En annerledes vinkling på neste sesong

Started by Kato, May 08, 2011, 10:25:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Joda, det som skjer på transferfronten i sommer blir svært viktig. Men jeg tror et utgangspunkt bare basert på spillere ut/inn sett opp mot årets 7. plass blir for enkelt.

Begrunnelsen min er følgende:

1. Entusiasmen det gir å være nyopprykket er borte.

2. Mange lag sliter med den "vanskelige" andresesongen.

3. NPC er en utrolig jevn liga

4. Flytsone, antall kort, mål på slutten, dommeravgjørelser, straffebom osv kan gi spesielt store utslag i denne ligaen som er så jevn.

5. Mangel på balanse i mannskapet pr nå er et faresignal

6. Mangel på defensive forbedringer gjennom sesongen er et stort usikkerhetsmoment.

Ja jeg vet vi skjøt ekstremt mye i treverket, og kanskje vil hente ekstra med poeng neste sesong på litt mer stang inn. Samtidig føler jeg vi har lite utvisninger, og statistikk vil sikkert vise at vi oftere spilte 11 mot 10 enn motsatt.

Konklusjon:

Jeg tror vi må forsterke oss vesentlig for å kjempe i toppen. Mulig jeg er av de negative/realistiske, men jeg frykter neste sesong. Tror vi blir veldig avhengig av en god start for at Grayson skal få arbeidsro.

Pass på at ikke 7. plassen blir en sovepute...........

Runar

Et annet moment er hvem som rykker ned fra PL... WH vil antakelig stå sterkere i NpC enn Blackpool...

Kan League one igjen sende opp tre lag som alle ligger i toppen av NpC?

Leedsfan

Her er en annen vinkling, jo bedre lag jo bedre resultat.

Quoteneilleeds (Leeds United): 6-5-1 against the top 8 excluding Cardiff. But even if you do, 6-5-3, that has to be better than the the rest of the top 8 managed to do. And the fact that the two teams that got auto promo we were 2-2-0 against and should have been at least 3-1-0 if not 4-0-0. So it's good that we can play well against the good teams, it's also good that finally we stopped leaking goals, only 2 in the last 4 games. But it still doesn't alter the fact that McCormack sat on the bench all year, but given a chance to play he scored, or that Paynter gets in good positions but isn't a goalscorer at this level, and that SG prefers to play Paynter over McCormack. And if we played the bad teams like we played the good teams, we would have been promoted this year.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

Quote from: Kato on May 08, 2011, 10:25:07
Joda, det som skjer på transferfronten i sommer blir svært viktig. Men jeg tror et utgangspunkt bare basert på spillere ut/inn sett opp mot årets 7. plass blir for enkelt.

Begrunnelsen min er følgende:

1. Entusiasmen det gir å være nyopprykket er borte.

2. Mange lag sliter med den "vanskelige" andresesongen.

3. NPC er en utrolig jevn liga

4. Flytsone, antall kort, mål på slutten, dommeravgjørelser, straffebom osv kan gi spesielt store utslag i denne ligaen som er så jevn.

5. Mangel på balanse i mannskapet pr nå er et faresignal

6. Mangel på defensive forbedringer gjennom sesongen er et stort usikkerhetsmoment.

Ja jeg vet vi skjøt ekstremt mye i treverket, og kanskje vil hente ekstra med poeng neste sesong på litt mer stang inn. Samtidig føler jeg vi har lite utvisninger, og statistikk vil sikkert vise at vi oftere spilte 11 mot 10 enn motsatt.

Konklusjon:

Jeg tror vi må forsterke oss vesentlig for å kjempe i toppen. Mulig jeg er av de negative/realistiske, men jeg frykter neste sesong. Tror vi blir veldig avhengig av en god start for at Grayson skal få arbeidsro.

Pass på at ikke 7. plassen blir en sovepute...........

Veldig bra skrevet, ser med gru frem til neste sesong hvis det defensive nivå opprettholdes samtidig som vi har solgt unna offensiv slagkraft. Håper Bates selger nå og at det kommer noen som vil satse.

Ove

Jeg tror også at vi bør forsterke vesentlig i sommer for konkurransen blir stor.

Jeg tror lagene som kommer ned fra PL er sterkere enn Burnley og Portsmouth som kom ned i fjor.

Leicester blir tøffe og de som kommer fra League One, Brighton med ressurssterke eiere i ryggen og Southampton, tror også jeg blander seg inn i toppen.

fmtj

Hva som er annerledes med denne vinklingen er for meg et mysterium, men deler mye av tankene dine.

Norwich føk rett gjennom NpC og til PL!! QPR hadde en fantastisk sesong. Jeg håper neste sesong at vi kan klare det selvsagt. Jeg tillater meg også å gratulere kanarifuglene og Queens Park med opprykket, selv om mage sikkert synes det er å banne i kjærka. Likevel bør vi vise såpass storhet.

Når det er sagt så er neste sesongs utfall fullstendig avhengig av at folk blør for drakta, den helhvite vakre, som bør bæres med ydmykhet og stolthet, og et forsvar som skjønner at det er lurt ikke å slepp inn så forbaska mange baklengsmål.... >:(!!!
Yeboahs vitne

Kato

Quote from: fmtj on May 09, 2011, 11:13:36
Hva som er annerledes med denne vinklingen er for meg et mysterium, men deler mye av tankene dine.

Norwich føk rett gjennom NpC og til PL!! QPR hadde en fantastisk sesong. Jeg håper neste sesong at vi kan klare det selvsagt. Jeg tillater meg også å gratulere kanarifuglene og Queens Park med opprykket, selv om mage sikkert synes det er å banne i kjærka. Likevel bør vi vise såpass storhet.

Når det er sagt så er neste sesongs utfall fullstendig avhengig av at folk blør for drakta, den helhvite vakre, som bør bæres med ydmykhet og stolthet, og et forsvar som skjønner at det er lurt ikke å slepp inn så forbaska mange baklengsmål.... >:(!!!

Da skal jeg prøve å løse opp i mysteriumet ditt.

Satt med en følelse at mange bare ser isolert sett på vår 7. plass og tenker et par forsterkninger så er vi der vi skal være.

Vil få frem at det er mange andre aspekter som påvirker en tabellplassering.

stefan

Punkt fem og seks er de to punktene jeg personlig er mest redd for.
I forhold til å løse begge de to problemene så ønsker jeg meg Licaj signet permanent, i  tillegg vil jeg en stoppersjef med tempo i kroppen, og en god venstreback. Dette sammen med defensiv terping (rette opp systemfeil i forsvaret) tror jeg vil løse mye til neste sesong. 
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields