvilke togbilleter man skal kjøpe? Jeg og min sønn tar toget noen turer mellom Liverpool og Leeds når vi er der.

Medlem nr 32, Ingar Brennodden

ØBS

Sjekk "British Rail" eller "Trans Pennine Express" (eller noe sånt) og sjekk priser på nett.  Blir ofte billigere om du deler opp reisen ved knutepunkter enn billett direkte fra start til slutt, men dette må du bare finne ut av.

Det viktigste med togreiser på Balløya er at du bestiller på forhånd.  Da sparer du mye penger.

I påsken 2002 bestilte BT (vi var fire) en super-saver London-Leeds t/r (!), han triksa og miksa med knutepunkter og fikk til slutt en totalpris på hele turen for £24 pr. pers. på 1. klasse etter å ha betalt bare et par £ ekstra for å oppgradere fra coach.

Ved serieavslutningen i 2006 tok min daværende kjæreste og jeg toget Leeds-Newcastle-Leeds på samme dag.  Vi fikk da vite at billetten kostet ca. £140 for 2 pers.  Da vi ba om den billigste kom det tilfeldig en litt "eldre" ansatt på billettkontoret i Leeds som overhørte hva vi ønsket.  Han tok over vår bestilling og fortalte at om vi kjøpte bill. til York og videre derfra til N'castle og retur på samme måten kostet det bare £54.  Vi trengte ikke å gå av toget engang.  Dette til orientering, og om hvor sykt billettsystemet der borte kan være.

Du må bare lete, men det er greit å vite hvor du skal lete så begynn med nettsidene og se om det lønner seg å dele opp reisen.

Dette betyr ikke nødvendigvis at du må gå av toget som sagt...

God tur...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Hallgeir *

Jeg har reist med tog på kryss og tvers i England. Mitt beste tips for å spare penger er at du kjøper tur/retur - billett, dersom du skal tilbake til utgangspunktet. Du sparer mye penger på det.
Super Leeds since 1968