Hvorfor er Leeds drakten så mye dyrere her på Scandinavias supporterklubb

Started by Jebediah, July 29, 2010, 12:18:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jebediah

En hva den er på den offesielle Leeds siden

det er jo 300-400 kr i forskjell

Sleivind

Quote from: Jebediah on July 29, 2010, 12:18:23
En hva den er på den offesielle Leeds siden

det er jo 300-400 kr i forskjell

Import, toll, egeninntjening osv osv osv.

Alle engelske fotballdrakter man får kjøpt i Norge koster rundt 600-700 kroner.

jalu

Egentlig er den billig å kjøpe her , tenk hva flyreisen koster .  ;D leeds 4ever

ØBS

Dessuten får ikke LUSCOS noe særlig bedre priser enn en vanlig supporter får i butikken der borte...  Da sier det seg selv at det koster litt mer.  Ellers må medlemsavgiften subsidiere, og det blir vel litt tullete???
LUSCOS-hilsen
ØBS

Robert

Okay. Prisen fra Leedsunited.com er på 40 pund. Litt usikker på hvor mye frakten var, men den ligger vel på rundt 6-8 pund mener jeg å huske? Tar 7 i dette eksemplet.
Altså, 47 pund. Det er idag iflg 447 kr iflg XE.com (i realiteten er det trolig litt mer pga du får dårligere kurs fra banken).

I tilegg til disse 447 kr er det toll på slike skjorter. 10.7%. Du må også betale toll på frakten. Da må du betale 47,83 i toll. I tillegg må du betale moms på dette beløpet (drakten, frakten og tollen). Det blir ytterligere 123,71 (25%).

Du er nå totalt oppe i 618,54 kr. I tillegg til dette så må du betale et fortollingsgebyr til posten, for at de gjør jobben med å fortelle varen inn til deg. Jeg tror dette ligger på ca en 100-lapp, muligens litt under. Men du er altså oppe i 700 kr da...

Luscos tar 625 + frakt, dvs jeg tipper prisen blir ganske lik.

Men, prisen fra England er jo om varene dine blir stoppet i posten, og de faktisk gjør det de skal gjøre.. Har du flaks slipper du unna med en 450kr.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

TommyOslo

Bestilte akkurat drakt med trykk, inklusive frakt 65 pund!!

Har alltid likt den blå drakta ( ikke bare fordi jeg elsker VIF ) men har også den gamle blå drakta hvor vi hadde Strongbow på brystet...

Denne synes jeg var konge!

Forøvrig: Noen som har noen gode tips på draktkjøp i Norge?

Bjorn

Så du gambler med at tollen ikke får tak i sendinga di?  ;)

Drakter i Norge selges i supportershop'en til Luscos se "shop" fliken over... Det er vel akkurat det vi diskuterer i denne tråden.  :)
Marching On! 4276

stefan

Noen som vet hvor lang leveringstiden er? Vi har ventet i nesten 3 uker nå...
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Svend Anders

Quote from: stefan on July 31, 2010, 13:08:17
Noen som vet hvor lang leveringstiden er? Vi har ventet i nesten 3 uker nå...

Jeg vet Jomar (shop-ansvarlig) har vært på ferie. Ikke sikker på hjemkomst-dato men vil tro det ikke er lenge til pakker er på vei.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Jomar

Jeg har akkurat kommet hjem fra ferien og har startet med på gå gjennom de siste 3 ukers bestillinger i LUSCOS nettbutikk. Jeg både håper og tror at jeg skal være à jour i løpet av inneværende uke slik at alle skal få sine etterlengtede Leeds United effekter i slutten av uken/starten av neste.

Til slutt en liten presisering av Roberts innlegg angående Postens fortollingsgebyr:

Fortolling per oppdrag når Posten fortoller for deg:              kr. 217,-
Hvis du fortoller selv (Vareverdi mellom NOK 200 â€" 1000):   kr. 110,-

http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Fortolling/760.cms

We are Leeds

Mvh
Jomar