Hvor bra er vi egentlig?

Started by Kato, December 21, 2012, 22:08:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Prøver å sparke litt liv i et forum jeg knapt har sett så stille som senere tid.

En såkalt første-ellever:

Paddy Kenny: Helt grei championship-keeper, hverken mer eller mindre.

Sam Byram: Ingenting er bedre enn unggutter vi selv får frem. Satser på at back-plassen er hans de neste 10 årene.

Tom Lees: God championship-stopper. God duellspiller, også et våpen offensivt. Fremtida vår.

Jason Pearce: Kompromissløs, duellsterk, meget god stopper. Fremstår for meg som den egentlige kapteinen.

Lee Peltier: Egentlig enda verre enn fryktet. Løser ikke problemet på venstre back. Ã... gi han bindet gjør bare vondt verre. Ser ut som han har alle verdens bekymringer på sine skuldre.

Jeroen Thomas: Definitivt det vi trenger, ift gjennombrudd. Tom Ince light, håper han blir.

Michael Tonge: Skuddsterk, rolig og bra med ball. Ikke mobil. I mine øyne ikke god nok som 1 av 2 sentralt.
Squadplayer.

Rodolph Austin: Sender vel Brown ut på benken. Grovarbeideren , som er viktig. Avhengig av rett mann rundt seg.

Paul Green: Må se litt mer av han. Ikke spesielt gjennombruddshissig mot Chelsea, men ser ut til å ha øye for mål. Bra defensivt.

El Hadji Diouf: Vår beste spiller. Eneste som kan holde litt i ballen. Viktigere enn mange tror.

Luciano Becchio: Scoringsrate ingen kan krangle med. Ofte frustrert over det han gjør underveis, men kjeften blir lukket når han scorer mål. Og det gjør han hele tiden.

Benken: Ross god spiller, Tate cover på stopper, Whyte veldig opp og ned. Norris vel mye grovarbeider. Ashdown bra reservekeeper. Drury uten tillit, vet ikke hvorfor. Ellers ikke all verden. Tipper det er en helt gjennomsnittsbenk i championship.

Slik jeg vurderer det akkurat nå: Et mannskap som ender på 8-12. plass i ligaen.

Vi trenger (for å sloss om opprykk):

1. Løse venstreback-problemet
2. Inn med en playmaker sentralt.
3. Inn med en spiss som overtar når Becchio slutter å score.

Så spørs det om GFH og Bates er enige.

Asbjørn

Du har nok også Green inne på første-elleveren din?

Egentlig ikke så mange kommentarer, men elleveren må settes opp imot hva andre har.

Og konklusjonen blir vel som tabellen viser, knapt ingen er stabile, det er utrolig jevnt, små marginer, form/tretthet spiller en rolle...
En 'iceing on the cake' kan utrette utrolig med poeng - rette veien :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Selvsagt, Asbjørn. Lagt inn nå.

nord

Hull har tapt 7 kamper og ligger på 2 pladsen. VI ar tapt 8  ::) og Cardiff 6 tapte på 1 pladsen  ::).

auren

Enig i de tre forsterkningene. Men føler også vi trenger en utpreget ving på høyre side. Vi har jo Hall, men er usikker på hans nivå. Gradel tilbake hadde vært konge. Kunne også figurert som spiss. Men det skal vel mye til. Må nok ut med noen millioner pund da.

Pt så er vi en middelhavsfarer i NpC, men som mange påpeker; divisjonen er preget av mange middelmådige lag der alle slår alle. Med noen få og gode forsterkninger, samt en skikkelig run i de neste 8-10 kampene er vi fort på play off og snuser også på direkte opprykk.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gufrias

Jeg forstår ikke helt at Tate vurderes som cover på stopperplassen. Med ham har vi vunnet 4 av 5 kamper,  og sluppet inn 6 mål (det blir pene 1,2 i snitt).
Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Mye enig i det som er ramset opp her. Jeg tippet 8.plass(med Bates som eier)og 4.plass forutsatt nye eiere før jul-tror fortsatt det kan bli slik.Men hva skal til for at vi havner på direkte opprykk?Jeg tror faktisk det kan holde med 3 kanonsigneringer(kjøp,sekundært lån)Den psykologiske effekten vil være enorm-det kommer 30000 på ER og en ny positivitet vil generere gode resultater. Det var akkurat dette Bates holdt seg unna-satset ingenting de siste årene og laget og oppmøtet på ER ble deretter....
Håper på:
1 spiss (hva med Robbie Keane..?.)
1 midtbanesjef(helst en som Dacourt)
1 venstreback (Ian Harte..?)
Spennende tider-endelig!Synes pressekonferansen virket veldig bra :)
MOT!

sportcarl1

Quote from: DenHviteYeboah on December 22, 2012, 10:28:07
Mye enig i det som er ramset opp her. Jeg tippet 8.plass(med Bates som eier)og 4.plass forutsatt nye eiere før jul-tror fortsatt det kan bli slik.Men hva skal til for at vi havner på direkte opprykk?Jeg tror faktisk det kan holde med 3 kanonsigneringer(kjøp,sekundært lån)Den psykologiske effekten vil være enorm-det kommer 30000 på ER og en ny positivitet vil generere gode resultater. Det var akkurat dette Bates holdt seg unna-satset ingenting de siste årene og laget og oppmøtet på ER ble deretter....
Håper på:
MOT!
gärna lite yngre och hungrigare spelare, harte och dacourt låter ju helt taget ur tomma luften, keane hade ju kunnat bli en boost om de nya ägarna vill betala en stor övergångssumma och en lön a la 50000 pund i veckan, som anfallare hade jag föredragit en upcoming som austin eller  mckail-smith eller davies i barnsley dvs någon som har formen nu

Hallgeir *

Quote from: sportcarl1 on December 22, 2012, 11:28:56
Håper på:
MOT!
gärna lite yngre och hungrigare spelare, harte och dacourt låter ju helt taget ur tomma luften, keane hade ju kunnat bli en boost om de nya ägarna vill betala en stor övergångssumma och en lön a la 50000 pund i veckan, som anfallare hade jag föredragit en upcoming som austin eller  mckail-smith eller davies i barnsley dvs någon som har formen nu

DHY skriver jo en spiller SOM Dacourt, en med hans kvaliteter. Men Harte er ikke noe from framtida, selv om han akkurat nå spiller i PL.
Super Leeds since 1968

Hobben

KENNY
                                               BYRAM       PEARCE       LEES       NY

NY       GREEN       AUSTIN       THOMAS

DIOUF

BECCHIO       

Hadde vært toppers å hente Gradel tilbake på høyrekanten. Vi trenger også nye venstre back. Kan også hente en ny toppspiss isteden for Becchio... selv om det vil være hardt å se Becchio bli plassert på benken.

Kan også se Austin/Green på benken om vi kan hente en bedre sentral spiller på midtbanen.
Rogaland Whites

DenHviteYeboah

Quote from: Hallgeir * on December 22, 2012, 11:56:35
Quote from: sportcarl1 on December 22, 2012, 11:28:56
Håper på:
MOT!

DHY skriver jo en spiller SOM Dacourt, en med hans kvaliteter. Men Harte er ikke noe from framtida, selv om han akkurat nå spiller i PL.
Takk for presiseringen Hallgeir :)

Hallgeir *

Quote from: Hobben on December 22, 2012, 12:32:16
                                                                           KENNY

DIOUF

BECCHIO       

Hadde vært toppers å hente Gradel tilbake på høyrekanten. Vi trenger også nye venstre back. Kan også hente en ny toppspiss isteden for Becchio... selv om det vil være hardt å se Becchio bli plassert på benken.

Kan også se Austin/Green på benken om vi kan hente en bedre sentral spiller på midtbanen.

NÃ... vil du ha Gradel tilbake!!! Da han var i klubben, var du hans største kritiker her på forumet. Han var alt for egoistisk etter din smak, husker jeg meget godt.

Hva har fått deg til å skifte mening så plutselig? Det er vel ikke snakk om å snu kappen etter vinden siden så mange her inne vil ha Gradel tilbake?  ;)
Super Leeds since 1968

ollan

Vi er god nok til en topp 6 hvis vi klarer å holde toppnivået vårt over en lengre periode. Spillet som vi viste mot S`oton,Everton,Palace,H´field,Brigthon,´Forest og traktorgutta (og 47 min mot Chelsea)gjør at veien er kort til playoff og kansje direkte opprykk. Tar en med kampene mot Barnsley og Leicester som vi vinner med dårlig spill så kan det bli riktig så artig utover vinteren. Men ønsker inderlig inn en ny venstreback og en sentral midtbanespiller som evner til å gjøre det uventede i pressede situasjoner. Viktigste oppgaven til NW er å luke vekk problemene defensivt og ikke minst få forsvar og midtbane til å samarbeide bedre,i endel kamper løper midtbanen utpå der uten å helt vite hva oppgave de har defensivt. Juleprogrammet og kampene i januar blir viktig med tanke på tabellplassering,sunngå kader på nøkkelspillere og ikke minst om publikum nå kansje vender tilbake og støtter laget slik de gjorde mot Chelsea. Rapportene fra de som var tilstede sier at det var en magisk kveld selv om reultatet ble så stygt som forventet.  Slik nivået viser seg i NcP så er veien kort til suksess og det vet alle som jobber med laget...Huddersfield som ble skrytt opp i skyene i september og oktober har tatt en Grayson,samme med Forest m.fl.. Håper Leeds tar en omvendt Grayson fremover og går 8-10 kamper ubeseiret..Husk at vi har 24 kamper igjen og veldig mye kan forandre seg blant de 12 øverste på tabellen. Eneste Gud må forby er at MØKKALGENE Cardiffshit og MilwallScum tar noen av de to første plassene.
Jeg tror egentlig at vi er bra nok for topp 6,med to forsterkninger tidlig i jauar så er vi på topp 2 den  4.mai mot Watford som forøvrig skal sees live.
the new era starts today with 3 points against M´boro

MOT og en riktig god hvit jul ::)
Ollan

Bites Yer Legs

Kan ikke huske at Gradel spilte høyrekant for oss.
KEEP FIGHTING!!

Hallgeir *

Quote from: Bites Yer Legs on December 22, 2012, 13:37:08

Riktig observert. Han gjorde stort sett livet surt for motstanderens høyreback.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: Gufrias on December 22, 2012, 08:32:28
Jeg forstår ikke helt at Tate vurderes som cover på stopperplassen. Med ham har vi vunnet 4 av 5 kamper,  og sluppet inn 6 mål (det blir pene 1,2 i snitt).

For så vidt ikke helt uenig. Synes Pearce er bra, og vurderer han først og fremst siden han er i klubben. Med Tate inn permanent kan han fort være et førstevalg.

Hobben

Jeg mente at Gradel var egoistisk ja. Men han var uten tvil en god spiller. Ã... han burde være på venstre kant ja. Thomas kan vikariere i Gradels fravær. Vi trenger inn en høyre kant spiller. Forslag?
Rogaland Whites

Leedsfan

Quote from: Hobben on December 22, 2012, 21:35:13
Jeg mente at Gradel var egoistisk ja. Men han var uten tvil en god spiller. Ã... han burde være på venstre kant ja. Thomas kan vikariere i Gradels fravær. Vi trenger inn en høyre kant spiller. Forslag?

Boyd fra Peterborough kommer om et par uker, det får holde...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

KENNY

DIOUF

BECCHIO       

och warnock out med om jag inte missförstått dig?

Sølvreven

Quote from: Hallgeir * on December 22, 2012, 13:39:36

Jeg mened da å huske at Gradel/Snoddy byttet plass i flere av kampene?

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

sportcarl1

Quote from: Sølvreven on December 23, 2012, 09:42:53
Quote from: Hallgeir * on December 22, 2012, 13:39:36

Jeg mened da å huske at Gradel/Snoddy byttet plass i flere av kampene?
jag har sett flera matcher där han även spelat på högerkanten, en som sticker ut var  en vänskapsmatch mot wolves där han var helt enorm och gjorde livet surt för deras vänsterback,kanske han även (vikarerade) för snodgrass den perioden snodgrass var skadad

Hobben

Quote from: sportcarl1 on December 22, 2012, 23:12:39
                                                                           KENNY

DIOUF

BECCHIO       

Kom med det :) Jeg tror Leeds kunne funnet bedre manager en Warnock. Men om han kan føre oss til opprykk så gjør ikke det meg noe, men noe god PL-manager er han ikke.
Rogaland Whites

sportcarl1

Quote from: Hobben on December 23, 2012, 14:37:45
Quote from: sportcarl1 on December 22, 2012, 23:12:39
                                                                           KENNY

DIOUF

BECCHIO       

Kom med det :) Jeg tror Leeds kunne funnet bedre manager en Warnock. Men om han kan føre oss til opprykk så gjør ikke det meg noe, men noe god PL-manager er han ikke.
beror kanske vad man har för material som avgör om man är bra eller dålig PL-manager, skillnad tex om di matteo coachar west bromwich eller chelsea eller om redknappp tränar tottenham eller qpr, hade rödnäsa haft hand om wigan eller reading tror jag endast han kunde gjort dem marginellt bättre

SOL

Vi er vel et helt ok lag. Vi ble til tider overspilt av Middlesbrough, og skal vi si oss fornøyd med det? Vi er i utgangspunktet et lag som kan kjempe om en playoff plass, men heller ikke mer. Fremdeles er vi et lag uten fart og kreativitet. Vi sliter også med den evindelige venstrebacken.
Tre til fire nye kvalitetsspillere må til for at vi skal kjempe om direkte opprykk. Det laget som klarer en seiersrekke på 7-8 kamper sammenhengende, vil være helt i toppen. Skal vi klare det må alts kvalitet inn.

GOD JUL, Leedsfans!!