Den defensive organiseringen dagen derpå.....

Started by Kato, September 29, 2010, 09:13:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Sam som defansivt anker, McCormack som venstreback og Paynter som stopper. Da tenker jeg det blir full pott i resten av kampene!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

Quote from: Jon R on February 24, 2011, 19:38:13
Quote from: Rudi G. on February 24, 2011, 19:23:19
Quote from: Jon R on February 24, 2011, 18:59:32
Quote from: kalle_92 on February 24, 2011, 18:50:25
Quote from: lojosang on February 24, 2011, 10:56:03
Quote from: kalle_92 on February 24, 2011, 09:13:40
Quote from: DenHviteYeboah on February 24, 2011, 08:02:10
Quote from: Leedsfan on February 23, 2011, 23:41:09
Quote from: DenHviteYeboah on February 23, 2011, 21:45:01
Quote from: kalle_92 on February 23, 2011, 20:02:15
Quote from: DenHviteYeboah on February 23, 2011, 17:52:05
Mitt "billig" forslag blir følgende: kjør Lloyd Sam som defensivt midtbaneanker,spark Glyn Snodin og får tak i en trener som kan forsvarsorganisering!Noe verre enn Snodin finnes vel ikke...?vel, kanskje Staunton da ;D
Interessant forslag. Kan du begrunne hvorfor du tror det vil lykkes? Eller er du bare ironisk her :p
Er ikke ironisk :)
1.Jeg mener at Lloyd Sam er ganske taklingssterk, ihvertfall langs bakken.Er klar over at han er av noe offensiv støpning,scorer mål etter løp bakfra. Er vel ikke den raskeste, men det kan inninmellom kompenseres med god spilleforståelse.Det jeg har sett av ham iår synes jeg er ganske bra.Tror han kunne blitt omskolert til defensiv midtbaneanker, og mener Grayson har lite å tape på å prøve ham i den rollen.
2.Noe er riv ruskende galt defensivt i Leeds United.Det trenger vi ikke krangle om...jeg velger å tro at Snodin har ansvaret på treningsfeltet med defensiv trening.Jeg vet ikke dette, men jeg tror.Uansett hvis det er slik at Grayson har ansvaret, så burde han for lengst skaffet seg en trener som er stødig på defensiv organisering. Hva med å bruke noen gamle stopperkjemper fra landslaget?Hva med  Tony Adams,Martin Keown,Terry Butcher,Des Walker,Viv Anderson bare for å nevne noen...jeg har veldig vondt for å tro at en gammel stopperkjempe ikke kan bidra positivt på dette området, OG ALLE DISSE ER VEL IKKE EKSPERTKOMMENTATORER..?En annen ting er at jeg tror Snodin ikke har den kompetansen som trengs siden problemet IKKE forsvinner...Grayson burde ha prøvd noen andre,synes jeg da...

Her er det ekstremt mye synsing. Hvor mange ganger har du vært i Leeds for å se kamper og treninger? Kjenner du noen nærme klubben som gir deg litt inside info?
Jeg påpekte at det var synsing eller?Jeg har en kilde nær klubben ja!Tipper jeg har synest like mye i dette innlegget som du har gjort i utallige innlegg...eller er det kun fakta du farer med..?I så fall gratulerer!
Synes det her helt greit det DHY! Ingenting skader vel å prøve nå. Jeg synes uansett at Sam burde få mer spilletid. Grayson får teste litt på treningsfeltet.

Nei, for vi har jo tross alt tapt en HEL kamp på de siste 20 så det kan neppe bli verre.  8)

Men hvor mange uavgjorte har vi?

Det var da et overraskende enkelt spørsmål så langt ute i debatten!  :o

Svaret er 10.  ;D

;D 12.

Da møtes vi på midten. Rett svar er altså 11.  ;D

5 hjemme og 7 borte  ;D

P  W  D  L  F  A  GD  P
Leeds United 33 14 12 7 62 52 10  54

jaho

Quote from: Rudi G. on February 24, 2011, 21:49:14
Mitt "billig" forslag blir følgende: kjør Lloyd Sam som defensivt midtbaneanker,spark Glyn Snodin og får tak i en trener som kan forsvarsorganisering!Noe verre enn Snodin finnes vel ikke...?vel, kanskje Staunton da ;D
Interessant forslag. Kan du begrunne hvorfor du tror det vil lykkes? Eller er du bare ironisk her :p
1.Jeg mener at Lloyd Sam er ganske taklingssterk, ihvertfall langs bakken.Er klar over at han er av noe offensiv støpning,scorer mål etter løp bakfra. Er vel ikke den raskeste, men det kan inninmellom kompenseres med god spilleforståelse.Det jeg har sett av ham iår synes jeg er ganske bra.Tror han kunne blitt omskolert til defensiv midtbaneanker, og mener Grayson har lite å tape på å prøve ham i den rollen.
2.Noe er riv ruskende galt defensivt i Leeds United.Det trenger vi ikke krangle om...jeg velger å tro at Snodin har ansvaret på treningsfeltet med defensiv trening.Jeg vet ikke dette, men jeg tror.Uansett hvis det er slik at Grayson har ansvaret, så burde han for lengst skaffet seg en trener som er stødig på defensiv organisering. Hva med å bruke noen gamle stopperkjemper fra landslaget?Hva med  Tony Adams,Martin Keown,Terry Butcher,Des Walker,Viv Anderson bare for å nevne noen...jeg har veldig vondt for å tro at en gammel stopperkjempe ikke kan bidra positivt på dette området, OG ALLE DISSE ER VEL IKKE EKSPERTKOMMENTATORER..?En annen ting er at jeg tror Snodin ikke har den kompetansen som trengs siden problemet IKKE forsvinner...Grayson burde ha prøvd noen andre,synes jeg da...

Her er det ekstremt mye synsing. Hvor mange ganger har du vært i Leeds for å se kamper og treninger? Kjenner du noen nærme klubben som gir deg litt inside info?
Jeg påpekte at det var synsing eller?Jeg har en kilde nær klubben ja!Tipper jeg har synest like mye i dette innlegget som du har gjort i utallige innlegg...eller er det kun fakta du farer med..?I så fall gratulerer!
Synes det her helt greit det DHY! Ingenting skader vel å prøve nå. Jeg synes uansett at Sam burde få mer spilletid. Grayson får teste litt på treningsfeltet.

Nei, for vi har jo tross alt tapt en HEL kamp på de siste 20 så det kan neppe bli verre.  8)

Svaret er 10.  ;D

;D 12.

5 hjemme og 7 borte  ;D

P  W  D  L  F  A  GD  P

Tror kalle92 mente hvor mange av de 20 med kun ett tap som hadde endt uavgjort, og det er 10
( 9 - 10 - 1 ) som er tålig grei marsfart, bør holde i hvertfall til playoff..men tenk å kunne avgjort 5 av de
10 uavgjorte, som vi strengt tatt burde klart med normalt forsvarsspill..10 poeng ekstra...say no more..

auren

Quote from: jaho on February 25, 2011, 00:32:21
Tror kalle92 mente hvor mange av de 20 med kun ett tap som hadde endt uavgjort, og det er 10
( 9 - 10 - 1 ) som er tålig grei marsfart, bør holde i hvertfall til playoff..men tenk å kunne avgjort 5 av de
10 uavgjorte, som vi strengt tatt burde klart med normalt forsvarsspill..10 poeng ekstra...say no more..

Vel.. en marsfart holder vel bare til mars måned?  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Quote from: Rudi G. on February 24, 2011, 21:49:14

Svaret er 10.  ;D

;D 12.

5 hjemme og 7 borte  ;D

P  W  D  L  F  A  GD  P

Se jahos innlegg.  ;D
Jon R.

Peter7

Sammenligner vi sesongen til nå med de siste 3 sesongene (i L1 riktignok) - og regner med at trenden fortsetter - så ligger vi an til å score noen flere mål (84 mot 75), og til å slippe inn en del flere mål (74 mot 44) sammenlignet med de tre sesongene i L1.
Spesielt på hjemmebane slipper vi jo inn mange.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Leedsfan

Etter å ha sett noen kamper på tv og live så etterlyser jeg en lederskikkelse ala Naylor. Greit at han er begrenset som fotballspiller, men han har andre kvaliteter som er viktige.

Kanskje på tide å la han få spille sammen med O'Brien i midtforsvaret og flytte Bruce opp på midtbanen? Eneste ankepunktet mot å ha Bruce som anker er om han er fotrapp og aggressiv nok.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sleivind

Quote from: Leedsfan on February 27, 2011, 16:57:08
Etter å ha sett noen kamper på tv og live så etterlyser jeg en lederskikkelse ala Naylor. Greit at han er begrenset som fotballspiller, men han har andre kvaliteter som er viktige.

Kanskje på tide å la han få spille sammen med O'Brien i midtforsvaret og flytte Bruce opp på midtbanen? Eneste ankepunktet mot å ha Bruce som anker er om han er fotrapp og aggressiv nok.

Forsvaret lakk som ei sil da Naylor spilte i starten av sesongen. Så om noe magisk har skjedd med hans evner, så tviler jeg på at Naylor er løsningen på våre problemer.

Oggy

Pumpinga vår er ikke god nok, styringa av linja skal jo
normalt settes av stopper på ballside - evnt. av en
soleklar SJEF i midten.

Syns vi mangler den SJEFEN, dessverre.

I går møtte vi fotrappe spillere, kanskje hadde det vært
smart å gitt de mindre bakrom
Oggy

Ozzy96

organisering ? hallo det hakje me hatt sia november , det blir berre verre og verre 8)

B-m

Quote from: Ozzy96 on February 27, 2011, 22:21:13
organisering ? hallo det hakje me hatt sia november , det blir berre verre og verre 8)

Blir bare verre og verre men vi har klatret på tabellen siden høst? Merkelig. I desember var vi formlaget i Championship. I januar slapp vi inn 5 mål på 4 kamper. Og tapet mot Swansea var første tapet på 8 ligakamper.
Greit vi slapp inn 3 mål hjemme mot f**kings Barnsley, men vi spilte med 10 spillere i 45 min.

Jeg sier ikke at jeg er fornøyd med den defensive organiseringen, men hold deg til fakta
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Gårsdagens baklengs mot Ipswich går i min historiebok inn som et av de enkleste baklengsmålene vi har sluppet inn.

Myten om at kort corner er ubrukelig, ble her knust.

Men det var ikke på grunn av motstandernes genialitet, men dessverre vår fullstendige udugelighet.

Det skal simpelthen ikke være mulig å sende EN forsvarsspiller ut mot to angripere på corner mot.

Barnelærdom, og noe av det første fotballspillere bør ha i ryggmargen.

Hva er det vi driver med?

RoarG

Skuddet kom på vår høyre side. Hvem hadde ansvaret for den da?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Min tanke er at spiller på første stang er ansvarlig for å få med seg en til om motstanderne drar ut med to.

Bør ikke være spiller som er i markering.

fjellhaugen

14-13 i målforskjell på siste 12 i ligaen.

Om spillerne ikke tror på larry lenger er hvertfall det positivt for baklengs statistikken!  :o
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Andersen

Tenk om de - måla hadde vært + og poeng hvor hadde vi vært da?  :-X