Season Long 2010/2011 - Kartlegging

Started by flynn, July 26, 2010, 16:55:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dersom vi lager et opplegg alá de siste to årene, vil du da:

delta i konkurransen, og betale 100 kr i en premiepott ?
14 (35%)
delta i konkurransen, og høyne innsatsen / potten ?
18 (45%)
delta i konkurransen, men helst ikke satse penger ?
7 (17.5%)
ikke gidde å være med på dette i det hele tatt ?
1 (2.5%)

Total Members Voted: 40

Voting closed: August 05, 2010, 16:55:47

75 SOLLI

Jeg er med på 200,- spenn! Istedenfor at pengene går til NT eller andre aktører, så går jo premien iallefall til en Leeds supporter!  ;D

p0ndus

Jon R

Foreslår en liten regelendring i år. Det bør fortsatt bare være lov å tippe på max 3 målscorere, men det bør være lov å tippe på mer enn et mål pr spiller. Eks Leeds Derby 5-1 Becchio 3, Sam og Howson = 5 "målpoeng" .  :)
Jon R.

flynn

Quote from: Jon R on August 05, 2010, 00:55:06
Foreslår en liten regelendring i år. Det bør fortsatt bare være lov å tippe på max 3 målscorere, men det bør være lov å tippe på mer enn et mål pr spiller. Eks Leeds Derby 5-1 Becchio 3, Sam og Howson = 5 "målpoeng" .  :)

Jeg har iallefall ingenting imot forslaget. Men vi må forte oss å klubbe dette ettersom tipsene til første kamp allerede strømmer på...

Motforestiller, anyone?

flynn

Asbjørn

Quote from: flynn on August 05, 2010, 12:08:21

Jeg har iallefall ingenting imot forslaget. Men vi må forte oss å klubbe dette ettersom tipsene til første kamp allerede strømmer på...

Motforestiller, anyone?

flynn

...motforestillingen min går på det samme som tidligere:

QuoteDa tipper jeg Leeds-Derby 30-0
Leeds: Becchio 10, Howson 10 og Snoddy 10
...selv om jeg skulle bomme på resultatscoren har jeg da muligheter til å hente inn igjen litt på resten???

...eller hva om jeg skriver Leeds-Derby 3-0
Leeds: Howson 10 mål, Snoddy 8, Howson 12
...det går jo ikke opp, men kan jeg arresteres jamf. reglene???

;D  - setter ting på spissen nå ja :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Quote from: Asbjørn on August 05, 2010, 12:39:14

Motforestiller, anyone?

flynn

...selv om jeg skulle bomme på resultatscoren har jeg da muligheter til å hente inn igjen litt på resten???

Det var igrunn tips av denne typen vi mente å gardere oss mot ved å skrive reglene slik de har vært ja...

flynn

lojosang

Quote from: flynn on August 05, 2010, 13:04:54
Quote from: Asbjørn on August 05, 2010, 12:39:14

Motforestiller, anyone?

flynn

Det var igrunn tips av denne typen vi mente å gardere oss mot ved å skrive reglene slik de har vært ja...

flynn

Waccoe har vel resultat, tippetegn og første målscorer bare, eller hadde sist jeg var innom for tre-fire år siden. Det er et VELDIG enkelt system som ikke åpner for taktisk tipping i hvert fall. Om jeg liker det er en annen sak :)
- Leif Olav

Milou

Quote from: lojosang on August 05, 2010, 20:41:46

Waccoe har vel resultat, tippetegn og første målscorer bare, eller hadde sist jeg var innom for tre-fire år siden. Det er et VELDIG enkelt system som ikke åpner for taktisk tipping i hvert fall. Om jeg liker det er en annen sak :)

Blir vel ikkje med på dette for anna enn heider og ære, men meiner likevel at poengsystemet for målscorarar ikkje er heilt bra. Dette gjer det taktisk riktig å tippe minst 3 Leeds mål i kvar kamp (eller kanskje 2 mål om Leeds scorer gjennomsnittleg mindre enn 2 mål pr kamp). Første målscorer er eit betre alternativ, eller f.ex. la alle få tippe 2 (eller 3) målscorarar uansett kva resultat dei tipper.

Reknar med at det er litt seint å endra reglar for i år uansett, men kanskje noko å tenke på for neste år?

flynn

Det er 5 poeng å hente for riktig resultat, og "kun" 3 for målscorere.
Dermed bør det være mest å hente på å gå for riktig resultat.
Tipper man konsekvent at Leeds scorer 3 mål, for å hente flest mulig målscorerpoeng, så er sjansen normalt mindre for å hente 5-poengere. I fjor scoret Leeds 3 eller flere mål i 12 kamper, cup'er medregnet. I år kan det fort bli færre...
Det er selvsagt ikke lov å tippe på flere målscorere enn man har tippet mål til Leeds.

Et alternativ som kan gjøre ting litt mer spennende er å gi 3 poeng dersom man prikker inn scoring av en forsvarsspiller, 2 for midtbanespillere, og 1 for angripere. Da kunne vi også begrenset oss til å tippe på første målscorer. Ankepunktet er at det åpner for en del interessante diskusjoner blant annet rundt formasjon/spillerposisjoner...

Foreslår at vi beholder reglene uendret, det har ikke vært noen trend hvor deltagerne over tid har "lurt" seg til gode resultater ved å utnytte reglene de årene vi har benyttet dette opplegget.

p0ndus

lojosang

Quote from: p0ndus on August 06, 2010, 15:52:24
Leeds-Derby. 1-1. Kilkenny.

Du skulle ikke prøve i rett tråd heller, så du er sikker på at du får poengene dine om du skulle få rett?  :)
- Leif Olav

p0ndus

Takk for tipset ble litt revet med, skal flytte tipset mitt veit du. MOT

fjellhaugen

Quote from: flynn on August 06, 2010, 10:51:34
Det er 5 poeng å hente for riktig resultat, og "kun" 3 for målscorere.
Dermed bør det være mest å hente på å gå for riktig resultat.
Tipper man konsekvent at Leeds scorer 3 mål, for å hente flest mulig målscorerpoeng, så er sjansen normalt mindre for å hente 5-poengere. I fjor scoret Leeds 3 eller flere mål i 12 kamper, cup'er medregnet. I år kan det fort bli færre...
Det er selvsagt ikke lov å tippe på flere målscorere enn man har tippet mål til Leeds.

Et alternativ som kan gjøre ting litt mer spennende er å gi 3 poeng dersom man prikker inn scoring av en forsvarsspiller, 2 for midtbanespillere, og 1 for angripere. Da kunne vi også begrenset oss til å tippe på første målscorer. Ankepunktet er at det åpner for en del interessante diskusjoner blant annet rundt formasjon/spillerposisjoner...

Foreslår at vi beholder reglene uendret, det har ikke vært noen trend hvor deltagerne over tid har "lurt" seg til gode resultater ved å utnytte reglene de årene vi har benyttet dette opplegget.

denne støttes av meg, så lar vi det ligge til neste vår og er litt tidligere ute før 2011-2012 sesongen heller ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!