Reisemåte og opphold

Started by h.b, February 22, 2010, 09:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Tenkte jeg muligens skulle gi dette selskapet en sjanse  til. Men når jeg ser på priser fredag den 07 mai til søndag den 09 mai. Ja da får jeg opp dette

Going Out (Web Fare)   
1 Adult    @ 859.00 NOK   859.00 NOK
Taxes/Fees details   194.30 NOK
Coming Back (Web Fare)   
1 Adult    @ 278.10 NOK   278.10 NOK
Taxes/Fees details   0.00 NOK
2 x (Web Check in)   100.00 NOK
Total Cost of Flight   1,431.40 NOK

Prisene i grunn egentlig greie. Men så kommer disse tilleggene de opererer  med. Og det gjør det ikke fullt så attraktivt å fly med dem.
Da må man bo i området rundt Torp.

Jeg bor jo i Oslo området og betaler som sagt heller litt ekstra for å fly med sas fra Gardermoen. Dette fordi transporten for det første fra Manchester airport til Leeds er betraktelig bedre enn transporten fra John Lennon airport i Liverpool til Leeds.
Samtidig så vil det koste en god del mindre i reiseutgifter når vi i Oslo området velger Gardermoen fremfor Torp.
Tror jeg regna på det engang og fant ut at jeg brukte 250 kroner mindre fra Oslo til Gardermoen t/r, enn jeg brukte på reiseruten Oslo til Torp.
I tillegg så er det dyrere med toget fra Liverpool til Leeds i og med at man må ta med kostnadene ved transport fra flyplassen til togstasjonen i Liverpool.

Så til dere som har brukt begge veier. Bortsett fra at servicen og de skjulte kostnadene til Ryan Air stinker og deres flysikkerhet er under enhver kritikk. Er det virkelig mer attraktivt å reise fra Torp til Liverpool og videre derfra til Leeds, enn det er å reise fra Gardermoen til Manchester og videre til Leeds.
For vi har jo en annen reisevei. Gardermoen til Newcastle og tog derfra.
Torp er nok noen kroner billigere, men hva er den beste reiseruten og hva får du mest igjen for.
En annen ting som slår meg er det at man skal reise billigst mulig med fly, men man blåser i hotellprisen. For 2 netter på marriot gjennom booking.com kommer på 138 pund. Altså ca 1300 kroner.
Mens 2 netter på discovery inn kommer på 80 pund. Altså ca 750 kroner.
Dette vil tilsi at flyprisen blir spist opp av hotellprisen. Og jeg har bodd begge steder. Vel så rent på Discovery inn som det er på Marriot. Og jeg er ytterst lite på rommet. Men det hele er vel en smaksak

fjellhaugen

dette er vel en diskusjon som har blitt tatt opp på "på tur til england flere ganger før.

jeg søkte samme rute som deg neste helg og fikk total pris på 925,- og helgen etter på 1025,-.
så du har nok truffet dårlig på søket ditt, men sånn er det med ryan air.
generellt med ryan air så om du booker tidlig får du stort sett gode priser.

reiser forøvrig fra haugesund til alicante på lørdag og har betalt 2998,- for to voksne, 1 barn og 1 spebarn.
3 kofferter, 1 barnevogn og 1 barnesete ink. i prisen ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Runar

Jeg betalte 950,- fra gardemoen pluss 85,- i flytog og 20 pund taxi fra mancester - leeds. Ca. 1250,-

Mens fra Leeds ble det 7,50 med tog til Pool, 2 pund med buss til flyplassen og 36 pund pool torp, mend det ble 80 kr med bussen fra torp Oslo. Totalt ca. 530 kr.

Så det kommer jo ann på budsjettet, men jeg ville nok anbefalt og ta turen til Leeds via Torp-Pool kontra fra. Spesielt etter 5 dager på puben og kroppen ikke responderer veldig bra på flere timer buss og tog