Norwich vs Leeds - Evnen til å avgjøre kamper

Started by ingar-br, March 15, 2011, 09:10:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ingar-br

En fotballkamp varer i 90 minutter pluss tillegg. Om vi ser på minuttene fra det 86 og ut kampen har Norwich skaffes seg 14 av sine poeng i denne perioden av kampen. Tilsvarende for Leeds er 1, ett poeng. Er det dette som avgjør 2. plassen???

Sydhagen

Quote from: ingar-br on March 15, 2011, 09:10:11
En fotballkamp varer i 90 minutter pluss tillegg. Om vi ser på minuttene fra det 86 og ut kampen har Norwich skaffes seg 14 av sine poeng i denne perioden av kampen. Tilsvarende for Leeds er 1, ett poeng. Er det dette som avgjør 2. plassen???

Tror nok at det er forsvarsspillet som har "ødelagt" Leeds sine sjanser for 1. eller 2. plassen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

At Norwich har "tatt 14 poeng de siste 5 minuttene er fint for dem, men irrelevant for oss. Vi har tatt våre poeng lenge før det er spilt 86 minutter og må anse det som en styrke. Vi har en "jevn" poeng sum med Norwich og mange andre lag, statistikk kan tilpasses til å arumentere om hvem som kommer til å ta 2. plassen.

Alle lag vil ha unødvendige feilskjær som koster dem 2. plassen. (Preston hjemme, kampene i jula, Bansley hjemme, NORWICH hjemme) for vår del. De siste kampene blir et rotteres og vi må nok som i fjor vinne minst 5 av de 7 siste når vi kommer så langt om vi skal trekke det lengste strået.

Før sesongen var målsetningen at vi skulle kjempe/konkurrere om opprykk, den målsetningen er vi i ferd ved å nå. Det må utløse energi og selvtillit inn mot avslutningen av sesongen.

Jon R

Mot Ipswich skapte vi et visst trøkk men slet med å komme til gode målsjanser gjennom hele kampen. Allikevel unnlot Grayson å å hive innpå vår joker aller sterkeste angrepskort (Somma) i sluttfasen, til Eddie Grays og majoriteten av forumets store overraskelse. I hjemmekamper mot divisjonens middelhavsfarerere må man forvente at man går for 3 poeng og gjerne gambler litt på stillingen 0-0. Hvis dette er et tegn på at frykten for å tape har blitt større enn viljen til å vinne, er jeg ikke i tvil om at Norwich vil dra ifra oss i innspurten.
Jon R.

Promotion 2010

Quote from: ingar-br on March 15, 2011, 09:10:11

For å belyse dette litt mer så kan du jo oppdatere førsteposten med hvor mange mål begge lag har TAPT ved å slippe inn mål de siste 5 minuttene. Der har det røket enda flere poeng for oss!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

Norwich har vist en oppsiktsvekkende evne til å score i slutten av kampene. Vi har vist en oppsiktsvekende evne til å slippe inn nesten like mange mål som vi scorer. Det er dette som evt. kan avgjøre, men sesongen er absolutt ikke ferdig enda!!
Yeboahs vitne

flynn

Som trådstarter har notert seg; en fotballkamp varer i 90 minutter pluss tillegg. Det er etter min oppfatning da likegyldig når målene kommer, bare vi til slutt har like mange eller flere enn motstanderne.
Og, ser man på tabellen så tyder det på at Norwich har klart å vinne to kamper mer enn Leeds, men spilt en mindre uavgjort. I sum betyr dette at de leder med 5 poeng på oss så langt, altså er ikke forskjellene så store.

Var jeg Norwich-supporter ville jeg ergres over at laget til stadighet mislykkes i å styre kampene før helt på slutten....

flynn