Skrevet av Emne: MEDLEMMER I LUSCOS!  (Lest 5414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

newsome

MEDLEMMER I LUSCOS!
« på: August 15, 2010, 22:33:31 »
Bergens Tidende har i utgaven lørdag den 14 august oversikt over medlemskap i norske supporterklubber!

I antall er vi nummer fire etter Man.U.,Liverpool,og Arsenal.

I følge avisen har vi 3746 medlemmer.

Forsiden på "THE PEACOCK WEB" har vist 3240 i flere år nå!

Synes det er tid for en oppdatering!

Og vi bør ha et mål å nå 4000!!

Mr. Leeds

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #1 på: August 15, 2010, 22:56:09 »
Hva med en annonse på facebook forresten? Koster kanskje litt, men vi må jo være med der de mye mediene er!

Ser av og til reklamer for andre supporterklubber der. Har klikka vekk ManU sin og etter man har gjort det kan man begrunne hvorfor man sletta reklamen.. Jeg valgte alternativet "offensive"  ;D
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Svend Anders

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #2 på: August 16, 2010, 01:08:10 »
Dessverre er det medlemstallet som står øverst på siden noe jeg ikke aner hvordan vi skal få endret, men det forsvinner når vi omsider får lansert vår nye webside.

Som du sier bør 4.000 medlemmer være et mål for oss, og jeg lover at det jobbes med tanker og prosjekter om hvordan vi skal nå dette.

Akkurat nå bruker jeg all fritid på å få ferdig neste medlemsblad, men det planlegges turer, sponsorater, og få en oversikt over andre muligheter. Sosiale medier er definitivt på lista, og at vi nærmer oss 2.000 tilhengere på Facebook-siden vår et sterkt signal på dette behovet.

I disse dager skal det ha blitt sendt ut purringer på fornyelsen av medlemsavgiften, og det er som kjent første gang vi nå samler alle medlemmene til å betale avgiften på sommeren. Når man ser hvor mange som fornyer, eventuelt har falt fra og kommet til, vet man også mer hva man har å rutte med, osv.

Så den viktigste meldingen akkurat nå til medlemmene er å fornye medlemsskapet om det ikke alt er gjort!
- Siden vi venter på at alle skal få betalt har vi heller ikke noe trygt, oppdatert medlemstall å rapportere igjen før utover høsten.

Vi opplever også at en del som betaler ikke bruker KID-nummeret på blanketten. Det gjør ting litt komplisert (og koster oss en del i gebyrer) i et autmatisert system som vi nå er inne i. Kjedelig for både dere og oss som driver med, så budskapet er enkelt: husk KID-nummeret ved betaling!

PS! Har noen spørsmål vedrørende medlemskapet sitt, eller kanskje de har noen å melde inn - send epost til leedsunited@kundetjeneste.no

SA

Promotion 2010

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #3 på: August 16, 2010, 15:57:40 »
Dessverre er det medlemstallet som står øverst på siden noe jeg ikke aner hvordan vi skal få endret, men det forsvinner når vi omsider får lansert vår nye webside.

SA

Håper ikke det betyr at vi igjen nuller ut historikken på Forumet!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #4 på: August 16, 2010, 16:03:39 »
Dessverre er det medlemstallet som står øverst på siden noe jeg ikke aner hvordan vi skal få endret, men det forsvinner når vi omsider får lansert vår nye webside.

SA

Håper ikke det betyr at vi igjen nuller ut historikken på Forumet!  :o

Ja, tenk om alle også hadde startet med blanke og ark og nye nick! Det hadde vært noe det!  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #5 på: August 16, 2010, 17:01:29 »
Dessverre er det medlemstallet som står øverst på siden noe jeg ikke aner hvordan vi skal få endret, men det forsvinner når vi omsider får lansert vår nye webside.

SA

Håper ikke det betyr at vi igjen nuller ut historikken på Forumet!  :o

Hadde ikke det vært litt gøy, da?  ;)

Mer alvorlig: Jeg vet ikke så mye rundt det tekniske, og jeg skal ikke garantere noe, men jeg tror vel man strekker seg langt etter å beholde forumet her, ja.

SA

newsome

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #6 på: August 17, 2010, 00:26:59 »
Er tallet avisen nevner noe de har funnet på,eller er det noen i Luscos som har gitt dem det?


Masinga

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #7 på: August 17, 2010, 11:55:42 »
Mener jeg har spurt om dette tidligere. Hvis vi ser tallene i TPN, er disse også høyere enn 3240. Vi har ligget på 3240 i flere år nå her på siden. :-X
Masinga, medl.nr. 1250

Karl Hot Shot

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #8 på: August 17, 2010, 13:55:36 »
Er tallet avisen nevner noe de har funnet på,eller er det noen i Luscos som har gitt dem det?



Tallene er hentet fra Supporterunionen for britisk fotball. De igjen har hentet tallene fra de ulike supporterklubbenes årsmøteinnberetninger. Avisa har altså mer rett enn denne websida.
 

newsome

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #9 på: August 17, 2010, 22:42:52 »
Er tallet avisen nevner noe de har funnet på,eller er det noen i Luscos som har gitt dem det?



Tallene er hentet fra Supporterunionen for britisk fotball. De igjen har hentet tallene fra de ulike supporterklubbenes årsmøteinnberetninger. Avisa har altså mer rett enn denne websida.
TAKK!

Ihag

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #10 på: Oktober 10, 2010, 11:40:09 »
Oppdaget nå at jeg ikke har mottatt medlemskort for 2010/2011. Betalte kontingenten for 2-3 måneder siden. Flere som ikke har fått nytt kort ?

Glenn K

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #11 på: Oktober 10, 2010, 11:47:14 »
Oppdaget nå at jeg ikke har mottatt medlemskort for 2010/2011. Betalte kontingenten for 2-3 måneder siden. Flere som ikke har fått nytt kort ?

Jeg har ikke fått..

Rudi G.

  • Gjest
Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #12 på: Oktober 10, 2010, 12:01:34 »
Oppdaget nå at jeg ikke har mottatt medlemskort for 2010/2011. Betalte kontingenten for 2-3 måneder siden. Flere som ikke har fått nytt kort ?

Jeg har ikke fått..

Ingen har fått!

testo

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #13 på: Oktober 10, 2010, 12:04:18 »
Alle skal få  :D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

ØBS

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #14 på: Oktober 10, 2010, 14:18:44 »
Tilbake til kjernen i tråden igjen...

Jeg har tatt opp dette med verving på flere årsmøter uten et det har blitt tatt videre notis av.

I dagen samfunn er kampen om kronene våre som kjent beinhard.  Vi bombarderes med tilbud og markedsføring av alle slags mulige produkter hver eneste dag i absolutt alle medier som finnes.  Blir vel bare et tidsspørsmål før preken i kjerka er sponset av Kondomeriet.

Derfor tror jeg det blir å kaste perler for svin å bruke penger på markedsføring av LUSCOS.  Men det betyr ikke at det ikke er VIKTIG...  Det er viktig å gjøre seg synlig så slik er det greit å forsvare pengebruk på annonsering.  Effekten derimot tror jeg blir sørgelig minimal.  Det mest opplagte er å starte der supporterene er.

Vi begynner å få et anselig antall samlingssteder i Norge og sikkert Skandinavia forøvrig.  Jeg var på et slikt i 1999 der det stod en slags representant for LUSCOS og solgte drakter og annet utstyr.  Jeg ville gjerne kjøpe et medlemskap, men ble bare møtt med et skuldertrekk og et kroppsspråk som minnet om et spørsmålstegn.  Jeg betalte men fikk aldri noe medlemskap for det var ingen infrastruktur som lå til rette for dette.  Sørgelig når det er så enkelt å få til...

Hvorfor hadde ikke denne personen med seg innmeldingsblanketter, tok pengene og fikk meg meldt inn der og da??

Det er selvsagt mye lettere å si "ja" ansikt til ansikt, enn å vente til jeg tilfeldig kommer over en annonse et eller annet sted og melder meg inn for egen maskin.  Dessuten er det mye annet å bruke pengene på som virker lettere å prioritere når hverdagen ellers dominerer.  Hverdager er det flest av.

Mange som holder med Leeds United er ikke på forumet, ei heller medlemmer av LUSCOS.  Men de  er ofte på TV-kamp på puben.  Ã… ha muligheten til å få meldt seg inn der og da, vil mange av disse supporterne fanges opp som ikke engasjerer seg så mye ellers.  Dessuten legges det et press på disse "såkalte supporterne" (ref. Bates ;D) som stadig figurerer i lokalmiljøet (også flere her på forumet) som virker som om de er medlemmer men ikke er det.

Det finnes engasjerte medlemmer i alle lokallag.  En av disse er det helt sikkert mulig å gi ansvaret for verving der folk kan melde seg inn og gå fra puben som fullverdige medlemmer.  Ikke send med de giroer hjem om de kan betale med en gang.  Da blir de stort sett bare liggende som annen postkassereklame.  Har de ikke med penger blir det en annen sak.  Sende med giro er den nest beste løsningen.

Vi har et supert produkt å selge, og veien til Elland Road er definitivt mye kortere når man blir med i en gjeng som bombarderes med engasjement, konkrete turplaner, lektyrer som TPN, og ikke minst forumet.

Sosialantropolog, Arsenalsupporter og bekjent Hans Christian (husker ikke etternavnet) fra Bryne har gjort en hovedoppgave om supporterkultur.  Han mener at bare ca. 10% av tilhengerne til et lag er så engasjerte at de melder seg inn i lokallag.

Skal vi legge dette til grunn vet vi hvilke tall vi bør strekke oss etter...
LUSCOS-hilsen
ØBS

newsome

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #15 på: Februar 05, 2011, 22:38:27 »
I følge siste"The Peacock News" er vi nå 3944 medlemmer.

Veldig gledelig.
Vi nærmer oss 4000 medlemmer.
Oppfordrer alle til å prøve å verve slik at vi når 4000 før sesongen er over!!!

Tror fremdeles det er mange supportere som ikke er medlem i Luscos.


Trond A

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #16 på: Februar 06, 2011, 16:19:35 »
I følge siste"The Peacock News" er vi nå 3944 medlemmer.

Veldig gledelig.
Vi nærmer oss 4000 medlemmer.
Oppfordrer alle til å prøve å verve slik at vi når 4000 før sesongen er over!!!

Tror fremdeles det er mange supportere som ikke er medlem i Luscos.


I siste nummer av TPN blir det opplyst at vi allerede har passert 4000 medlemmer (+500 siste året). :) Men for all del, folk må bare verve i vei.  ;)

We`re not famous anymore.  :D

Luscos medl. 338

newsome

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #17 på: Februar 06, 2011, 18:40:43 »
Er vanskelig dette med medlemmer og tall ser det ut til.
3944 pr 1,desember 2010. referert fra  siste TPN.
Over 4000  fra "styret informerer" fra siste TPN.
3880 fra dagens "peacock web".

Hvis styret og de ansvarlige har samme  omtrentlige omgang med regnskap og penger så kan man begynne å lure.

Kan noen fortelle hva som er riktig.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #18 på: Februar 06, 2011, 19:14:40 »
Er vanskelig dette med medlemmer og tall ser det ut til.
3944 pr 1,desember 2010. referert fra  siste TPN.
Over 4000  fra "styret informerer" fra siste TPN.
3880 fra dagens "peacock web".

Hvis styret og de ansvarlige har samme  omtrentlige omgang med regnskap og penger så kan man begynne å lure.

Kan noen fortelle hva som er riktig.

Weben er nok bare ikke oppdatert

3944 pr. 1. des er helt sikkert riktig

Over 4000 rett før siste TPN gikk i trykken for ca en uke siden, altså nesten 2 måneder etter 1. des

Styret har full kontroll, helt sikkert :)
« Siste redigering: Februar 06, 2011, 19:31:33 av Rudi G. »

Promotion 2010

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #19 på: Februar 06, 2011, 19:21:38 »
Er vanskelig dette med medlemmer og tall ser det ut til.
3944 pr 1,desember 2010. referert fra  siste TPN.
Over 4000  fra "styret informerer" fra siste TPN.
3880 fra dagens "peacock web".

Hvis styret og de ansvarlige har samme  omtrentlige omgang med regnskap og penger så kan man begynne å lure.

Kan noen fortelle hva som er riktig.

Weben er nok bare ikke oppdatert

3994 pr. 1. des er helt sikkert riktig

Over 4000 rett før siste TPN gikk i trykken for ca en uke siden, altså nesten 2 måneder etter 1. des

Styret har full kontroll, helt sikkert :)

Jeg regner med at Ken Bates har skylden her........også!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #20 på: Februar 06, 2011, 19:25:57 »
Er vanskelig dette med medlemmer og tall ser det ut til.
3944 pr 1,desember 2010. referert fra  siste TPN.
Over 4000  fra "styret informerer" fra siste TPN.
3880 fra dagens "peacock web".

Hvis styret og de ansvarlige har samme  omtrentlige omgang med regnskap og penger så kan man begynne å lure.

Kan noen fortelle hva som er riktig.

Weben er nok bare ikke oppdatert

3994 pr. 1. des er helt sikkert riktig

Over 4000 rett før siste TPN gikk i trykken for ca en uke siden, altså nesten 2 måneder etter 1. des

Styret har full kontroll, helt sikkert :)

Jeg regner med at Ken Bates har skylden her........også!  ::)
Er paven katolikk...

newsome

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #21 på: Februar 06, 2011, 20:02:12 »
Er vanskelig dette med medlemmer og tall ser det ut til.
3944 pr 1,desember 2010. referert fra  siste TPN.
Over 4000  fra "styret informerer" fra siste TPN.
3880 fra dagens "peacock web".

Hvis styret og de ansvarlige har samme  omtrentlige omgang med regnskap og penger så kan man begynne å lure.

Kan noen fortelle hva som er riktig.

Weben er nok bare ikke oppdatert

3944 pr. 1. des er helt sikkert riktig

Over 4000 rett før siste TPN gikk i trykken for ca en uke siden, altså nesten 2 måneder etter 1. des

Styret har full kontroll, helt sikkert :)
Er ikke medlemstall og kontingentinntekter essensiellt når en utarbeider og lager budsjett og regnskap?

Rudi G.

  • Gjest
Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #22 på: Februar 06, 2011, 20:10:13 »
Er vanskelig dette med medlemmer og tall ser det ut til.
3944 pr 1,desember 2010. referert fra  siste TPN.
Over 4000  fra "styret informerer" fra siste TPN.
3880 fra dagens "peacock web".

Hvis styret og de ansvarlige har samme  omtrentlige omgang med regnskap og penger så kan man begynne å lure.

Kan noen fortelle hva som er riktig.

Weben er nok bare ikke oppdatert

3944 pr. 1. des er helt sikkert riktig

Over 4000 rett før siste TPN gikk i trykken for ca en uke siden, altså nesten 2 måneder etter 1. des

Styret har full kontroll, helt sikkert :)
Er ikke medlemstall og kontingentinntekter essensiellt når en utarbeider og lager budsjett og regnskap?

Joda, men vet ikke helt ellers hva du vil frem til, og at du er i kverulantmodus igjen, det er helt sikkert!

newsome

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #23 på: Februar 06, 2011, 20:24:10 »
Takker så mye Rudi!

Jeg er i kverulantmodus igjen :-[

Spør bare etter riktig medlemstall i Luscos!

Gufrias

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #24 på: Februar 06, 2011, 20:42:15 »
Takker så mye Rudi!

Jeg er i kverulantmodus igjen :-[

Spør bare etter riktig medlemstall i Luscos!
Men er det så vanskelig, da?

3944 medlemmer per første desember.
Da siste TPN gikk i trykken (siste uke i januar?) var medlemstallet over 4000.
Det er ingen selvmotsigelse i dette.

Den mailen jeg fikk fra leedsunited@kundetjeneste.no i januar, som erklærte at jeg er medlem nr. 73313, kan kanskje forvirre en stakkar, men jeg håper å få klarhet i dette når (hvis) jeg en gang får medlemskort.
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #25 på: Februar 06, 2011, 20:48:20 »

Den mailen jeg fikk fra leedsunited@kundetjeneste.no i januar, som erklærte at jeg er medlem nr. 73313, kan kanskje forvirre en stakkar, men jeg håper å få klarhet i dette når (hvis) jeg en gang får medlemskort.

Det høye medlemsnummeret ditt tror jeg i første rekke forteller hvor stor gjennomtrekk det er av medlemmer i LUSCOS (har lest noe lignende tidligere). Og at potensialet i antall medlemmer er stoooort. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

dansale

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #26 på: Februar 06, 2011, 23:04:33 »
Har klar å verve 2 i år, skal prøva på 2 til før sessongen er ferdig :P
Forza Leeds!

Masinga

Sv: MEDLEMMER I LUSCOS!
« Svar #27 på: Februar 15, 2011, 14:06:24 »
Er det noen som har lagt merke til hva som står øverst på siden? Vi er nå 4079 medlemmer i LUSCOS! Et ganske fantastisk tall. Godt jobbet av de i styre og stell!
Masinga, medl.nr. 1250