Leeds med og uten Beckford

Started by flynn, March 23, 2010, 12:12:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Skal prøve å komme opp med en mer konstruktiv tråd enn de foregående 10-20, selv om negativiteten både er forståelig og fortjent  :(

Eddie Gray hadde etter mitt skjønn et ypperlig poeng i går, når han oppsummerte kampen.
Han mente at "uten Beckford stopper Leeds". Ikke så rart kanskje, ettersom han scorer omtrent halvparten av målene våre...
Men, Eddies hovedpoeng var et annet; Han mente at med Beckford på banen så truer vi bakrommet på en slik måte at motstandernes forsvarsrekke automatisk trekker seg lavere i banen, for å hindre bakrom. Dette gir oss tid og rom til å spille ball på midten av banen, og finne oppspillsmuligheter i det som fagfolket kaller mellomrom 2, altså mellom motstanders forsvar og midtbaneledd. Flere av våre midtbanespillere, fremfor alt Kilkenny, spiller gjerne og ofte den type pasninger.

Uten Beckford, og uten en bakromstruende erstatter, så blir det for enkelt for stopperne til motstanderne å trykke oss bakover. På denne måten nekter de oss det rommet jeg snakker om, og kveler alle mulige oppspillsmuligheter i fødselen. Når så hverken Dickov eller Becchio heller makter å dempe ballen så blir det vanskelig....

Av de spissene vi har i stallen p.t. er det vel ingen som kan gjøre denne jobben i stedet for Beckford, så her gjelder det å krysse alt vi har av fingre i håp om at hans "skade" (eller var det noe annet?) lar seg lege på rekordtid!

Jeg nekter å gi opp håpet. Om jeg i August hadde blittt spurt om jeg kunne godtatt den posisjonen vi har på tabellen nå, med 9 kamper igjen å spille, så hadde jeg gladelig takket ja. Måten vi har havnet i denne posisjonen på er selvsagt mer betenkelig, men utgangspunktet er like fullt at vi sitter i førersetet.
Er ikke redd for Norwich-kampen, der forventer jeg strengt tatt kun at laget hever seg igjen fra gårsdagens bunn-nivå. Men, derfra og ut forventer jeg intet mindre enn et lag som igjen finner entusiasmen og gløden fra i høst, og sikrer opprykket på målstreken!

Beckford er et must om dette skal kunne skje!

flynn

Runar

Enig med Gray sin vanlig.

Skuffene at SG ikke forstår det samme og spiller uten en som kan strekke Millwall laget. Gradel kunne f.eks fått den rollen eventuelt Grella eller White for mindel, bare spill med en spiller som kan løpe.

Det skuffende er at Grayson legger opp til at vi skal "krige" Millwall ut av stilen, jeg skrev det før kampen at jeg fryktet det ville bli planen. Johnson, Dickov, Bromby på høyreback, Doyle kontra Kilkenny legger opp til at vi skal kjempe oss til seier. Når Millwall er i den flyten de er i tatt inn 18 poeng på oss siden Januar før kampen så sier det seg selv at man ikke kan krige Millwall i senk. Man må spille oss til seier. Du prøver ikke spille ut Barcelona når de er i form og uten sammenligninng forøvrig så prøver du ikke kjempe Millwall i senk heller.

Med Kilkenny/Howson ville vi fått en midtbane duo der den ene er flink i perioder uten ball til å komme seg i posisjoner og den andre liker å hente ballen dytte den videre invitere på nytt å se etter spillere i posisjon lenger oppe i banen. Vi ville blitt mye mer ballsikre med den konstelasjonen.

Snodgrass har jo fått det for seg at han er gudsgave til fotballen og bruker 4-9 touch HVER gang han får ballen, her må/bør SG vise Snodgrass bilder fra hvordan han spiller når han er i form slik at han evner å se hvilken forskjell han utgjør.

White ser mindre og mindre ut som en venstreback og mer og mer ut som en kantspiller, han har en "ekstrem" ferdighet så vi bør som lag jobbe for å utnytte (på samme måte som vi jobber for å utnytte Beckfords ferdighet). 

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

lojosang

Komboen Kilkenny/Howson sentralt satte vel ikke akkurat fur på Elland Road etter at Doyle gikk av.
Ellers mye enig med Runar.
- Leif Olav

Svend Anders

Det er overraskende at Leeds og Grayson ikke ser ut til å ha peil på hva de skal gjøre når Beckford ikke er der til å score målene (enten han er på banen eller ei).

Som Midjo tidligere har vært inne på, virker det rett og slett ikke som det er noen plan b.

Før gårsdagens kamp hadde vi etter sigende spilt 7 kamper denne sesongen uten Beckford. Seks av de hadde vi vunnet. Det burde i alle fall vitne om at dersom samtlige spillere gir litt innsats og spiller oppmot sitt beste, kommer både sjanser og mål til slutt uansett?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Promotion 2010

Denne Grella er vel plaget av e hamstring han også. Spørs om han er klar for hele kamper ennå?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973